Sony MDR-EX38IP

Yamaha EPH-R22

JBL Synchros E10

JBL Synchros E10

indodragon 06-02-2012 Product jaar of meer in bezit

zit geweldig, maar dan wel de juiste grote rubbertje op de oortjes doen :)
verder ziet ie er goed uit
geluid is mooi, kan beter, maar t is eenmaal geen 'bose'.
wel is t vervelend dat zodra je draad tegen iets aan komt, je getik hoord in je oortje.
en levensduur is niet langer dan 4 maanden als je niet zuinig er mee om gaat. maar doe je dat wel, gaat ie zelfs jaren mee, wat ik dus had met mn 2de paar.
dus een beetje zuinig zijn kan geen kwaad :D

mroovers 24-10-2011 Product half jaar in bezit

Mijn vorige telefoon was een Sony Ericsson, en het geluid dat hierin zat was echt heel goed met de bijgeleverde oordopjes. Dus toen ik overstapte op de iPhone en de belachelijke standaard oortelefoontjes uitprobeerde ging ik snel op zoek naar een vervangend setje van Sony. Omdat de EX-38iP ook compatible is met iPhone (bediening van o.a. volume en mic) kwam ik al snel hierop uit. De geluidskwaliteit is me echter tegen gevallen.

Allereerst zit er weinig bas in. Hoe ik ook aan de equalizer van m'n telefoon sleutel, ik ben nooit onder de indruk van de bas (en ja: de oordopjes sluiten goed aan en ik heb ook de andere maten opzetstukjes gebruikt). Daarnaast vind ik dat de muziek behoorlijk levenloos wordt weergegeven. Nooit word ik geraakt door de doordringende stem van Adele, of kan ik m'n been niet stil houden bij een nummer van David Guetta, terwijl dit op de stereo thuis wel het geval is.

Wat al vaker is opgemerkt: het snoertje en de bediening doen erg goedkoop aan, terwijl de dopjes zelf er wel goed uitzien. Wat me nog wel het meeste irriteert is het 'contactgeluid' van het snoer. Je hoeft maar te bewegen of je hoort het door de dopjes heen komen, als het snoer toevallig langs een rits loopt (bijv. van een vest of jas) komt dit geluid gemakkelijk boven de muziek uit.

Al met al is dit setje absoluut een verbetering op de standaard meegeleverde oordopjes van de iPhone of iPod; en voor het geld hoef je ze niet te laten liggen. Ben je echter op zoek naar een koptelefoon die je muziek weergeeft zoals het bedoeld is, zoek dan nog even verder. Een tip hierbij is wel om verschillende setjes uit te proberen in de winkel voordat je het lukraak via internet bestelt (zoals ik dus gedaan had), vooral omdat ieders voorkeur weer anders is.

NicoV1107 25-07-2011 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze oortelefoontjes iets meer dan een jaar gebruikt. De geluidskwaliteit en comfort zijn zeer goed, de volumeregeling werkt goed, en er zit een handig dingetje bij om de draad in te korten. Die draad is het enige probleem. Hoewel ik redelijk zuinig ben op dit soort spullen werkt een kant nu niet meer. Toch denk ik dat ik een nieuw setje ga kopen, en dan hoop ik maar dat die langer meegaan.

Deviezeman 24-01-2011 Product paar dagen in bezit

+ Zeer goed geluid, goeie diepe maar zuivere bass en de hoge en mid tonen zijn ook zuiver.

+ Ze zitten verrassend fijn en stevig in je (mijn) oren.

+ Klein formaat

- Draad doet erg crappy en niet-duurzaam aan

- Remote voelt wat goedkoop aan

Marcel077 02-01-2011 Product paar dagen in bezit

Ik zat me al een tijdje te ergeren aan de slechte kwaliteit oordopjes die standaard bij m'n Ipod Classic zaten. Ik ben uiteindelijk bij deze oordopjes uitgekomen en ben echt heel erg te spreken over de geluidskwaliteit! De bas was nog nooit zo diep en ook de hoge tonen klinken echt super. Echt top geluid! Een hele welkome verrassing was dat de volumeregeling op de Ipod afgestemd is en dat je er meer mee kunt dan het volume regelen. Je kunt namelijk een nummer pauzeren, nummer vooruit/achteruit en voice over laten horen. Heel erg handig! En zeker niet te duur vind ik zelf. O ja, er zitten standaard 3 maten dopjes bij, dus de pasvorm is altijd OK. Je kunt optioneel nog een setje hele kleine maat dopjes bijkopen als je een erg kleine gehoorgang hebt. Ze passen bij mij zo goed dat ik nagenoeg geen omgevingsgeluid hoor, dus hoef ik het volume niet harder te zetten om boven de omgeving uit te komen. O ja 2, aan de buitenzijde hoor je bijna niks van de muziek, dus mensen hebben geen last van je. Een echte aanrader, ja!

timie.boy 20-11-2010 Product paar dagen in bezit

super oortjes. ze zitter perfect en de afstandsbediening werkt perfect op mijn i-pod touch 3g. de geluidskwaliteit is perfect. dit moet je gewoon kopen!!!