Bose SoundSport Free paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose SoundSport Free paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Msport 11-03-2018

Goede kwaliteit oordoppen

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Goede kwaliteit oordoppen, waar zoals altijd bij BOSE een uitstekend geluid uit komt. De connectie via bluetooth werk goed. Hij heeft bij mij geen een keer gehapperd.

De oordoppen zitten lekker. De eerste paar keer had ik wel het gevoel dat ze uit gingen vallen en sportte ik daardoor ook iets minder intensief. Maar na een paar keer gebruiken had ik door hoe ik ze moest in doen. Nu draag ik ze zelfs tijdens een goede HIIT training. Super fijn dat ze waterdicht zijn, waardoor het zweten geen probleem is en de kwaliteit van het geluid nog steeds top blijft!

Ik moet wel zeggen dat ik ze behoorlijk groot vind en ik in de sportschool op de een of andere manier toch aandacht met de oordoppen trek. Ze vallen behoorlijk op en vanaf het vooraanzicht zien ze er net uit als gehoorapparaten. Dit vind ik persoonlijk wel een beetje jammer.

De etui die meegeleverd wordt om de oordoppen in op te laden is echt ideaal! Deze laad ik 1x in de 3-4 dagen op. En ik gebruik de oordoppen niet alleen maar voor het sporten, maar ook tijdens het reizen met ov. Doordat de etui fungeert als als een soort van powerbank, heb ik nog nooit met een lege batterij gestaan.

Persoonlijk vind ik de oordoppen aan de dure kan. Maar gezien de kwaliteit en het comfort tijdens het sporten zijn ze het naar mijn mening wel waard.

Pluspunten

• oplaad etui
  • kwaliteit geluid
  • vrijheid tijdens het sporten

Minpunten

• duur
  • uiterlijk

Diederik 08-03-2018

Niet voor normaal gebruik

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Ik heb het product nu een aantal weken. En ik vind ze helemaal niks. op de fiets heb je wind ruis. Dus zeker niet noise canceling zoals hier op de site staat. Het geluid vind ik ook matig in vergelijking met andere bedraade oordopjes. Daarbij buggen ze wel eens en dan moet je ze opnieuw in het doosje doen. Heel irritant als je aan het sporten bent en je moet met enige regelmaat teruglopen naar je kluisje. Ik sport ook regelmatig buiten en daar zijn ze zeker niet geschikt voor. ook voor dagelijks gebruik raad ik ze niet aan. het enige positive aan de dopjes is als je in de sportschool bezig bent en ze zitten lekker.

Pluspunten

• draagcomfort
  • geen draadjes voor bij het sporten

Minpunten

• windruis bij hardlopen en fietsen
  • ze buggen
  • batterij snel leeg bij het bellen

LaurensOuwerkerk 06-03-2018

heerlijke dopjes met frankenstein look :)

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

wat een prima oordopjes, erg fijn voor een muziekje bij het sporten.
omdat ik veel hardloop was dat gelijk een goede test, kijken of ze blijven zitten, nou zelfs met de gekste sprongen en hupsjes doen ze dat!
verder handig hoesje erbij, goede bescherming en laad gelijk de dopjes op.
hoog gadget gehalte, mensen kijken je wel af en toe aan wat voor dingen je in je oren hebt, maar je niks van aantrekken en je hebt top oordoppen

Pluspunten

• geluid
  • pasvorm
  • laad hoesje

Minpunten

• frankenstein look

SanraV 05-03-2018

Goed geluid, maar nog verbeteringen mogelijk

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Ik had het geluk dat ik dit product mocht testen. Gezien de hoge prijs mag je best wat verwachten van dit product en helaas moet ik na het testen concluderen dat ik niet tot aankoop over zou gaan. Allereerst het geluid: dat kun je wel aan Bose overlaten, dat zit wel goed. Wat wel vervelend is is dat het geluid in de linkerbud af en toe uitviel voor een paar seconden. Verder krijg je weinig mee van de omgevingsgeluiden wat gevaarlijk kan zijn bij hardlopen buiten.
Wat betreft draagcomfort kan er nog wel wat verbeterd worden. Het klopt wat Bose zegt: de buds blijven goed zitten, maar doordat ze zo lomp en zwaar zijn heb je toch steeds het gevoel dat ze er uit vallen, waar door je niet ontspannen aan het sporten bent.
De duur van de batterij (in combinatie met de extra batterij in het doosje) is super. Je kan echt uren luisteren zonder op te hoeven laden.
Een van de features is Find my bud. Via de app kun je je buds laten piepen zodat je ze makkelijk terug kunt vinden. Een prima feature, die op zich goed werkt, maar het is wel irritant dat de app regelmatig crasht.
Tot slot nog iets over de knoppen op de buds. Ik vind het prettig om tijdens het hardlopen de muziek snel op pauze te kunnen zetten als ik merk dat iemand tegen me praat. Uiteraard zit die pauzefunctie ook op de buds, maar ik had de knop liever op een andere plek gezien (maar dat is persoonlijk natuurlijk).

Pluspunten

• Geluid
  • Batterij

Minpunten

• Draagcomfort
  • Crashen van de app

Ed Falcon 03-03-2018

In één woord "geweldig" (geluid en draadcomfort)

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Ik heb de Bose draadloze SoundSport Free hoofdtelefoon nu ongeveer vier weken in gebruik heb deze uitgebreid getest. Ik ben zeer tevreden over dit product.

Verpakking: De oordopjes worden geleverd in een mooie verpakking. Bij het openen heb je al meteen het gevoel iets bijzonders in handen te hebben. De Bose draadloze SoundSport zitten zelf in een sjiek etui met geïntegreerd laadstation.

Installeren: De Bose draadloze SoundSport Free hoofdtelefoon is mooi vormgegeven. Installeren en connectie met een iPhone, iPod of Ipad ging heel simpel. Via de App store moet de Bose connect App gedownload worden. Na enkele installatiestappen doorlopen kunnen de Bose oordoppen binnen 2 minuten gebruikt worden. Het oplaad etui houdt de oordoppen met een magneet op hun plaats, doet tevens dienst als opbergdoos. De nieuwe “Find My Buds”-functie van de Bose Connect App laat daarnaast zien waar en wanneer je je oordoppen voor het laatst hebt gebruikt.

Vormgeving: De Bose draadloze SoundSport Free is voorzien van twee best wel grote en zware oordoppen. De oordoppen steken tijdens het dragen een heel stuk uit, wat er voor de omgeving best wel vreemd uit ziet. De oordoppen wegen samen, inclusief de StayHear+ tips, 18 gram en meten 3,1 bij 2,5 bij 3 cm (hxbxd).

Draagcomfort: De oordopjes hebben een soort haak van rubber die je in je oorschelp schuift, hierdoor blijven ze bij het sporten heel goed zitten. Indoen in een handigheidje. Tijdens het sporten (hardlopen) voelen je de oordoppen wel wat bewegen/schudden, desondanks blijven de oordoppen wel goed zitten en voelen toch comfortabel aan. Tijdens mijn testperiode van de afgelopen vier weken zijn de oordoppen niet een maal uit mijn oor gevallen.

Geluid: Het geluid is in één woord fantastisch! Typisch Bose kwaliteit. De hoge tonen alsmede de lage tonen(bass) klinken perfect! Ik heb deze oordopjes ook gewoon binnenshuis in, zo goed klinkt de muziek uit deze oordoppen. Het volume bedien je via je telefoon, of rechtstreeks op één van de oordopjes.

Reinigen: De oortjes zijn eenvoudig te reinigen.

Opladen: Het opladen van de Bose draadloze SoundSport gaat heel eenvoudig. Er zit een oplaad etui bij waar de doppen perfect in opgeladen kunnen worden. In dit laadstation zit ook aan accu, waardoor je de oordoppen nog twee maal kan opladen (10 uur extra capaciteit), zonder dat je stroom hoeft te gebruiken. Door het laadstation/etui zijn de Bose oordoppen ook goed beschermd.

De Bose draadloze SoundSport zijn niet goedkoop in aanschaf, maar je krijgt er wel een kwaliteitsproduct voor. Alles is goed doordacht en werkt fantastisch. Het geluid is fenomenaal. Ik gebruik deze oordoppen ook regelmatig als ik niet sport. Een aanrader!

Pluspunten

• Geluid
  • Verpakking
  • Draagcomfort
  • Laadmogelijkheden
  • Bose App

Minpunten

• Steekt best een eind uit/

wbmengerink1976 03-03-2018

Goede pasvorm, lange gebruiksduur

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Ik heb gekozen om dit product te testen voor gebruik op de mountainbike. Mijn eigen oordoppen vielen telkens uit.

Ik heb de oordoppen uitgebreid getest. Ik heb meerder mountainbike tochten gedaan en telkens bevielen de oordoppen erg goed. Er is iets meer windgeruis maar dit valt weg tegen de goede geluidskwaliteit. Heel af en toe valt de verbinding van het linkeroortje weg maar alleen als ik over mijn schouder naar achteren kijk.

De pasvorm van de doppen is erg goed. In principe kan de hele familie de oortjes in (met de standaard oortjes maat M). Er zijn nog extra oortjes (opzetstukjes) bij in maat S en L maar deze heb ik nog niet nodig gehad. Ook niet voor de kleinere oortjes (dochter 6 jaar, dochter 9 naar en zoon 12 jaar).

Ik heb de zoek mijn oordoppen functie wel getest maar gelukkig nog niet echt nodig gehad. De functie werkt goed. De oordoppen zitten stevig genoeg en vallen niet zomaar uit. Zelfs niet bij het onderuit gaan met de fiets.

Geluidskwaliteit is erg goed, goed geluid bij zowel muziek als film. Alleen bij Youtube (op Iphone) zit een vertraging waardoor het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Dit is bij andere video programma's (Netflix en KPN online) niet het geval.

Fijne oordoppen, goed geluid en fijne pasvorm.

Pluspunten

• Goede pasvorm
  • Stevig in het oor
  • Zeer goed geluid

Minpunten

• Af en toe uitval van verbinding linkeroortje
  • Iets windgeruis.

Channie004 03-03-2018

Topper van Bose, fantastisch geluid. Geld zeker waard!

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Ik ben zeer tevreden over dit product. De oordopjes worden geleverd in een mooie verpakking. Bij het openen heb je al meteen het gevoel iets bijzonders in handen te hebben. De Bose draadloze Sound Sport Free hoofdtelefoon is mooi vormgegeven. Installeren en connectie met een iPhone, iPod of Ipad ging heel simpel. Het oplaadetui houdt de oordoppen met een magneet op hun plaats, doet tevens dienst als opbergdoos. De Bose draadloze SoundSport Free is voorzien van twee best wel grote en zware oordoppen. Tijdens het sporten (hardlopen) voelen je de oordoppen wel wat bewegen/schudden, desondanks blijven de oordoppen wel goed zitten en voelen toch comfortabel aan. Het geluid is fantastisch! De hoge tonen als de lage tonen(bass) klinken perfect! Het volume bedien je via je telefoon, of rechtstreeks op één van de oordopjes. De oortjes zijn eenvoudig te reinigen en het opladen is gewoon heel erg makkelijk. Er zit een oplaad etui bij waar de doppen perfect in opgeladen kunnen worden. In dit laadstation zit ook aan accu, waardoor je de oordoppen nog twee maal kan opladen, zonder dat je stroom hoeft te gebruiken. Wederom een topproduct van Bose!

Pluspunten

• Mooi vormg

Kruimelrat 02-03-2018

Goede oordopjes met paar minpunten

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Ik ben de oordopjes nu 3 weken aan het testen en ben vrij tevreden maar heb wel een aantak dingen op ze aan te merken. Ik zal beginnen met wat er positief is aan deze oordopjes. Ten eerste is de geluidsqualiteit echt top, ik kan er erg van genieten. Ten tweede is de presentatie van de oordopjes erg mooi ze komen in een heel andig doosje waarin je ze magnetisch kan vastzetten en dan laden ze op, heel mooi allemaal. Toch zijn er ook wat dingen mis met deze oortjes. Het geluid lijkt achter te lopen bij het kijken van filmpjes, dit is echter alleen als allebei de oortjes aanstaan op de een of andere manier. Dat brengt mij bij mijn volgende punt, het linker oortje valt erg vaak uit wat erg irritant is. Dit gebeurt ook vaak als de oordopjes nog volle batterij hebben, deze batterij is ook niet al te best omdat de oordopjes snel uitvallen. Daarbij wil ik wel zeggen dat het doosje wat de oordopjes oplaad erg makkelijk is om mee te nemen dus is het niet moeilijk om ervoor te zorgen dat de batterij vol is. Tot slot zijn de oordopjes niet al te comfortabel zeker in het begin en ze zien er een beetje raar uit, alsof je oger oren hebt.
Al met al zijn het goede oordopjes met een paar minpunten

Pluspunten

• Mooi
  • Goed geluid
  • Handig oplaad doosje
  • Stevig in het oor

Minpunten

• Niet erg comfortabel
  • Vallen snel uit
  • Loopt achter bij filmpjes
  • Ziet eruit als oger oren

Daphne 02-03-2018

Fantastisch

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Zeer enthousiast over de draadloze oortjes. Al veel producten van Bose in ons bezit en dus waren we erg benieuwd naar deze oortjes, maar net zoals de andere producten perfect geluid en makkelijk in gebruik. Ideaal om op te laden in de bewaarbox. Buiten gebruikt met mountainbiken in het bos en met wandelen met verschillende weersomstandigheden, echt een top product.

Pluspunten

• geluid
  • gebruik

Minpunten

• geen

RonaldS 02-03-2018

Geweldige geluid ervaring door kleine dopjes

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Wat een top apparaat, geen snoertjes waardoor de oordopjes telkens uit gaan als je aan het sporten bent.
Het is heerlijk hardlopen met deze Bose speakertjes.
Met de FindMe functie Kun je ze via de app op je telefoon vinden en ze geluid laten maken
Als je ze opbergt laden ze draadloos op in het bakje.
Ideaal
En geweldig geluid! Echte Bose kwaliteit.

Pluspunten

• Draadloos
  • Terug vinden met app
  • Geluidskwaliteit
  • Opbergdoosje incl draadloos opladen
  • Zit/pas comfort

Pien106 02-03-2018

Super

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

De Bose Soundsport Free. Heel veel pluspunten, en een aantal minpunten. Om mee te beginnen, de kwaliteit van het geluid is erg goed. Dat is echt een pré voor mij als muziekliefhebber. Daarnaast is het bewaardoosje ideaal. Het doosje waar de oortjes inzitten bij levering is een mooi, compact zwart doosje. De oortjes kunnen er niet alleen veilig in bewaard worden, maar het is ook de manier om je oortjes op te laden. Het doosje kun je opladen. Wanneer je daarna de oortjes in het doosje stopt, laden de oortjes op. Zo is het mogelijk om onderweg de oortjes op te laden. Veelal is dit niet nodig, de oortjes gaan erg lang mee. Daarnaast is de Bose-app erg makkelijk in gebruik en erg handig. Twee minpunten voor mij zijn de vormgeving van de oortjes, en de pasvorm. Als eerste het design. De oortjes zijn erg groot, dus het ziet er wat raar uit wanneer de oortjes gedragen worden. Daarnaast is zelfs de kleinste maat oortjes te groot voor mijn oren, waardoor de oortjes na langere tijd oncomfortabel zitten. Helaas.. Maar verder, echt top!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Oplader
  • Batterijduur
  • Manier van gebruik

Minpunten

• Comfort

Caspervoorschot 02-03-2018

Fijne oordopjes

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

De oortjes heb ik nu 3 weken en mag zeggen dat ik er heel tevreden mee ben! Ik heb ze voor het sporten tijdens de cardio en de fitness, en ze blijven erg goed zitten bij beide. Ook is de bluetooth range erg goed. Ik kan mijn telefoon gewoon wegleggen em heb dan in de hele sportschool muziek, dit werkt erg fijn.
Het geluid van de oordopjes is erg goed, maar dit is eigelijk precies wat je verwacht van Bose. Ook heb ik de dopjes op gehad in het vliegtuig en ook hier zijn ze heel fijn. Geen noise cancelling maar mis het niet ook. Accuduur is goed, je hebt als je zorgt dat je doosje opgeladen is altijd volle oordopjes, dat werkt helemaal perfect!
Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat als je ermee in de felle zon ligt het dopje dat direct aan de zon bloodstaat na een minuutje of 10 uitgaat, ik denk dat dit komt doordat het dopje dan te warm wordt.

Verder erg tevreden met de oortjes!

Pluspunten

• Accuduur
  • Blijft goed zitten

Minpunten

• Wordt te warm in de zon

Ronald 02-03-2018

Ervaring Bose soundsport

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Ik heb nu een aantal weken de Bose soundsport.
Wat echt een top geluid hebben deze oordoppen, echt wat je van Bose kunt verwachten.
Heb ook geen last van het geluid op zijn hardst, dit heb ik wel bij ander oordoppen gehad.
Ook zitten ze comfortabel.
Ben een fanatieke hardloper, maar ook hier zitten ze comfortabel en blijven ze goed stevig zitten.
Wat ik toch heel opvallend vond was het bereik, maar dit kan ook aan mijn iphone8 liggen,
zodra ik mijn telefoon in de keuken neer leg heb ik beneden en boven in de slaapkamers
bereik, terwijl het huis ook nog groten deels van beton is, dit komt vaak het signaal niet ten goede, maar dit maakt bij deze oordoppen niet uit.
De battery duur is ook goed, heb tot nu toe de battery nog niet leeg had terwijl ik de oortjes vrij intensief gebruik met sporten en op de terug weg naar huis in het openbaar vervoer.
Het doosje waarde oordoppen in zitten is ook ideaal, meestal heb ik deze in mijn jaszak met mijn sleutels hierdoor kunnen ze niet beschadigen.
Het enige nadeel vind ik toch dat ze buiten de oren steken,
en de prijs dit vind ik vrij fors.
maar hier krijg je wel echt het Bose geluid voor.

Pluspunten

• comfortabel
  • Battery
  • Geluid
  • Doosje waar de oordoppen in zitten

Minpunten

• Prijs
  • Steekt buiten de oren

Alice.jm 02-03-2018

Mooi design

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

In het begin vond ik de in-ear doodeng om ze te verliezen maar tijdens fietsen,lopen, sporten bleven ze echt zonder probleem zitten en echt zelfs met behoorlijk zweten,
Het geluid is wat je van bosse kunt verwachten, mooi!! het gebruik is simpel en de bluetooth werkt perfect. Het doosje om te bewaren is mooi en ziet er sterk uit, en is direct het oplaad station. Een min punt die ik zou kunnen noemen is de grote ze zijn behoorlijk aanwezig in je oren. Maar wil je perfect geluid, gebruiks gemak mooi uitstraling dan is het de aanschaf prijs meer dan waard .

Pluspunten

• Desig
  • Geluid
  • Gebruiks gemak

Minpunten

• Het formaat

Creator 02-03-2018

Zuiver geluid zonder draadjes

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Wat een fijne oortjes! Het pairen gaat buitengewoon makkelijk, het geluid is zoals je van Bose kan verwachten subliem.
Zelfs voor het werk zijn ze ideaal want je kan gerust met alle vrijheid je handen gebruiken zonder dat er irritante snoertjes in de weg zitten. Als de telefoon overgaat krijg je de melding wie er belt zodat je op dat moment kan beslissen of je het telefoontje aanneemt of niet.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk te pairen
  • Altijd opgeladen oortjes

Minpunten

• Geen noise reduction
  • Best wel groot aan je oren

Bart 02-03-2018

Handige oortjes met aparte looks

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Na deze oortjes een paar weken in huis te hebben gehad ben ik erachter gekomen hoe makkelijk deze oortjes zijn in gebruik. Toen ik ze net uit de doos haalde en het oplaad doosje openmaakte gingen de oortjes direct aan. Na een keer verbinding met mijn telefoon te hebben gemaakt verbinden ze elke keer wanneer ik ze uit het doosje haal. De verbinding is verassend sterk, ik kan met gemak mijn telefoon laten liggen en rustig gaan sporten zonder dat de verbinding verbreekt of verminderd. De hal waar ik in fitness is circa 20 meter in lengte en breedte. Ook viel het mij op hoe comfortabel de oortjes zitten. Na een minuutje of 10 voelde ik ze niet eens meer zitten. Ze zitten bovendien enorm goed vast in het oor. Hoe hard je ook schud met je hoofd, ze zullen er niet uit vallen. Als je kijkt naar de looks vind ik ze toch wat tegenvallen. Het oortje steekt een groot deel uit het oor wat er toch een beetje apart uit ziet.
Kortom goede oortjes voor de sportliefhebber, maar je moet er wel het geld voor hebben want ze zijn prijzig.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Geluid
  • Comfort

Minpunten

• Prijs
  • Looks

Baars 01-03-2018

Echt een aanrader.

Geschreven voor: Bose SoundSport Free zwart

Ik heb dit product nu 2 weken in huis en ik ben zeer tevreden. De oortjes komen in een nette, moderne verpakking wat bijna een cadeautje is om uit te pakken. De oortjes zitten in een praktisch oplaaddoosje die handig mee te nemen is in je sporttas of in je broekzak. Het oplaaddoosje geeft aan wanneer je oortjes verbonden zijn met het oplaadpunt. Door de oorschelp aan de oortjes liggen ze goed in je oor en vallen ze er ook niet gemakkelijk uit, ik moest het een paar keer aandrukken tijdens dat ik aan het sporten was.
De oortjes zijn zeer prettig om mee te sporten, ze sluiten het achtergrondgeluid goed af waardoor je alleen maar muziek kunt horen. Met de oortjes komen ook verschillende maten mee aan opzetstukken waardoor je kunt switchen tussen verschillende groottes, hierdoor is er voor iedereen wel een goede maat.
Ik ben zeer tevreden over dit product en zou het zeker aanraden aan vrienden en familie!

Pluspunten

• Praktisch oplaaddoosje
  • Mooi geluid

Minpunten

• Valt af en toe uit de oren