Rowenta RH9571 blauw, metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH9571 blauw, metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

KcjH 17-03-2022

Pas op. Koop dit niet.

Ik heb eerder geschreven dat ik super blij was met deze Rowenta RH9571 steelstofzuiger, toen had ik hem een week.
Na 3 maanden: STOP! Wanpresterend product, koop het niet!
Eigenlijk zuigt hij vanaf het begin alleen op turbostand, de andere 2 standen doen het niet, dat leek me in het begin niet zo'n probleem, maar de turbo stand houd er ook snel mee op zodra filter vol loopt en reservoir vol is. En dat is continue.
Het koppelstuk tussen zuigmond en stang laat per keer stofzuigen een paar keer los, zuigt dan niet meer, moet je terug vastklikken, laat steeds weer los.
De buig-stang brak binnen drie maanden, en dan kan je niet meer stofzuigen.
Het filter moet na elke keer uitwassen, anders zuigt hij niets meer op.
Ik kocht hem bij bol.com, ze stuurde het apparaat met gebroken stang terug naar rowenta ter reparatie.
Ik heb alle klachten over gebrek aan werkende zuigkracht, loslatende koppelstukken en gebroken onderdelen opgegeven, het was kennelijk niet te repareren, ik kreeg mijn geld 'terug', dwz in tegoedvorm.
Conclusie: waardeloos apparaat. Geen idee waarom de consumentenbond hier ooit 'beste koop' aan heeft gegeven, of dat label is gefaked en ik ben er in getrapt.

Minpunten

• zuigkracht
  • kwaliteit
  • duurzaamheid = 3 maanden
  • prijs / kwaliteit verhouding totaal zoek

JCK2 28-09-2021

Fijn!

Yess wat fijn!
Had ik beter jaren eerder kunnen doen, heb BesteKoop-consumentenbond label gevolgd, helemaal blij.
Hij voelt wel erg flexibel op het begin, maar dat blijkt oke, de steel pas je dus ook heel soepel aan van recht naar geknakt voor onder kasten/bank etc. Net in gebruik, dus weet niet hoe lang dat stevig blijft functioneren, maar voor nu in elk geval: van een bloedhekel aan stofzuigen naar niks tegen even stofzuigen.

Roozemarijn 19-06-2021

Handige stofzuiger

De stofzuiger is makkelijk en stil in gebruik. De flexibele steel maakt het stofzuigen onder meubels gemakkelijk. In de doos worden veel accessoires bijgeleverd.
Doordat er geen snoer aanzit kan je van beneden naar boven in 1 keer stofzuigen zonder tussendoor van stopcontact te moeten wisselen.je pakt hem snel en bergt hem ook weer makkelijk op. Hij is wel wat zwaar maar wel wendbaar, hierdoor kom je makkelijk op lastig te bereiken plekken, zoals onder de bank of onder het bed.

De kruimeldief is krachtig en makkelijk voor lastige hoekjes. De algehele zuigkracht is meer dan voldoende en de accuduur is lang genoeg; het hele huis (3 verdiepingen) krijg je er mee gestofzuigd.
De dweilfunctie is zeer handig en tijdsbesparend; je hoeft niet apart te stofzuigen en dweilen, je doet dit nu in één beweging.

Kortom een aanrader!

Pluspunten

• Draadloos
  • Zuig en dweilfunctie
  • Flexibel

Minpunten

• Zwaar

Mirna 04-02-2020

Fijne stofzuiger!

Ik heb deze stofzuiger nu 2 maanden in gebruik. Er zit geen snoer aan dus je pakt hem er snel even bij en bergt hem ook gemakkelijk weer op. Fijn met kruimelende kinderen! Wij hebben verschillende vloeren en hij deed zijn werk op alle drie even goed (tapijt, parket en tegels). Ook is hij handzaam en kun je met de accessoires gemakkelijk de trap en de bank stofzuigen. Alle onderdelen zijn helemaal los te halen en schoon te maken. Een nadeel is dat haar zich om de rollers heen draait en je dit soort van los moet knippen om het te verwijderen. De eco stand is op zich prima om het hele huis te stofzuigen, deze stand is vergeleken met normale stofzuigers een stuk stiller. Wat verder opviel is dat de grote stofzuigermond langs de plinten/randen soms wat laat liggen. Al met al ben ik zeker tevreden!

Pluspunten

• Handzaam
  • Veel accessoires
  • Stil

Minpunten

• Komt niet goed bij randen
  • Zwaar

Claudia 24-01-2020

Fijne steelstofzuiger

Ik ben op zich tevreden over de stofzuiger, er zijn veel mogelijkheden. Vooral de flexibele steel is erg fijn en makkelijk om onder meubels te stofzuigen. Als kruimeldief pak ik de stofzuiger vaker om even snel wat te zuigen, of de bank te stofzuigen. Dit gaat erg fijn! De verschillende hulpstukken zijn prettig, hiermee zijn er veel mogelijkheden. Zeker met de kruimeldief.

Helaas is er een ding wat niet prettig is, en dat is dat het stukje flexibele buis wat aan de stofzuigervoet zit, los schiet van de steel. Dit is al meerdere keren gebeurd en dat heb je niet of nauwelijks in de gaten. Waardoor je dus weer opnieuw kunt beginnen met stofzuigen want als je klaar bent valt het op omdat je de steel gaat opbergen. Als je hier op let, dan lijkt het erop dat dit gebeurd als je een te "scherpe bocht" maakt met de voet. Door dit niet te doen, gaat het ook niet los.

De verschillende standen zijn prettig om te stofzuigen, echter vind ik de Eco stand te minimaal. Hierbij heb ik niet het idee dat het vuil goed wordt opgezogen. Met de andere standen gaat het zeker goed, maar helaas is de accu dan erg snel leeg.

Ook is het erg prettig dat de voet uit elkaar kan worden gehaald zodat je deze goed kunt schoonmaken en haren etc kunt verwijderen. Ook het filter is groot genoeg en makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• flexibiliteit
  • schoonmaakmogelijkheden

Minpunten

• accuduur

Gma 22-01-2020

Makkelijk in gebruik

Het eerste wat me opviel was het gewicht: ik vind hem relatief zwaar in gebruik. Deze versie heeft een groot dik blok aan het uiteinde waardoor hij niet onder mijn bank of bed past. Wat dat betreft heb ik niet veel aan het flexibele gedeelte wat ik jammer vind. Wel neemt hij door de draaiende borstel veel meer op en neemt hij het vuil echt op. Ik pak deze vanwege de steel sneller en vaker dan mijn gewone stofzuiger. De vele extra tools vind ik erg prettig, zo ook het handige klik-systeem van de opzet stukken. De turbo stand is echt fantastisch! Jammer dat die dan weer maar een paar minuten mee kan alvorens de accu leeg is. Kortom: Nadelen: gewicht, gaten boren voor het ophangsysteem, ophangsysteem moet in buurt van stopcontact voor opladen, dikke onderkant waardoor deze versie niet onder bank past, korte turbo duur van accu. Voordelen: flexibel, makkelijk hanteerbaar, makkelijk in gebruik, veel verschillende extra hulpstukken, dus ook veel extra gebruiksmogelijkheden, maakt goed schoon door draaiende borstel. Ben benieuwd hoe lang de accu mee gaat in gebruiksduur.

Pluspunten

• Flexibel
  • Makkelijk hanteerbaar
  • Veel extra accecoires
  • zowel als kruimeldief en stofzuiger
  • draaiende borstel

Minpunten

• gewicht
  • Gaten boren voor ophangsysteem
  • dik blok aan onderkant, past niet overal onder
  • korte turbo duur van accu

W 19-01-2020

Handig met vele extra's

De Rowenta Flex 760 heb ik nu 1 maand en staat boven en wordt makkelijk gepakt om de slaapkamers en de overloop te zuigen. Handige flex om eenvoudig onder het bed te komen zonder te bukken. Ook makkelijk om even af te stoffen en met de accessoires de traptreden te zuigen. En dat alles zonder tussentijds op te laden. Geen last van snoeren en wisselen van stopcontacten. De auto stofzuigen is nu ook makkelijk, is compact (zonder steel) . Wel wat zwaar.

Pluspunten

• Flexibel voor onder bank en bed
  • Veel accessoires
  • gaat lang mee
  • eenvoudig te reinigingen

Minpunten

• wel wat zwaar , tilt de motor met 1 hand
  • duur voor tweede stofzuiger

Michelle 17-01-2020

Krachtige Steelstofzuiger

Ik heb deze steelstofzuiger nu een tijdje in huis. Het design van de steelstofzuiger ziet er mooi uit. De zuigkracht is uitstekend. Er zitten 3 standen op. Met de 3 standen kan je alles goed stofzuigen van houtenvloer tot vloerbedekking. Bij normale zuigkracht gaat de accu super lang mee. Hele fijne steelstofzuiger om even snel het huis te zuigen. Je pakt de stofzuiger sneller dan een gewone stofzuiger met snoer. In het begin vond ik de stofzuiger zwaar, maar dat is even wennen. Er zitten veel hulpstukken bij. Je kunt de steel buigen, zodat je makkelijk onder de bank of tafel kan stofzuigen.

Pluspunten

• snoerloos
  • accu gaat lang mee
  • buigzame stang

Minpunten

• zwaar
  • turbo stand accu snel leeg

Ella 15-01-2020

Als tester niet overtuigd

Ik vond het apparaat vrij zwaar. Je moet nu de hele unit mee tillen. Snoerloos! Geen beperkingen meer van stopcontact naar stopcontact of een snoer dat gewoon simpelweg in de weg zit.

De zuigkracht vind ik tegenvallen. Op de oppervlakten met vloerbedekking zie ik duidelijk verschil (waarschijnlijk door de roterende borsteltjes in de zuigmond). Maar op de plavuizen ben ik toch minder tevreden. Als ik de zuigkracht op een hogere (middelste) stand zet gaat dit wel goed. Nadeel is dan wel dat de stofzuiger significant meer geluid maakt en dat de accuduur minder lang mee gaat.

Dan de buiging van de stofzuiger stang. Hij is lang genoeg om helemaal tot het eind onder de bank te komen, ook onder de salontafel gaat een stuk gemakkelijker. Wat mij wel zorgen baart is de bewegelijkheid van de stand in gebogen positie. Als de stand in rechte positie is, dan kun je gemakkelijk heen en weer bewegen en draaien met een polsbeweging. Dit is echter niet het geval in gebogen positie. Je moet de stang dan echt met het naar voren en achteren halen heen en weer duwen. Ik zag hierin vrij veel torsie ontstaan in het buigpunt. Ik vraag me af of dit op lange termijn heel blijft. De meegeleverde accessoires zijn top. De kleine zuigmond voor de trap. de smalle mond voor de hoekjes en gaatjes, en de borstelkopjes voor bijvoorbeeld het plafond. Echt helemaal compleet!

Pluspunten

• snoerloos
  • Buigbare stang

Minpunten

• zwaar
  • tegenvallende zuigkracht

Liesje 14-01-2020

Makkelijk in gebruik

Handig in gebruik. Zeer veel hulpstukken erbij, zuigt makkelijk door de roterende borstels de hondenharen van de bank en deurmat. Door de knikbuis kom je makkelijk onder kasten, bed en bank.
Accu is wel snel leeg op turbostand en hij is redelijk zwaar in gebruik. De prijs had wat mij betreft iets lager mogen zijn of een extra accu erbij.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Krachtig

Minpunten

• Zwaar
  • Best prijzig

Maxwildstar 14-01-2020

Te mooi om waar te zijn

In mijn zoektocht naar een nieuwe stofzuiger leek mij een steelstofzuiger ideaal. Dus des te mooi dat ik een Rowenta Air Force Flex kon testen, helaas bleek na een aantal 2 weken testen dat er voor mij een aantal zware nadelen aan deze steelstofzuiger zaten, met nadruk op zwaar... Dit zowel qua gewicht als kostprijs voor hetgeen je denkt te kopen. Ja, het klopt... Je pakt de steelstofzuiger sneller dan een conventionele stofzuiger, helaas staat daar tegenover dat door de constructie van de zuigmond zijn zuigcapaciteiten naar mijn mening niet geweldig waren. Ook vond iok het vuilreservoir aan de kleine kant, deze wqas snel vol en deze moest dus snel leeg. De voorgestelde 1u 15min zuigen op de accu zal theoretisch kloppen, maar op de laagste stand. Zodra je meer vermogen nodig bent, slinkt die tijd met rasse schreden.
Door de constructie van de zuigmond kon je ook niet alles opzuigen of fijne delen bleven in de zuigmond vast zitten. Deze zuigmond was dusdanig in elkaar gezet dat je vastgelopen vuil vrijwel tussen de aandrijfwieltjes niet kon verwijderen, gevolg je kon niet meer zuigen.

Natuurlijk zijn er positieve dingen aan de stofzuiger. Dit zat het hem meer in het feit dat je hem had hangen op een plek zodat je deze sneller kon pakken dan je conventionele stofzuiger. Als 2e stofzuiger zou hij ideaal zijn, maar met een prijs van bijna €500,00 is de Rowenta in mijn ogen te duur en te complex

Pluspunten

• Makkelijk te pakken
  • Snoerloos
  • Flexibele steel

Minpunten

• te kort aan zuigkracht
  • zwaar en lastig te handelen
  • korte accuduur bij meer vermogen
  • Slechte constructie van de te lompe zuigmond

Stukato 14-01-2020

Krachtig, handzaam en flexibel

Eerste kennismaking
Voor mij is het de eerste keer dat ik ervaring heb met een draadloze steelstofzuiger, maar ik had wel al goede ervaringen met een krachtige kruimeldief. Bij mijn kennismaking met deze steelstofzuiger valt me direct op dat er diverse accessoires zijn meegeleverd.

Na openen van de verpakking kon ik snel aan de slag. De stofzuiger was deels opgeladen, dus ik kon er een minuut of 5-10 mee stofzuigen. Daarbij merkte ik op dat het gebruik van de turbostand veel geluid maakte, maar ook de accu extra snel leegtrok.

Geluidsniveau
De stofzuiger maakt in de eco stand weinig geluid, maar dit wordt een stuk luider zodra de turbostand is ingeschakeld. Voor mij niet storend en vreemd. Ten eerste is de turbostand lang niet altijd nodig en tweede heb ik de motor ook veel dichter bij mijn gehoor dan bij het gebruik van een standaard slede stofzuiger.

Prestaties
Over de prestaties van deze steelstofzuiger ben ik zeer tevreden. In de ecomodus wordt het meeste zichtbare vuil al opgezogen.

Accu
Ik ben positief verrast over de accu. Bij normaal gebruik (combinatie van turbo als geen turbo) gaat de accu lang genoeg mee om een huis van drie verdiepingen te kunnen stofzuigen. Opladen gaat voor mij snel genoeg, maar ik heb niet bijgehouden hoe lang het duurt voor de accu geheel vol is.

Accessoires
De stofzuiger wordt geleverd met diverse accessoires, waarbij ik de brede zuigmond met rolborstel het meeste heb gebruikt. Deze zuigt zowel stof als grotere stukjes vuil eenvoudig op. Alle andere accessoires hebben mij ook goed geholpen bij het reinigen van meubelstukken, kleden met haar en lastig te bereiken smalle stukken. De accessoire om boven op een kast te kunnen zuigen heb ik (nog) niet gebruikt.

Gebruiksgemak
Ik merk op dat ik de stofzuiger er makkelijk bij pak om even wat (extra) schoon te maken. De mogelijkheid om de steel te knikken om te kunnen zuigen onder lage objecten is voor mij echt perfect. Dit scheelt bukken en verhoogt het gebruiksgemak enorm. En voor mij is dit een perfecte hulp bij het huishouden. Wel vind ik de machine te zwaar om als kruimeldief te gebruiken, dus voor mij is het daar geen vervanging voor.

Al met al, tevreden over de stofzuiger en zijn mogelijkheden!

Pluspunten

• Accuduur
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Relatief zwaar
  • Niet manoeuvreerbaar in de kleine ruimtes

Ekyam 14-01-2020

Handig maar zwaar

Het is een mooi vorm gegeven stofzuiger. Maar hij is erg zwaar in de hand, aangezien de motor in het handstuk zit. Deze stofzuiger is dan ook niet geschikt om in 1 keer je hele huis te doen. Dat is gewoon te zwaar voor je arm.
Maar voor een extra stofzuiger ,voor bijvoorbeeld boven, is hij ideaal. Je pakt hem snel en hij is ook heel snel opgeladen.
De machine heeft 3 standen, als je de hoogste stand gebruikt dan is de accu wel na 2 minuten leeg dus dat moet je niet te lang gebruiken. Hij zuigt op vloerbedekking prima, op laminaat vind ik hem wat meer stof achterlaten.
Verder is de kniksteel heel handig, zo kan je in 1 keer onder een kast of bed door zonder al te veel moeite.
Het verwisselen van de verschillende opzet stukken gaat ook gemakkelijk. Nadeel is de (gemotoriseerde) zuigmond. Deze heeft een cilinder met borstels die ronddraaien, wat er voor zorg dat het goed schoon wordt, maar haren draaien er strak omheen en die krijg je er alleen met heel veel moeite uit.

Pluspunten

• Snel opgeladen
  • 3 standen
  • Knikstang

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Mondstuk moeilijk schoon te krijgen

Jaime 14-01-2020

Super fijne steelstofzuiger

Deze steelstofzuiger nu een aantal weken in gebruik om te testen. De stofzuiger bevalt super goed vooral het knikgedeelte zodat je makkelijk onder de bank en kasten kan komen. De stofzuiger word met verschillende hulpstukken geleverd. Zo dat je zelf tussen de kleine kiertjes kan komen. De accu duur van de stofzuiger vind ik top. Wel was hij in het begin wat aan de zware kant maar dat wende snel. Maar al met al echt een top stofzuiger.

Pluspunten

• Veel accessoires
  • Knikpunt

Minpunten

• Voelt wat zwaar aan.

Jorienanouk 14-01-2020

Krachtig maar zwaar

Zo, gisteren de stofzuiger opgehaald en direct gaan testen. Het eerste dat me opvalt is dat t kruimeldiefgedeelte best zwaar is. Maar als je vervolgens de stang er aan klikt, dat gaat overigens allemaal zeer makkelijk, dan merk je dat t wel zeer soepel gaat. Je rolt zeer licht en makkelijk over de vloer. We gaan verder met testen en proberen! De zuigkracht is echt super. Eindelijk krijg ik bijv de deurmat echt goed schoon!

The Snowman 13-01-2020

Rowenta Air Force Flex 760 Steelstofzuiger

Ik heb deze Air Force Flex een tijdje in gebruik om te testen en hij bevalt zeer goed. Het Flex deel is echt uniek om gemakkelijk onder een bed of bank te kunnen stofzuigen zonder te moeten bukken. Gebruik van de Turbo stand trekt gewoon de mat bij de voordeur eruit en dat is geen klein en licht matje. Maar hij is daarna wel super schoon. Vind de zuigkracht van deze AirForce beter dan mijn 2000 W normale stekker stofzuiger. Was een geslaagde test voor mij. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Flexibiliteit
  • Accessoires
  • Turbo stand

Minpunten

• iets te zwaar
  • Opvang bak had iets groter gekunnen

Sanne 29-12-2019

Fijne stofzuiger

Het is een hele fijne stofzuiger met veel opzetstukken zodat je overal goed bij kunt, ook door de flex steel kun je overal goed onder. Alleen een beetje zwaar maar daar wen je wel aan denk ik.

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Flex buis

Minpunten

• Beetje zwaar

Jane888E 28-12-2019

Heerlijke stofzuiger met flexibele slang

Voorheen waren wij gewend om enkele keren per week te stofzuigen. Met de Rowenta in huis is dat veel meer geworden. Met alle speciale opzetstukken kun je niet alleen alle vloertypen reinigen, maar ook goed het bankstel ontdoen van haren en stof. De kruimeldief met opzetstuk is te gebruiken in allerlei hoeken, waar je met een gewone stofzuiger niet komt. Ik vind de stofzuiger echt een fijn apparaat. De kruimeldief is wel wat zwaar en ik vind de stofzuiger nogal prijzig.

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Hoge zuigkracht

Minpunten

• Zwaar kruimeldiefgedeelte
  • Prijzig