Dyson V10 Motorhead Nikkel/Rood - Reviews

Capaciteit (droog vuil)
0,54 liter
Nat en/of droog
droog

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Juan H. 25-06-2018

Krachtig, licht stofzuig machine!

Wij mochten de Dyson V10 Motorhead testen voor 2 weken. Op dit moment gebruiken we al een draadloze Black & Decker ORA stofzuiger en had in principe niet gedacht dat er veel verschil zou zitten tussen beiden stofzuigers. Gezien wij 3 verschillende vloertypen hebben (vloertegel, tapijt en laminaat) zochten wij naar een all-in-one stofzuiger. Na het eerste gebruik wisten we het direct, de Dyson V10 is een uniek exemplaar in de draadloze stofzuiger markt! Wat een krachtig, soepel, handig en lichte stofzuiger. Mijn voornamelijke eerste ervaringen en pluspunten zijn:

- De dyson stofzuiger kan een volledig gebied van 180 graden onder de bank en boxspring bed bereiken.
- Lange haren worden in de afvalbak gezogen en blijven niet hangen in de stofzuig mond hangen.
- Door de combinatie set met de lange steel, kun je plafond hoeken en moeilijk bereikbare plekken in huis gemakkelijk bereiken.

Naast de handigheid en soepele werking van de Dyson, blijkt ook dat de Dyson veel meer stof binnen zuigt dan een andere normale stofzuiger. We hebben na de eerste gebruik flink veel stof uit de woning (150m2) kunnnen halen met 1 volle accu (30 minuten).

Gezien de Dyson V10 al bij de normale stand al flink veel zuigkracht heeft gebruik ik de Max turbo (7 min) optie voornamelijk alleen om de auto te stofzuigen. Dit werkt perfect, echter zou het wel handig zijn als Dyson een flexible stofzuig slang als accessoire mee levert om gemakkelijk kleine ruimtes zoals in de auto te kunnen bereiken.

Pluspunten

• Krachtige accu
  • Lange haren worden in de afvalbak gezogen
  • 180 graden stofzuig gebied onder bank / bed

Minpunten

• Flexible stofzuigmond zou handig
  • Geen aan/uit optie

Bart 14-05-2018

Flinke verbetering ten opzichte van V6 snoerloze stofzuiger

Omdat ik al in het bezit ben van een V6 snoerloze stofzuiger, kreeg ik van Dyson de kans om de V10 Fluffy te testen. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een flinke verbetering is! De punten van kritiek die ik had op de V6 zijn bij de V10 bijna allemaal verdwenen.

Omdat we twee katten hebben, liggen er nog wel eens haren op de bank en op de trap. Deze zijn eenvoudig te verwijderen met het bijgeleverde opzetstuk. Zeker op de maximale motorstand is dit een fluitje van een cent.

Op de maximale stand is de accuduur wel beperkt, dus het is verstandig om dit niet te lang aan te laten staan. Daarnaast is het veel makkelijker om de opvangbak te legen door middel van het 'schiet-systeem'.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de opzetstukken van de V6 net een andere bevestiging hebben. Vooral de borstel voor tapijten mis ik nog wel eens.

Al met al is het een apparaat wat ervoor zorgt dat ik nóg sneller even de stofzuiger pak om even de bank en trap te ontdoen van kattenharen. Ik kan niet meer zonder.

Pluspunten

• Accuduur
  • 'Schiet-systeem' voor het legen van de opvangbak
  • Prima prestaties

Minpunten

• Accessoires van Dyson V6 passen niet op de V10

J Sporken 14-05-2018

De accuduur is prima. Ik gebruik stand twee voor hele huis

Wij mochten de V10 fluffy 14 dagen uitproberen. Wat een genot om zonder snoer te kunnen werken. Scheelt flink in tijd. De accu blijft inderdaad lang presteren. Wij hebben de zuiger heel goed getest en zijn dan ook van plan om deze te houden. Hij heeft een sterke zuigkracht en fijne borstels erbij. Heel fijn gaat het leegmaken . De accu en lader worden niet heet, zoals ik las bij andere review. Kortom: heel tevreden en blij.

Pluspunten

• Accuduur
  • Snoerloos
  • Niet zwaar

Marjolijn Grims-Verhagen 10-05-2018

Geweldige zuigkracht en accuduur

Wat een geweldige machine! In mijn praktijk gebruik ik een Dyson V6 Totalclean. Ook een hele fijne stofzuiger maar de V10 heeft een nog sterkere zuigkracht en een langere accuduur, wat voor in huis erg prettig is! Deze stofzuiger zou ik niet meer willen missen. Het stofzuigen is op deze manier een hele prettige bezigheid. Je pakt hem zo van de muur en bergt hem na het stofzuigen weer op. Ook het zuigen van kieren en gaten,matrassen auto en caravan is in een zucht gebeurt.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Lange accu duur
  • Sterke zuigkracht
  • diverse mogelijkheden
  • Handzaam, makkelijk te pakken

Minpunten

• Geen borstel voor tapijt inbegrepen

Astrid 06-07-2018

Dream machine

Wat een geweldig apparaat! De zuigkracht is beter dan mijn gewone stofzuiger. De kokosmat wordt grondig schoon met deze Dyson. Vergeleken met de V6 (die ik zelf heb) is dit een paar klasse beter. Gemak van het opladen, de langere steel en de gemotoriseerde zuigmond maken het tot een heel fijn apparaat. Batterij duur is prima, genoeg voor een snelle gang door het huis. Ik zou m echt graag houden.

Pluspunten

• Lange steel
  • Goede zuigkracht
  • Stoer uiterlijk😉

Minpunten

• Niets

sbsandra 02-07-2018

Hele fijne stofzuiger

Wij hebben zelf de Dyson V7 waar ik al heel tevreden over was maar de V10 is nog beter! Hele handige stofzuiger die je sneller pakt dan een gewone stofzuiger met snoer. Voordeel van de V10 tov de V7 is dat de accu langer mee gaat zodat ik echt mijn hele huis kan doen! Hij is makkelijk mee te nemen ook om de auto van binnen te stofzuigen. De verschillende standen zijn handig maar ik heb eigenlijk de 3e stand niet hoeven gebruiken, vraag me ook af waar die voor kan zijn want de eerste 2 standen zijn voor mij al goed genoeg. Het legen van de stofzuiger is ook erg makkelijk, fijn dat er geen stofzuigerzakken meer nodig zijn! Nadelen zie ik niet echt, als ik er dan 1 moet noemen is dat ik er niet de hele vloer onder het bed mee kan zuigen, ik kom net een stukje tekort maar dat is een kwestie van het bed even wat opschuiven. Ook zou het misschien handig zijn als je de drukknop vast zou kunnen zetten maar zo gaat het ook goed! Ik ben iig zeer tevreden, je kan echt merken dat ze steeds verder gaan met het verbeteren van de stofzuiger.

Pluspunten

• Het makkelijk overal mee naar toe nemen
  • Makkelijk schoon houden
  • Accu gaat lang mee
  • Snoerloze stofzuiger
  • Geen stofzuigerzak nodig

Minpunten

• Iets langere stang voor onder bed
  • Aan knop moet je ingedrukt houden
  • Haren blijven vast zitten in borstel

Vincent Hendriks 28-06-2018

In één woord top!

De stofzuiger is eigenlijk boven verwachting goed. Je hebt verschillende standen op het apparaat waardoor je zelf kan bepalen hoe krachtig je wilt stofzuigen. Ook het snoerloos stofzuigen vindt ik ideaal. Tijdens het opladen is het mogelijk om de voortgang te zien. Al met al een hele handige en krachtige stofzuiger met veel verschillende opzetstukjes voor handige plekken.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Krachtige motor
  • Mooi disign
  • Handige opzetstukjes

Roos 27-06-2018

Krachtiger en betere accuduur

Wij hebben al een paar jaar een Dyson V6, waar we erg tevreden mee waren. Op advies van een kennis toen de snoerloze Dyson meteen aangeschaft, geen moment spijt van gehad. Ik heb het altijd bij de hand, voor snel en grondig schoonmaken.
Het nieuwe model, V10 heeft naast dezelfde voordelen zoals snoerloos, handzaam en sterke zuigkracht, duidelijk merkbare verbeteringen. Meerdere standen nu (3) voor zuigkracht. De Dyson V10 heeft sterkere zuigkracht, niet alleen op gladde vloeren maar zelfs op hoogpolig tapijt werkt het zeer goed. Mijn oude apparaat loopt dan vast. Het legen van de stofreservoir gaat nu zonder enige moeite door het nieuwe mechanisme waardoor alle stof er uitgeschoven wordt. Ik hoef niet meer met mijn handen de stof eruit te halen die ophoopt. De accu gaat langer mee, ook bij de max stand.
Enige minpunt is het gewicht, V10 is iets zwaarder.
Concluderend een goed werkend apparaat, meer zuigkracht en werkt op verschillende vloeren, langere batterijduur en handig mechanisme om stofreservoir te legen. Zeker aan te raden met kinderen!

Pluspunten

• sterke zuigkracht
  • langere accuduur
  • snoerloos
  • reservoir makkelijk te legen

Minpunten

• gewicht
  • minder accessoires
  • prijs

Bianca gilbert 27-06-2018

Goede accuduur en fijne standen zuigkracht

Ik heb zelf in dyson steel absolute. Die heeft twee standen normaal en max.

Pluspunt: de ophangssystemen van beide zitten de schroeven op zelfde plek dus hoef niet opnieuw gat te boren in muur. Kan gewone die nieuwe op dezelfde plek. Waar ik blij van word is dat ik opzet stukken bij V10 in ophangstysteem kan hangen

Wat ik serieus fijn vind is dat meerdere standen heb dan bij de absolute ook de accuduur is daarbij veel langer er fijner. Hij zuigt met gemak mij vloerkleed, matten en krabpaal schoon. En mijne en kant heeft soort zacht wol achtig haar de ander heeft ruw haar maar zuigt bij goed op soms wel standje hoger ervoor. Katten korrels verdwijnen zo zand dat per ongeluk mee gekomen is vanuit de bouw is zo weg.

Met V10 hebben ze de motor en stofopvang in de steel verwerkt in plaats van erop vind ik fijner. Heb zelf idee dat ik op meerdere plekken bij kan omdat minder hoor is. Alles ik ze om zo kunnen ruilen zou ik dat snel doen voor de actie voor bij was. Ga hem missen nu periode voor bij is helaas hij mag terug vaste eigenaar zoeken denk ik. Moest goed realistisch nadenken me huidige leeft nog en zolang hij nog leeft mag ik niet overstappen. Deze zuigt ook dyson absolute goed maar V10 is toch wel stuk beter in kracht mogelijkheden in zuigkracht en de zuigduur. Wel opletten met touwtjes die los leggen draaien om de borstel heen en zich vast. Gebeurd beide stofzuigers. Soms zot het strak om heen dus raad aan meteen weg te halen

Pluspunten

• Verschillende standen zuigkracht
  • De duur van het zuigen red het hele huis er mee
  • Ophangsysteem waar je opzet stukken kwijt kan
  • Top met kattenharen
  • Top met kattengrind en zand

Minpunten

• Mag een langere steel van mij ben best lang
  • Losse draadjes draaien zich vast om borstel

Jo Hinzen 26-06-2018

Handig, licht en vrij lange accuduur

Zelf had ik al een DC62 in bezit, waar ik zeer tevreden over ben. Alleen al vanwege het gebruiksgemak. Je hebt de zuiger snel even gepakt om wat dingen op te zuigen. De V10 doet hier nog een schepje bovenop. Meer kracht, langere accuduur en grotere zuigmond. Super om mee te stofzuigen! Wel jammer dat de hulpstukken van de DC62 er niet op passen, hier heb ik de nodige van. Het leegmaken van het stofreservoir gaat heel gemakkelijk. Alleen het speciale afdichtrubber dat er zit, laat toch nog haren en stof door waardoor deze ertussen en- achter gaan zitten en je soms toch nog met je handen in het reservoir moet gaan om goed leeg te maken.

Pluspunten

• Lange accuduur bij normaal gebruik
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Eenvoudig leeg te maken

Minpunten

• Hulpstukken van DC62 passen niet op V10
  • Stof en haren gaan achter filter zitten

Leonie 26-06-2018

Uitzonderlijk sterke stofzuiger

Dyson, voor ons gezin geen onbekende. Dus we hebben vergelijkingsmateriaal en gingen testen. Jeetje, wat is deze Dyson V10 een super krachtige stofzuiger, met drie verschillende zuigkrachten in te stellen, zonder snoer en toch kun je met deze V10, ook op de hoogste stand, behoorlijk lang zuigen. Opladen van de accu duurt ongeveer 3 uur. Schoonmaken is heel gemakkelijk, zeker met het schuifsysteem.

Pluspunten

• Ontzettende sterke motor
  • Drie verschillende standen voor de zuigkracht
  • Makkelijk te ledigen reservoir
  • Duidelijke aanduiding voor resterende accu
  • Makkelijk om div. hulpstukken te wisselen

Minpunten

• Zuiger+stang +zuigmond is best aan zware kant
  • Geluidssterkte is best hoog, ook in laagste stand

EleAria 26-06-2018

Super stofzuiger

Via Testpanel.nl mochten we de Dyson V10 testen en ik was zeer benieuwd nu ik al de snoerloze Dyson DC52 en de Dyson Ball DC37 met snoer heb die ik qua zuigkracht een beetje vind tegenvallen. Maar wat een verschil: de V10 maakt de hoge verwachtingen die had waar en beschikt over een enorme zuigkracht, zelfs haren uit het tapijt zuigt hij moeiteloos op. Ook het nieuwe leegsysteem is veel handiger en waar ik met de DC52 nog regelmatig met mijn hand restjes moet weghalen valt hier de opvangbak echt helemaal leeg. Een minpunt hiervan is dan weer dat de V10 geleegd moet worden aan de kant van het hulpstuk en deze dan ook voor het legen verwijdert moet worden. Bij de DC52 kan het hulpstuk tijdens het legen blijven zitten omdat het legen via de onderkant gaat. Opvallend is wel dat als je de aan-knop loslaat je een pling geluid hoort alsof er een veer losschiet. Niet storend, maar weet niet zeker of het zo hoort. Heeft in ieder geval geen effect op de werking. Jammer genoeg moet deze Dyson na de testperiode weer terug, maar hij is zo goed bevallen dat ik nog even doorspaar en over een poosje deze Dyson V10 ga aanschaffen. Al met al een echte aanrader!

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • Lange accuduur
  • Zeer makkelijk te legen
  • 3 verschillende standen/zuigkrachten
  • Zuigt ook pluisjes en haren uit het tapijt

Minpunten

• Hulpstukken oude versies passen niet

Frans R 25-06-2018

Zeer goede stofzuiger.

Sinds enkele dagen een V10 . Ik sta versteld van het resultaat. Zoveel als er nog van het kleed afkomt als je met deze dyson v10 motorhead zuigt. Nog veel kattenpluis. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Perfect. Ik hoop wel dat er snel accessoires komen, zoals een kleine motoraangedreven zuigmond.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Handelbaarheid

Minpunten

• Beschikbaarheid extra accessoires

Renate van Kekeren 25-06-2018

Veel zuigkracht zonder snoer

Nadat we 3 maanden zeer tevreden waren over de Dyson V8 mochten we de V10 testen. Op alle fronten net een beetje beter. Meer zuigkracht, groter reservoir en grotere accu. Alle ondergronden kunnen goed gezogen worden door de makkelijk afneembare hulpstukken. Geen gedoe meer met snoeren en slangen op de trap. Doordat je hem aan de muur ophangt en dus voor het grijpen hebt pak je hem makkelijker en sneller. De gemotoriseerde (harde) borstel die erbij geleverd wordt is wat lawaaiig

Pluspunten

• Draadloos
  • Grote zuigkracht

Minpunten

• Harde borstel is wat lawaaiig

Linda 25-06-2018

Fijne stofzuiger. Verschil met V8 absolute+ niet groot

Ik kreeg de kans om de nieuwe V10 te testen voor twee weken. We hebben zelf de V8 absolute+ en als ik eerlijk ben is het verschil niet mega groot. Ja hij ziet er anders uit maar in gebruik merken wij niet veel verschil. Dit neemt niet weg dat de Dyson stofzuigers geweldig zijn. Het is echt geen straf om het huis te stofzuigen en dat moet met een peuter en baby in huis genoeg gebeuren. Vooral voor de trap is het geweldig met een kleine Motörhead. Als je twijfelt tussen de V8 en V10 zou ik degene kiezen die je t mooist vindt.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Zuigkracht

Minpunten

• Instabiel met kort mondstuk.Valt als je m neerlegt
  • V8 heeft twee vloermondstukken. Fijnste mist

Joop 25-06-2018

Compacte snoerloze stofzuiger die stofzuigen weer leuk maakt

Wij mochten deze Dyson V10 snoerloze stofzuiger een tijdje testen en waren eigenlijk best benieuwd of de naam Dyson zijn naam eer aan doet. Gelukkig werden we niet teleurgesteld. De stofzuiger werd geleverd met een lange stang met daaraan een roterende borstel. Op deze manier is hij te gebruiken als normale stofzuiger (maar dan zonder snoer of apparaat dat je mee moet zeulen). Het stofzuigen gaat erg prettig en redelijk licht. Je dient de aan/uit knop zelf ingedrukt te houden en dat is even wennen. Het geluid is minder dan bij een reguliere sledestofzuiger en dat is fijn natuurlijk. De batterij gaat in de laagste stand een hele tijd mee zodat je in een mum van tijd een hele verdieping hebt gestofzuigt. Gebruik je de borstel of een hogere stand dan moet er flink ingeleverd worden op de gebruikstijd. Om op smallere stukken te kunnen stofzuigen worden er een tweetal accesoires meegeleverd: een met een uitschuifbare borstel en de andere heeft een lange, smalle tuit voor de moeilijk te bereiken plekjes. De trap kun je bijvoorbeeld met een van deze accesoires prima stofzuigen en dat gaat veel beter dan met een zware sledestofzuiger met slang. Ook de kruimels in de keuken en op de eettafel zijn in een mum van tijd in de Dyson V10 verdwenen. Hierbij kun je, door het doorzichtige opvangreservoir, alles wat opgezogen is zien (wat ons betreft hoeft dat niet). Maar je ziet wel de werking van de Dyson en daar gaat het bij Dyson denk ik om. Dat reservoir is overigens makkelijk te legen waarbij je wel de accessoire, die op dat moment gemonteerd zit, er af moet halen. Op de achterkant zit een afneembaar filter welke af en toe schoongemaakt dient te worden onder de kraan. Erg gemakkelijk dus. Ook gemakkelijk is de ophangbeugel welke tevens dient als laadstation. Door de specifieke manier van montage steekt de Dyson V10 wel ver naar voren. Daar moet je wel rekening mee houden bij de montage. Al met al is deze Dyson V10 een prettige stofzuiger om mee te stofzuigen maar of dat de hoge prijs daarmee rechtvaardigt?

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Reservoir makkelijk te legen
  • Batterij gaat lang mee (mits in laagste zuigstand)
  • Handige accesoires met klik-systeem

Minpunten

• Hoge prijs

Arlette Vonk 25-06-2018

Super fijne stofzuiger

Als je deze stofzuiger geprobeerd hebt, wil je niet meer anders. Hij is licht en super krachtig. Je kan makkelijk je hele huis stofzuigen op stand 1. Voor de wat zwaardere klussen kan je stand 2 of 3 gebruiken maar dan moet je hem sneller opladen. De bijgeleverde hulpstukken zorgen ervoor dat je ook makkelijk de trap op ergens achter kan stofzuigen. Je kan hem heel makkelijk legen en opladen gaat lekker snel.
Kortom...zoek je een nieuwe stofzuiger dan is dit echt een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk te legen
  • Laadt snel op
  • Je kan je hele huis stofzuigen zonder opladen

Manon D 25-06-2018

Een handzaam apparaat.

Een handzaam apparaat. Stofzuigen zonder snoer, erg handig.
Makkelijk te legen, door een hendel.
Klein en niet te zwaar. Hierdoor handig op de trap.
Een flexibele voet die meebeweegt in hoeken.
Nadeel is dat je bij gebruik de knop in moet houden. Bij langdurig gebruik krijg je dan kramp in je vinger.

Ook de 3 standen zijn erg fijn. Het zand in de groeven van mijn vloer zuigt hij zonder problemen op. Handig met kinderen.

Filter is gemakkelijk los te draaien en te reinigen. Drogen duurt alleen lang.
Wij gebruiken nu veel meer, ook tussendoor, deze stofzuiger.

Ook dochterlief van 8 jaar kan hem hanteren. En wil nu graag helpen.

Ik heb hem mogen testen, maar hij staat nu echt op mijn verlanglijstje.

Pluspunten

• Handzaam apparaat
  • Flexibele voet
  • Meerdere standen

Minpunten

• Lekt soms wat stof
  • Filter drogen duurt 24 uur.

Froukje 24-06-2018

Goede snoerloze stofzuiger

Geweldige stofzuiger. Ook echt wel beter dan de voorganger die ik zelf bezit. Jammer dat je nog steeds de aanknop zelf moet induwen en hem niet ‘vast’ kunt zetten.....

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk te legen
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Aanknop zelf induwen

Freek Breda 22-06-2018

Fantastische steelstofzuiger met top accu & super zuigkracht

Wat een heerlijke Dyson stofzuiger is dit.

Op dit moment gebruik ik een van de oudere voorgangers met het oude vuil opvang systeem.

Deze versie is vele malen stiller, beduidend lichter, heeft een langere accuduur, zuigt beter en ziet er ook nog mooier uit.

De zuigkracht is in te stellen in drie standen waarbij de normale stand voor het overgrote deel van de tijd meer dan voldoende is. De stofzuiger heeft dan een zuigtijd van bijna een uur. Let op, het gaat hier om een uur "zuivere stofzuig tijd" aangezien het apparaat alleen aan staat als je de greep in knijpt, wat je weer alleen doet als hij ook daadwerkelijk moet stofzuigen.

Het legen van het opvangreservoir is super eenvoudig, je houdt hem boven de vuilnisbak en duwt het "rode lipje" naar beneden. Vervolgens schiet het reservoir naar beneden de vuilnisbak in en leegt zichzelf.

Ook het reinigen van het filter is eenvoudiger geworden.

Kortom; echt een TOP apparaat.

Enige minpunt dat ik kan verzinnen is dat ik zie dat de prijs aan de stevige kant is......

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accuduur
  • Lichtgewicht
  • Eenvoudig te legen
  • Eenvoudig te reinigen