Philips SHE9000/10 zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHE9000/10 zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

anoniem06 18-12-2014

Ik heb deze oordopjes nu een maand, ze zitten perfect in je oor omdat ze zo licht zijn en door de kleine hoek in het oortje. De geluidskwaliteit is goed en helder maar... de bass valt mij een beetje tegen dus voor de mensen die alleen maar house, hardstyle enz luisteren geen aanrader. Over de duurzaamheid tot nu toe goed. Ik heb ze afgelopen maand elke dag in mijn broekzak gehad en er is nog geen schade te zien.

SverreB 02-11-2014

ze zitten geweldig in je oor(er zitten verschillende opzetbare oorrubbertjes bij). mijn oude apple oortjes vielen altijd uit mijn oor. bij deze heb ik dat niet. ze zien er ontzettend stijlvol uit. het geluid is niet perfect, maar dat had ik ook niet verwacht bij deze prijs. de bas is wel heel goed, vooral voor elektronische muziek(luister zelf veel hardste). ik heb ze nog maar een paar dagen in mijn bezit dus ik kan niks zeggen over de duurzaamheid, maar ze zien er degelijk uit.

Ric90 21-07-2013

Allereerst draagcomfort: de oordopjes zijn onder een lichte hoek gebogen, waardoor ze ontzettend aangenaam in je oren komen te zitten. Verschillende maten rubberen oordopjes en ook een setje van schuimen die zich geheel vormen naar jouw oor. Het zit zeer aangenaam, sluit goed af en de oordopjes vallen niet bij het geringste uit het oor.
Vormgeving: ze zien er (naar mijn mening) gewoon goed uit, netjes afgewerkt met metalen behuizing. Een groot pluspunt is dat het onderste gedeelte van de kabel (dus van plug tot aan de splitsing) bedekt is met een extra beschermend 'textiel-achtig' laagje, dit om beschadigingen aan de kabel te voorkomen. Geeft veel stevigheid en geeft echt het gevoel dat je iets degelijks in je handen hebt.
Geluidskwaliteit: zeer goed. Over het hele spectrum zuivere tonen, al mag dat hier en daar bij de hoge tonen wel beter. Bijvoorbeeld bij het beluisteren van een liedje met veel heldere en hoge pianoklanken is wel te horen dat je een middenklasse product hebt, maar voor deze prijs wordt er goede kwaliteit gegeven. De bastonen zijn ten alle tijden zeer helder, en bij juiste afstelling van geluidsapparaat overheersen deze ook niet. Op het begin als je de oortjes uit de verpakking gehaald is de geluidskwaliteit nog iets minder, maar na een uur of 10 speeltijd merk je dat de oordopjes ingespeeld zijn en dan klinken ze gewoon geweldig!
Duurzaamheid: ik heb ze nu voor ruim 2 jaar gebruikt, geen enkele problemen gehad en nog steeds doen ze het perfect! Erg duurzaam dus! Als je echt waar voor je geld wil hebben dan raad ik deze oordopjes aan! Ik heb al veel setjes versleten van de merken sony, sennheiser (vooral sennheiser is zeer sterk af te raden), creative, noem maar op. Dit setje zijn van alle oordopjes die ik ooit gehad heb gewoon de beste!
Het enige grotere nadeel wat ik kan noemen is dat Philips bespaard heeft op het meeleveren van een hoesje of tasje, en dat maakt de oordopjes weer wat kwetsbaarder. Maar bij oplettend en zorgvuldig gebruik haal je, zoals ik, ruim 2 jaar met deze oordopjes; tegenwoordig uitzonderlijk te noemen.

chronograph 27-07-2012

Direct na koop vergeleken met mijn oude Sennheiser CX 300 en was zo teleurgesteld dat ik hem weer teruggebracht heb. De nadruk ligt op de bastonen en de rest wordt er door overstemd en vertroebeld.

RvdDungen 04-12-2011

Wat test gedraaid op zuiverheid en kan zeggen dat bij beide hoge en lage tonen deze oortjes een zuiver geluid produceren. Bij bass tonen voel je de oortjes meetrillen als de toon laag en hard genoeg is.

Muziek klinkt erg goed met mooie zuivere en diepe tonen. Kan er alleen maar met lof over praten!

Wel jammer is dat de impact van bass een beetje mist (ondanks het lichte meetrillen), maar goed het zijn oordopjes en geen studio speakers en dat verwacht ik er dus ook niet van. Trek er daarvoor geen punten vanaf en geef geluidskwaliteit een 10.

De oortjes zien er erg duurzaam uit door de metalen behuizing en de mooie dopjes. Er zitten 4 paar dopjes bij, 3 rubberen op verschillende grootte maar ook 1 paar foam-dopjes welke zich eenmaal in je oor aanpassen aan de grootte van je oor. Dit zorgt dus voor hele goede afsluiting, maar de rubberen dopjes zien er wel wat degelijker uit.

Het snoer is vanaf de verdeler tot de jack gewikkeld in een sleeve zoals we vaak bij computerkabels zien wat kreuken en vouwen voorkomt en het ziet er mooi uit.

Nog een laatste pluspuntje: ik heb gevraagd aan iemand die naast me zat of hij mijn muziek kon horen toen het geluid vrij hard stond. Dit was niet het geval en de omgeving heeft dus geen last van je! (Iets wat ik zelf altijd super irritant vind).

Minpunt: er wordt geen hoesje bij geleverd. En ik moet me echt erg afvragen waarom het tot dat besluit gekomen is.

Maar zeker aan te raden!

PS Ik kan nog niet op duurzaamheid beoordelen, want ik heb ze net pas. Echter ze zien er degelijk uit en geef dit daarom een 9.

RvdDungen 27-07-2012

Moet eerlijk zeggen dat ik ze niet heel veel gebruikt heb, maar ze zijn nog steeds top. Denk dat je voor deze prijs niet veel beters kan krijgen.

Lugtig 26-07-2012

Beste Rvan Dungen,

Hoe zijn je ervaringen tot op heden met de oortjes? We zijn nu een paar maanden verder en ik wil binnenkort ook nieuwe aanschaffen. Ik las je verhaal en werd enthousiast, zeker als ze nu nog bevallen. Dan weet ik dat ik een goede keuze maak,

Vriendelijke groet,

Arlet