Bose QuietComfort 35 II zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose QuietComfort 35 II zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mulder 22-08-2020

prima ding

al 2 jaar in mijn bezit,niet erg goedkoop maar iedere cent waard.Hij scoort bij mij op alle punten een dikke 10

Pluspunten

• accuu
  • comfort
  • opladen snel

Minpunten

• geen

CAS 12-07-2020

Fijn apparaat, goed geluid en noisecancellar. l

Gekozen voor dit product vanwege alle andere goede reviews.
Aansluiten op iPhone, iPad is gemakkelijk. Aansluiten op mijn laptop ging wat moeilijker. Hierop moest uiteindelijk een aantal drivers worden vervangen voor nieuwere versies. Daarna geen problemen meer.

Voor mij doet deze Bose wat ie moet doen. Makkelijk schakelen tussen de devices, storende geluiden onderdrukken en een goed geluid produceren. Dit laatste is al bij mij al snel. De jongere gebruikers zijn misschien iets kritischer.

De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Heb de Bose pas 2 dagen in bezit.

Pell26 19-03-2020

Eens in je leven koop je de beste

Eindelijk eens deze gekocht. Super geluid, zit goed en kwaliteit .
Koop deze gerust. Kost wat maar dan heb je ook wat voor lange tijd.

Pluspunten

• goede bas
  • zit goed
  • excellente kwaliteit.

Minpunten

• kost wel wat

Denise 12-09-2019

Prachtige geluid, matige connectie.

Het geluid is erg goed, beter dan de voorloper van Bose die ik ook had. Echter, wanneer je hem bijvoorbeeld op je telefoon en op je mac book tegelijk wilt koppelen (voor mijn werk is dit een must) dan heeft 'ie vaak connectie struggles. Je moet dan vaak handmatig nog een keertje connecten, en soms kan hij ineens gaan haperen, zonder duidelijke reden. Het comfort is heerlijk, maar ook tijdens het hardlopen is het niet chill, je hoort een gekke tik wanneer je hem op hebt. Ik ben er blij mee, maar eerlijk gezegd had ik voor deze prijs meer verwacht. Wanneer je hem veel gebruikt (ik gebruik hem zo'n 5 uur per dag, voor mijn werk) vind ik ook dat de accu redelijk snel leeg gaat. Voordeel is wel dat hij snel oplaadt (in ongeveer 35 minuten).

Pluspunten

• comfort - goede noise cancelling
  • draadloos
  • laadt snel op

Minpunten

• connectie niet altijd goed
  • je kunt hem niet gebruiken tijdens hardlopen
  • trekt ook batterij van je telefoon sneller leeg

Teun ijff 19-05-2019

Goede koptelefoon met problemen

Ik had eerst een Sony wh-1000xm3, maar die had een luide sis-geluid over 1 kanaal.
Daarna een bose qc 35II gekocht daarna.
Kwaliteit van het geluid is redelijk, want Bluetooth geeft toch wel wat geluids-kwaliteit verlies omdat het gecomprimeerd wordt verzonden vanaf de connected bluetooth device.
Hoge tonen en het midden worden prima weergegeven bij de bose.
Het lage tonen bereik (bassen ) zijn iets minder. Ik vergelijk het met de eerdere Sony.
De app. Is wat karig uitgevoerd, zo is er geen equalizer.
Het draagcomfort is echt heel fijn, qua gewicht precies goed en de schelpen drukken niet heel hard op je oren. Er is 1 minpuntje. Onder het stof in de oorschelpen zitten harde randen van het plastic daaronder. In het begin had ik daar last van bij lange luistersessie. Daarna gelukkig minder.

Het enige echte minpunt vind ik het bereik met Bluetooth. Ik heb een iPad pro 2015, en als de bose daarmee Connect, kan ik niet verder dan 3 meter luisteren, want daarna komt de muziek met horten en stoten. Ook bij hoofdbeweging hoor je kliks als uiting van een slechte verbinding.
Ik heb ook een iPhone 7, en daarmee gaat het iets beter, maar niet 10 meter zoals gewoon is bij Bluetooth apparaten. Ik heb voor het klussen een Bluetooth koptelefoon van 16 euro gekocht en daarmee kan ik wel makkelijk 10 meter halen. Ik vind dit wel een teleurstellend iets van Bose en ik had dat beter verwacht, want je betaalt nog steeds over de 300 euro voor de Bose koptelefoon.
De sony wh-1000xm3 was een stuk beter met zijn BT bereik.
Als je de koptelefoon opzet zonder muziek, dan hoor je ook een hoge ruis over beide kanalen, dat is inherent aan noise-canceling. Als je muziek luistert, dan hoor je dat bijna niet.

De noise-canceling is echt heerlijk, je hoort het meeste omgevings-geluid niet.
Maar blijft achter bij de Sony, die daar meer instellingen in heeft en ook beter is.
Een ander nadeel vind ik dat het opladen van de accu gaat via micro-USB. Jammer dat er niet gekozen is voor USB-C.
De accu-duur is prima, je kan urenlang muziek luisteren en als je de koptelefoon aanzet, dan hoor je als eerste hoeveel % capaciteit je nog hebt.

Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden over het product en hoop dat de kwaliteit van de noise-canceling nog beter wordt middels firmware updates.
Bij het uitkomen van de Bose QC 35 II was het mogelijk als de nieuwe firmware niet beviel, dat je de oude firmware weer terug kon zetten. Maar een paar updates verder heeft Bose deze optie uitgeschakeld, wat ik en meerdere mensen wat ik lees op hun fora, een teleurstelling vinden.

Pluspunten

• Accu-duur
  • Geluidskwaliteit
  • Noise-canceling

Minpunten

• Prijs
  • Micro-usb i.p.v. usb-C
  • Bereik Bluetooth

Bart 17-05-2019

Stilte om je heen

Ik zit regelmatig in de tuin te lezen op mijn e-reader en dan is niets storender dan een buurman die aan het schuren is of met zijn hoge drukspuit bezig is. Nu zet ik gewoon mijn bose koptelefoon op met mijn favoriete muziek en weg zijn die vervelende achtergrond geluiden. Het is weer genieten in mijn tuin.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Geen achtergrond geluiden
  • In een woord: geweldig !!

Minpunten

• Heb ik niet kunnen vinden

Robada 01-02-2019

Bose Quietcomfort 35II

De kwaliteit van de kop telefoon vind ik tegen vallen.
Ook heb ik mijn bezit de Bose Quitecomfort 15, hiervan is de pasvorm beter, de noisecanceling is beter, de hoge en lage tonen klinken beter.
Mijn linker oor past niet goed in de schep van de Bose QuietComfort 35II.
Je verwacht van een nieuw model jaren later dat de kwaliteit beter wordt, dat is helaas niet het geval. Ik ben teleurgesteld in dit produkt.

Pluspunten

• Draadloos

Minpunten

• Noisecanceling
  • Hoge tonen
  • Lage tonen
  • Pasvorm

Bart 27-01-2019

Geweldige ervaring, een belefenis.

Prachtig geluid en zonder achtergrond-en buitengeluiden. In combinatie met een spotify abonnement de hele dag genieten van je eigen muziekkeuze meteen voortreffelijk geluid. Gewekdig in 1 woord.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Geen storende buitengeluiden

adl 27-01-2019

opvallend matig bluetoothbereik

In de zoektocht naar heb ik deze ca 2 weken lang geprobeerd, na eerst een sony wh 900 en sennheiser 450 getest te hebben.Ook even de QC 25 gehad, wilde echter toch BT.

De geluidskwaliteit is schitterend, aan de rustige kant, laidback, maar dat is voor audio in de regel een enorme kwaliteit.
Ook het draagcomfort was vele malen beter dan eerder genoemde.
Echter , ik schrok echter over het zeer matige BT bereik! Met de eerder geteste exemplaren was get geen enkel probleem door mijn huis te lopen met de KT op, kon er zelfs mee de trap op naar boven.Met de Bose echter begon na een meter op 6, max 9 de verbinding al te storen, om daarna gewoon uit te vallen.
Nagezocht , en dan pas blijkt dit vaker in reviews terug te komen.Ik had dit nooit verwacht.
Ergerlijk, daar zelfs al lopend soms de verbinding weg viel.
De NC is erg goed te noemen, dit is bekend.
Er is een app te downloaden, die echter het belangrijkst item mist:klankregeling!
Dit is met Spotify op te lossen, maar toch...

Ondanks de overige kwaliteiten zijn de nadelen voor mij gaan overheersen, en heb ik weer afstand gedaan .Het is zeker een goede KT, doch de hype die eromheen hangt mi niet geheel waard.
Nadat ik een Sony wh 1000mx2 op de oren kreeg wist ik het zeker, terug ermee.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • draagkomfort
  • NC is goed

Minpunten

• zeer matig BT bereik en haperende verbinding
  • app minimaal, geen EQ
  • hoge prijs
  • achtergrond ruis door de NC

Rose 22-12-2018

Top aankoop

Super apparaat! Prijs is zeker aan de hoge kant voor een koptelefoon, maar het was elke euro waard. Ik beveel het iedereen aan!

Pluspunten

• comfort
  • noise cancelling

Lennart 04-12-2018

Geweldig product, aanrader!

Prachtig geluid. lichtgewicht, dus ook heerlijk voor hardlopen.
OPvouwbaar en komt in een mooie bijbehorende opbergdoos.
Batterij is snel vol (30min) en gaat lang mee. Aanrader!

Johnny 21-01-2018

Wow, wow en nog eens WOW!

Als muziekliefhebber moet je deze koptelefoon hebben, de bass is geweldig en het lijkt net of je in de club bent. Het is echt een geweldige koptelefoon en heb nog nooit eerder zo’n gaaf geluid gehoord. Ik kocht hem in de winter dus het zijn tevens ook heerlijke oorwarmers. Als je in de trein zit of ergens anders heb je geen last van mensen die praten, of kinderen die schreeuwen, je hoort niks meer. Soms wel irritant want als iemand je wat vraagt hoor je het niet.

De accu gaat ook echt lang mee, ik luister zeker een paar uur per dag muziek en dan kan ik hem zeker 3 dagen gebruiken. Het opladen duurt ook niet lang. Voordat ik hem had aangeschaft vond ik de prijs aan de hoge kant, echter na hem een dag in huis te hebben gehad is hij elke euro waard. Minpuntje vind ik is dat je er niet mee kunt hardlopen.

Pluspunten

• Goede bass
  • Goede volume
  • Kraakhelder geluid
  • Creme de la creme onder de koptelefoons
  • Geen gekrijs van kinderen om je heen

Minpunten

• Lastig tijdens hardlopen met zweet
  • Als mensen tegen je praten hoor je niks

Erik de koe 16-11-2017

Geweldige koptelefoon

Ik heb deze koptelefoon nu een maandje ongeveer.

Ik wou graag een goeie koptelefoon voor tijdens het sporten. Daar is die zeker geschikt voor tenzij ik ga hardlopen dan is de koptelefoon heel warm.

Verder is doordat de koptelefoon geen snoor heeft perfect om lekker bewegelijk te zijn.
Heb hem dan ook tijden het fietsen vaak op.

Ook het geluid is zeker goed. En wil zo hard dat het niet goed voor je oren is. Maar als je hem op een normaal volume hebt dan heb je een lekkere bas en de rest ook gewoon goed.

Zoek je een goede comfortabelle koptelefoon dan zou ik deze zeker aanraden.

Pluspunten

• Draadloos
  • Dikke bass
  • Comfortabel

Minpunten

• Prijs

Joost 14-11-2017

Een no nonsense kwaliteitskoptelefoon

Een ontzettend fijne koptelefoon, ideaal als je je dagelijks in rumoerige ruimtes bevindt en wenst om jezelf even af te kunnen sluiten van de omgeving. Voor mij was dat vooral buitenshuis in het openbaar vervoer en tijdens de studie. De noise cancelling werkt fantastisch, en laat je in alle stilte genieten van muziek of andere media. Hoewel het geluid out-of-the-box soms wat beter in balans had kunnen, was dit met wat simpele EQ-tuning tot de perfectie in te stellen. Wie een degelijke draadloze koptelefoon zoekt, mét Noise Cancelling, Google Assistant en een geweldige accuduur is met de QC-II aan het juiste adres.

Pluspunten

• Noise Cancelling
  • Geluidskwaliteit
  • Accuduur

Minpunten

• Geen USB-C
  • Mist soms wat dynamiek

Frank 13-11-2017

Geweldige noise-cancellation

Noice cancelling is super
Ik heb de bose koptelefoon nu al 1 week en ik ben er zeer tevreden mee.

Het geluid is helder en heeft een mooie bas. Ook is de noise cancelling heel makkelijk. Ik hoor gewoon niks meer van mijn omgeving. Verder heb ik de koptelefoon voor langere periodes op en hij begint nooit te vervelen. Hij zit heel lekker en de oorkussens zijn heel zacht.

De accu gaat ook redelijk lang mee voor een koptelefoon met noise cancelling. Het opladen gaat ook redelijk snel. Het usb kabeltjes is alleen veel te kort wat erbij zit. Ook is de manier van koppelen met een bluetooth device heel makkelijk.

Als je muziek met kabeltje wilt luisteren moet je ook de koptelefoon aanzetten. Ik weet niet zeker of de noise cancelling dan werkt of niet maar als je hem niet aan zet, is het geluid heel zacht en vlak. Dit is wel een nadeel want hierdoor gaat je accu volgens mij sneller leeg.

De koptelefoon komt ook met een handig opberg tasje. Hij is gemaakt van een hard materiaal waardoor hij niet ingedeukt kan raken. De koptelefoon is dus heel goed beschermt en je heb een apart vakje waar je je kabeltje in op kan bergen. Extra handig dus.

Pluspunten

• Accuduur
  • Vormgeving
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Soms lastig met verbinding van telefoon

Wolf19 13-11-2017

Super koptelefoon

De Bose QC35II is simpelweg een fantastische koptelefoon. De verpakking waarin hij wordt geleverd voelt degelijk aan. Dan kan je nog zo'n goed product hebben, maar als de doos slecht uitgedacht is vind ik dat altijd wel jammer. Hij wordt geleverd met een korte Micro-USB kabel en een 3.5 naar 3.5mm jack. Dit zodat je ook apparaten die niet over bluetooth beschikken kunt gebruiken.
De koptelefoon voelt stevig aan, en heeft genoeg flexibiliteit waardoor hij erg comfortabel is. De hoofdband is zacht genoeg. Ook de earcups zijn erg zacht. Helaas krijg ik wel warme oren bij het dragen van de koptelefoon.
Het geluid is fantastisch. Sinds ik de koptelefoon heb begin ik mij te ergeren aan andere audioproducten die niet zulke hoge kwaliteit geluid weergeven.

De bluetooth verbinding vind ik niet fantastisch. Deze wil soms wat haperen, ook op afstanden van minder dan 10 meter.

Al met al een zeer degelijk product met alleen een te hoge prijs.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed geluid

Minpunten

• Warme oren

janwillem 13-11-2017

Kwalitatief goede headphone

Ik heb dit product nu een aantal weken en ben erg onder de indruk van de noise cancelling en de geluidskwaliteit. Het is een dure headphone maar je krijgt er echt wat voor terug. Hij gaat lang mee en is erg gebruiksvriendelijk. Het design is niet super bijzonder maar gewoon prima degelijk.

Pluspunten

• batterijduur
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• prijs

Robertus 13-11-2017

Waar je ook bent; rust met een knopje!

Kinderlijk eenvoudig met een professioneel resultaat. Zo zou ik de QC35 samenvatten. Deze koptelefoon is bekend van eerdere versies en dan zeker onder de frequent flyers. Deze versie heeft bluetooth en is daarmee meer geschikt voor de personen op de grond (het ontbreekt ook aan een vliegtuigstekker). Het voornaamste (waar Bose ook om bekend staat) is de ruisonderdrukking, maar de engels term is beter: noise cancelling. Het haalt namelijk (in combinatie met het goed laten klinken van muziek) zoveel omgevingsgeluid weg, bijzonder! Niet alleen de ruis of zoemende geluiden maar ik merkte dat pratende mensen zelf grotendeels onverstaanbaar waren.

De app installeren en firmware updaten is een eitje van een cent. Daarna kun je los en stap je een eigen wereld in als je de muziek aanzet. Ik heb hem lopend, fietsend en op de werkvloer geprobeerd en ik moet zeggen dat bij alle 3 de situaties de QC35 meer dan goed functioneerde. Zoveel geluid valt weg, bizar! Tussen de verschillende niveaus zit verschil alleen is dit pas goed te merken als je bijvoorbeeld onderweg bent. Dan is de hoge NC teveel en merk je wel erg weinig van wat er om je heen gebeurt, dan is de lage een uitkomst hoewel je dan ook wel iets aan geluidskwaliteit inlevert vind ik.

De bediening spreekt voor zich en daarbij is de instructie in de app erg duidelijk. Het was leuk geweest als Bose al wel de Google-Assistant-knop zo flexibel had gemaakt zodat je er Siri mee kunt bedienen. De batterijduur is goed genoeg voor een bluetooth headset. Het zou leuk zijn als je de app ook de mogelijkheid zou hebben om de hoge, mid en lage tonen te regelen. Nu is het niveau al bepaald maar laten we eerlijk zijn; Bose heeft ervaring en het klinkt erg goed gebalanceerd. Geen overheersende tonen, top.

Jammer genoeg is de bijgeleverde kabel niet heel lang (1 meter) en daarna heb je bij oude apparaten (in mijn geval een platenspeler) niet heel veel mogelijkheden dan dichtbij gaan zitten. De opberghoes is ruim genoeg om er in ieder geval een 2m kabel in te doen. Het is namelijk wel een koptelefoon van bijna 380 euro en dan is een beetje luxe niet overbodig. 1 meter is handig voor hardlopers maar met een koptelefoon van dit bedrag ga je niet sporten, deze koester je.

Pluspunten

• Ruisonderdrukking is super
  • Geluid
  • 3 niveau's ruisonderdrukking
  • Belmogelijkheid werkt super

Minpunten

• Prijs
  • Ingepakt vrij groot
  • Gaat niet op pauze bij afzetten

Yoni 12-11-2017

Alsof je in het concertgebouw zit!

Vier weken heb ik deze bose mogen testen. Wat een geweldige ervaring. Je hebt geluid en je hebt geluid.. bose weet er het beste van te maken. De klanken zijn zo mooi dat je weg droomt. Zeker t danken aan de noise cancellation! De accu gaat bijzonder lang mee en is zo opgeladen. Zonder geluid hoef je nooit vaak of lang te zitten. Bellen met deze bose is eveneens geweldig. Bel vaak op de fiets en nu voor het eerst had de andere kant geen last van weer en wind. Bose blijft gewoon een geweldig merk!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • accu
  • gebruiksgemak

Minpunten

• omvang
  • blijft wel een investering :)

JorisMartens 11-11-2017

Ontzettend goede klank

Ik heb dit product inmiddels al een aantal weken in huis en ben er heel erg tevreden over. Het geluid klinkt ontzettend goed en met noise cancelling aan valt de buitenwereld ver weg, hierdoor kun je volop genieten van je muziek! Je kunt ook meerdere apparaten tegelijk koppelen waardoor je bijvoorbeeld je laptop en je telefoon kunt kopppelen, zodat je snel kunt wisselen wanneer je gebeld wordt.
Met weinig knoppen is de koptelefoon heel goed te bedienen. Het enige wat me wel opviel is dat je de koptelefoon wel kunt opvouwen maar in opgevouwen toestand toch nog vrij groot is om mee te nemen en dus niet heel makkelijk om mee te nemen.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Noise cancelling

Minpunten

• Groot om mee te nemen

jeroen1704 11-11-2017

Geweldige noice cancelling en passieve geluidsdemping

Zeer prettige koptelefoon met fijn draagcomfort, zeer goede geluidsdemping (zowel passief als actief). De meerdere noice-canceling standen zijn makkelijk in gebruik maar in de praktijk niet vaak van toepassing. Bellen met de koptelefoon gaat feilloos, inkomende oproepen worden duidelijk aangekondigd, goede geluidskwaliteit aan beide kanten van de lijn.
Koptelefoon is wellicht aan de dure kant maar is het geld waard. Voorheen de QC25 in gebruik gehad en hoewel die moeilijk te evenaren was bieden de toegevoegde knoppen en de draadloze bluetooth connectie zeer veel extra gebruiksgemak en vrijheid.
Dikke aanrader dus!

Pluspunten

• Bedieningsknoppen
  • Bluetooth bereik
  • Bellen

Kelgod 11-11-2017

Geweldige headphones

1 van de beste headphones die ooit heb mogen gebruiken comfort geluid batterij perfect voor een bluetooth headphone

Pluspunten

• Batterij
  • Comfort

Marc Hermans 10-11-2017

Geweldige koptelefoon

De Bose QuitComfort II is een geweldige koptelefoon. Hij valt in het wat duurdere spectrum, maar is zijn prijs zeker waard. Wanneer je de koptelefoon voor het eerst op je hoofd zet weet je gelijk dat je de goede keuze hebt gemaakt. Het is onwerkelijk stil om je heen. Zelfs zo stil dat je hersenen er een beetje van schrikken. Als je vervolgens een nummer aanzet komt er een geweldig geluid uit. Je hoort muziekinstrumenten in je favoriete nummers die je nog nooit hebt gehoord. Aangezien je geen achtergrondgeluiden hoort lijkt het alsof je in een concertzaal zit waar je rondom wordt bevangen door de muziek. De batterijduur is goed, het design erg fraai en het gebruik is erg makkelijk. Er wordt gepromoot met de voice assistent van Google, maar deze is helaas niet beschikbaar voor de Iphone. Enige minpuntje maar verder een geniale koptelefoon.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Batterijduur
  • Geluid

Minpunten

• Gesproken instructies

WinLeongX 10-11-2017

Blokkeer de wereld en leef in je eigen muziekparadijs

De hoofdtelefoon heeft een uitstekende ruisonderdrukking. Het heeft ook een uitstekend draadloos Bluetooth-geluid en snelle connectiviteit met alle apparaten waarop ik het heb geprobeerd (iPhone 7, Samsung Galaxy S7 Edge, Microsoft Laptop). Het ontwerp is super comfortabel en je kunt het lange uren dragen zonder dat het te zwaar aanvoelt. Daarnaast wordt op uw telefoon ook de resterende hoeveelheid batterij weergegeven. De levensduur van de batterij gaat zeker rond 40 uur zonder op te laden en het laadt behoorlijk snel. Als de batterij dood gaat, kunt u de hoofdtelefoon nog steeds gebruiken met een AUX-kabel. Met betrekking tot de belopties op uw telefoon, geeft de hoofdtelefoon aan wie u belt (zelfs via WhatsApp) via het spraaksysteem en de microfoonkwaliteit is goed. De stem assistent werkte heel goed met zowel Siri als met Google Assistant. Ten slotte wordt de hoofdtelefoon geleverd met een beschermende hoes die stevig en handig is om mee te reizen.

Pluspunten

• Uitstekende ruisonderdrukking
  • Werkt met Siri en Google Assistant
  • Nog gebruikbaar als batterij dood gaat

Minpunten

• Knop functies werken niet met alle apparaten

RolfM 09-11-2017

Goede koptelefoon die zijn belofte waarmaakt

Door de ruisonderdrukking van deze Bose heb ik deze koptelefoon gekozen om tijdens mijn werk periodes mij te kunnen afsluiten van de omgevingsdiscussies (kantoortuin). Daarbij was geluidskwaliteit ook belangrijk. Met deze Bose heb ik nu inderdaad een goede koptelefoon die goede muziekbeleving geeft en mij af kan sluiten van het rumoer. Met de 3 standen kan je ook nog variëren in hoe goed je je wil afsluiten van de buitenwereld, erg prettig.

Ik ben zelf geen muziekfanatiekeling, maar ik heb piano- en basloopjes ontdekt die ik eerder niet hoorde in muziek. Ik luister via mijn telefoon naar Spotify of streaming radio en ben positief verrast door deze kleine dingen in de muziek die ik nu ontdekt heb. De bas is wel wat aanwezig, maar ik vind het niet storend.

Het volume en mute zijn eveneens met knoppen aan de andere kant te bedienen. De reactie op de knoppen is snel.

De koptelefoon is niet zwaar op je hoofd en voelt dus niet drukkend aan, dat had ik bij mijn ouder koptelefoon wel. De kussens zitten zacht om de oren en in de periodes van 1-1,5 uur die ik de koptelefoon per keer draag, valt de warmte ontwikkeling van de oren erg mee.

Het koppelen aan mijn telefoon (iPhone7) ging eenvoudig via BlueTooth. De app van Bose biedt nog enkele extra functies, maar die heb ik verder niet echt gebruikt. Wel kwam de app zelf met de update voor de software van de koptelefoon. Het bijwerken van de software werkt eenvoudig, de app download dit automatisch en daarna duurt het een paar minuten om te installeren.

De opbergdoos is stijlvol. De koptelefoon past er goed in, dus niet alleen in de initiële verpakking waar ik altijd last van heb bij dit soort dingen. Het labeltje toont hoe de koptelefoon er in moet.

Klein minpuntje die ik nu heb kunnen ontdekken tijdens de 3 weken dat ik hem heb is de lengte van het oplaadsnoertje. Heb voor het opladen maar een langere kabel van iets anders gebruikt. En dat je tijdens het opladen via USB niet via de BlueTooth naar de muziek kan blijven luisteren. Dat laatste vond ik jammer. Maar gelukkig hoef je hem niet zo vaak op te laden.

Verder ben ik erg tevreden met de koptelefoon!

Al met al erg blij met de aanschaf van de koptelefoon.

Pluspunten

• muziekbeleving
  • batterijduur
  • ruisonderdrukking
  • comfort

Minpunten

• iets aanwezige bas
  • oplaadsnoertje
  • Muziek streamen tijdens opladen werkt niet