Denon AH-D310

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Denon AH-D310 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Joshua1989 21-11-2011
Geschreven voor: Denon AH-D310

Een zoektocht voor een koptelefoon tijdens het reizen was met deze Denon geëindigd.
Mijn budget was rond de 70 euro, het probleem bij veel koptelefoons rond deze prijs is dat de bass altijd te overdreven is waar ik persoonlijk zeer aan erger.
Voor het merk Denon hoef ik geen 2 seconden over na te denken, als bezitter van een versterker en DVD/CD speler van het merk weet ik wel dat het snor zit.

Vormgeving
Maar laten het maar eens over de koptelefoon zelf hebben, als eerste valt het fraaie strakke design op. De hele koptelefoon is van plastic, voordeel is dat hij vrij licht is een nadeel is dat het goedkoop aanvoelt en het een goedkope look geeft.
De koptelefoon is zeer compact door je dat de oorschelpen naar binnen kan draaien en de koptelefoon als ware door midden kan vouwen.
Het snoer is wel aan de korte kant en ook vrij dun, gelukkig word er een verlengsnoer meegeleverd, anders moet je iPod/iPhone in de binnenzak van je jas doen.

Draagcomfort:
Je moet geen grote oren hebben anders is het geen meer over-ear koptelefoon meer, de kussen zijn namelijk vrij klein vergeleken met andere over-ear koptelefoons.
Helaas ontbreekt het van goede kussentjes aan de bovenkant van de koptelefoon waardoor je vrij snel het plastic op je hoofd voelt.
Ook zit de koptelefoon iets te strak op je oren, na een uur begin het toch lichtelijk te storen, hoofdpijn krijg je niet maar het mocht wel iets comfortabeler.

Geluidskwaliteit:
Dit is toch het aller belangrijkste punt van een koptelefoon en hier wint de AH-D510 ook mee.
Ik luister verschillende genres maar met name alternatieve, progressive, indie en classic rock. Zoals ik al eerder aangaf is dat de bass niet te overdreven wordt.
Zowel lage als hoge tonen komen goed tot zijn recht, op sommige punten ook erg zuiver (afhankelijk van de bitrate van je audiobestand)
Ook als electronische muziek liefhebber van bijvoorbeeld Air kwam het nummer Run erg goed naar voren.

Conclusie:
Ondanks de mindere draagcomfort en kwaliteit van het materiaal is het toch een uitstekende koptelefoon voor onderweg.
Zeker omdat de prijs kwaliteit verhouding uitstekend is, maak de twijfel een ''no brainer' en zeker niet te vergeten het geluidskwaliteit.

Pluspunten
+ Uitstekende prijs kwaliteit verhouding
+ Geluidskwaliteit voor veel genre's zeer goed
+ Bass niet te overdreven zoals bij vele andere koptelefoons
+ Compact en licht

Minpunten
- Kwaliteit van het materiaal, veel plastic
- Kort snoer en erg dun en niet te verwisselen
- Draagcomfort is matig, na een uur wil je oren even luchten.