Sennheiser HD 205 - Reviews

Klankkast
gesloten

alfred 26-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed geluid, matige bouwkwaliteit

Zoals de meeste Sennheiser produkten een goed geluid, maar matig in duurzaamheid, bij deze na 2 jaar draadbreuk bij de plug, zelf maar nieuwe kwaliteitsplug gekocht. Ook bij de "in-ears" van de kinderen (intensieve gebruikers) altijd snel draadbreuk. Zelfs bij mij dure Ovation problemen met de voering van de oorschelp na 5 jaar (commentaar van Sennheiser; kunnen wij vernieuwen, niet gratis naruurlijk, kan je bijna een nieuwe van kopen). Ik heb ook een Pioneer uit 1977, die is nog helemaal intact...

Pluspunten

• geluid

Minpunten

• snoerkwaliteit
  • te strak

Marco Lucas 27-07-2016 Product kwartaal in bezit

HD 205 zit veel te strak

4,8
Koptelefoon uitgeprobeerd bij de Mediamarkt. Klinkt prima, zeker voor dat geld. Als je ziet welke (goede) geluidskwaliteit je al krijgt voor een paar tientjes, begrijp ik niet dat sommigen honderden euro's uitgeven. Verhouding van dure koptelefoons is voor mij volkomen zoek.

Bij het testen zat de HD 205 wel wat strak. Probleem waar meer mensen over klagen. En ook ik dacht, dat wordt wel minder na verloop van tijd. Helaas, dat gebeurt dus niet binnen dagen/weken. Oprekken levert geen resultaat op. Uiteindelijk heb ik hem opzettelijk verbogen, maar nu is hij stuk. Niet zo'n probleem want het strakke went niet. Dus ik moet toch een andere kopen.

Geen aanrader dus.

Simon31 06-06-2015 Product paar weken in bezit

Mooie vormgeving en voor zijn prijsklasse niet slecht. Draagcomfort is goed en de geluidsweergave is oké. Verder kan de omgeving niet meeluisteren. Dicht perfect af.

ZstPos 30-03-2014 Product jaar of meer in bezit

In het begin zat de koptelefoon wat strak maar na 1,5 á 2 weken is dat over en zit hij heerlijk. Al zal dit afhangen van hoe vaak je 'm gebruikt (en misschien hoe groot je hoofd is). Ik lees dat er mensen over klagen, naar mijn mening onterecht om de bovengenoemde reden.
De vormgeving is fijn. De schelpen vallen perfect over mijn oren en sluit de boel goed af zodat je geluidsbelevenis optimaal is.
Het geluid is (nagenoeg) perfect te noemen, al ben je ook altijd afhankelijk van de apparatuur waarop je de koptelefoon aansluit en de kwaliteit van het formaat muziek of de opname.
Duurzaamheid is top! Gebruik dit ding nu al bijna twee jaar. Echt een aanrader!!!

Reyno 28-01-2014 Product kwartaal in bezit

De hoofdtelefoon zat aan het begin erg vervelend, na een week of 2 is de druk al weg en is het wat soepeler geworden. De hoofdtelefoon zit er erg goed uit en voldoet ook aan een zeer goede geluidskwaliteit. het enige min puntje is dat de kabel erg gevoelig is als tip zal ik hier voorzichtig mee omgaan. Des al niet te min is het een goede aanrader!!

RichelZeeschelpen 17-11-2013 Product jaar of meer in bezit

4,8
Klinkt best neutraal, maar draagcomfort houdt niet over en qua duurzaamheid kan ik stellen dat de kabel van nogal matige kwaliteit is. Draadbreuk er af geknipt en nieuwe jack gesoldeerd en paar weken later opnieuw een draadbreuk. Inmiddels ook bij de oorschelp. Ik constateerde het al bij het solderen: erg matige kwaliteit kabel.

2006keesb 26-08-2013 Product half jaar in bezit

Fijne koptelefoon, geluid is zeer goed. Goede balans tussen hoog en laag.
Als je inderdaad iets grotere oren hebt valt deze daar niet lekker over heen.
Na verloop van tijd wordt het draagcomfort wel beter.
De plug is wel gevoelig voor draadbreuk. De kids hebben de koptelefoon vrij intensief gebruikt waardoor de draad thv de plug nu al een probleem geeft.
Moet dit dus laten maken. Dit valt me wel tegen dat dit relatief snel defect gegaan is.
Voor de rest zeker een aanrader.

Aljosja 13-07-2013 Product half jaar in bezit

De kwaliteit van de aansluitplug is slecht. Bij eerste aanschaf bleek die al direct niet goed en tot wegvallen van het geluid te leiden. Apparaat toen laten repareren. Nu na een half jaar is de plug weer defect. Toen de plug nog wel goed was, voldeed de koptelefoon prima.

Ray8868 31-01-2013 Product maand in bezit

Goed, na een maandje naar muziek uit deze koptelefoon te hebben geluisterd moet ik mijn vorige review toch even bijstellen. Als je de koptelefoon wat langer gebruikt wordt de drukkracht op de oren wat minder, zal wel kwestie zijn van materiaal dat gaandeweg wat soepeler wordt.

Over de geluidskwaliteit kan ik melden dat dat aanmerkelijk is verbeterd nadat ik van een andere (jammerlijk defect geraakte Sennheiser HD500) de foamkussentjes heb gehaald, op maat heb geknipt en in de schelpen heb gefroemeld. Scheelt vooral schelheid, het geluid klinkt wat evenwichtiger en prettiger. Natuurlijk kun je met een equalizer een hoop goed maken maar in de basis moet een weergever goed zijn. De rest is fijnafstemming. De laagweergave is krachtig en gaat best diep, het hoog is wat ongedefinieerd en zoals eerder gezegd iets teveel middentonen. Het geluid haalt 't niet bij de duurdere hoofdtelefoons van Sennheiser maar gezien de prijs van deze kan het er nu mee door.

ruben329 09-12-2012 Product paar dagen in bezit

een zeer fijne koptelefoon
ik heb hem gekregen. hij zit niet strak of zo als ik hem op de 3de stand zet en op mijn oren past hij precies dus ook heel fijn altans ik zal hem kopen als je een nieuwe wilt hij is niet duur dus. .

Ray8868 09-12-2012 Product paar dagen in bezit

Wat een teleurstelling......
Ik was altijd in de veronderstelling dat je je met een Sennheiser (heb er 3 versleten) geen buil kon vallen, nou, dat heb ik geweten!

Al na een paar minuten heb je het gevoel dat de schelpen je hoofd in willen, zo hard drukt de beugel de schelpen tegen je oren. De schelpen zijn dan ook net ietsje te klein en vallen niet over je oren maar gedeeltelijk op de oorschelp. Wat een sof!

Het geluid is ook niet om over naar huis te schrijven. Teveel schelle tonen wardoor er al snel luistermoehied optreedt. Op de iPad heb ik een appje gedownload die de boel nog aardig weet te redden maar het aanshaffen van een app van 8 euro gaat wel wat ver om een koptelefoon van 44 euro te redden.

Miskoop helaas. Voorlopig mijn ouwe trouwe HD330 maar weer uit de kast gepakt(met vergane oorkussens en een snoer wat uit de trekontlasting is geschoten maar wat een geluid in vergelijking met dit ding).

cooper1 02-11-2012 Product paar weken in bezit

Eerst vond ik hem ook een beetje strak zitten, maar ik heb de schelpen nu op de zevende klik vastgezet en nu zit hij lekker en zeker niet te strak. Ik ben heel blij dat ik hem niet meteen heb terug gebracht of weggegooid, zoals sommige mensen met de HD 205 (de verouderde versie van de 205-II) blijkbaar hebben gedaan. Zet eens een prachtige cd van Radiohead op, en beluister deze via je stereo met deze koptelefon en je geniet volop van de prachtige klanken. Voor relatief weinig geld heb je een prima koptelefoon met deze HD 205. Een echte aanrader!

_dennis013 07-06-2012 Product kwartaal in bezit

geweldig ding, lekker geluid, zit een goeie bass in, niet te veel niet te weinig, kabeltje van 3 meter altijd handig voor thuis, niet zo handig om met dit ding over straat te lopen, sluit lekker af, hoort niks van de omgeving als je dit op hebt, perfect ding voor thuis

renze59 27-01-2012 Product paar dagen in bezit

6,2
Mooie koptelefoon om te zien en goede geluidskwaliteit, alleen slecht draagcomfort. Klemt na een vijf minuten verschrikkelijk op je hoofd en oren met als gevolg pijnlijke oren. Heb 'm ingeruild voor de PX100-II die qua geluid er weinig voor onderdoet maar een geweldig draagcomfort heeft.