Sennheiser CX 870

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser CX 870 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Koen1234561 29-01-2013
Geschreven voor: Sennheiser CX 870

Ik heb nu 2 weken mijn nieuwe oortjes en er is al iets aan kapot, de 3.5 mm jack werkt niet goed meer waardoor ik alleen geluid hoor als ik de plug een aantal keren draai.
verder prima oortjes.

Arniepenarnie 09-09-2012
Geschreven voor: Sennheiser CX 870

Echt een top keuze. Wat een geluid voor deze prijs. Na een paar uren inluisteren is het elke keer een beleving als je deze oortjes gebruikt. Zowel hoge, midden en lage tonen geeft hij perfect weer zonder te overstemmen. Vanwege de kwaliteit hoor je wel veel beter de ruis en oneffenheden in je mp3 collectie. Een hoge bitrate is absoluut een aanrader.

walter68 02-09-2012
Geschreven voor: Sennheiser CX 870

Deze koptelefoon nu een week of 6 intensief gebruikt. Mijn beste tot nu toe! Het daargcomfort is perfect. Ook als ik het meerdere uren in heb voel je ze amper.
De geluidskwaliteit is ook goed. Ik had hiervoor de CX300 en deze was prima maar ik hoor nu nog meer details en het hoog/laag/midden is allemaal wat meer in balans. Ondanks dat het een in ear is, is de geluidskwaliteit natuurlijk het best zonder omgevingsgeluid. Ik hoor details in nummers die ik nog niet kende.
Nattulijk is geluid persoonlijk maar ik denk dat dit een meer dan gemiddeld koptelefoon is voor een groot publiek!

Frans van t Hof 10-02-2012
Geschreven voor: Sennheiser CX 870

Na een jaar gebruik kan ik stellen dat dit de beste oordoppen zijn die ik ooit heb gehad. Het geluid is echt zuiver en blijft dit ook. Het maakt wel dat een hoop ander geluidsbronnen niet meer hoed klinken en je al gauw de neiging hebt om terug te verlangen naar deze oordoppen. Wanneer je op zoek bent naar een hele diep bas, zijn deze oordoppen niets voor jou. Maar goed, ik denk dan dat je uberhaupt wat anders zoekt.

BramvdP 19-09-2011
Geschreven voor: Sennheiser CX 870

Net binnengekomen en voorlopig zeker geen spijt. Heb lang de Sennheiser CX500 gehad, ook erg fijne oortjes, maar hier is op een gegeven moment een contactje los geraakt helaas. Daarna de oortjes gebruikt die standaard bij mijn Nokia N900 komen, ook prima, maar nu ik deze gehoord heb weet ik weer waarom ik geld hieraan uit wil geven, wat een geluid!

De bas is nog wat dof, maar ik heb ze dan ook pas net aangesloten.

Verder heb ik het gevoel alsof ik bij Belle and Sebastian in de studio zit als ze Nothing in the silence spelen.

Na een paar liedjes klinkt de bas al beter, zeker bij bijvoorbeeld Deadmau5, je voelt hem in je buik.

Queen - Bohemian rhapsody stoort een beetje, maar volgens mij hoor ik dat gewoon alleen bij deze oortjes omdat de rest wat ik heb niet goed genoeg is, verder klinkt alles erg soepel, erg fijn om naar te luisteren.

Naast het fijne geluid vind ik de oortjes erg fijn zitten, ze passen mooi in het oor en zijn niet irritant of groot, zoals ze misschien lijken.

Bouwkwaliteit-technisch weet ik niet zo goed nog wat ik er van moet vinden, het lijkt allemaal wat snel kapot te kunnen (dun snoer, niet bepaald unibody, dun stekkertje, dunne "ear adapter"), maar laten we aangezien het Sennheiser is maar hopen dat dat wel mee valt (heb gelezen op een ander review dat dit het geval is namelijk).

Verder jammer dat er niet een mooi etuitje etc. bijzit zoals bij de CX500, maar aangezien ik die nog heb maakt dat natuurlijk niet zo veel uit, je voelt je alleen wat minder in de watten gelegd.

Erg blij dat een Y-koord en dus geen assymetrisch koord aan zit, die trekt bij mij na 3x omkijken de oortjes altijd uit mn oor.

Voor zover mn CX500 het nog doen is het geluid ook beter dan die (minder overdreven bas, meer in balans dus, maar dit kan ik niet echt goed testen natuurlijk).

Al met al prima aankoop voor rond de 55 euro, wel jammer dat ik nu weer niet terug kan naar iets minders (mn nokia oortjes klinken alweer voor geen meter nu ik dit gehoord heb).

sonyyyyyyy 24-10-2010
Geschreven voor: Sennheiser CX 870

Ik heb dit setje aangeschaft na een jaar lang de Sennheiser cx300-II precision en de cx400-II gebruikt te hebben. De cx300 levert matig geluid, met een weke bas. Bij de cx400 valt bijna geen bas te horen, maar die leveren daarentegen wel weer een erg natuurlijk geluid.
Beide setjes zijn dus niet echt mijn ding.

Na een tijdje gespeurd te hebben besloot ik dit setje aan te schaffen. Wel met het nodige risico, aangezien er amper reviews te vinden zijn. Gelukkig was het de gok wel waard!

Wat direct opvalt is het prachtige design!! Ze voelen erg stevig aan en de metalen elementen maken het helemaal af.

Qua geluid is hij op alle punten beter dan de cx300 en cx400. De hoge tonen zijn verschrikkelijk zuiver en de bas is lekker diep.
De plaatsing van alle instrumenten is stukken beter dan mijn oude setjes.
Ik heb verscheidene andere high-end in-ears gehoord, maar dit is de onbetwiste nummer 1!
Het draagcomfort is prima. Een minpuntje is dat je de doppen op een bepaalde manier in je oren drukken. Doe je dit niet, dan hoor je amper de bas.

Met de duurzaamheid zal het wel goed zitten en als er toch iets mee gebeurt, dan is er altijd nog de geweldige klantenservice van sennheiser!