Sony WFSP700N geel

Bekijk 3 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WFSP700N geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

MyS 31-01-2019

Fijn draagcomfort, teleurstellend geluid en bedieningsgemak

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

Bij binnenkomst van het product was ik erg enthousiast, een handig doosje en mooie draadloze oordopjes. Het koppelen van de oordopjes ging ook relatief eenvoudig.

Tijdens het gebruik blijven de oordopjes goed zitten. Helaas valt het geluid erg tegen, het klinkt allemaal erg eentonig. Ook is de batterijduur (ca. 1,5 uur) relatief kort en moeten ze snel weer opladen in het bijgeleverde doosje (waar overigens geen oplaadstekken voor wordt bijgeleverd, wel een kabel).

Het grootste probleem is dat je deze oordopjes niet kunt gebruiken om video's op je tablet (in mijn geval een iPad) mee te bekijken. Er zit teveel vertraging in het geluid waardoor beeld en geluid niet synchroon lopen.

Al met al is het een aardige poging van Sony, maar valt de uitvoering mij toch wat tegen. Mogelijk komt men ooit nog eens met een nieuwe versie die deze gebreken zal verhelpen.

Pluspunten

• draagcomfort
  • handig opberg / oplaad doosje

Minpunten

• geen oplader meegeleverd, wel een kabel
  • slecht geluid
  • vertraging in het geluid

STMM 30-01-2019

Goed geluid, fijn draagcomfort; ideaal met sporten

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

Altijd had ik last van de draden van oordopjes bij het hardlopen en wielrennen. Eerdere draadloze dopjes hadden nauwelijks bass. Ik was daarom ook erg benieuwd naar deze draadloze dopjes.
Allereerst zijn de oordopjes mooi verpakt en worden ze met verschillende dopjes waardoor eenieder ze past. Ik heb de dopjes op mijn maat gemaakt en ze zaten lekker licht en ik heb er geen last van gehad. Ook geen moment het idee gehad dat ik ze zou verliezen.
De dopjes waren snel gekoppeld en het geluid van de muziek stemde mij tevreden. Een mooi helder geluid met een goede bass.
Ik heb de dopjes niet gebruikt om te bellen of te werken in een ruimte met anderen met Noise canceling.
De batterijduur viel me wel tegen. Zo'n anderhalf tot 3 uur maximaal hielden de dopjes het vol.

Als de batterijduur verbetert zou ik de dopjes zeker blijven gebruiken voor het sporten.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Opbergdoosje
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Batterijduur

Sandrecht 25-01-2019

Niet wat ik ervan verwacht had!

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

Toen ik de oordoppen binnen kreeg was ik erg enthousiast. Ik ben al een tijd opzoek naar goede draadloze oordoppen en was dan ook blij om deze te mogen testen. Naast het feit dat hij goede pasvorm heeft en dat het fijn is om ze te kunnen opladen in het meegeleverde doosje is er niet veel positief. De geluidskwaliteit valt tegen, tijdens het bellen hoor je een vervelende echo, het bellen kan alleen met de linker oordop, het bedienen van de muziek via de oordopjes is lastig door de kleine knopjes en de muziek pauzeert niet op het moment dat je de oordoppen uit je oren haalt. Dit betekent dat de batterij erg snel leeg gaat als je de oordoppen niet handmatig uitzet. Hoewel dit een hoop nadelen zijn vind ik het draadloze aspect erg fijn en hoop ik dat Sony in de toekomst een betere versie van deze oordoppen zal uitbrengen.

Pluspunten

• Pasvorm
  • Draadloos

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Echo tijdens het bellen
  • Altijd de linker oordop nodig
  • Alleen linker oordop werkt tijdens bellen
  • Niet automatisch pauzeren

Vito 17-01-2019

Goed geluid, ontoereikende ANC

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

Ik vind het een lastig afweging of ik dit product aanbeveel. Dat is namelijk om de beperkte gebruikers mogelijkheden. Als je dit product bij het sporten gebruikt is het erg handig. geluid is prima, de oortjes blijven goed zitten en het geluid is prima te doen. Vooral het gewicht van de oortjes is dan heel lekker licht.

Maar als je het wat algemener bekijkt is het lastiger om een voorstander te zijn. Het geluid is niet goed genoeg voor echte puristen. De ANC werkt niet naar behoren en is niet filterend genoeg voor gebruik in kantoortuinen of andere plekken met veel pratende mensen. Daarnaast vind ik het grootste minpunt dat de accu zo snel op is. Het is niet handig voor als je de hele dag of de hele vlucht naar geluid wilt luisteren.

Het is dus zeer afhankelijk naar het gebruik of dit een goede koop is of niet.

Pluspunten

• Draagcomfort is hoog
  • Oortjes blijven goed zitten
  • Klein opbergbaar
  • Lekker licht

Minpunten

• Slechts 1,5u per volle lading
  • ANC is niet toereikend

JV 17-01-2019

Geluid en batterijduur vallen tegen

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

Ik heb dit product getest en vind het geen super product.

Achtergrond: ik sport een aantal keer per week en werk in een kantoortuin met 16 andere collega's. Ik wilde dit product uitproberen om te kijken of de noise cancelling en het draadloos gebruik bij mij zou passen.

Wat ik goed vind is dat ze licht aanvoelen, de oortjes zijn vrij bulky (vergeleken met die draadloze oortjes van de iPhone), maar voelen wel goed aan. Ze pasten goed in mijn oor (vielen er niet uit) en zaten voor langere tijd (2 uur achtereenvolgend) comortabel.
De bass die deze oortjes geven waren naar mijn mening ook goed.

Wat ik minder goed vind is de geluidskwaliteit, het klinkt om de een of andere reden veel minder puur (scherp, helder) dan mijn bedraade oortjes (zowel op mijn laptop als op mijn telefoon).

Wat ik ook jammer vond is dat de noise cancelling (als je die aanzet) gepaard gaat met een ruis, ik vermoed om achtergrond geluid te overstemmen. Aangzien ik mijn oortjes normaliter lang in heb op een dag (lees: ongeveer 5 uur), en geen gehoorschade wil hebben, zet ik mijn volume niet zo hoog. Dit zorgt er voor dat de noise cancelling ontoereikend is, tenzij je hem best hard zet. Dit is op de lange termijn heel slecht voor je oren.

De batterijduur was voor mij ook echt ontoereikend, ik heb het niet langer kunnen uithouden dan 2 tot 3 uur met deze oortjes op een volle lading. En daarna moeten ze in de oplader en kun je ze niet gebruiken. Dus dit is prima als je gaat sporten of ze op wil hebben tijdens je dagelijkse reis naar het werk/school, maar om ze op te hebben tijdens het werken is dat gewoon niet lang genoeg.

Ik heb ook 2 keer gehad dat de oortjes stopte met het afspelen van geluid, de verbinding (bluetooth) bleek wel nog connected. Ik moest elke keer de oortjes opnieuw opstarten voor dat ze weer wilde werken.

Ik gebruik nu Philips oortjes, (bedraad) van ongeveer 25 euro, die ik beter vind dan de Sony oortjes..

Pluspunten

• Gewicht
  • Comfortabel
  • Bass

Minpunten

• Noice cancelling niet voldoende
  • Batterijduur veel te kort
  • Geluid stopte 2 keer met afspelen

Tim Jansen 15-01-2019

Diep en kraakhelder geluid, gebruikersgemak is iets minder

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

Ik heb de Sony WFSP700N momenteel 1,5 week in huis en ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben over de geluidskwaliteit. Ik vind het aanpassen van de hoge tonen, lage tonen en bass door middel van de bijbehorende app een hele goede aanvulling op dit product. Door middel van deze app ben je in staat het geluid precies naar jouw smaak in te richten. Dit is wat mij betreft echt een pluspunt.

Ik ben iets minder tevreden over het draagcomfort. ik heb alle 3 de bijgeleverde oorstukjes geprobeerd, maar op de een of andere manier krijg ik ze niet op een dusdanige manier in mijn oorschelp om te spreken over comfortabel muziek luisteren. Als de oortjes eenmaal goed in je oor zitten, hoef je absoluut niet bang te zijn dat ze uit zullen vallen, dit gebeurt echt niet!

Ik vind ook de oplaadcase van Sony een minpunt. Ik vind de case een beetje goedkoop aanvoelen (met name de deksel) en je neemt hem niet even makkelijk mee in je broekzak, tot in tegenstelling tot de concurrentie. je kunt je oortjes ongeveer 4x opladen met de case het geen je ongeveer 8 uur luistertijd in totaal geeft. ik vind dit te weinig. Voor in het vliegtuig zijn deze oortjes daardoor voor mij geen succes.

Ook vind ik de noice cancelling een beetje tegenvallen. ik hoor namelijk in de sportschool alles nog precies hetzelfde om mij heen gebeuren als dat ik hoor zonder noice cancellation. Voor mij is dit dus geen succes. Ik heb het daarom ook 9 van de 10 keer uitstaan om een beetje batterij te kunnen sparen.

Al met al kan ik zeggen dat de geluidskwaliteit gewoon top is, het comfort iets minder, maar met name het gebruikersgemak laat naar mijn mening nog wat te wensen over.

Pluspunten

• De app
  • Geluidswkaliteit
  • formaat

Minpunten

• Batterij (2 uur max)
  • Case
  • Draagcomfort
  • Noice cancellation

Igor 14-01-2019

Ideaal voor hardlopen

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

De oordopjes zien er strak uit. Ik was toch een beetje skeptisch, want zouden die blokjes niet zwaar zijn? Maar dat valt reuze mee, je voelt ze amper zitten terwijl ze echt heel goed blijven zitten. Je krijgt er verschillende maten bij geleverd.
Geen kabels meer, wat een genot! Hardlopen is nu nog leuker geworden! Via de telefoon, computer of horloge kan ik nu gemakkelijk muziek luisteren.
De oortjes kan je opladen dmv een klein doosje. Opzich prima, het fungeert ook als een klein accutje. Het opladen duurt dan wel eventjes. Je kunt er niet een hele dag muziek mee luisteren, na 2/3 uur zijn ze leeg.
Sony heeft er een app bij ontwikkeld voor een aantal instellingen. Zo kan je er ook de oortjes mee updaten (software). Bij mij wilde dit niet en heb ik het wel 10x geprobeerd tot hij ze uiteindelijk toch ging updaten. Beetje lastig en weinig informatie. Na de update heb je de mogelijkheid om de Google assistent te gebruiken, leuk zulke nieuwigheidjes. De Google assistant integratie werkt prima. Toch merk je dat hij hier in eerste instantie niet voor gemaakt is, want als je de Google assistent functie activeert kun je de oortjes niet meer uitschakelen.

Pluspunten

• Zitten fijn in de oren
  • Goed geluid

Minpunten

• Accuduur
  • Updaten van software

LvE 12-01-2019

Handig in gebruik, goed geluid

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

De sony bluetooth oortjes zijn handig in gebruik. De eerste keer dat je ze gebruikt moet je ze koppelen aan je telefoon. Dit vond ik niet heel duidelijk in de bijgeleverde beschrijving. Nadat je ze eenmaal hebt gekoppeld aan je telefoon maken de oortjes heel gemakkelijk weer opnieuw connectie met je telefoon. Dus dan is het alleen een kwestie van in je oren doen en muziek kiezen op je telefoon. Ik heb de oortjes ook getest met sporten in de sportschool. Ze blijven echt heel goed zitten. Het geluid wat uit je oortjes komt is goed, soms wat gekraak tussendoor maar dat heb ik bij andere oortjes ook. Tot nu toe ben ik zeer tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik na koppeling
  • Goed geluid
  • Blijft goed zitten bij sporten

Minpunten

• Eerste keer koppelen is lastig
  • Design is iets te groot

Brammos 11-01-2019

Prachtig design, mooi idee, uitwerking kan beter

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

De eerste indruk van de oordoppen is fantastisch. Het geheel komt in een mooie verpakking en het doosje waarin de oordoppen zitten is fantastisch. Laad het doosje eenmalig op en vervolgens kun je de doppen na gebruik hierin plaatsen, waarna ze automatisch weer worden opgeladen, zeer handig voor onderweg!

De kwaliteit valt me helaas wat tegen. Bij het verbinden met mijn smartphone (Oneplus6) merkte ik regelmatig synchronisatie problemen. Ook de noise cancelling waar men mee adverteert is naar mijn mening nagenoeg niet aanwezig. Het draagcomfort ben ik ook niet kapot van. Ondanks dat Sony meerdere doppen mee levert zat er niet één écht fijn in mijn oren. Geluidskwaliteit is voor in ears dan wel weer erg prettig. Al met al een fijne headset, maar nog zeker verbetering nodig.

Pluspunten

• Draadloos
  • Oplaadcase
  • Accuduur

Minpunten

• Bluetooth audio sync
  • Pasvorm

Frenkie1900 10-01-2019

Uitstekende geluidskwaliteit, mindere accuduur

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

De Sony WFSP700N bevallen mij tot dusver erg goed. Tijdens het sporten werken ze perfect en het geluid is fenomenaal. De bass kan wat aanwezig zijn voor sommige luisteraars, maar voor mij is dat geen probleem. Op de fiets verliezen de oordopjes af en toe verbinding, maar dit is maar heel kort en verder niet erg storend. De standaard meegeleverde fitting paste mij perfect. Mocht die niet goed passen, dan worden er ook nog twee andere maten meegeleverd. Daarnaast zijn de oordopjes wat groot om te zien, maar dat is het geval voor bijna alle volledig draadloze oordopjes.
Zoals de titel al verraad is de accuduur wel een minpunt. Na twee/twee en een half uur zijn ze wel echt leeg. Voor het sporten is het dus perfect, maar mocht je ze die dag nog voor meer dingen nodig hebben, dan kan de accuduur wel een probleem worden. De meegeleverde case, waarin de oordopjes ook opgeladen kunnen worden, werkt prima. Deze kan de oordopjes ongeveer nog één keer volledig opladen in zo'n anderhalf uur. De case zelf heeft een langere oplaadtijd nodig.
Tot slot werkt het verbinden met de laptop niet ideaal. Door het bluetooth-systeem loopt geluid vrijwel bij alles achter op beeld. Films/series/YouTube kijken is daardoor niet erg prettig. Voor muziek werkt het perfect, voor andere dingen minder. Wellicht is dit voor alle draadloze oordopjes het geval, maar dat kan ik helaas niet beoordelen.

Pluspunten

• Fitting
  • Geluid
  • Zweetbestendig
  • Noise cancelling

Minpunten

• Accuduur
  • Grootte oordopjes
  • Beeld/geluid niet synchroon op laptop

Timo 14-09-2018

Perfect voor in de sportschool

Geschreven voor: Sony WFSP700NW

Het geluid dat uit de oortjes komt is geweldig, met name de noice cancelling functie. Wanneer ik deze in de sportschool draag irriteer ik me niet meer aan de achtergrondmuziek die aan staat. Dit hoor ik dan niet meer namelijk. Ook ideaal is dat ze compleet draadloos zijn, hierdoor kan je prima je oefeningen uitvoeren.

Maar, tijdens het hardlopen blijven ze niet goed zitten bij mij. Ik heb alle 3 de fittings gebruikt die in je oor kunnen, het kan zijn dat ik hier gewoon pech mee heb, voorgaande oortjes bleven wel zitten. Ook is de batterijduur erg mager, max 3 uur. Soms zelfs 2 uur. Ook irriteren de oortjes wanneer ik ze een langere periode in heb. 1,5 uur of meer.

Pluspunten

• Noice cancelling
  • Geluidskwaliteit
  • Compleet draadloos
  • Opbergdoosje dat ze oplaad

Minpunten

• Blijft niet goed zitten met hardlopen
  • Irriteert wanneer ik ze (te) lang in heb
  • Batterijduur

Anouk 11-07-2018

Fijne oordopoen, geen kabeltjes

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

Nu een paar weken muziek aan het luisteren door deze oordoppen. Wat een genot dat er geen kabels meer aan zitten en ik dus kan gaan en staan waar ik wil, mits ik mijn telefoon maar bij me (in de buurt) heb. De oordoppen blijven goed in de oren zitten, doordat er verschillende maten bijzitten. De oordoppen zijn gemakkelijk in gebruik en ze kunnen bewaard en opgeladen worden in een mooi en efficïent bakje. Enige nadeel vind ik dat er geen stekker bij zit. Er zit wel een micro usb kabel bij, maar zonder de stekker.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Geen vervelende snoertjes
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen stekker

Timo 05-07-2018

Goed geluid en handig opbergen

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

De oortjes hebben een heel goed geluid en de norse cancelling werkt perfect. Verder zitten de oortjes goed en is het oplaadbare bakje waarin de oortjes zitten erg handig. Het enige nadeel is dat er een kleine vertraging zit op geluid.

Pluspunten

• Goed geluid
  • stijlvol ontwerp
  • handig opbergen/opladen

Minpunten

• redelijk prijzig

Struinkabouter 27-06-2018

Tegenvaller

Geschreven voor: Sony WFSP700N zwart

Ik mocht deze set draadloze earphones een poosje uitproberen. Toen ik ze uitpakte dacht ‘wow’ omdat ze bij Sony echt een heel vernuftig systeem hebben ontwikkeld, waarbij het opbergdoosje tevens de oplader is, en die ook als backup batterij dient. Heel cool, hou ik van. Gebruiksaanwijzing redelijk duidelijk, met alleen maar plaatjes, maar dat is tegenwoordig de standaard, omdat fabrikanten er nu eenmaal vanuit gaan dat iedereen een analfabete amoebe is, maar soit, gebruiksaanwijzingen lazen we tenslotte ook nooit (RTFM). Qua geluid valt het allemaal een beetje tegen, zeker voor een headset in deze prijsklasse. In een redelijk stille omgeving klinkt het allemaal nog ok, maar als je ermee buiten komt, zoals ik op de fiets door Amsterdam, maakte de noise cancelling dat het allemaal wat vlak en blikkerig klinkt. Ook lijkt de headste te storen op de lussen van de verkeerslichten. Bzzzt, hoor je dan. Draagcomfort is door de toch wat zwaar en lomp uitgevallen apparaten in je oor ook niet alles (je ziet er bovendien uit als een nerderige taxichauffeur met een dubbele Bluetooth carkit in zijn hoofd). Naa, niet doen.

Pluspunten

• Vernuftig systeem
  • Gemakkelijk te koppelen

Minpunten

• Matig geluid
  • Matig draagcomfort door lompe uitvoering