Bowers & Wilkins Px zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins Px zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mathijs 27-12-2017

Goede afwerking en geluid. Mindere noise canceling en bereik

Dit product is super als je in een stille omgeving goed geluid wil. De afwerking is erg mooi, aluminium frame en ballistic nylon echt super. Wel maakt dit hem dan wat zwaarder. Wel zijn er wat nadelen als je wat meer wil. De noise canceling is in vergelijk met bijvoorbeeld een sony wh-1000xm2 gewoon te ver achter. Een afzuigkap op max kan hij prima. Maar een waterkraan of een tv doet hij gewoon bijna niet. Ook is het geluid minder als je noise cancelling aanzet. De geluidsisolatie is zo goed van deze koptelefoon dat ik hem zonder noise cancelling gebruikte.

De koptelefoon heeft een optie om geluid door te laten. Helaas kun je op je koptelefoon zelf alleen terug schakelen tussen geen niks en je laatste noise cancelling/omgevingsgeluid instelling. Wel kan je makkelijk schakelen met de software op je mobiel. Bij de sony wh-1000xm2 kies je met de knop op je koptelefoon tussen 3 profielen (niks, noise cancelling en omgevingsgeluid). Wel kan de BW PX gelijk met je mobiel en je TV verbonden zijn, waardoor instellingen redelijk snel gedaan kunnen worden.

Verder moet ik zeggen dat de Bluetooth een zeer beperkt ontvangst heeft. In huis kan hij na een meter of 3~4 van mijn telefoon gaan storen. De sony wh-1000xm2 doet dit na 9~10 meter.

Deze koptelefoon heeft een leuke optie om als je hem afzet automatisch te pauzeren en als je hem weer opzet weer verder te gaan. Helaas is dit op je telefoon altijd de muziek. Dus kijk je youtube, zet je hem af en later weer op dan luister je muziek en geen youtube. Ook gaat de koptelefoon snel automatisch uit als je even geen geluid aan hebt.

Ik heb zelf de koptelefoon terug gebracht omdat ik hem wil gebruiken bij de tv,pc en telefoon en voor film, spellen, afwassen, koken enz. De B&W PX is een prachtig apparaat. Maar je moet gewoon stil zitten en van je muziek/film willen genieten zonder te veel om je heen. Voor mensen die rond willen lopen en ook dingen willen doen raad ik toch de sony wh-1000xm2.

Tot slot moet ik zeggen dat de B&W PX de mogelijkheden heeft tot firmware updates. Hierdoor kunnen een hoop van de door mij genoemde problemen verbeterd/opgelosgt worden.

Pluspunten

• geluid
  • afwerking als geen ander
  • firmware updates

Minpunten

• bluetooth afstand
  • noice canceling
  • niet opvouwbaar
  • extra opties werken nog niet super
  • zwaar door gebruikte materialen