Bowers & Wilkins C5 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins C5 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rogerzz 22-10-2015
Geschreven voor: Bowers & Wilkins C5 zwart

Nu 2 jaar in mijn bezit en 2 keer kapot gegaan, laatste keer 2 weken voor het aflopen van de garantie. Wacht nu op mijn 3de setje. De oorzaak is mi het bijgeleverde tasje. Die is te klein en perst het setje bij het sluiten van de rits veel te hard samen. Hierdoor gaan de secure loops kapot (blijven niet meer klem zitten), gaan mijn complyfoam tips stuk en ontstaat er uiteindelijk een kabelbreuk.

Geluid is goed mits je een goede fit hebt. Heb je dit niet dan valt de bass behoorlijk weg. Secure loops helpen zeker om een goede fit te krijgen.

Geluid heeft veel bass, is ruimtelijk en open en heeft een goede soundstage. Geluidsisolatie is zo zo, je hoort veel omgevingsgeluid en zet daardoor het setje snel harder. Ben je in een rustige omgeving, heb je een goed fit en speel je high-res bestanden af dan heb je echt top geluid!

Natuurlijk koop je nu geen C5 meer (mits on sale) maar een C5 S2. Of de genoemde problemen dan zijn opgelost... zo lang hetzelfde tasje erbij zit en geen hardcase... ?

fjdewolf 29-03-2013
Geschreven voor: Bowers & Wilkins C5 zwart

Wat een heerlijke oordoppen, alhoewel 'oordoppen' niet goed aangeeft wat een geweldig product dit is. Na deze te hebben uitgeprobeerd in een audiozaak, en vergeleken met Denon AH-C250 en Music Fidelity EB-50, vond ik met name het geluid van de Bowers & Wilkins veel sprankelender.

Nu een paar weken in mijn bezit, en na een paar dagen gewenning zitten ze heerlijk. Met name de lusjes in je oren is even wennen, maar daar wen je snel aan en ze zorgen voor een stabiele zit in je oren. Ook in mijn relatief kleine oren (standaard oordoppen geleverd bij b.v. een IPhone vallen uit mijn oren).

De vormgeving vind ik heel fraai, maar dat blijft natuurlijk subjectief.

De geluidskwaliteit is prima. Ik hoor onderdelen in de muziek die ik daarvoor niet of nauwelijks hoorde. Lekker vol en natuurlijk geluid, geen overdreven bas, en erg gedetailleerd en sprankelend.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet heel veel vertellen, maar de kwaliteit van het gebruikte materiaal en de redelijk dikke snoertjes geven mij het gevoel dat dat wel ok is.

Kortom, een aanrader.

Michiel Holthuis 23-02-2013
Geschreven voor: Bowers & Wilkins C5 zwart

Heel veel reviews gelezen. De een vindt deze oortelefoon fijn, de ander vindt het niet goed genoeg. Voor mijn oren is ie perfect. Ben gewend aan goed geluid, en vindt dat ook terug bij de C5.
Prachtig vormgegeven, goed nagedacht over belangrijke verbeteringen ten opzichte van standaard oortelefoontjes, en heel gedetailleerd en neutraal bij de weergave van klassieke en jazz muziek. De overdreven bas waarvan gerept wordt hoor ik niet, maar wel zeer lage bas als die er ook werkelijk is in de muziek.
De C5 sluit perfect aan op mijn iPhone, en het geluid van de ingebouwde C5 microfoon is zeer goed volgens mijn gespreksgenoten aan de telefoon.
Kortom, ik ben de koning te rijk als ik de tijd heb om met de C5 naar een mooi stuk muziek te luisteren.

V Elderenbosch 24-04-2012
Geschreven voor: Bowers & Wilkins C5 zwart

De B&W C5 zijn voor mij echt de absolute top binnen de (non-professional) in-ear headphones. Ik heb ze nu ongeveer een half jaar in mijn bezit en heb alles behalve spijt van mijn aankoop. Nadat mijn Beats by Dre Tours voor de derde keer kapot gingen heb ik gekozen voor iets anders, volgens de verkoper in het iCentre het beste dat ze daar hadden.
Draagcomfort een negen omdat de oortjes vrij zwaar zijn (waar je als je ze in hebt helemaal geen last van hebt door de extra steun) is het soms vervelend wanneer je maar een oortje in hebt. Bij de Dre's zat bijvoorbeeld een clipje waardoor het gewicht daar op afgewikkeld zat, dat is dan ook wel echt het enige.
De geluidskwaliteit is bijna perfect te noemen, ik heb op mijn kamer twee KRK studio monitoren staan en ik moet zeggen dat ik door de headphones vaak meer details hoor dan door deze speakers. Toch moet ik toegeven dat voor iemand zoals ik, die veel naar hip-hop luistert, er soms nog wel een klein beetje meer kick in de bas zou mogen zitten. Dit heeft dan wel weer als voordeel dat wanneer je niet naar hip-hop luistert, het geluid precies zo is als je wilt.
Over de duurzaamheid van het geheel valt niet te klagen. Echter, ik kreeg het voor elkaar om binnen 3 uur na aankoop al een earbud te scheuren. Deze moet je er echt met een pincet afhalen omdat de naad tussen de zwarte binnenkant en de transparante buitenkant niet heel erg sterk is.

Kortom een stel geweldige oortjes (naar mijn mening zelf nog beter zijn dan de Headphone van B&W)die na jaren zoeken echt mijn honger naar beter geluid heeft gestild.

jacob1968 18-01-2012
Geschreven voor: Bowers & Wilkins C5 zwart

Even wennen hoe ze zitten in vergelijk met andere headsets, ze zitten nu geweldig.
De geluidskwaliteit is zeer neutraal, de muziek wordt weergegeven zoals hij is.

Sport gaat super, zelfs met hard fietsen geen last van de rijwind en je hoort genoeg van het overige verkeer om niet onveilig aan het verkeer deel te nemen.

Aanrader wat mij betreft