JBL Tune 205

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 2 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Patrick 14-08-2020

Goede oortjes voor en goede prijs

Geschreven voor: JBL Tune 205

Omdat ik populaire oordopjes die je in de gehoorgang moet duwen nooit prettig vind en vaak zelfs snel pijn doen ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief. Na enkele andere platte dopjes met een matige audio kwaliteit (voornamelijk weinig bass) besloten dit setje van JBL te proberen. Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben en zonder twijfel mijn beste oortjes tot nu toe zijn.

De oordopjes zitten lekker in mijn oren en ik voel ze nagenoeg niet, ook zitten ze stevig genoeg zodat ze niet snel uitvallen.. op dit vlak dus prima in orde..

Het belangrijkste van oordopjes is natuurlijk het geluid en dat is zoals je van jbl gewend bent ook dik in orde. Het geluid is goed gelanceerd en de bass is goed hoorbaar.. de bass overstemt niet maar past uitstekend bij de midden en hoge tonen.. Ik vind het geluid dan ook beter dan ik op voorhand verwachtte..

Mijn enigste hoop is dat de oortjes lang mee gaan en lang van dit setje kan genieten..

Ik zou dit setje zeker vaker kopen en aanbevelen.

Pluspunten

• Geluidsweergave
  • Niet volledig in de gehoorgang
  • Gunstige prijs

Minpunten

• De kabel (al heb ik daar zelf voor gekozen ;-)

Jonas27 01-10-2018

Goede geluidskwaliteit, goede prijs, maar...

Geschreven voor: JBL Tune 205

Nadat mijn oude sony oortjes na 8 jaar trouwe dienst na meerdere keren te verdrinken in de regen het uiteindelijk toch moesten opgeven, moest ik nieuwe oortjes hebben voor op de fiets, voor thuis en onderweg. Ik kan zelf absoluut geen in ears hebben, deze passen niet in mijn oren zitten uiterst oncomfortabel en vallen er zonder te bewegen direct al uit, dus dit was een goede tussenoplossing tussen in ears en klassieke earbuds. Ook wilde ik geen Bluetooth oortjes aangezien ik de LG V30 met uitstekende hi-fi quad Dac jack heb aangeschaft. En buiten dat vind ik het vervelend dat ik ze moet opladen, makkelijk kwijt kan raken en dat ze erg aan de prijs zijn. Dus kwam ik bij deze oortjes uit.

De eerste indruk was dat het geluid erg goed was. Heel erg helder en ontzettend scherp en accuraat in de midden- en hoge tonen. Kwaliteit zoals je van Harman kan verwachten dus, het klonk uitmuntend in combinatie met de hi-fi jack. De bass was niet indrukwekkend, in tegenstelling wat ik zie bij andere reviews op het internet, maar was voor oortjes zeker niet slecht. Stukken beter dan Apple maar niet zo goed als sony op bass-gebied.

De oortjes waren keurig met een zakje geleverd, zagen er kwalitatief uit en raken met de platte kabel niet in de knoop. Ze zitten best confortabel en zien er goed uit. De oortjes vielen er niet snel uit, maar bij tegenwind wilde het rechteroortje er nog wel eens uitvliegen. Het ontwerp sluit ook meer geluid af dan mijn vorige sony oortjes en ze laten opvallend weinig geluid naar buiten door, waardoor omstanders niet mee kunnen luisteren. De microfoon was ook prima. Helder geluid maar deed het niet rijdend op de fiets aangezien de wind de boel onhoorbaar maakte, wat niet zo was met mijn sony oortjes. Even stilstaan dus.

Voor deze prijs lijken dit uitzonderlijk goede oortjes. En dat zijn ze ook. Maar er is een maar. Een grote maar, namelijk dat na slechts 2 maanden het rechteroortje al een draadbreuk had waardoor het geluid uitviel. Dit heb ik met mijn sony oortjes nooit meegemaakt en dit bleek een veelvoorkomend probleem te zijn bij jbl headphones. Dit is erg teleurstellend aangezien mijn sony oortjes mij nooit hebben teleurgesteld, terwijl die op het oog veel fragiele kabeltjes had. Ook mijn sony oortjes daarvoor hebben het jaren volgehouden. Dus hoe robuust het ontwerp ook lijkt, wees erg voorzichtig met deze oortjes.

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit
  • Goedkoop
  • Platte kabel
  • Bijgeleverd zakje
  • Comfortabel

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit