Sony WH-1000XM3 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WH-1000XM3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Cis 03-02-2022

Beste aankoop

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Geweldige koptelefoon. Lange batterijduur van 30 uur. Ik heb de koptelefoon aangeschaft voor mijn studie. Ik had in mijn omgeving veel last van omgevingsgeluiden. Deze koptelefoon heeft noice canceling en die werkt echt, met de muziek zachtjes in je oren aan hoor ik niks meer van mijn omgeving. Ik zou dit product iedereen aanraden :)

Pluspunten

• Noice canceling die werkt
  • Lange batterij duur
  • Draadloos
  • Makkelijk in gebruik
  • Je krijgt er een fijne travelhoes bij

Minpunten

• Korte oplaadkabel

Jan Gossink 04-02-2021

Voldoet aan alle verwachtingen

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Hele fijne koptelefoon. De beste optie voor noice canceling naast de xm4 denk ik. Dit is echt een hele fijne koptelefoon die in de top categorie valt voor de muziek liefhebber die niet 1000 euro wilt uitgeven.

Pluspunten

• Geluid
  • Noice canceling
  • Comfort
  • Accuduur

Minpunten

• Misschien de grote?

Michael 01-12-2020

Prima koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zilver

Ik had hierover al langer reviews gelezen en was benieuwd of de koptelefoon werkelijk zo goed is als telkens wordt vermeld. Nu met de Black Friday aanbiedingen uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en hem inderdaad aangeschaft. Snel uit de doos, opgeladen en daarna aangesloten op diverse apparaten.
Direct goed geluid, maar na installeren van de app en finetunen was het geluid zelfs nog iets beter. Ook de Noise canceling werkt prima.
Een minpuntje: Het oplaadsnoertje is wel erg kort.

Pluspunten

• Direct goed geluid
  • Handige app
  • Noise canceling werkt goed

Minpunten

• Oplaadsnoertje veel te kort

Roger 20-09-2020

Erg fijne koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Ik had eerst een andere noise-canceling hoofdtelefoon op het oog, maar deze zat voor mij beter. Onder drukt redelijk goed extern lawaai.
Als advies: dit moet je niet zo maar on-line kopen: eerst zelf passen en proberen

Pluspunten

• Pasvorm
  • Noise-cancelling
  • Via Bluetooth met je telefoon te verbinden

Minpunten

• Toch wel groot op je hoofd

Jeroen 29-06-2020

Top

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Lang gezocht nasr een fijne hoofdtelefoon. Uiteindelijk toch voor deze orijzige variant gegaan. Ik ben erg tevreden met de geluidskwaliteit, noice canceling en draagcomfort. Het actief aanpassen van het noise canceling niveau is voor mij erg prettig.
Opberg hoes zou ruimer mogen zodat je de verstelling kunt laten staan oo jouw voorkeursmaat. Anders zou een duidelijke markering fijn zijn. Nu is het een gokje en dan zit er wel eens een standje ernaast.

Pluspunten

• Comfort
  • Geluidskwaliteit
  • Noise canceling
  • App voor instellingen en updates.
  • Zou bij bv autisme vergoed mogen worden

Minpunten

• Wel prijzig helaas.

Ronald 03-06-2020

Goed geluid en draagcomfort

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Gekocht voor het luisteren van muziek, daarom erg blij met de uitgebreide equalizer-opties en het goede geluid. Daarnaast erg te spreken over de effectieve noise cancelling.

Pluspunten

• Uitgebreide equalizer
  • Draagcomfort
  • Geluid
  • Noise cancelling

Minpunten

• Accuduur
  • Touch bediening werkt matig

ronald 11-05-2020

uitstekende omgevingsgeluidemping!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zilver

Constructie voelt itt ander review best goed. prima anti-geluid; zware motoren vlak voor huis (stoplicht) zijn in de tuin 15 mtr verder (!) niet hoorbaar! Het paren vond ik lastig; (hulp nodig gehad) voor een "simpele ziel" mbt blue tooth is de beschrijving te gering ook voor andere instellingen. Maar als je weet hoe het moet (knop véél langer vasthouden) is omschakelen naar een andere apparaat (iPhone, macbook en iMac) niet ingewikkeld. Gisteren een update via Apple van Sony mbt paring. Benieuwd of dit mu meer automatisch gaat. Het geluid is fantastisch, vol en transparant met mooie bas en het apparaat zit comfortable ook met deze hitte. Een hoop geld maar is het absoluut waard.

Pluspunten

• anti-geluid is subliem
  • draagcomfort erg goed en laag gewicht
  • geluidk; vol, transparant en mooie bas
  • uiterlijk, constructie, reisverpakking
  • bediening afspelen etc: korte wen-tijd

Minpunten

• batterij-lading niet te zien (?)
  • bediening op hoofd vraagt gewenning

Lucas 31-01-2020

Mooie koptelefoon maar pijnlijk bij langdurig gebruik

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Prachtige koptelefoon met goede noice cancelling en goed geluid. Maar in de oorschelp zitten harde plastic uitsteeksels die na een tijdje (half uurtje) pijn gaan doen aan de oren en voelt dan echt onprettig en pijnlijk. Dus heb je wat grotere oren, let dan op dat het draagcomfort te wensen overlaat. Sony weigert terzake service, dus dat mag je zelf oplossen.

Pluspunten

• geleuidskwaliteit
  • noice cancelling

Minpunten

• draagcomfort

Coby 24-01-2020

Nog steeds tevreden

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zilver

Geen spijt van mijn aankoop van deze hoofdtelefoon. Hij is lekker licht op je hoofd. Noisecanceling werkt perfect. Gebruik hem veel als ik op mijn keyboard oefen.
Ziet er ook mooi uit. Wel is hij in een paar maanden €50 goedkoper geworden.

Pluspunten

• Prettig dragen

Minpunten

• De prijs

Sylvesterrr 20-12-2019

Scheurtjes in de beugel

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zilver

Qua draagcomfort en geluidskwaliteit vind ik het een topper. Ook de noise reduction in het vliegtuig werkt perfect; de ruis van de vliegtuigmotoren wordt weggefilterd maar de stewardess niet.
Maar tot mijn opperste verbazing brak onlangs de beugel links bij het scharnierpunt door. Er bleek een scheurtje te zijn ontstaan dat ook aan de rechterzijde op hetzelfde punt zichtbaar is. Ik heb de koptelefoon altijd óf om mijn hals hangen, óf op mijn hoofd staan, óf aan een haakje in mijn werkkamer.
Naspeuren op internet leert dat er vele soortgelijke klachten zijn en ik heb diverse foto's gezien met precies dezelfde scheurtjes.
Overigens schijnt het te gaan om een bepaalde (eerste?) serie van dit model. Ik heb reviews gezien van exemplaren die binnen drie maanden al kapot waren. Die van mij heeft het veel langer uitgehouden (2 jaar) maar met hetzelfde teleurstellende resultaat.
Ik heb het probleem gemeld bij Sony en die verwijzen naar de verkoper, bol.com. Ik ga mijn klacht daar nu deponeren.

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit
  • Perfecte noice cancelling
  • Prima draagcomfort

Minpunten

• Constructiefout waardoor de beugel breekt

Sylvesterrr 09-05-2020

Bol.com geeft niet thuis. Die antwoorden doodleuk dat dit normale slijtage is bij intensief reizen. Maar ik had nu juist gemeld dat ik hem maar eens per week gebruikte op zakenreis binnen Europa. En dan nog: doorbreken van de beugel bij normaal gebruik is normale slijtage bij zo'n duur ding? Dan hoef ik nooit meer Sony en nooit meer Bol.com. Sindsdien al mijn electronica en apparaten bij andere winkels gekocht en alleen andere merken.
Ik heb deze koptelefoon provisorisch gerepareerd met een kwak secondenlijm en een hoop tape er om heen. Ik gebruik hem nu alleen nog maar thuis in mijn werkkamer. De geluidskwaliteit is en blijft heel goed, geen vertraging via bluetooth en over het draagcomfort heb ik evenmin te klagen. Jammer dat niemand de verantwoordelijkheid neemt voor een bewezen constructiefout.

Tom 09-11-2019

Krakende scharnieren oorschelpen

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Let op, als je deze koptelefoon wilt kopen is er een grote kans dat je opgezadeld zit met een model dat krakende scharnieren heeft. Dit hoor je bij vrijwel elke beweging, lopen, fietsen of zelfs gapen.

Pluspunten

• Goede noice-canceling

Minpunten

• Goede noice-canceling wordt verpest
  • Krakende scharnieren van oorschelpen

heropool 22-10-2019

Perfecte koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Deze koptelefoon al een aantal maanden gekocht. Ben er nog altijd erg blij mee, vindt het één van mijn beste aankopen van de afgelopen jaren. Geluidsweergave subliem, vooral de klassieke en rustige stukken muziek. Ik woon aan een drukke provinciale weg met veel vrachtverkeer en veel tractoren e.d., dus veel omgevingsgeluid, maar toch kan ik enorm genieten met deze koptelefoon met noise-cancelling. Waan me vaak in een concertzaal en geniet optimaal.
Ook bemerkte ik meer mogelijkheden (lees niet altijd de gebruiksaanwijzingen van spullen)
door mijn hand over de rechter oorschelp te leggen kun je normaal communiceren met je partner. Met de vingers naar volgende nummers of iets luider of minder geluidsweergave werkt prima, even wat proberen nodig. Een uitstekende perfecte koptelefoon, is z'n geld dubbel en dwars waard.

-------------------------------------------------------
Eerdere review 3-7-2019:

Niet dat ik nu z'n perfect gehoor heb, maar deze overear koptelefoon voldoet aan mijn stoutste verwachtingen. Enorm goede geluidsweergave van alle soorten muziek. Door noise-cancelling en de perfecte afsluitende oorschelpen zijn de bijgeluiden nihil. Zelf woon ik naast een drukke provinciaalse weg met veel vrachtverkeer en toch blijft het omgevingsgeluid op nauwelijks hoorbaar niveau. Nu wordt het genieten van al die klassieke muziek, Prachtig !!!

Pluspunten

• Uitstekende ruisonderdrukking
  • noise-cancelling als de beste
  • goede pasvorm oorschelpen
  • lang genoeg gebruik na oplading
  • goede degelijke opberg-etui

Minpunten

• behoorlijk aan de prijs (wel waard)
  • iets te zwaar

Coby 06-10-2019

Fantastisch geluid

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zilver

Is precies wat ik ervan verwacht. Makkelijk te bedienen, mooie weergave van geluid.
Absoluut vrij van omgevingsgeluid.
Op advies van iemand aangeschaft. Had de koptelefoon al een poosje uitgeprobeerd.
Wel wat duur.

Pluspunten

• Vrij van omgevingsgeluid
  • Niet zwaar
  • Mooi etui om mee te nemen.

Minpunten

• De prijs

Antoinette 02-08-2019

Niet duurzaam

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Een prima koptelefoon qua specs, maar niet duurzaam. Na 7 maanden is een stuk plastic boven de oorschelp afgebroken. En Sony geeft niet thuis, zegt dat er teveel druk op stond. M'n zoon heeft deze koptelefoon gekocht van z'n eigen zuurverdiende geld bij Mediamarkt (waar hij een bijbaantje heeft) dus is echt wel zuinig op z'n dure koptelefoon! Heel slecht van Sony dat ze niet thuis geven op garantie, ik ga me beraden op verdere stappen.

Sylvesterrr 20-12-2019

Dit is een bekend en kwalijk probleem bij deze koptelefoon. Na verloop van tijd ontstaan scheurtjes in de beugel vlak boven het scharnierpunt. Ook bij mijn exemplaar, helaas. Zoek maar op Google en je vindt hele waslijsten van meldingen hierover. Ik heb het bij Sony gemeld en die verwijzen me naar bol.com waar ik hem heb aangeschaft. Ik vrees dat dit weer een gevalletje wordt van opsturen, niet te repareren, garantie verlopen, einde verhaal. Maar goed, ik ga het maar proberen.

Jo 09-04-2019

Ondersteunt geen A2DP, dus niet telefoon+skype

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zilver

Ik wilde dit product gebruiken in de kantoortuin om ongestoord te kunnen bellen en skypen. Dat kan dus niet, je kan maar 1 apparaat tegelijkertijd geconnect hebben. Sony beweert dat het wel kan, maar dan moet 1 apparaat alleen muziek doen, en het andere alleen bellen. Er zit geen ondersteuning voor A2DP is. Hiermee is het apparaat voor mij onbruikbaar.
De noise cancelling is goed en een aanrader voor een kantoortuin. Geen absolute stilte maar wel op een niveau dat het nauwelijks meer hoorbaar is.

Pluspunten

• goede noise cancelling

Minpunten

• geen A2DP ondersteuning
  • "wrijven" voor functies is onhandig

Casper 26-02-2019

Waar voor je geld!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Het is een dure koptelefoon, dat kan ik niet ontkennen. Ik vind het wel elke euro waard. Het geluid is geweldig, de pasvorm is top en de noise canceling opties zijn ook erg uitgebreid. Leuke features zoals je hand over de oorschelp leggen om de noise canceling te minimaliseren.

Chris 11-01-2019

Beste NC headphones met unieke "wind-reduction" functie

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Verreweg de beste NC headphones op dit moment. Een verborgen pareltje voor op de fiets: in de app, onder sectie "ambient noise", schuif de slider minimaal naar recht naar mode "wind reduction". Dit werkt fantastisch op de fiets.

Pluspunten

• Geweldige NC
  • Wind reduction feature op de fiets
  • Lichten en comfortabeler dan voorgangers

Minpunten

• Prijs

Jos 01-01-2019

Teleur gesteld

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Deze Sony koptelefoon WH-1000XM3 heb ik aangeschaft i.v.m. hoorproblematiek, om beter tv te kunnen kijken. Na ruggespraak met Sony bleek deze geschikt voor mijn Sony tv 55KD A1. Na veel ergernis omdat er geen verbinding met de tv tot stand kwam (wel met iPhone!), heb ik Sony opnieuw gebeld en toen gaf men aan dat de voorganger WH-1000XM2 wél zou voldoen! Kan iemand mij de logica/filosofie uitleggen waarom twee nieuwste toestellen (n.b. van het zelfde merk) niet met elkaar communiceren? Slecht hoor! Ik heb dan ook geen pluspunten kunnen invullen.

Minpunten

• geen communicatie met Sony tv mogelijk
  • slechte info van Sony via telefoon

Wilke47 04-01-2020

Ik heb ook beide apparaten en bij mij werkt het wel, vreemd dat Sony deze info verstrekt.

Jos 29-12-2018

Teleur gesteld

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Minpunten

• geen communicatie met Sony tv mogelijk
  • slechte info van Sony via telefoon

Gijs van Leeuwen 23-12-2018

Uitstekend geluid en noise reduction

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Deze hoofdtelefoon werkelijk klinkt prachtig. Ik heb er alleen klassieke muzie (,kamermuziek zowel als orkest) mee geluisterd, mooie strakke heldere klank maar niet té, ook warm en vol, je hóórt gewoon de zaal. Alsof je zelf in het orkest zit. De noise cancelling werkt ook uitstekend, ik heb naast een stofzuiger geluisterd, en die wordt prima afgezwakt, maar blijft hoorbaar. De mogelijkheden om de instellingen aan te passen zijn helder, je moet er wel de tijd voor nemen om lekker te experimenteren.
Eén probleempje: hij zit niet strak genoeg om mijn hoofd (toegegeven, een erg smal hoofd..) waardoor hij makkelijk afzakt. Dat is iets waar de meeste mensen geen probleem me zullen hebben, die zullen vermoedelijk de pasvorm als zeer comfortabel beoordelen.

Pluspunten

• prachtig geluid en noise cancelling
  • uitgebreide instellingen in de app
  • mooi design

Minpunten

• te wijde pasvorm voor mij persoonlijk.

Krishna 28-11-2018

Top class noise cancelling headphones

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

This is the most advanced headset with latest features and has top class noise cancellation capabilities. The touch controls work perfectly well and are very handy in daily use. Connectivity over bluetooth is smooth and always works fine. It also has an amazing battery life.

Pluspunten

• Noise cancellation
  • Wear comfort
  • Aesthetics
  • Battery life

Minpunten

• too much bass
  • can only connect to one device at a time

Pieter 26-11-2018

Makkelijk te bedienen, prima geluid en noise cancelling

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

De active noise cancelling van de WH-1000XM3 is indrukwekkend, het geluid is prima al zijn de bastonen wat te nadrukkelijk aanwezig voor mijn smaak. De bediening is zeer makkelijk dankzij de touch interface op de oorschelp. Draagcomfort is goed, de schelpen zijn wel niet zo diep waardoor mijn oren na een tijdje wat warm worden. Handige app met equalizer en andere instellingen.

Pluspunten

• indrukwekkende active noise cancelling
  • prima geluid
  • makkelijk te bedienen
  • mooi design

Minpunten

• weinig ruimte rond de oren

Vito 24-09-2018

Top koptelefoon met geweldige NC

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

De Noise Canceling functie van de WH-1000XM3 is helemaal super. Je waant je in een eigen wereld. Ik werk zelf in een onrustig omgeving en dan is dit een verademing. Er zijn nu collega's die er ook eentje gaan kopen omdat ze die van mij hebben geprobeerd. Verder is de muziek erg goed van kwaliteit en zit de koptelefoon ook heerlijk. Als ik dan 1 minpunt moet geven is het die van het connecten met 1 apparaat. Hierdoor moet je steeds pairen als je een andere apparaat wilt connecten. Dat is wel erg jammer, maar verder is hier niks mis aan te ontdekken.

Pluspunten

• Noise Canceling
  • Zit comfortabel

Minpunten

• om van apparaat te switchen moet je opnieuw pairen

Jeffery 24-09-2018

Sony WH-1000XM3

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

De Sony WH-1000XM3 zwart is een fantastische headset om van je favoriete muziek te genieten.
De noice canceling werkt uitstekend en hierdoor kun je je helemaal afsluiten van de rest van de wereld. De headset zit erg comfortabel en valt goed over je oren heen. Het design van de headset is prachtig. Tijdens het sporten (fitness) worden je oren erg warm en worden de oordoppen vochtig van het zweet. Het koppelen naar diverse bluetooth apparaten gaat soepel. Ik heb de Sony WH-1000XM3 gekoppeld aan een TomTom Spark 3 horloge en mijn Honor 8 Pro telefoon.

Al met al is de Sony WH-1000XM3 een fantastisch headset en zou hem ondanks het pittige prijskaartje zeker aanraden!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak middels app
  • Comfort + design
  • Noice cancelling
  • Snel laden

Minpunten

• Korte oplaad kabel
  • Erg warm tijdens sport (fitness)
  • Prijs

Dennis12344 18-09-2018

Goed product met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Sony WH-1000XM3 zwart

Ik heb het product nu twee weken in huis en hij bevalt me erg goed. Hij zit heerlijk, zelfs na een lange tijd op te hebben zul je geen last krijgen. Je kan hem bedienen aan de zijkant van de headset met een touchpad wat gemakkelijk is om hem harder of zachter te zeggen of om een ander nummer aan te klikken. De batterijduur is aanzienlijk lang wat erg prettig is als je een lange reis moet maken of vaak onderweg bent. De noicecancelling geeft je veel rust en zeker als je in een drukke omgeving bent zal de noicecancelling ervoor zorgen dat je geen last hebt van omgevings geluiden en heerlijk kunt genieten van de muziek.

Pluspunten

• Goed comfort
  • Mooi zuiver geluid
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs