Bose MIE2i zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose MIE2i zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jhvazel 28-10-2015
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

4 Jaar geleden deze koptelefoon gekocht, ik hou van een stukje goed geluid en toen deze net uitkwamen ze meteen geprobeerd.

na ze geprobeerd te hebben heb ik ze aangeschaft.

desondanks ik ze elke dag in het opberg etui(tje) bewaar begint de kabel bij de oordoppen kapot te gaan vanaf de dikke kabel naar de splitsing naar 2 kabels.
overal haarscheurtjes (het lijkt erop dat het materiaal uitdroogt waardoor het scheurt.

als je ander materiaal had gebruikt, dan was dit niet gebeurd.

Geluid :

Bass : mooie diepe bassen niet te zwaar zodat het oorverdovend wordt, mooi in balans

Midrange : ik vind het precies goed, hoefde hier ook niets op aan te passen met bv een equalizer.

High range : Helaas vind ik de koptelefoon hier net iets te kort hebben, gelukkig is dat goed op te lossen dmv een equalizer, sinds ik de hoge tonen iets heb opgeschroefd is het geluid helemaal naar mijn smaak en fantastisch.

Conclusie :

+ vormgeving
+ geluid -----> klein minpuntje de hoge tonen
+ siliconen oorstukjes warmen op en na een minuut of wat voel je ze niet eens meer zitten

- Materiaal snoer vanaf de oorstukjes brokkelt/scheurt

cherryfan 30-10-2015

ik heb hetzelfde probleem van de scheurtjes in het snoer - na 2 jaar al. Nu ik weet dat ik niet de enige ben ga ik eens zeuren bij Bose!

jarno05 25-03-2014
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Ik heb het setje van Bose nu ongeveer anderhalf jaar en helaas vertoont het linker oordopje nu scheuren in de isolatie van het kabeltje, vooral bij de overgang van kabel naar oordop. Ik berg ze wel altijd netjes op in het bij geleverde leren hoesje.

Over de geluidskwaliteit ben ik zeer tevreden, net als over het draagcomfort. Je voelt ze gewoon niet meer zitten na 5 minuten (als de siliconen dop op lichaamstemperatuur is)

Ik hoop dat Bose klantenservice iets aan mijn probleem wil doen.

jelenaquint 26-11-2013
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

ik had een setje mie2i, maar kwijt geraakt. vandaag dus toch maar nieuwe set aangeschaft maar dan de sportvariant Sie2i. ben benieuwd qua draagcomfort is het in ieder geval top en ook met sporten blijven ze goed zitten. enige wat ik jammer vind ik dat je bij de SIE2i geen opbergtasje cadeau krijgt.. dus nu moet ik de dopjes van 150 euro gewoon in me tas gooien of extra een tasje kopen. jammer van de service.

cherryfan 24-10-2013
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

met airmiles deze oortjes aangeschaft.
De geluidskwaleiteit is prima - goede bassen als je daar van houdt.

ECHTER ik had gehoopt deze te gebruiken met m'n Samsung Galaxy phone.
Nu blijkt dat deze oortjes (met de i van achter) gemaakt zijn voor Apple, en dat de 3.5mm connector van Apple afwijkt van die van Samsung.
Het gevolg is dat je wel kan luisteren, maar niet spreken, en de knoppen ook niet werken!

Ik heb dan op het Internet gezocht naar een oplossing, en dacht die gevonden te hebben met een kabeltje (fiio lu2).
Inderdaad kan ik hiermee nu spreken, maar het geluidsniveau wordt enorm gedempt zodat ik m'n gesprekspartners nauwelijks versta.

Dus goede raad: koop de MIE2i alleen als je een iPhone hebt. Als je een Android, BlackBerry of Windows phone hebt, koop dan de MIE2 !!!

Officiele reactie Bose 28-10-2013

Reactie voor cherryfan. Wij hebben uw bericht gelezen en zouden hier graag met u over in contact komen. U kunt contact met ons opnemen via 0299-390290 of via consumenteninfo@bose.com . – Bose klantenservice. Kijk voor meer informatie over Bose producten op www.bose.nl of bezoek een Bose dealer in uw omgeving (via http://www.bose.nl/NL/nl/dealer/)

AnnaJ 29-08-2013
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Ik heb erg kleine oren en elk ander oortelefoontje dat ik geprobeerd heb viel uit mijn oren. Deze blijft super zitten! Meegeleverd zijn 2 setjes 'vinnen' (witte siliconen opzetstukjes): groot en klein. De kleine passen mij geweldig. Zelfs met hardlopen. Op de foto zien de vinnen er hard uit maar het is zacht siliconenmateriaal dat je niet voelt zitten, erg comfortabel. Ter informatie: het snoer is zwart-wit gekleurd (dat was mij op productfoto's niet opgevallen). Topkwaliteit geluid. Aanrader in alle opzichten.

kingoka 19-02-2013
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

ik vind de Bose MIE2i geweldig ik heb nog nooit eerder zon goede kwaliteit oordopjes of koptelefoon gehoord

Tijmenj 24-11-2012
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Zitten super beter dan die dingen die je in je oor moet proppen. Is even wennen met indoen maar geluid is super, heerlijke bass. Echt een aanrader

mark_277 22-11-2012
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Ik heb deze Bose MIE2i oortjes nu ongeveer één jaar en ik ben er nog steeds hartstikke tevreden mee. De oortjes zijn kwaliteit dit merk je onder andere in geluidskwaliteit die naar mijn idee beter is dan de Beats by Dre Solo koptelefoon en al helemaal beter is dan de oortjes van Beats. Ik gebruik deze oortjes bijna dagelijks met hardlopen met name om de goede pas vorm. Dit zijn de enige oortjes die bij het hardlopen niet uitvallen.
Ben er zeker tevreden mee en ik koop zeker weer de zelfde oortjes als mijn huidige op zijn!

DaveDjodie 28-05-2012
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Op zoek naar een goede hoofdtelefoon. Niet verder zoeken deze zijn erg goed
Dik tevreden over het geluid. De "haaienvinnen" zijn ff wennen maar het draagcomfort is daardoor ook erg goed. Vol lof over deze bose doppen

Henkie de Boom 10-05-2012
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

De Mie 2 oordoppen zijn een prima product voor het doel waarvoor ze gemaakt zijn. Het geluid is goed. Wel kleuren ze het geluid sterk; de bas is nadrukkelijk en het geluid wat wollig ten koste van het hoog, maar niet zo veel dat er teveel detail verloren gaat. De ruime bas is onderweg juist prettig omdat deze daardoor niet snel overstemt word door omgevingsgeluid. Het geluidsbeeld blijft daardoor in een buitensituatie goed intact.

Er zijn doppen en schelpen met beter geluid voor (veel) minder geld, van Koss bijvoorbeeld. Het draagcomfort van de Mie 2 is echter onovertroffen. Het zijn de eerste oordoppen die bij mij A: niet uitvallen en B: probleemloos lang gedragen kunnen worden. Comfortabeler dan oorschelpen!

Lorenzo365 25-04-2012
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Heerlijk geluid, zoals vaak bij Bose producten. Bass-weergave niet te zwaar, maar wel genoeg om alles te horen. Laat duidelijk alle details horen, vind ik zelf wel prettig.

Ze zitten prima in je oor, de vinnen zijn vooral handig bij hardlopen of fietsen, je voelt er praktisch niks van, maar ze blijven wel goed op de plaats. De dopjes dragen op de naam 'In-ear', maar zijn meer semi-'In-Ear'. Zelf vind ik dit erg prettig: voor mij de reden geweest om de Klipsch en de dr Dre variant te laten liggen :)

Kortom, wederom goed spul van Bose.

JanRBilthoven 07-06-2011
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Inderdaad zeer prijzige doppen, maar voor een goed product als deze wil ik dat wel betalen.
Als je er voorzichtig mee omgaat, en ze altijd in de meegeleverde etui opbergt, gaan ze lang mee. Van de vorige versie heb ik ook lang plezier gehad, totdat ik ze kwijtgeraakt ben. De remote is voor mij erg handig, omdat ik veel op de scooter zit.

Al met al een dure aanrader!

Peter Peters 23-03-2011
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Vette oordopjes...erg lekker, mooi geluid. Mijne waren alleen helaas ff kapot, maar Bose kwam ze met UPS ophalen en binnen enkele dagen weer heel in huis...echt super service!!!

MDV_ 06-03-2011
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Na enkele alternatieven te hebben overwogen, deze Bose MIE2i aangeschaft vanwege de goede bass-weergave en ipod-control voor muziek.

Zoals her en der op internet al wordt geschreven is de hoogweergave wat zwakjes, maar zeker niet afwezig! Daar schijnt de eerste generatie meer last van te hebben. Met de equalizer van de iphone/ipod kan je dat bijstellen. ('meer hoge tonen' werkt prima). Daarentegen slaagt Bose er wel in een breed geluidsbeeld neer te zetten met diepe volle bas en een fijne warme klank. Absoluut niet schel of blikkerig.
Van de 'Bose-sound' moet je houden, wat de lage tonen worden sterk weergegeven. De standaard (neutraal) instelling van de equalizer geeft al een stevige bass.

De 'stayhear' oordopjes zijn echt een uitvinding, het sliconen-omhulsel past perfect in het oor (standaard 3 maten meegeleverd) en zorgt ervoor dat de dopjes stevig in het oor blijven zitten zonder ergens te knellen. Je merkt vrijwel niet dat je ze in hebt!

Ik geef toe dat 130 euro veel geld is, maar deze klinken beduidend beter dan Apple's eigen In-Ear oordopjes met microfoon (79 euro). Daarentegen zijn voor de Bose de stayhear-omhulsels wel lost te bestellen, mocht je ze kwijt raken. Ze zitten overigens erg goed vast.

Let wel het in-ear is bedoeld om de bass-weergave te verbeteren, hij sluit het omgevingsgeluid niet geheel af. Dit is persoonlijk of je dit fijn vindt.
Ook belangrijk: vanaf 80% volume in een stille ruimte kan de persoon naast je horen wat jij luistert, dan zijn de hoge tonen heel licht hoorbaar. Maar dit is bij vrijwel alle dopjes het geval. Ik heb tot nu toe nog geen geïrriteerde gezichten rond mij in de trein gezien.

Ben erg content met mijn aankoop. Ik hoop er jaren plezier van te hebben...

kempovic 10-12-2010
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Enkele dagen geleden aangeschaft.
Ben onder de indruk van de eerste ervaringen.
Had in-ears, maar vind dat niet zo prettig zitten.
Deze dragen erg comfortabel. De siliconen flapjes passen mooi in de bovenkant van je oorschelp, voel je vervolgens niks meer van.

Geluid is goed. Bas prima, goede balans. Bediening en microfoon is zoals je mag verwachten. Niks mis mee.

Zitten drie verschillende maten bij voor grote, middel en kleine oren. Standaard is middel erop gezet.

Aanrader.

minietoire 07-12-2010
Geschreven voor: Bose MIE2i zwart

Na het stuk gaan van mijn 'Bose Mobile In Ear'-oordopjes kon ik van BCC nieuwe uitzoeken, en koos ik de MIE2, en kreeg de MIE2i's, totaal geen probleem bleek achteraf want de bediening van de MIE2i's is iets uitgebreider (volume-control) deze is enkel gemaakt voor i-devices en werkt dan ook niet op enig ander apparaat, gelukkig werkt de play/pauze/opneem/volgend nr/vorig nr - knop wel op elk ander apparaat waar de 'Bose Mobile In Ears' ook op werkte.

nu even over het comfort:
de nieuwe rare vinnetjes zijn veel fijner dan ze eruit zien, je kan echt aan de koorjtes trekken en de doppen blijven gewoon in je oor zitten.
Met het sporten/hardlopen zal dit fijn zijn, want dit ging totaal niet met de 'bose mobile in ears'. echter blijven de oudere siliconen dopjes bij mij ook geod zitten en heb ik deze er dan maar op gedaan omdat deze veel makkelijker in je oren te doen zijn, met de haaienvinnetjes ben je even aan het klooien voor ze zitten.

de geluidskwaliteit:
Op dit gebied is ook zeker verschil, ook al heb ik de oude en de nieuwe dus niet tegelijk kunnen testen 'kende' ik me oude wel redelijk goed (na een jaar intensief gebruik).
De bas is minder, dat is zeker te merken, je 'voelt' het gewoon minder
het geluid is meer gebalanceerd (nog meer dan het al was) alles klopt, en de hoge tonen gaan pas bij een zeer hoog volume schel klinken.

de bediening
deze voelt een stuk degelijker aan dan bij de oude mobile in ear, daar werkte vaak maar 1 helft van de knop... hier werkt het goed, alleen stoor ik me aan de reactietijd van bijna een seconde bij het middelste knopjes (waar de volume-knoppen wel meteen reageren)

het snoer
de kabel is iets korter geworden, dit is een voordeel bij het luistern naar muziek, wil je echter even praten en de doppen om je nek hangen is het snoer eigelijk net iets te kort...
wel is het gekke bose-genuine-logotje verwerkt in het stukje waar de 2 dopjes 1 snoer worden, dit is stukken beter dan bij de oude variant (waar er vlak boven de mini-jack aansluiting een extra 'blokje' (voor niets?) aan de kabel hing.

kortom:
zeer goede oordoppen, geluid is heel gebalanceerd, mist toch nog een beetje bas, doppen voelen net wat degelijker aan dan de vorige generatie, middelste knop werkt ook voor non-idevices :)

ze zijn alleen nog steeds geen 130 euro waard...