JBL UA Sport Wireless PIVOT zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL UA Sport Wireless PIVOT zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

MichaelW1234 16-04-2019

Degelijke oordoppen voor sporters en meer

Deze oordoppen zijn gemaakt om goed te blijven zitten terwijl je aan het sporten bent. Tijdens intensieve trainingen doen deze dan ook uitermate goed hun werk. De oorhaken zijn gemaakt van soepel materiaal en zitten erg comfortabel. Ook zijn de meegeleverde S, M en L maten van oordoppen en de oorhaken voor binnen in je oorschelp in diverse varianten los van elkaar te combineren.

Het geluid van de oordoppen is warm en heeft een goede punch als bass. Verder hebben de oordoppen Ambient en Talk-through technologie waarbij de microfoon gebruikt wordt om het omgevingsgeluid en het geluid van gesprekken te versterken. Als hardloper heb ik nu inmiddels wel een aantal keren met de Ambient functie gelopen en merk dat het goed functioneert mits er weinig tot geen wind aanwezig is. Bij windvlagen en constante wind hoor je in de microfoon het gesuis van de wind. Dit laatste is erg irritant en zorgt er voor dat ik in deze omstandigheden deze functionaliteit niet gebruik. Hiervoor kan je dan nog lekker ouderwets de oordoppen wat minder goed in je oor drukken waardoor je dan toch deels je omgeving hoort. Door de oorhaken blijven de oordoppen dan nog steeds prima op hun plek. Zelf ben ik ook bril drager en ondervind van deze haken geen last.

De batterij duur van deze oordoppen is ongeveer 9 uur. Hierdoor gebruik ik deze nu ook echt steeds meer op kantoor voor skype calls en video conferenties. Het geluid van de microfoon is helder en ik ben dan ook makkelijk en goed te verstaan. Tijdens de pauze of aan het einde van mijn werkdag laad ik ze even op om vervolgens er mee te gaan sporten. Een volledige laadbeurt duurt ongeveer 2 uur.

Het materiaal waarvan de oordoppen gemaakt zijn is erg robuust en de kabel heeft een gevlochten mantel waardoor deze wel tegen een stootje kan. De oordoppen zelf zijn aan de achterkant magnetisch en kan je de beide kanten zo tegen elkaar aan plakken als je ze even laat hangen om je nek.

Pluspunten

• Degelijk ontwerp
  • Goed geluid
  • Lange batterijduur
  • Storm en regenbestendig
  • Ambient functie werkt goed op kantoor

Minpunten

• Talk-Through functie dempt muziek te veel
  • Ambient functie is niet optimaal bij wind
  • Prijzig

Carlijn28 15-04-2019

Doppen van kwaliteit

Deze oordoppen geven een prachtig geluid en zijn makkelijk aanpasbaar aan verschillende maten oren door de bijgeleverde dopjes maat s, m en l.
Het geluid is vol en je kan volledig opgaan in de muziek. Het nadeel is dat je de omgeving niet meer hoort, met de omgevingsfunctie vind ik de wind wel storend. Tijdens het sporten koos ik er daarom toch voor om deze functie niet aan te doen. Ik kan prima bellen met deze oortjes, wel hoort de andere kant als er harde geluiden in jouw buurt zijn. Oplaadtijd is vrij lang maar dan gaan de oortjes ook wel geruime tijd mee. Het klepje van waar het oplaadsnoertje in gaat is fragiel. Ik zou deze doppen zeker aanraden!

Pluspunten

• Design/comfort
  • Geluid
  • Belfunctie

Minpunten

• Prijzig
  • Oplaadtijd

liam hollestelle 10-04-2019

JBL Kannonnen

ik heb dit product een aantal weken mogen testen, en nee ik ben niet gevraagd om perse een goede recensie achter te laten maar wat is dit een geweldig setje sport oordopjes,

het draagcomfort is meer dan uitstekend mijn vrouw is brildragend en zaten bij haar ook erg goed. ze had alleen mijn grote aan oordopjes er bij gehouden waardoor ze na een klein half uur last kreeg van haar oorschelp, met de bijbehorende verschillende oordopjes is er voor iedereen wel een maat beschikbaar.

het geluid is zoals elke JBL lekker veel bass en geen vervormingen geluidskwaliteit een dikke tien. samen met het goede geluid is hij met precisie afgewerkt en is de batterij duur meer dan voldoende.

het paren met je telefoon is geen hoger wiskunde en daar hoef je de gebruiksaanwijzing niet voor te pakken. wat wel makkelijk is om toch even door te lezen is het gebruik. er zitten een aantal verborgen functies op. het zachter zetten van het geluid om een gesprek te voeren is niet moeilijk te vinden maar de JBL bied nog veel meer functies. (forward, rewind, pauze, ambiantAware.)

tot slot wil ik wel kwijt dat het Bedieningspaneeltje wel iets lichter had gemogen. bij een wat langere trainingssessie begint het bedieningspaneeltje een beetje irritant te worden met schudden.

Pluspunten

• draagcomfort
  • geluidskwaliteit

RozitaB 07-04-2019

Fijne koptelefoon voor tijdens het hardlopen

Ik heb dit product nu enkele weken in bezit en ik ben zeer te spreken over het geluid en gebruikersgemak. Ik gebruik de koptelefoon vooral tijdens het sporten en dan in het bijzonder bij hardlopen en fitness. Een groot voordeel van deze koptelefoon vind ik de pasvorm. Ik heb relatief kleine oren en een klein hoofd. Om deze reden heb ik vaak last van het feit dat koptelefoons te groot zijn en bij veel bewegen uitvallen of irritant zitten. Bij de JBL pivot krijgt men een setje oorschelpjes en dopjes bijgeleverd zodat deze precies naar de juiste maat aangepast kan worden. Een ander voordeel van de JBL Pivot is de kwaliteit van het geluid. De rijke bass zorgt voor een ultieme muziekervaring. Een nadeel van de koptelefoon is de lange oplaadtijd en korte accuduur. Kortomik zou deze headset aan iedereen aanbevelen die een goede koptelefoon zoekt voor bij het sporten.

Pluspunten

• Geluid
  • Pasvorm

Minpunten

• Accuduur
  • Oplaadtijd

rmar 06-04-2019

Prachtig

Een paar weken de JBL under armour aan het testen . Het is een aanrader voor iedereen . Mooi strak design , magnetisch . Het geluid is zuiver , mooie bas. Extra bijgeleverde maten dopjes , passend voor iedereen . Zit goed in je oren , vallen niet uit . doen geen pijn na uren gebruik . Vanwege de oorhaken aan de hoofdtelefoon is een bril dragen niet altijd even fijn . Voor korte sporten is het geen probleem , maar na een tijdje begon het toch wel te irriteren . Zonder bril totaal geen irritatie .
De oordopjes zitten strak in je oren , omgevingsgeluid wordt goed afgeschermt waardoor dit niet stoort tijdens beluisteren van muziek . Indien je toch voor meer veiligheid wilt gaan of met je partner wilt praten , zonder de oordopjes te moeten verwijderen , dan kan dit met 1 druk op de knop makkelijk geregeld worden .
De batterijduur is perfect .
Koppeling via bleutooth gaat gemakkelijk en zonder problemen . Heb tijdens het sporten ook totaal geen koppelstoring gehad . Geen onderbrekingen .
Persoonlijk vind ik de prijs wat aan de hoge kant , maar daarentegen krijg je wel een perfect werkend apparaat voor uren plezier tijdens het sporten .

Pluspunten

• batterijduur
  • design
  • gemakkelijk
  • simpele koppeling

Minpunten

• prijzig

SVV 04-04-2019

Goeie geluidskwaliteit

Ik heb deze oordopjes nu een aantal weken en ze bevallen mij erg goed. Het zijn wel vrij grote oordoppen, en met de standaard doppen die er op zitten zaten ze bij mij niet heel comfortabel. Door de kleinere dopjes er op te zetten(die mee geleverd worden) zitten ze perfect. De geluidskwaliteit is erg goed, en de instelling dat je omgevingsgeluid kan versterken is een mooie toevoeging (al gebruik ik dit niet heel veel).
Accuduur vind ik persoonlijk een beetje tegenvallen, maar je kunt er zeker een aantal dagen mee luisteren (afhankelijk natuurlijk van hoe intensief je ze gebruikt)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Comfort
  • Waterbestendig
  • Goed voor tijdens het sporten

Minpunten

• Accuduur

Tom1985 03-04-2019

Erg fijne oordoppen, ideaal voor tijdens het sporten

Ik heb de oordopjes nu een paar weken en gebruik ze regelmatig tijdens het hardlopen en fietsen. Na 1 of 2 keer een beetje onwennig de oordopjes in gedaan te hebben, zitten ze nu vrijwel meteen erg lekker. Verder zijn ze makkelijk te verbinden met Bluetooth met je telefoon.

Eerlijk toegeven, ze zijn wat aan de forse kant en zien er wat lomp uit, maar het geluid maakt een hoop goed. Het geluid is perfect, kraakhelder en een fijne bass. Precies wat ik van JBL verwacht en gewend ben.

Na het opladen (via USB) heb je een uur of 9 accuduur, voor mij meer dan genoeg omdat ik er mee sport en fiets, en ze niet op kantoor gebruik oid.

De talkthru functie is handig. Met een druk op de knop wordt de spraak versterkt en kan je gemakkelijk met iemand communiceren zonder de dopjes uit te hoeven doen. Met twee drukken op de knop schakel je een functie in die het omgevingsgeluid versterkt, wat de veiligheid verhoogt tijdens bv het hardlopen buiten. Deze functie werkt bij mij minder prettig omdat ik veel wind hoor ipv omgevingsgeluid.

Maar, ere wie ere toekomt, fijne oordopjes met heerlijk geluid, en dat is voor mij het belangrijkst!

Pluspunten

• Geluid
  • Gebruiksgemak
  • Accuduur

Minpunten

• Beetje lomp design

PB1991 03-04-2019

Mooi ding, mooi geluid

Voor het geluid zeker aan te raden. Echt JBL waardig. het is even wennen hoe je de in ear en hook in je oor moet vastzetten, maar eenmaal erin gaan ze er ook niet uit.
Ik heb sport gigantisch veel en daar zijn deze ook vrij goed in. Kunnen tegen een stootje, tegen water en veel bewegingen. het feit dat je het koord kleiner kan maken is super handig en dat je deze kan vastklemmen aan je kleding nog beter.
Ik heb vrij smalle en kleine oren, dus de hook is niet echt gemaakt voor kleine oren. zat nog veel ruimte tussen. Ook gaan de oren pijn doen als je een paar uur in hebt, dus voor mensen die echt heel lang muziek luisteren, misschien niet zo handig. De accu gaat wel heel lang mee, alleen je mobiel slurpt door de bluetooth aansluiting wel accu (meer dan mijn andere bluetooth oortjes)
Al met al. redelijk tevreden. maar ik heb beter gehad.

Pluspunten

• gaat lang mee
  • haakjes aan het koord is handig
  • mooi geluid

Minpunten

• hook niet fijn voor kleine oren
  • slurpt mobiel accu
  • knoppen te lang indrukken voor actie