Teufel MOVE BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel MOVE BT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dirk© 25-09-2020

Prettige oortjes vooral met sporten

Geschreven voor: Teufel Move Bt zwart

Deze oortjes zitten na wat uitvogelen en met gebruik van de earhooks, bij mij althans, best goed. Ze blijven ook met sporten goed zitten. Het geluid wat het belangrijkst is voor mij, is zeer acceptabel. Goed vol geluid met goede bas. Het niveau van de Move Pro word natuurlijk niet gehaald, maar ja het is blue tooth, met al zijn voordelen. De bediening is natuurlijk gezien de prijs niet al te uitgebreid. Alleen aan en uit zetten en telefoon opnemen en volume regelen is wat weinig.
Kortom, ik heb veel plezier van deze oortjes vooral met sporten, en kan ze zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Geluid is vrij goed
  • De meegeleverde earhooks zijn een must

Minpunten

• naar volgend nummer of vorig nummer kan niet
  • Draagcomfort blijft toch een dingetje
  • Geluid met bellen is niet goed en mag beter

Koen 21-05-2020

Oké naar niet wat ik gewend ben

Geschreven voor: Teufel MOVE BT

Ik ben fan van teugel en hun kwaliteit!
Er zijn veel aanpassingen mogelijk waar door ze lekker zitten het geluid is oké maar wat ik een heel groot nadeel vind is de microfoon als je er mee wil bellen en je loop er staat een klein windje of nog erger je bent aan het fietsen. Dan hoord de tegen Partij helemaal niks behalve ruis, waardeloos ! Zeker voor iets wat move heet en je moet stil gaan staan.
Voor muziek goed bellen bagger

Pluspunten

• Zit goed

Minpunten

• Microfoon

scheh02 28-06-2017

Eindelijk lange accuduur

Geschreven voor: Teufel Move Bt zwart

Ik heb al heel wat headphones in mijn verzameling en ik denk redelijk mee te kunnen praten over dit soort zaken.
JBL E50BT en de Jabra Sport zijn mijn eerste bluetooth headphones. De Jabra's vallen voor mij definitief af want na 1,5 uur is de accu leeg en het geluid is zeer iel en dun. En dan heb je ook nog eens twee knotsen aan je oor hangen. De JBL is een grote over-the ear en is van een heel andere categorie en heeft een high-end geluidskwaliteit.
Nee dan deze Teufel. Heel andere koek. 10 uur met gemak en wat een geluid.
Ik was echter niet direct overtuigd en het geluid viel mij eerst tegen.
In de race zat ook nog de veel duurdere Bang&Olufsen Beoplay H5. Vervelend is altijd weer het niet kunnen uitproberen van deze producten want in de winkel begint men direct te zeuren over hygiëne en zo. Erg jammer want ik ben een klant die nog wel eens diep in de buidel wil tasten voor een goed product en schuw de 200 euro grens niet, dus gemiste kans, heren.
Een plotselinge prijsstijging van 189 naar 229 euro besloot mij de B&O's niet te kopen en uit "protest" de Teufels aan te schaffen.
Geen spijt. Ik heb ze eerst grondig moeten testen op allerlei bronnen zoals de smartphone, TV, iPad en iPod voordat ik er achter was wat ze in huis hebben.
Ook heb ik geëxperimenteerd met de bijgeleverde siliconen dopjes. Daar was toch wel wat winst te boeken wat ook in de handleiding vermeld staat. Ook kan je pas echt horen wat deze jongens kunnen wanneer je een equalizer op je afspeelbron hebt zitten. In mijn geval is dat de JetAudio app voor Android. Deze app heeft een scala aan mogelijkheden om oordop/headphones te testen.
Om de pret te verhogen heb ik nu van die kneedbare huis-tuin-en-keuken schuim-oordopjes(3M) op maat gesneden en met een perforator een gaatje in het midden gemaakt en er op gezet. Resultaat: nog meer afsluiting en meer bas en....ze floepen niet meer uit mijn oor tijdens lopen/sporten. Maar dat gaat voor sommigen misschien te ver, enfin, al met al zeer tevreden met dit product welke ik nu een maand in bezit heb.

Pluspunten

• Geen problemen met verbinden andere apparaten
  • Heerlijk geluid, alles is in balans
  • mooie afwerking, komplete levering
  • waterdicht
  • simpele bediening

Minpunten

• geen foam-dopjes meegeleverd

Peter 30-03-2017

Typisch Teufel!!

Geschreven voor: Teufel Move Bt zwart

Nailed it again!! Ik heb ale eerder enige produkten van Teufel gekocht (bv de Bamster), en deze keer de Move oordoppen. Wat een geweldig geluid komt daar weer uit!! Teufel stelt wederom niet teleur, integendeel: ze blijven me verbazen! Ik ben wel een beetje van de "high-end" gadgets, en heb dus wel vaker wat goede hoofdtelefoons gehoord (AKG, Sennheiser) maar, hoewel deze genoemde exemplaren ook prima zijn, vind ik die van Teufel er toch weer net dat kleine beetje bovenuit steken: net die wat strakkere bassen, net die iets betere balans tussen hoog-midden-laag. En natuurlijk bluetooth deze keer: probleemloos. En een selling point (heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar klopt vast): 20 uur speeltijd op 1 acculading! Weer super-snelle levering, uitstekende verpakking, en in het verleden al gebleken: prima antwoorden op vragen. Kortom: geen twijfel mogelijk: ik ben Teufel-fan!!

Pluspunten

• fantastisch geluid
  • veel maten siliconen oordopjes, past altijd
  • lange speelduur op 1 acculading
  • korte laadtijd
  • probleemloze bluetooth verbinding