Sony Digitale surround-hoofdtelefoon met 3D-geluid zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 84 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Digitale surround-hoofdtelefoon met 3D-geluid zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Louis B 06-09-2017

Sony horen en geloven

Was nogal sceptisch over dit product. 3 D, surround sound. Tja. Maar. Sony is er mijn inziens echt in geslaagd om je midden in het geluid te plaatsen, en te genieten. Vaak te genieten. Verbaasd. Blij. Muziek (you tube) en films (Netflix) en genieten maar. Het is een wonderbaarlijk ding, dat ook na maanden er in slaagt om me kippenvel te bezorgen. Fantastisch...

Pluspunten

• Geluid
  • Fraai vormgegeven
  • Ver bereik
  • Schitterend om naar tv te kijken

Minpunten

• Audiofielen zullen wel wat beters vinden

J Visser 16-02-2016

Geweldige koptelefoon. Lekker geluid, goed bereik en makkelijk met opladen. Ziet er ook nog helemaal goed uit. Echt gewoon super. Wat een mooie koptelefoon is dit, jonegns! Klopt helemaal.

Barbio 09-02-2016

Een heel ergonomische headset, zit comfortabel en makkelijk aanpasbaar. De geluidskwaliteit is subliem, de vormgeving is sober en klassevol. Met andere woorden : Top !

Coene 01-02-2016

Super headset! Net alsof je in de cinema zit waardoor je bijna vergeet dat je hem draagt. De verschillende standen zijn zeker ook een meerwaarde. Topper!

Chen007 30-01-2016

Zeer goede geluidskwaliteit. De bass is erg diep en aanwezig. De lage en hoge tonen zijn verfijnd. Gewoon in één woord "schitterend".

GezLor 31-01-2016

Klopt helemaal, ik heb deze v.a. dec 2013 Helaas gaan de oorschelpen/earpad scheuren en zie je daardoor het schuim (geen leer dus) Ik schrok wel van de prijs voor beide € 40,= incl.verz.kst.Maarja, het is een goede koptelefoon dat wel.

Theo 27-01-2016

Gebruikte materialen ogen en voelen zeer duurzaam. Uitstekende oorkussens (ik heb grote oren) die mijn oren zacht en volledig omsluiten. Je hoort vrijwel geen omgevingsgeluiden meer (voor gebruik in een luie stoel dus perfect). Tot zelfs achter in onze diepe tuin: een uitstekende ontvangst. Dat wordt genieten komende zomer !!

Henk 16-01-2016

Ik heb bewust naar een headphone gezocht met een radio signaal omdat ik door het hele huis wil kunnen lopen met muziek in de oren zonder dat mijn huisgenoten er last van hebben. Ik kan deze headphone uren ophouden en tot zelfs in het uiterste hoekje van de zolder heb ik nog bereik. Af en toe even een hik in de doorgave van het geluid maar dat kan ook komen omdat de headphone set aan een draadloos apparaat hangt waar dit ook gebeurt. Het blijft natuurlijk een headphone dus wat vormgeving betreft doen ze allemaal niet flatteus aan. Het geluid is zuiver. Zeer blij met deze aankoop.

Paul 17-12-2015

Geluidskwaliteit bijzonder goed, een verassing.
Wat mij opvalt is dat je nu meer geluiden hoort in een film dan via de normale geluidskanalen (bijvoorbeeld blaffende honden op de achtergrond, met geluid via de tv niet hoorbaar zijn)
Vormgeving is wat aan de zware kant, het had wat "lichter" mogen zijn.

Charlie58 28-11-2015

Bij het eerste gebruik valt op welk geweldig geluid uit de hoofdtelefoon komt. Draag comfort is ook prima je merkt haast niet dat je deze op je hoofd hebt.
De geluidsmogelijkheden heb ik nog niet kunnen testen omdat ik de Sony zojuist hebt gekocht.

Viccy 10-12-2015

Beste Charlie58,
Heeft u ook ervaring met muziek luisteren via de radio/versterker?

Charlie58 17-12-2015

Nee, ik kan je hierbij niet helpen. Ik heb de hoofdtelefoon aangesloten op een mediakastje.

Emmeliej 02-02-2015

Het is heel licht je voelt het nauwelijks.het geluid is geweldig. Echt omvan te genieten. En de duurzaamheid is nog afwachten. Ik verwacht er veel van maar dat kan ik niet vooruit voorspellen

RBaan 02-02-2015

Het klinkt raar om surround geluid uit een koptelefoon te krijgen, maar tijdens het kijken van een film wordt al snel duidelijk dat er wel degelijk een extra dimensie te horen is.

Ik heb de koptelefoon nu een paar weken in mijn bezit en ik ben er zeer content mee. Na een kwartier heb je al niet meer door dat je hem op hebt en na een paar uur nog steeds geen warme oorschelpen of andere irritaties.

Qua vormgeving geef ik de 10 sterren, want daar heb ik niets op aan te merken, maar dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie.

8 sterren voor duurzaamheid. Ik heb hem nog maar een paar weken in mijn bezit, dus dat is moeilijk te zeggen. Wel heb ik het idee dat de oorkussens kwetsbaar zijn. Bijvoorbeeld oorbellen en de DS6500 is geen goede combinatie.

Het bereik is prima, ik kan mijn hele huis (beneden, midden en zolder) doorlopen, zonder storen of het verbreken van de connectie. Het laadstation staat dan op de tweede verdieping.

de optische audio kabel voor digitaal geluid is meegeleverd en dat deze koptelefoon die optie heeft, is de hoofdreden voor de aanschaf. Heerlijk storingsvrij luisteren naar muziek... subliem!

Tot op heden zeer tevreden over deze koptelefoon en ik beveel hem dan ook warm aan.

BertKamp17 02-02-2015

Prima en een mooie vormgeving vind het alleen jammer dat je ook het basis station aan moet zetten dus niet alleen op je kop telefoon zit een aan knop, anders doet hij het niet, ook het overschakelen van de 2 aansluitingen moeten op het basis station worden overgeschakeld. Voor de rest een prima kop telefoon.

groenendiek 02-02-2015

Mijn ervaring met de MDR-DS6500: Het draagcomfort, bereik en de accuduur vind ik heel goed. Ik kan waar ook in huis ongestoord verder luisteren.

Geluidskwaliteit: vergeleken bij enkele goedkopere koptelefoons die ik al heb gehad, is het geluid van deze Sony niet fantastisch, maar voor de meesten denk ik wel voldoende. Bass is evenwichtig, middentonen komen iets prominenter door wat goed is om spraak te kunnen verstaan, en de hoge tonen zijn helaas minder sterk aanwezig. De detailweergave is wel vrij goed.

Aansluiten kan zowel analoog (stereo, tulpstekkers) als digitaal met de meegeleverde optische kabel. Het apparaat decodeert zelf DTS wat vrij uniek is voor een draadloze koptelefoon. Tevens decodeert het Dolby Digital en Prologic II naar een virtueel 7.1 effect. Echter, dat voegt niet veel toe. Sony draagt dit gesimuleerde surround effect op handen, en het klinkt zeker niet slecht, maar het komt nog steeds door 2 speakertjes en is geenszins vergelijkbaar met een écht 7.1 home cinema systeem.

Op het zendstation zit een effectschakelaar waarmee je een digitaal effect (cinema, game, voice) kunt toevoegen. En die je gerust kunt links laten liggen want het resultaat daarvan klinkt kunstmatig en zeker niet beter dan zonder.

Je kunt zowel analoog als digitaal tegelijk aansluiten, en met een schakelaartje de input selecteren.
Dit kan wel handig zijn, omdat wanneer je de optische input gebruikt heb je geen mogelijkheid de klank bij te regelen (bass, treble) en dat is wel jammer want vooral de hoge tonen zijn (voor mij) niet genoeg aanwezig.

Toch kan ik deze koptelefoon aanraden. Zit comfortabel, ik gebruik hem zelf niet vaak maar vooral m’n vrouw is er heel tevreden over. Al vindt ze dat haar oren na een uurtje aardig warm worden... De draadloze verbinding werkt zeer goed ook door muren heen, het is degelijk gemaakt, en de prijs is heel goed - bij iBood toch ;) kortom dit was een héél goeie deal!

M.H. van den Brink 01-02-2015

Geluidkwaliteit van de Sony MDR-DS6500 is bijzonder goed.
Het meest prettig aspect is dat het geluidniveau onafhankelijk is in te stellen van het tv-geluid zelf.
Draagcomfort is zeer prettig te noemen.
De standaard met ingebouwde instellingen is zeer fraai vormgegeven en geeft een luxe uitstraling op de tv-tafel.

ChrisL 01-02-2015

Hallo,

Het is een super koop. zit lekker en je kan prima op de bank een DVD of blueray kijken zonder iemand te storen.

Han Pannevis 01-02-2015

Een super koptelefoon. Spraak, muziek, actie, surround. Alle denkbare geluiden worden zeer helder weergegeven. TV kijken, muziek luisteren terwijl je rondloopt, zonder belemmerende draden, geweldig. Je hoort gras groeien, spelden vallen, mollen gangen graven en sneeuwvlokken tegen elkaar botsen. Top attribuut !

fraudecohen 01-02-2015

zit prettig op je hoofd geen last van beugels die je voelt op je hoofd
prachtige vormgeving
geluidskwaliteit is subliem nog nooit ervaren met een koptelefoon ook het surround is schitterend
voelt degelijk aan geen rotzooi.
kortom ben er best blij mee en zal hem vaak op hebben

williampv 31-01-2015

Had deze gekocht als vervanging van mijn oude Philips wireless headset, en was natuurlijk wat twijfelachtig over de "7.1 surround sound" kwaliteit van deze headset. Na gebruik moet ik wel toegeven dat ik mij beklaag dat ik deze nooit eerder gekocht had! Met verschillende settings voor 'cinema', 'gaming', 'stereo' kan je je geluid aanpassen naar gebruik, en ook de keuze tussen compressed / uncompressed sound kan je al goede kwaliteitsverbetering geven naargelang je eigen hoorkeuzes. Het is enkel wat moeilijk om hem vlug op zijn laadstation te plaatsen (moet precies juist zijn of hij hangt scheef).

idefix_7 31-01-2015

Prima hoofdtelefoon. Comfortabel met een heel goed geluid. Volume regeling is voor analoog audio voldoende. Qua geluidsniveau uit omgeving is er voldoende demping. De te overbruggen draadloze afstand is zeker geen 100m, maar met 20m kom is het kwaliteit nog goed. Kortom dit is een goede hoofdtelefoon voor een prima prijs.

Gert van Leeuwen 31-01-2015

Snel aan te sluiten. In mijn geval op de tv. Jammer dat er geen enkele aansluitkabel bij zit. Moet je toch nog de deur uit. Geluidskwaliteit is voor mij voldoende, maar voor echte geluidsfreaks een beetje te weinig. Verder prima ding zowel qua draagcomfort, batterijduur als reikwijdte. Werd na de aangekondigde vertraging op tijd geleverd. Kortom tevreden!

mshoorn 31-01-2015

Zeer fraaie hoofdtelefoon. Langdurig te gebruiken zonder opladen. Kan wel makkelijk van het hoofd glijden als je bijvoorbeeld iets voorover buigt. Buiten de woning niet te gebruiken. Stoort in de buurt van bijvoorbeeld een in gebruik zijnde magnetron. Verder voldoet de hoofdtelefoon aan mijn verwachtingen op het gebied van geluidskwaliteit ruim voldoende

janzuidema 31-01-2015

Prima apparaat.
Zit heerlijk, mooi geluid, handen vrij, snoerloos .....
Waarom heb ik dat apparaat niet eerder aangeschaft?

jvdsanden 31-01-2015

Mooie en goede kwaliteit hoofdtelefoon.
Ik gebruik hem on films vanaf mijn plasma TV Te bekijken. Deze gekozen on zijn surround geluid. En dat is wel OK. Ik vind dat het geluid iets harder had mogen zijn.

Proctor 31-01-2015

(+) gebruiksgemak
(+) vormgeving
(+) connectie
(+) cinema geluid

(-) balans geluid
(-) draagcomfort

Nieuw uit de verpakking weet je dat je te maken hebt met een kwaliteitsproduct. Het design van het product is eigentijds. Het aansluiten van de koptelefoon is een kwestie van een kabeltje aansluiten en op het knopje drukken. Dat is allemaal in orde. De koptelefoon doet wat het moet doen en dat is het geluid van de bron overbrengen naar jouw koptelefoon. De volumeknop zit op de koptelefoon en het opladen verloopt prima via het basisstation. De koptelefoon scoort veel punten bij het kijken van een film, waar de bioscoopervaring werkelijkheid wordt. Het geluid wordt prima overgebracht van mijn SONY BRAVIA televisie en er treedt geen vertraging op.

Dat we te maken hebben met een koptelefoon voor de televisie komt duidelijk naar voren als er muziek geluisterd wordt. Het geluid komt onevenwichtig over vergeleken met een normale koptelefoon in het topsegment. Gelukkig is op het basisstation de mogelijkheid om te kiezen tussen cinema- game- en stereogeluid, wat een hoop goed maakt. Bij langer gebruik kan de koptelefoon wat warmer worden. Let ook op de 'inspeeltijd'; de koptelefoon klinkt aanzienlijk beter na langer gebruik.

Na twee weken gebruik ben ik zeer tevreden over de koptelefoon. Met name het gebruiksgemak en de bioscoopervaring bij films. Ben jij op zoek naar een koptelefoon puur voor muziek dan kan je deze beter links laten liggen. Een draadloze koptelefoon met deze geluidskwaliteit zal je alleen niet gauw vinden.

aansluiting: optische kabel via SONY Bravia
referentie: Sennheiser HD 650
bron muziek: 320 kb/s en film: Blu-Ray Dolby 5.1 via Playstation

jvdhaak 31-01-2015

Heb deze hoofdtelefoon nu een week in bezit en deze bevalt goed. De geluidskwaliteit is goed. Het draagcomfort is ook goed te noemen, alleen na een uur ofzo is het toch wel prettig om 'm weer even af te doen. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, maar het ziet er allemaal solide uit. Aansluiten was eenvoudig. Kortom, ik heb geen spijt van deze aankoop.