Rowenta CF 9000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta CF 9000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

joke0 27-09-2010

een woord geweldig
je haar zit net als of je bij de kapper vandaan komt.
ik heb veel en dik haar.
Dit is ideaal een grote borstel op de fohn
en maar een hand te gebruiken.
je haar glans er ook nog van

Shirke 05-12-2009
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Wat een super krulborstel!! Vanaf dag 1 ben ik helemaal tevreden. Heb schouderlang haar en hier zit nog een laatste restje permanent in. Met deze krultang wordt het haar mooi glad en krult het mooi naar binnen/buiten. (net wat je zelf wilt) Ben hiermee binnen 10 minuutjes klaar, dus gebruik 'm ook doordeweeks. Resultaat houdt meestal 2 dagen.
Kortom een super krultang.

rosita40 10-03-2009
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Deze fohn/haarstyler is echt fijn. Ik merk dat mijn haar zo minder snel gaat uitdrogen omdat de lucht van binnen naar buiten gaat. Ook gaat het haar meer glimmen door de zachte borstels. Ik heb dik haar maar met kleine plukjes om de borstel krijg je het beste resultaat. Zelfs mijn dochter van 7 jaar fohn ik met de kleine roterende borstel en dat gaat zonder problemen.
De fohn heeft een duidelijke gebruiksaanwijzing. Hij lijkt wat zacht te blazen maar het haar is toch snel droog.

Percia 23-02-2009
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Deze haarstyler raad ik niet aan als je lange en dikke haren hebt.
Ik heb me best gedaan om mijn haar mee te stylen maar daarvoor moest ik één dag mee bezig te zijn en GEEN RESULTAAT!
De roterende systeem vind ik wel mooi maar dat kan het resultaat niet verbeteren. Het zou misschien beter kunnen helpen als deze functie in combinatie met andere soorten borstels was die dikkere en sterkere haartjes hadden!

Jamilla 24-12-2008
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ik ben echt dik en dik tevreden met de rowenta! Ik stijlde mijn haren altijd met de chi maar daar wordt het zo plat van, hiermee krijg je volume en een onwijs mooi effect, ik heb haar tot onder m'n schouders en was binne een half uur klaar met een prachtig kapsel. Ik raad het iedereen aan die zacht haar heeft.Het is niet geschikt als je kroeskhaar hebt o hele grove krullen, als je zachte krullen hebt, slag in je haar of pluis dan zal het denk ik zeker werken.

Topper dus die Rowenta Brush!

Amieke 10-07-2008
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Prima hairstyler, handig, goed hanteerbaar en een erg goed resultaat. De zachte borstels glijden door je haar, waardoor je niet alleen volume krijgt en desgewenst natuurlijke krullen, maar ook nog eens mooi glanzend haar. Apparaat is niet zwaar en het scheelt een hoop gedoe met losse borstels en fohn. Haar en binnenzijde van de opzetborstel kunnen wel flink heet worden, dus niet te lang op dezelfde plek houden. Ik vind het een absolute aanrader!

Miss liselot 20-02-2008
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ik heb hem een half jaar in bezit en ik vind hem super!
Ik heb half lang haar in lagen geknipt.
Je krijgt er mooi glanzend haar door en geen pluizig haar meer. Je kan de draaistand instellen, waardoor hij minder snel vastdraait in je haar. Ik heb daar geen last van, maar ik gebruik eigenlijk alleen de grote borstel. Bij de kleine heb ik dat ook.
Je haar lijkt net gestylt door de kapper. Mijn steiltang gebruik ik nu niet meer. Daar werd mijn haar echt slecht van. Dit vind ik veel mooier en beter!

Jessykoei 24-01-2008
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Met kerst deze borstel van mijn vriend gekregen. Wat een onzin over dat de haren te zacht zijn! dat zorgt er juist voor dat het haar lekker soepel om de borstel heen rolt en niet vast gaat zitten.
Ik denk dat de mensen met een negatieve reactie toch even goed de gebruiksaanwijzing moeten lezen! Ik heb een hele dikke bos haar dus eerst even fóhnen en dan niet en te grote pluk tegelijk doen.
Het werkt echt supergoed en het resultaat mag er wezen!

Ilse2008 07-01-2008
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Jammer dat de eerste recensies vol lof waren, ik vind het namelijk een vreselijk apparaat.

Mijn haar zit continue vast. Ik kan niet zo heet stylen als met een normale krulfohn, je moet hele kleine plukjes nat haar nemen dus ik ben langer bezig, krijg een lamme arm want het apparaat is ook redelijk aan de zware kant. Resultaat is een rothumeur en een coupe die met een goedkoper apparaat net zo goed te te maken is.

Lydia van Maren 02-01-2008
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Slechte ervaring met deze haarstyler, de borstels zij te zacht,na een paar keer gebruik heb je al geen vat meer op het haar.

Martinez 27-12-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ik heb deze met kerst aan mijn vriendin gegeven, en hij is de volgende dag weer terug gegaan naar de winkel.

Haar haar werd er heel erg statisch van, en zoals al eerder genoemd werd zijn de haren van de borstel te zacht om goed te kunnen krullen.

Voor goede krullen blijft een echtekrultang het beste, ze heeft nu een braun satin ion ec1, die zijn werk perfect doet

m05 23-12-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Heb de krulborstel een paar weken in bezit en ben er erg tevreden over. Heb haar wat normaal gesproken snel pluist maar dat is na het gebruik van de krulborstel echt helemaal verdwenen. De haren blijven tot de volgende wasbeurt echt perfect zitten. Ik doe wel voor gebruik wat schuim in de haren en droog ze wat aan met een fohn.

fitou 09-09-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Heb een Brush Activ gekocht.
Ik heb lang krullend (pluis) haar.
De haren op de borstel zijn véél te dun en te zacht en hebben geen grip.
Het duurt véél langer om je haar droog te krijgen!
Met een ronde borstel van goede kwaliteit en gewone haardroger gaat het veel vlugger, gladder en zijn ook de punten véél beter te behandelen.
Ik ben in deze dingen superhandig en wat de andere mensen er ook van mogen vinden, voor mij en mijn haar is het rommel en weggegooid geld!
Een gebruikte Brush kan je niet meer terug binnenbrengen dus is het recht de vuilbak ingegaan!!

Miss Sabina 17-07-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ik heb lang haar en van nature grove slagen/krullen. Met deze haarborstel kun je mooi volume krijgen en wat steiler. Niet helemaal krulloos, maar dat hoeft van mij ook niet. Dit app is handig in gebruik en echt een uitkomst. Wat de kapper altijd doet met fohn en ronde borstel, kun je nu lekker zelf doen!

Monique Schardijn 25-06-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ik heb deze haarstyler vorige week gekocht. Ben erg tevreden, eindelijk iets dat werkt! Ik heb van nature veel krullen maar krijg ze nu goed plat. Niet helemaal stijl maar dat is ook niet wat ik wil. Het haar pluist niet heel erg. Voor een heel goed resultaat gebruik ik wel een haarserum van L'oreal erbij.

Raze 23-06-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ik heb sinds een paar dagen deze borstel ook aangeschaft door de goede commentaren. Ik moet zeggen, het is inderdaad een prima apparaat. Ik krijg super veel volume, wat mijn gewone stijltang zeker niet kan evenaren. Verder vind ik het super dat hij niet te heet wordt, terwijl hij het haar wel mooi stijl en glad maakt.. Zelfs mijn redelijk pluizige haar wordt super glad.

Het gebruik ervan is wel even wennen, hij is niet echt zwaar, maar als je hem lang omhoog moet houden voor de plukken achter op de hoofd krijg je wel wat kramp in je hand. Maar hoe vaker je het doet, hoe handiger je erin wordt. De draairichting druk ik automatisch goed in nou.. Verder een tip voor anderen als je dicht bij de wortel van je haren fohnt, het einde van de pluk gewoon vast te houden, anders rolt ie de hele pluk op en kan ie vast komen te zitten. Maar mocht dat gebeuren, druk je gewoon de andere draairichting in en hij is weer los. Ik laat hem wel eens mijn plukken helemaal oprollen om het even wat meer op te laten fohnen... Ideaal!

Een minpuntje, de borstelharen hadden iets harder mogen zijn van mij, maar het is wel fijn als je in je nek bezigt bent dat ze wel zacht zijn, de hete roller kan je niet verbranden en de stang had iets dunner of kleiner gemogen, het blijft een groot apparaat...

Maria2208 23-06-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ik heb dit apparaat nu een paar weken in bezit en ben er erg over te spreken. Eerst had ik die van Carmen gekocht (zonder meedraaiende borstel) maar dat was echt niks. Ik heb zelf een bobline die in lagen geknipt is en mijn haar is van zichzelf pluizig en licht krullend. met deze borstel krijg ik het in 5-10 minuten glad en een mooi volume. Als je klaar bent even je hoofd voorover gooien, beetje haarlak erover spuiten, je haar met je handen weer even goed doen en dan zit het zo 2 dagen goed..... Een kapsel waar je mee kunt slapen ;-)

Ik zag vragen over het niet-meedraaiende snoer: Dat heb je niet nodig omdat de borstel draait.

verder zag ik een paar opmerkingen over de zachte borstelharen: dat klopt. Ook ik twijfelde meteen toen ik de borstelharen voelde. Maar na gebruik ben ik weer helemaal gerustgesteld. Het voordeel is dat je eigen haar daardoor ook heel zacht wordt en niet zo snel afbreekt als wanneer je van die staaldraadjes hebt. Ik denk wel als je heel dik haar hebt zoals bijvoorbeeld Marokkaanse, Molukse of Turkse dames vaak hebben dat je dunnere plukken zult moeten nemen. (maar ja, die hebben vaak zulk mooi haar dat ze zo'n borstel niet nodig hebben).

Of hij zwaar is kan ik niet voor anderen beoordelen want zwaar is een relatief begrip. Ik vind hem niet zwaar omdat je er ook niets mee hoeft te doen in vergelijk met fohn+borstel of in vergelijk met een styler met een niet-meedraaiende borstel. Je bent zo klaar omdat de borstel zijn werk zelf doet.

Droog fohnen vind ik zelf niet de beste optie van dit apparaat, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Ik zag dat de fohn maar 500 watt is en vergeleken met andere fohns is dat weinig. Ik blaas mijn haar eerst half droog met mijn andere fohn en dan begin ik met de brush activ. Dat werkt perfect. Anders moet je misschien wat langer borstelen..... Ik heb alleen niet zoveel geduld.....

Al met al kan ik m zeker aanraden. Ik ben zeer tevreden.

marielle 24-01-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ik heb de fohn nu al enkele maanden in bezit en ik kan echt niet meer zonder. Hij is echt super!! Krijgt je haar goed in model en je haar wordt super zacht en glanzend. Om volume te krijgen gebruik ik volume mouse bij haaraanzet en fohn daarna met gewone fohn mijn haren met mijn hoofd naar benenden en dan weer vooral de haaraanzet. Als de haaraanzet droog is doe ik de rest met de active brush. Oefening baart kunst!!!

RKM 23-01-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

De Brush Activ maakt zijn beloftes waar! Ik heb schouderlang steil haar en hiermee krijg ik met weinig moeite een mooie slag in mijn haar en zelfs krullen. Ik heb nog niet veel volume kunnen bereiken maar met gebruik van een mousse moet dat wel gaan lukken. Erg goede borstels, geen enkele kans meer op klitten en vast blijven zitten, zoals ik voorheen heel vaak had. De ronddraaiende beweging is uniek en werkt bijzonder goed. Ik moet wel eerst mijn haar drogen met mijn eigen fohn want daarvoor is dit apparaat niet zo geschikt.

gaby.krus 14-01-2007
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Een geweldig apparaat! Lijkt werkelijk alsof je net van de kapper komt en het
haar blijft ook perfect in model, ook in de wind.
Droogt iets minder snel als een fohn.

Else4 05-12-2006
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Wat een superapparaat!!! Ik ben er erg blij mee. Je haar blijft inderdaad goed
in model zitten. Ik heb één heel klein minpuntje; de borstel voor kort haar had
voor mij nog iets minder dik mogen zijn. Maar goed; dan laat ik m'n maar een
paar centimeters langer voortaan. Of misschien brengt Rowenta ooit nog eens een
dunnere borstel voor deze styler op de markt .

Bianca1965 30-10-2006
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Ook ik ben, net als Elselien, super tevreden over dit apparaat. Je hebt in een
handomdraai een mooi kapsel; net alsof je van de kapper komt!
Het resultaat is echt verbluffend en blijft veel langer in model dan wanneer je
een normale krulborstel gebruikt.
Een echte aanrader dus!!!!!!

Elselien 28-10-2006
Geschreven voor: Rowenta CF 9000

Geweldig apparaat! We zijn verlost van het gedoe om met een fohn en een borstel
boven je hoofd in spiegelbeeld de juiste look te creeren.
Draait op verschillende (naar voorkeur traploos in te stellen) snelheden rond.
Twee warmte standen. Ook los te gebruiken als fohn.Een grote en kleine borstel
welke door de zachte haren makkelijk door het haar glijden. Handige
opbergomhulsels voor de borstels.
Techniek is makkelijk en snel onder de knie te krijgen.