JBL UA Sport Wireless REACT zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL UA Sport Wireless REACT zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Oudenaren 21-04-2019

Prima draadloze oordoppen, maar niet voor buitensport

Dit product heb ik enkele weken getest. Ik wilde dit product testen, omdat tijdens het hardlopen mijn iPhone oordoppen regelmatig uitvielen. Ik hoopte dat de muziekkwaliteit even goed zou zijn als mijn iPhone oordoppen. Tevens dacht ik dat deze oordoppen mij beter zouden bevallen dan mijn normale, omdat ze draadloos zijn en zo zijn vormgegeven dat ze niet zo snel bij hardlopen uit zouden vallen. De muziekkwaliteit was inderdaad even goed en het geluid kon ik zachter aanzetten dan normaal omdat ze omgevingsgeluiden dempen. Na goed te passen welke maat oordoppen het beste in mijn oren paste, vielen inderdaad de oordoppen niet uit tijdens het hardlopen. Wat ik ook erg fijn vond is dat ze snel zijn opgeladen en de batterij lang meegaat.

Zelf ga ik naar deze testperiode wel weer terug naar mijn oude iPhone oordoppen, want ondanks dat de JBL earbuds niet uitvallen tijdens het hardlopen vind ik dat ze dusdanig veel omgevingsgeluiden dempen dat dit tot gevaarlijke situaties kan leiden in het verkeer. Ik let als hardloper altijd op het omliggende verkeer en extra veel op als ik binnen de bebouwde kom hardlopen, maar ik voel mij onveiliger met deze oordoppen dan mijn minder dempende iPhone oordoppen.

Pluspunten

• goede muziek
  • draadloos

Minpunten

• Lang gebruik irriterend voor oren
  • dempt (te) veel omgevingsgeluiden

Didiii 19-04-2019

Fantastische sport oortjes!

Gebruik de oortjes voornamelijk voor tijdens het sporten en dit bevalt mij heel goed! De oortjes zien er mooi en stevig uit en de oordoppen zijn magnetisch, waardoor je ze fijn om je nek kan laten hangen wanneer je ze even niet gebruikt. De accu gaat ongeveer 10 uur lang mee, en er wordt een melding gegeven wanneer ze bijna leeg zijn. De melding is iets wat onduidelijk, hierdoor wist ik niet altijd hoe lang ze nog meegingen. Het geluid is heel helder, heeft een fijne diepe bass en je hoort nog weinig van je omgeving. Wil je toch horen wat er om je heen gebeurt of met je sport partner praten dan gebruik je de functies ambient awareness of de talk-thru. Ik heb hier heel weinig gebruikt van gemaakt omdat de muziek en omgevingsgeluid niet gebalanceerd is. Het laat voor mij teveel geluid door waardoor ik de ambient awareness gebruik als talk-thru functie. Tijdens het sporten bleven de oortjes uitstekend in mijn oor zitten. Ik heb aardig kleine oren, door de bijgeleverde maten zat er het juiste formaat tussen. Voor mij is het een nadeel dat ze erg bulky zijn, hierdoor steken ze uit mijn oor. Maar al met al ben ik erg te spreken over hoe fijn deze oortjes zijn voor tijdens het sporten!!

Pluspunten

• Diepe bass
  • Vallen niet uit tijdens het sporten
  • accu gaat lang mee

Minpunten

• Steken uit in je oor
  • batterijduur slecht aangegeven

Giovanna93 15-04-2019

Ik ben helemaal om!

Wat ben ik ontzettend blij met deze oortjes van JBL! Het geluid is erg mooi en heeft veel kleur. De oortjes gaan ongeveer 10 uur mee na het volledig opladen, dit vind ik erg knap omdat ze toch klein zijn. Dit is een stuk langer als bijvoorbeeld de AirPod oortjes van Apple.

De oortjes zijn niet helemaal draadloos omdat ze wel aan elkaar verbonden zijn. Echter hoef je ze dus niet in je telefoon te steken dus heb je toch veel meer vrijheid dan de ouderwetse oortjes. Ik vind het wel fijn dat ze nog aan elkaar vast zitten omdat dit een gevoel van veiligheid geeft, zo hoef ik niet bang te zijn dat ze vallen. Er zit zelfs een klipje bij zodat je het kunt vast maken aan je shirt, zo zullen ze zeker niet op de grond vallen.

Echter moet ik zeggen dat ze zo goed in mijn oor passen, mede dankzij de verschillende pasvormen die zijn bijgevoegd dat ze nog nooit uit mijn oor zijn gevallen! Zelfs wanneer ik flink aan het hardlopen ben, blijven ze perfect zitten!

De Talk Thru is een handig snufje, wanneer je aan het sporten bent en iemand met je probeert te praten is het niet nodig om je oortjes zachter te zetten of uit te doen. Je drukt op het knopje van de Talk Thru en je hoort nog zowel je muziek als je gesprekspartner!

Verder vind ik dat de oortjes er stoer en stevig uitzien, het is van een mooie kwaliteit gemaakt. Fijn dat er een mooi handzaam tasje bij zit waar je de oortjes in kunt bewaren.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Geluid
  • Pasvorm
  • Kwaliteit

Bastiaan 13-04-2019

Genot om tijdens het sporten te gebruiken

Ik luister graag muziek tijdens het hardlopen en ik ben al jaren bezig met het uitzoeken van een set oordoppen die goed blijven zitten tijdens het rennen, een fijne geluidskwaliteit overbrengen én zweet en waterschade weerstaan. Deze draadloze JBL headset voldoet aan al die voorwarden en bevalt mij erg goed.

Ik heb de headset nu 5 keer gebruikt tijdens het hardlopen en ik ben heel erg positief over deze headset. De tijd zal het leren, maar ik verwacht dat deze headset niet kapot zal gaan door zweet en regen aanslag. Het koord voelt heel degelijk aan en kan wel tegen een stootje. De bouwkwaliteit van de hele headset voelt sowieso erg goed aan. De prijs is aan de hoge kant, maar dan heb je ook wat.

De geluidskwaliteit is erg goed en doet niet onder voor 'gewone' draadloze koptelefoons in dezelfde prijsklasse. De bas is goed aanwezig in de mix en dat werkt motiverend tijdens het sporten. De mid en hoge frequenties zijn ook redelijk goed vertegenwoordigd. In het doosje zitten meerdere diktes van de oordoppen aangeleverd, dus als je wat grotere of kleinere oren hebt kan je alsnog gebruik maken van de headset.

Waar de headset nog beter had kunnen zijn is de talkthrough en de ambient modus. Deze maakten op mij niet veel indruk. Ik vond het uiteindelijk prettiger om gewoon op pauze te drukken wanneer ik mij op mijn omgeving wilde focussen of wanneer mijn hardlooppartner wat tegen mij wilde zeggen. Van mij had de headset ook zonder de beiden modi verkocht mogen worden om zo de prijs nog net iets lager te kunnen krijgen. Maar goed, waar je de headset primair voor koopt is een optimaal draaggemakt en goede muziekkwaliteit tijdens het sporten, en dat levert de JBL UA Sport Wireless REACT zeker!

Pluspunten

• Kliksysteem zorgt voor draaggemak
  • Batterij gaat lang mee
  • Goed geluid, vooral de bas
  • Weerstaat zweet en regen

Minpunten

• Ambient en talkthrough modes vallen tegen

AnneZegt 13-04-2019

Perfecte aansluiting voor sporters

Als fanatiek wandelaar en hardloper is de JBL UA Sport Wireless REACT ideaal voor mij. Voorheen sportte ik met mijn Apple Earpods in, maar daarvan vlogen regelmatig de dopjes uit tijdens het lopen of als ik weer eens met mijn arm er achter bleef haken. Wireless leek me dus ideaal!

De dopjes komen in een prachtige verpakking inclusief lader, beschermhoesje en drie maten 'haakjes' en 'dopjes'. S, M en L. Zo kun je de oordoppen aanpassen aan de grootte van jouw gehoorschelp.

Ik vind de dopjes enorm lekker zitten. Voor het eerst heb ik geen last gehad van de oordoppen tijdens het sporten. Ik ren veel over zandweggetjes dus de dopjes moeten heel wat doorstaan. Ze blijven zitten, het geluid is kraakhelder en de batterijduur uitmuntend. De bas die juist zo fijn is tijdens het lopen is mooi diep en de hoge tonen goed hoorbaar. Ik gebruik 'm met een fijne spotify lijst en na een uur hardlopen is er nog steeds geen sprake van een onprettig of pijnlijk gevoel in de oorschelp. Ook zien ze er subtieler uit in het oor dan ze in de verpakking lijken.

De afstandsbediening, die achter je rechter oor hangt is niet hinderlijk aanwezig. Hiermee kun je volume aanpassen, de stand aanpassen en het volgende liedje kiezen.

Ik zou deze oordopjes zeker weten aanraden!

• Diepe bass
  • blijft stevig zitten
  • Draadloos

Minpunten

• windruis bij omgevingsstand

DWeeda 13-04-2019

Erg fijne headhones met goed geluid

De oortjes zijn erg mooi om te zien, net als het etuitje dat erbij zit.
Met verschillende maten dopjes is het in ieder oor wel te passen. Het design is buigbaar zodat je het in je oorschelp kunt vouwen, hierdoor blijven ze erg goed zitten tijdens bewegen.
Een pluspunt is dat de dopjes ook nog eens magnetisch zijn, wanneer je de dopjes even uit je oren wilt halen kun je ze dus aan elkaar klikken en hoef je niet bang te zijn dat je ze kwijt raak.

Wat ik gemerkt heb is dat de batterij erg lang mee gaat, maar niet duidelijk is wanneer de batterij bijna leeg is, erg jammer dat ik dus halverwege de dag geen batterij meer had en zonder muziek zat. Ook hoor je het als een soort kraak als je muziek zacht staat en het draadje ergens langs schuurt.

Het geluid wat uit de oortjes kot is super helder en duidelijk, ook bij een hoger volume en een goeie bass. De Ambient Awareness modus is erg handig tijdens deelname aan het verkeer, het voelt voor mij veel veiliger om hiermee onderweg muziek te luisteren zonder het volume heel laag te hoeven zetten. Met deze modus uitgeschakeld kun je juist weer ongestoord van je eigen muziek genieten.
Het verbinden van de oordopjes met je smartphone is erg simpel, en na enkele keren gebruik wist ik op de tast de verschillende knoppen te bedienen. Erg fijn. Het handsfree bellen lukte niet zo goed, ik was voor anderen niet goed te verstaan toen ik buiten in de wind stond te bellen.

Pluspunten

• goed geluid
  • blijft goed zitten
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• kan kraken bij beweging van snoertje
  • onduideijk hoe vol de batterij isl
  • Veel ruis bij bellen

Poppeke 08-04-2019

getest

Ik heb deze hoofdtelefoon een aantal weken mogen uit proberen.
De Sport Wireless React heeft een mooi strak luxe design waar ik erg over te spreken ben. Er zitten drie maten oordopjes en oorhaakjes voor in de oorschelp. Hiermee kan je personal fit maken.
Helaas is de kleinste maat voor mij te groot omdat ik erg kleine oren heb. De oordoppen steken vrij ver uit, waardoor deze niet onder een helm te dragen zijn. Ik heb mijn vriend de oordoppen verder laten testen.
Het geluid van de oordoppen is erg goed en geeft mooie warme tonen. Het is ook erg prettig om er mee kunt bellen als je connectie heb met je telefoon. Dan kan je bellen een je workout gelijk tijdig doen. De hoofdtelefoon is makkelijk te kloppelen aan je telefoon.
Als je buiten sport blijven de omgeving geluiden hoorbaar, dat is er prettig en wel zo veilig.
De batterijduur is ca. 9 uur en de hoofdtelefoon een snel-laad-functie zo dat je niet te langer zonder zit.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Waterdicht IPX7
  • Bluetooth
  • Bewaaretui

Minpunten

• Groot oordopje
  • Valt niet compleet in het oor
  • Niet te gebruiken onder een helm

Didi86 07-04-2019

Prettig zittende oortjes

De oortjes komen in een mooie verpakking en er zit een handig klein tasje met rits bij om ze in op te bergen. Ook fijn dat er verschillende maten oordopjes inzitten zodat er altijd wel een maat bij zit die goed zit voor je. De oortjes zitten erg goed, passen goed in de oren en doen niet zeer.
Ook fijn dat ze stevig blijven zitten en niet uitvallen. Dit heb ik helaas bij andere oortjes vaak wel bemerkt. Ik gebruik ze zelf om muziek te luisteren tijdens het hardlopen, hierbij is het dus belangrijk dat ze stevig zitten.
Naast het feit dat ze er modern en technisch uitzien vind ik de kwaliteit ook goed. Er komt een mooi geluid uit, helder. Je kunt goed muziek luisteren en ook je omgevingsgeluiden horen, dus ook veilige oortjes :)
Kortom een echte aanrader

Pluspunten

• mooi uiterlijk
  • goed zittende oortjes

Sanne 07-04-2019

Niet goedkoop, maar het helemaal waard

Ik gebruik al jaren goedkope in-ear oortjes van HEMA. Niet veel mis mee dacht ik, behalve dat snoer natuurlijk. Toch kan ik nu ik de JBL Under Armour Sport Wireless React oortjes in huis heb zeggen dat ik blij ben dat ik de overstap heb gemaakt. Niet alleen omdat ik nu draadloos muziek kan luisteren, maar ook omdat er toch echt wel een verschil in de geluidskwaliteit zit. De andere pluspunten? Voor mij vooral de verschillende mogelijkheden en modes die deze oortjes hebben. Ik wist van tevoren niet in hoeverre ik veel gebruik zou maken van de stand waarbij je tijdens het sporten kan praten of de stand waarbij je nog wat omgevingsgeluid hoort, maar ik gebruik deze in de praktijk allebei erg vaak. Het was even uitvogelen hoe ik moest switchen tussen de standen, omdat de oortjes maar weinig knopjes hebben, maar als je even geoefend hebt, is dat geen probleem meer. Over de minpunten heb ik ook nagedacht. Misschien het grootste "minpunt" is dat de oortjes niet goedkoop zijn. Een ander punt is dat het touwtje vrij lang is, maar ik moet zeggen dat dit me geen problemen oplevert. Je kunt 'm met een schuifje trouwens ook iets strakker maken.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluidskwaliteit
  • Mogelijkheden
  • Batterijduur

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Touwtje vrij lang

Mimi 05-04-2019

Top geluid, blijft goed zitten, maar dsign is minder!

Ik heb dit product gekozen, omdat ik veel sport en heel veel baat heb bij mijn eigen muziek. Thuis hebben wij JBL boxen en ben ik helemaal weg van het goede geluid eat eruit komt. Dus nu test ik de kleinere versie. Buiten maar ook in de sportschool! Mijn gehoorgangen zijn heel klein (kinderformaat) en kan daardoor weinig goede oordoppen vinden. Deze heeft 3 maten voor he oorschelp en 3 maten voor je gehoorgangen. Dus goed aanpasbaar. Ook is deze stormproef. Dus waterdicht en blijven onwijs goed zitten!

Pluspunten

• Onwijs goed geluid
  • Blijven goed zitten
  • Makkelijk harder/zachter zetten
  • Je hoort geen andere geluiden

Minpunten

• Het zijn grote ronde dingen uit je oren
  • Tijdens het bellen veel ruis
  • Het touwtje stoort bij het bewegen langs kleding
  • Mis volgende track schakeling
  • Als je talkthru aanzet, komt de wind keihard door