Sony WH-1000XM2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony WH-1000XM2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

adl 27-01-2019

fantastisch geluid, zeer goede NC,

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2 goud

Eerder getest: Sony WH 900, Sennheiser 450 bt, Bose QC 35.
uiteindelijk de gok genomen, en voor deze gekozen.
Mbt het geluid is deze te vergelijken met de Bose, en veel beter dan de andere.
Mbt de Bose is deze iets dynamischer, en met de app erg goed in te stellen.
De NC heeft net als bij de Bose een lichte achtergrondruis, schijnt zo te horen, en is minstens net zo goed wat mij aangaat, in metro en in de auto.Bovendien ook met de app in te stellen.

In huis is het BT bereik ongelofelijk, veel meer dan de 10 m, ik kan er het hele huis mee door zonder enige storing.Dat was met de Bose wel anders.
Het draagcomfort is vergelijkbaar met de Bose, iets meer klemmend, maar kan er uren mee werken. Dat ging bv met de Sony wh 900 en Sennheiser niet.

Al met al ben ik er zeer tevreden mee en kan ik hem van harte aanbevelen.
De 1000 xm3 schijnt ook erg goed te zijn, maar ja, was in de tijd, midden december dat ik er in geïnteresseerd was overal weken lang uitverkocht

Pluspunten

• dynamisch en zeer muzikaal geluid
  • goede app met tal van instellingen
  • groot Bt bereik
  • goede, stabiele BT verbinding
  • zit lekker, knelt niet

Minpunten

• NC lichte ruis, doch dit kan niet anders

William 28-11-2018

Draadloze koptelefoon

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

De koptelefoon valt me tegen. had er meer van verwacht vooral kwa geluid en comfort. hij is wel makkelijk in gebruik en ziet er goed uit.

Pluspunten

• licht gewicht
  • draadloos
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• had meer van het geluid verwacht
  • kan niet draadloos met de tv
  • na een uur zit de koptelefoon niet zo lekker meer

Vermeulen 25-09-2018

Comfortabele koptelefoon met prima geluid

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Mijn verwachting was onwijs hoog na meerdere reviews gezien en gelezen te hebben. Na enkele dagen geprobeerd te hebben was ik helemaal overtuigd van de noise canceling, echter vond ik het geluid niet per se overtuigend - helemaal met de huidige prijs van de koptelefoon. Het plaatje dat de Bose QC II schetst is naar mijn mening voor dagelijks gebruik toch net wat completer (los van de nog hogere prijs). Al met al is het een prachtig apparaat.

Pluspunten

• Noise canceling
  • Vele functies
  • Accu
  • Vrij comfortabel

Minpunten

• Oren kunnen wat warm worden
  • Niet helemaal overtuigd van het geluid

Kjeld 20-09-2018

goede noise cancelling, mooi strak ontwerp

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

De headset heeft een heel mooi strak ontwerp met een zee handige touchpad aan de rechter oorschelp. dit werkt erg intuïtief en ben je erg snel aan gewend. De noise cancelling werkt erg goed en als je dit hebt geprobeerd, wil je niets anders meer. Het bereik is 4-40KHz en het geluid is daamee spectaculair te noemen, zeker als je ook de noise cancelling erbij gebruikt ga je helemaal op in de muziek. Dit lijkt een iets goedkoper alternatief voor de nieuwe XM3, maar zou deze ook willen proberen om te kijken of het verschil in prijs met de XM2 echt wel waard is......deze is al heel erg goed..!

Pluspunten

• Geluid van topkwaliteit
  • Noise cancelling een van de betere in zijn soort
  • touchpad werkt erg intuitief en is super handig

Minpunten

• eerst goed afstellen op de vorm van je hoofd

Luud 16-09-2018

Pasvorm, lange accuduur, transparant geluidsbeeld.

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Mooie koptelefoon met lang draagcomfort. Uitstekend geluidsbeeld. Door het lage volume zijn alle tonen in de juiste proportie te beluisteren. Adaptieve noise canceling is verrassend goed. Lange trein reizen worden weer aangenaam; uitstekend geschikt voor vliegreizen.
Enige nadeel: een lichte ruis waarneembaar als noise canceling aan is en geen geleuid weergegeven wordt.

Pluspunten

• Super draagcomfort
  • Echte adaptieve noise canceling
  • Lange accuduur ongeveer 30 uur

Minpunten

• Relatief dure aanschaf
  • Lichte ruis zonder muziek

Berry 03-09-2018

Iets te weinig ruinte voor mijn oren.

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2 goud

Het geluid is uitstekend alsmede de onderdrukking van geluiden die van buiten komen. In het begin zijn de schakelaartjes wat moeilijk te vinden maar dat went. Dat geldt ook voor het harder en zachter zetten. De vertraging bij het luisteren naar tv via bluetooth vond ik niet hinderlijk. Mijn oren doen na een tijdje zeer ondanks de zeer zachte cups. Ik heb dan ook relatief grote oren.

Pluspunten

• Geluid
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Formaat cups
  • Wennen aan bediening

Sony WH-1000 MX2. Topper 26-08-2018

Top geluid

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2 goud

Nu na een half jaar gebruik neem ik nu toch even de moeite om te beoordelen.

Ik gun iedereen de top kwaliteit van deze koptelefoon.

Sluit het omgevingsgeluid perfect af maar als je dat juist wel horen omdat iemand tegen je praat is het super makkelijk om die ene even aan te horen en dan weer terug te gaan naar de muziek.

De geluidskwaliteit is optimaal . Dat blijkt ook wel dat ik hem zo vaak op heb. Ook om te telefoneren. En soms ook zonder geluid gewoon om het omgevingsgeluid zoals machines niet hoeven horen.

Ik vind het een behoorlijk bedrag maar ik heb er heel veel voor terug gehad.

Veel plezier,
Otto Mulder

Pluspunten

• Kwaliteit van je muziek
  • Sluit omgevingsgeluid af
  • Zit goed

Minpunten

• Prijs misschien

Niels 09-08-2018

De beste ruisonderdrukking die je met geld kan kopen

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Na lang opzoekwerk en vergelijkingen in winkels twijfelde ik tussen de Sony WH-1000XM2 en de Bose QuiteComfort 35 II heb ik uiteindelijk de Sony omwille van zijn (in mijn mening) betere geluidskwaliteit, ruisonderdrukking en langere accuduur.

De Sony is een van de lichtere hoofdtelefoons met ruisonderdrukking. Door zijn laag gewicht en de overvloed aan faux-leren padding aan zowel de oren als de hoofband is het draagcomfort zeer hoog.

Door de ruisonderdrukking is de hoofdtelefoon uitermate geschikt voor mensen die frequent onderweg zijn. Ikzelf heb de hoofdtelefoon continue gedragen op de achterbank van de auto naast een blazende koelbox op een 10u durende rit naar onze vakantiebestemming en de hoofdtelefoon maakte de auto en de koelbox nauwelijks hoorbaar.

De batterijduur is ook fenomenaal en na de 10u durende autorit met bluetooth en ruisonderdrukking had ik nog meer als 65% batterijduur over, wat Sony zijn claim van 30u batterij met ruisonderdrukking lijkt te bevestigen.

Daarnaast ondersteunt deze hoofdtelefoon een grote variëteit aan audio codecs die geluid aan een hogere kwaliteit kunnen doorsturen dan standaard bluetooth (aptX, aptX-HD en LDAC worden ondersteund).

De hoofdtelefoon kan ook heel compact opgevouwen worden en Sony levert ook een hard case mee ter bescherming tegen krassen in een rugzak. Verdere accesoires zijn een (korte) micro-USB kabel, een vliegtuigadapter en een standaard audio kabel (gold-plated) om bedraad te luisteren.

Het enige wat ik jammer vindt is dat voor deze prijs het gebruikte materiaal (een hard plastic) ietswat luxer had mogen zijn (i.e. aluminium). Ik vindt dit vooral een probleem bij de scharnieren, waarvan online reviews en messaging boards van zeggen dat ze makkelijk barsten en breken bij veelvuldig inklappen. Daarnaast is het een gemiste kans van Sony op bij deze refresh van hun MDB1000x niet gekozen hebben voor de modernere USB type C aansluiting om op te laden, of voor de nieuwe Bluetooth 5.0 standaard (die ofwel tweemaal de bandbreedte heeft of tweemaal het bereik heeft van Bluetooth 4.2).
Finaal onthoudt de hoofdtelefoon enkel het apparaat waarmee het het laatst verbonden is geweest. Om te verbinden met een nieuw apparaat, moet eerst de bluetooth verbinding verbroken worden door de hoofdtelefoon te verwijderen van het verbonden apparaat. Dit maakt switchen tussen gsm en laptop vaak een hassle.

Pluspunten

• Lange batterijduur (+20 uur)
  • Uitstekende geluidskwaliteit
  • Goede ruisonderdrukking
  • Comfortabel
  • Ondersteunde audio codecs (aptX, aptX HD en LDAC)

Minpunten

• Bluetooth 4.2 i.p.v. 5.0
  • Micro USB i.p.v. USB-C
  • Plastiek i.p.v. luxere materialen
  • Onthoudt enkel het laatstverbonden apparaat

Wim 15-06-2018

Beste wat ik tot nu toe gehad heb

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2 goud

Vorig jaar een Sennheiser HD4.50BTNC gekocht. Helemaal niet slecht voor zijn geld. Na een paar reviews toch nieuwsgierig geworden. Dus de stoute schoenen maar eens aangetrokken en naar de winkel gegaan om hem eens te testen.
Toen werd me ineens duidelijk waarom iedereen er zo laaiend enthousiast over is. De twee belangrijkste eigenschappen zijn dik voor elkaar. Het geluid is meer dan goed, vooral als je hi-res muziek afspeelt. FLAC bestanden vanaf een MP3 speler die dat ook af kan spelen klinkt fenomenaal. Zelfs MP3 vanaf mijn telefoon klinkt meer dan acceptabel. En dan de noise cancelling. De Sennheiser was niet slecht maar kan niet tippen aan de Sony. Als je 'm inschakelt zit je een moment later in volkomen rust. Je kunt dan ook met een gerust hart je muziek een tandje zachter zetten. Dat gaat trouwens erg gemakkelijk met de bediening op de rechter oorschelp. Dat lijkt in eerste instantie een gebbetje, maar eenmaal gewend zou je niet anders meer willen. Ook de functie dat je de muziek kunt dempen door je hand op de rechter oorschelp te leggen is erg handig. De app heeft daadwerkelijk toegevoegde waarde. Je kunt de hele koptelefoon daar mooi in finetunen.
Als laatste de accuduur. Ik heb ;m nog niet helemaal leeg getrokken maar ik geloof best dat ie 30 uur haalt.
Draagcomfort is voor mij erg goed, maar dat is heel persoonlijk. Ik ben brildrager maar dat is voor mij geen probleem. Ik kan 'm uren achter elkaar op hebben zonder dat het ergens gaat knellen of irriteren.
Uiterlijk: Daar kun je 't over hebben. Het is niet de kleinste die ik ooit gezien heb, maar dat is geen enkele over-ear. Ik heb de goud/beige uitvoering gekocht en die vind ik eigenlijk best chique
Kortom: het kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Als ik nog een keer voor de keuze zou staan zou ik 'm zo weer kopen.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise cancelling
  • draagcomfort
  • accuduur
  • Toegevoegde waarde app

Kieskeurige gebruiker 04-06-2018

Spijt van mijn aanschaf, adviseer Bose.

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Na heel veel videos en reviews te hebben gelezen, tegen beter weten in, toch voor de Sony gegaan. Laat ik voorop stellen dat ik veel spijt heb van deze aankoop. De prijs rechtvaardigt niet de bouwkwaliteit. Het is een oke hoofdtelefoon om te zien, niet meer dan dat. Geen premium feel.

Bluetooth en Headphone Connect
Het is erg lastig om met deze koptelefoon te verbinden via bluetooth. Heel vaak pakt die hem gewoon niet. En dan heb je de Headphone Connect app: die is al maanden lang niet te gebruiken vanwege een bug! Je kunt dus niet meer je instellingen veranderen. Ik heb hem daardoor gereset naar fabrieksinstellingen. Die app werkt overigens nog steeds niet!! Na maanden lang, maakt Sony de app nog steeds niet! Ongelooflijk dat er bedrijven nog op deze manier werken in 2018.

Noise Cancelling
Op zich een goede noise cancelling, maar je hoort wel erg veel 'white noise' als je geen geluid afspeelt. Bovendien is deze koptelefoon niet te gebruiken als je op de fiets zit i.v.m. sterke windgeruis. Daarnaast worden doffe dreunen juist versterkt door de koptelefoon als je noise cancelling aan hebt staan.

Conclusie: veel te duur, en veel te veel problemen met deze koptelefoon. En geloof me; als je problemen hebt doet Sony Nederland niks. Wat vage derde partijen die zijn ingehuurd voor de customer service die geen enkele kennis hebben van hun eigen producten en acties.

Jeroen 08-05-2018

Sony WH-1000Xm2

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Ik heb 3 weken geleden via ING rentewinkelpunten de Sony WH-1000XM2 gekocht. In de linker koptelefoon zit een ontzettend irritante rammel als de telefoon beweegt. Alsof er iets los zit. Op de fiets of in de bus is de koptelefoon dus niet te gebruiken. Ik heb contact opgenomen met ING rentenpuntenwinkel die hebben mijn klacht doorgestuurd naar Sparco International. Die sturen een mail dat ze contact zullen opnemen en een week later hebben ze nog niet laten horen. Ik weer naar ING bellen. Die kunnen er niets aan doen en ik moet nog maar even wachten. Wat een aanfluiting en dat terwijl het toch een dure koptelefoon is. Als je stil blijft zitten dan is er niet aan de hand dan is het geluid goed en zit hij comfortabel. Als je beweegt is mijn advies koop iets anders voor dat geld, geen risico nemen zou ik zeggen dat hij net zo rammelt als mijn koptelefoon

Pluspunten

• Geluid als je niet beweegt goed
  • Zit comfortabel en weinig geluid van buitenaf.

Minpunten

• Als je beweegt rammelt er iets aan de binnenkant
  • Slechte service als er iets is met het product.

didzy doo 25-11-2018

heb je uiteindelijk een oplossing gevonden? Ik heb precies hetzelfde probleem met een andere koptelefoon en die is nog maar 1 week oud.

Rusteloze student 26-03-2018

Niet echt waar ik op hoopte

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Wat is er toch eigenlijk veel geluid om ons heen?! In het dagelijks leven merk je daar vrij weinig van, maar wanneer de tentamenweek er aan zit te komen en je dagenlang zit te studeren kom je er opeens achter dat al dat geluid heel storend is. De veelbelovende noise-cancelling functie was voor mij dan ook de doorslaggevende reden om de Sony WH-1000XM2 aan te schaffen.

De volgende dag heb ik de headphone besteld en volgens de mini-handleiding moest de headphone eerst vier uur laden vóór het eerste gebruik. Dat heb ik daarom toen meteen gedaan, en na het laden heb ik de headphone natuurlijk meteen getest.

Het koppelen van de headphone via Bleutooth met mijn telefoon (Iphone 7) verliep zonder enig probleem. De noise-cancelling functie wordt automatisch geactiveerd en meteen werd ik van de buitenwereld afgesloten. De veelbelovende noise-cancelling functie werkt dus echt zo goed als overal wordt beweerd. Natuurlijk heb ik zelf ook een aantal experimenten uitgevoerd om te de mogelijkheden te testen. Zo heb ik bijvoorbeeld een föhn op de hoogste stand in dezelfde ruimte gelegd en toen de headphone opgezet, bijna al het geluid van de föhn wordt weggefilterd. De reden van de aankoop was in het begin dan ook echt waar ik op hoopte.

Het geluid van de headphone is evenzo adembenemend. Voorheen gebruikt ik altijd de gratis bijgeleverde earphones van mijn telefoon, maar deze koptelefoon was toch wel heel iets anders. De kwaliteit van het geluid is zo goed dat het net lijkt of je daadwerkelijk bij de opnames aanwezig bent. Dit gaf toch wel een heel andere dimensie aan het luisteren van muziek. Via de app die meteen na het koppelen op je telefoon wordt aangeboden, kun je het geluid van de headphone personaliseren. Je kunt de headphone zo instellen dat het net lijkt of je in bijvoorbeeld een concertzaal bent. Dit werkt uitstekend en zo kun je zelf bepalen hoe je de muziek wilt luisteren. In diezelfde app kun je ook de mate van noise-cancelling regelen, ook kun je de functie optimaliseren. Hierbij wordt de omgeving, zoals de druk en de vormen van je hoofd, via de headphone opgenomen en daarop wordt de noise-cancelling aangepast. Persoonlijk merkte ik vóór en ná het optimaliseren niet veel verschil, maar dit is dan ook vooral voor gebruik in het vliegtuig.

De bediening van de headphone voldoet volledig aan de eisen. Via de rechter oorschelp kun je de muziek pauzeren, een volgend nummer aanvragen en het volume regelen. Ook heeft de headphone een functie waarbij het omgevingsgeluid juist harder in de headphone wordt gespeeld, hier voor moet je je hand op de rechter oorschelp leggen. Deze functie is met name om een snelle opmerking of melding te horen. De headphone is via bluetooth en met een kabel te verbinden, de benodigde kabel wordt meegeleverd. Ook bevat de verpakking een case om de headphone mee te nemen, een doos om de case en bijgeleverde kabels in te bewaren en een speciaal verbindingsstuk voor in het vliegtuig.

De headphone heb ik nu twee weken in mijn bezit en helaas voldoet de headphone niet aan al mijn eisen. Bij het dragen van de headphone krijg ik een soort drukkend gevoel op mijn oren en hierdoor krijg ik last van hoofdpijn. Ik heb de headphone vooral aangeschaft om geluidsloos te studeren, hoofdpijn tijdens het studeren zorgt voor het verlies van mijn concentratie en daarom is deze headphone niet de ideale oplossing. De oorschelpen van de headphone zijn van imitatieleer en dat zorgt ervoor dat je oren gaan zweten bij lang gebruik, dit zou eigenlijk niet moeten kunnen bij het kopstuk van Sony dat tevens één van de beste op de markt is. Vandaar dat ik de prijs/kwaliteit verhouding niet helemaal redelijk vind.

Kortom, de headphone geeft geweldig geluid, de noise-cancelling functie is werkelijk adembenemend en de bediening is volledig gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Geweldige noise-cancelling functie
  • Wonderbaarlijk geluid
  • Gebruiksvriendelijke bediening

Minpunten

• Prijs/Kwaliteit verhouding

Mfjb 04-01-2018

Fantastisch geluid en noise cancel, niet geschikt icm bril

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2 goud

Een geweldige koptelefoon. De ruisonderdrukking is subliem, het geluid geweldig. Rustig geluidsprofiel met mooie volle bas, zonder de scherpe hoge tonen van veel andere sets. Grappig is ook de touchcontrols in de rechterschelp en de optie om even snel iets te horen door je hand over de schelp te houden, al kijkt je gesprekspartner je vreemd aan. De app is ook erg goed met de automatisch verandering van profiel bij bijv. lopen. Je wil hem de hele dag ophouden. Na 1,5 uur kon ik hem niet meer op houden omdat de Sony de poot van mijn bril hard in mijn oor duwt, in welke stand en houding dan ook. Dat ging teveel pijn doen. Daarnaast ging mijn bril een heel klein beetje anders staan waardoor ik niet meer goed door mijn -6 glazen zag en hoofdpijn kreeg. Kijk dus goed uit als je een bril draagt. Zou bijna mijn ogen laten laseren want wat klinkt ie mooi!

Pluspunten

• Geweldig geluid, vol en evenwichtig met goede bas
  • Geweldige noise cancellation
  • Goed werkende app
  • Touch controls rechts op set erg handig
  • Lange batterijduur en mooi design

Minpunten

• Pijnlijk bij brildragen
  • Klemt bril en veranderd stand van glazen
  • Opvouwen van headset voelt kwetsbaar

An Oniem 20-12-2017

Sublieme geluidskwaliteit, helaas drukt hij op de oren

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Na lang twijfelen tussen de Sony WH-1000XM2 & Bose QuietComfort 35 II heb ik uiteindelijk in de winkel beslist om de Sony te kopen. De geluidskwaliteit was voor mij ongezien voor een draadloze headphone, functies zijn goed doordacht, ook de ambient sound Noise Cancelling is geweldig en met de Noise Cancelling op maximum hoor je praktisch niets!

Wat mij helaas niet was opgevallen in de winkel (door het regelmatig op- en afzetten van beide toestellen) was dat de Sony net niet zo goed op de oren zit en ik een lichte druk ervaarde op mijn oorschelp.
Op zich geen ramp zou je denken maar na een uur, max 2 begon het echt wel pijn te doen en moest ik de hoofdtelefoon afzetten om mijn oor wat rust te gunnen.

Ook het schakelen tussen verschillende toestellen is bijzonder omslachtig.
Je kan slechts 1 toestel tegelijk verbonden hebben, dus als je verbonden bent met je PC en je hebt de Noise Cancelling op maximum staan, hoor je je smartphone niet af gaan. Om de headphone tijdens een gesprek te verbinden is haast onmogelijk!
Je moet eerst via je eerste toestel (PC) de verbinding verbreken, dan via het tweede toestel (smartphone) de verbinding weer tot stand brengen.

Heel jammer maar ik heb uiteindelijk beslist om de headphone weer op te sturen naar Sony en heb me de Bose gekocht.
Deze is duidelijk comfortabeler maar de Noise Cancelling functies en geluidskwaliteit zijn iets minder subliem (maar nog steeds uitstekend). Met de Bose kan je wel meerdere toestellen verbinden en duurt switchen tussen beiden minder dan een seconde.

Pluspunten

• Subliem geluid
  • Noise Cancelling
  • Andere functies

Minpunten

• Draagcomfort
  • Verbinden met meerdere toestellen

Hendrik 30-10-2017

Wauw

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Dit is de eerste hoofdtelefoon met noise cancelling die ik gebruikt heb. Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, maar dit overtreft alle verwachtingen.
Iedere dag moet ik minstens 2 uur met de trein reizen en ik zit altijd in de spits tussen al het lawaai die je er gratis bij krijgt. Dankzij deze Sony is dit verleden tijd. Met de hoofdtelefoon op en de noise cancelling aan hoor ik niemand meer om me heen. Ik zit helemaal in mijn zone met mijn muziek of luisterboek. Om te testen hoe goed de hoofdtelefoon werkte heb ik deze tijdens de reis een paar keer afgedaan. Pas dan merk je hoeveel lawaai je normaal gesproken zit.
De hoofdtelefoon geeft een geweldig geluid. Zowel de hoge, midden als lage tonen worden perfect weergegeven. 's Ochtends luister ik naar de radio (veel gesproken stemmen en POP muziek), 's middags naar een luisterboek en 's avonds vaak naar mijn eigen muziek (Jazz en Bluess). Het is een genot om naar alle verschillende stijlen te luisteren. Ik ontdek veel nieuwe geluiden in de muziek, terwijl ik de nummers al jaren beluister. Echt een mooie ervaring om zo die in de muziek te zitten.
Je kunt de muziek bedienen met de oorschelp van de hoofdtelefoon door er overheen te vegen. Je moet er even wat handigheid in krijgen, maar ik had het vrij snel door.
De hoofdtelefoon zit lekker comfortabel op mijn hoofd. Ook al is de hoofdtelefoon iets aan de zware kant, door de goed afgewerkte oorkussens en hoofdband kun je 'm met gemak een aantal uren achter elkaar ophouden.
De afwerking is ook helemaal af. De oorschelpen zijn afgewerkt met leer, of met een materiaal dat op leer lijkt. Helemaal top.
Ik ben ontzettend blij met deze hoofdtelefoon en wil er niet meer vanaf. Een blijvertje!

Pluspunten

• Zeer goede noise cancelling
  • Bediening via de oorschelp
  • Superieure geluidskwaliteit
  • Mooi afgewerkt

Minpunten

• Iets aan de zware kant

Sandra 18-10-2017

Super fijn!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

De afgelopen weken heb ik de Sony WH-100 xm2 mogen testen. Als liefhebber van vele stijlen muziek kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de koptelefoon. De geluidskwaliteit is, bij diverse muziekstijlen, zeer goed. Daarnaast heeft de koptelefoon ook een zeer hoog draagcomfort waardoor je hem de hele dag door kan dragen. De noise cancelling functie werkt zeer goed, ik word regelmatig opgeschrikt door een collega die opeens naast me staat te praten. De koptelefoon is tevens erg mooi, maar toch stevig vormgegeven en de touchfunctie op het oorkussen werkt goed (al is het wel even wennen). De koptelefoon is gemakkelijk op te bergen in een case zodat je hem mee kan nemen in een rugzak. Ik ben zeer tevreden over deze koptelefoon en raad hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• Hoge geluidskwaliteit
  • Hoog draagcomfort
  • Alle functies werken goed

Minpunten

• Er zit geen adapter bij

Erik Smits 02-10-2017

Uitmuntent!

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

De afgelopen 2 weken heb ik gebruik gemaakt van de Sony WH-1000XM2 draadloze koptelefoon van Sony. Hiervoor maakte ik altijd gebruik van mijn Apple Airpods (ook draadloos). Mijn verwachtingen van de koptelefoon waren gemixt, sinds ik zelf altijd lang gebruik maakte van kleine oordopjes was ik bang dat een grote koptelefoon op mijn hoofd erg zwaar en beklemmend zou aanvoelen. Ik kan jullie vertellen dat na actief testen de koptelefoon al mijn verwachtingen heeft overtroffen.

De noise cancelation is geweldig (het nadeel is dat ik mijn vriendin niet meer hoor maar dat is ook wel eens lekker)
Het draag comfort is uitmuntent, je voelt niet eens dat je zo'n groot apparaat op je oren hebt!
Het geluid, in 1 woord GEWELDIG zelfs met standaard muziek via m'n Iphone.
Het design; je moet er van houden maar je voelt de kwaliteit. De koptelefoon is robuust, kan tegen een stootje en ik ben zeker niet bang dat het kapot gaat in m'n tas. (tevens ook handig dat er een goede draag case bij zit)
Gebruiks vriendelijkheid; Het pairen tussen verschillenden apparaten is even puzzelen maar als je het eenmaal door hebt werkt het goed. Bel kwaliteit is helder en het opnemen ook is simpel.
Het aanpassen van de volume en naar het volgende nummer skippen werkt een beetje onhandig (naar links& rechts swipen op de rechter earpad voor het volgende nummer en op & neer voor volume) en hier maakte ik geen gebruik van.
Batterij; tot nu toe nog nooit zonder batterij gezetten zelfs na 4 dagen niet opladen en actief gebruiken

Tijdens het hardlopen ga ik toch weer terug naar m'n airpods vanwegen het feit dat de noise cancelation (ook als die uit staat) bedrukkend werkt (je hoord je voetstappen door de koptelefoon)

Om het samen te vatten mocht je op zoek zijn naar een nieuwe koptelefoon zou ik dit product zeker aanraden aan iederen ivm draagcomfort, batterij duur & geluids kwaliteit maar hou er rekening mee dat dit product je echt afsluit van de buitenwereld!

Pluspunten

• Geluid
  • Comfort

Minpunten

• Niet handig voor hardlopen
  • Neemt veel ruimte in beslag in je tas

SoundSoof 29-09-2017

Premium tot in de puntjes

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Alles aan deze hoofdtelefoon voelt premium aan. Het design vind ik persoonlijk erg mooi en de oorschelpen van de hoofdtelefoon zijn mooi afgewerkt met leer. Voor mij is dit de mooiste hoofdtelefoon dat nu op de markt is.

De hoofdtelefoon heeft een hoog draagcomfort. Het stoort mij niet wanneer ik 3 uur lang non-stop naar muziek luister. Bij mijn vorige on-ear hoofdtelefoon kreeg ik op een gegeven moment last van mijn oren, maar dat is bij deze hoofdtelefoon niet het geval.

De geluidskwaliteit is eveneens premium. Hij produceert een lekkere heldere bass en de midden klanken komen erg goed tot hun recht. De hoofdtelefoon kan eigenlijk vele soorten muziek aan, zonder concessies te doen op de geluidskwaliteit.

Je kunt de muziek bedienen met de rechter oorschelp. Je kunt swipen, tappen en je hand erop leggen om door de muziek te gaan, het volume te regelen en om de muziek te pauseren. Dit werkt erg goed en je hebt de bewegingen snel door.

De Noise Cancelling is uitmuntend. Ik heb al een aantal hoofdtelefoons gehad met NC, maar deze Sony legt de lat weer een stukje hoger. Je kunt o.a. de NC zelf regelen via Sony Headphones Connected app. Ik raad iedereen aan deze app te downloaden, want het brengt je hoofdtelefoon naar de next level. Daarnaast heeft de hoofdtelefoon heeft min of meer door in wat voor omgeving je je bevindt en past de mate van Noise Cancelling daarop aan. Ik zit dagelijks in de trein en vlieg regelmatig en het is serieus waar, je komt uitgeruster aan wanneer je een NC hoofdtelefoon op hebt. Je hebt pas door hoeveel lawaai er om je heen is wanneer je de hoofdtelefoon na een half uurtje reizen even af doet. Een wereld van verschil.

Verder zitten er nog microfoons in de hoofdtelefoon, zodat je er ook mee kan bellen. Persoonlijk doe ik dit niet, want ik hoor mezelf niet praten tijdens het bellen met de hoofdtelefoon op en dat vind ik persoonlijk niet prettig, maar voor even snel antwoorden van een telefoontje is het wel handig.

Al met al is het een gewelige hoofdtelefoon die ik iedereen kan oprecht kan aanraden.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Fijne bass en heldere midden tonen
  • Beste Noise Cancelling die ik gehad heb
  • Touch bediening op oorschelp
  • Premium design

Mitchellb87 27-09-2017

Noice cancelling werkt super goed (Na calibratie)

Geschreven voor: Sony WH-1000XM2

Ik gebruik de Sony WH-1000XM2 nu voor een week en ben er zeer tevreden mee.
Noice Cancelling werkt super goed. Uit de doos vond ik het in eerste instantie een beetje tegenvallen, maar na een calibratie was het super!
Wanneer ik nu muziek aan zet (ook al is het zachtjes) dan hoor ik echt niemand meer om me heen, ook al zijn ze druk aan het discussiëren. Dit is heerlijk wanneer je aan een belangrijk document moet gaan werken of dat je even je mail wil gaan bijwerken. Je kan je echt helemaal afsluiten van iedereen om je heen!

Op de rechter oorschelp zit een touch bediening. Je kan hiermee het volume regelen, nummers zappen, pauzeren en/of opnemen. Super handig gedaan en het went heel snel.

Qua geluid had ik er zelf iets meer van verwacht. Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar had er gewoon meer van verwacht. Ik heb namelijk ook headsets waar ik gebruik van maak om te bellen (Jabra UC65/75 en Plantronics Voyager Focus UC) maar die doen niet echt onder voor de Sony WH-1000XM2.

Voor de rest is het een super goede headset, maar of het de ruim 350 euro waar is? Voor mij in ieder geval niet.

Pluspunten

• Zit lekker (ook met bril)
  • Goede Noice Cancelling
  • Handige bediening

Minpunten

• prijs
  • kwaliteit