Sony WH-1000XM2 - Reviews

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

SoundSoof 29-09-2017 Product paar weken in bezit

Premium tot in de puntjes

Alles aan deze hoofdtelefoon voelt premium aan. Het design vind ik persoonlijk erg mooi en de oorschelpen van de hoofdtelefoon zijn mooi afgewerkt met leer. Voor mij is dit de mooiste hoofdtelefoon dat nu op de markt is.

De hoofdtelefoon heeft een hoog draagcomfort. Het stoort mij niet wanneer ik 3 uur lang non-stop naar muziek luister. Bij mijn vorige on-ear hoofdtelefoon kreeg ik op een gegeven moment last van mijn oren, maar dat is bij deze hoofdtelefoon niet het geval.

De geluidskwaliteit is eveneens premium. Hij produceert een lekkere heldere bass en de midden klanken komen erg goed tot hun recht. De hoofdtelefoon kan eigenlijk vele soorten muziek aan, zonder concessies te doen op de geluidskwaliteit.

Je kunt de muziek bedienen met de rechter oorschelp. Je kunt swipen, tappen en je hand erop leggen om door de muziek te gaan, het volume te regelen en om de muziek te pauseren. Dit werkt erg goed en je hebt de bewegingen snel door.

De Noise Cancelling is uitmuntend. Ik heb al een aantal hoofdtelefoons gehad met NC, maar deze Sony legt de lat weer een stukje hoger. Je kunt o.a. de NC zelf regelen via Sony Headphones Connected app. Ik raad iedereen aan deze app te downloaden, want het brengt je hoofdtelefoon naar de next level. Daarnaast heeft de hoofdtelefoon heeft min of meer door in wat voor omgeving je je bevindt en past de mate van Noise Cancelling daarop aan. Ik zit dagelijks in de trein en vlieg regelmatig en het is serieus waar, je komt uitgeruster aan wanneer je een NC hoofdtelefoon op hebt. Je hebt pas door hoeveel lawaai er om je heen is wanneer je de hoofdtelefoon na een half uurtje reizen even af doet. Een wereld van verschil.

Verder zitten er nog microfoons in de hoofdtelefoon, zodat je er ook mee kan bellen. Persoonlijk doe ik dit niet, want ik hoor mezelf niet praten tijdens het bellen met de hoofdtelefoon op en dat vind ik persoonlijk niet prettig, maar voor even snel antwoorden van een telefoontje is het wel handig.

Al met al is het een gewelige hoofdtelefoon die ik iedereen kan oprecht kan aanraden.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Fijne bass en heldere midden tonen
  • Beste Noise Cancelling die ik gehad heb
  • Touch bediening op oorschelp
  • Premium design

Sandra 18-10-2017 Product paar weken in bezit

Super fijn!

De afgelopen weken heb ik de Sony WH-100 xm2 mogen testen. Als liefhebber van vele stijlen muziek kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de koptelefoon. De geluidskwaliteit is, bij diverse muziekstijlen, zeer goed. Daarnaast heeft de koptelefoon ook een zeer hoog draagcomfort waardoor je hem de hele dag door kan dragen. De noise cancelling functie werkt zeer goed, ik word regelmatig opgeschrikt door een collega die opeens naast me staat te praten. De koptelefoon is tevens erg mooi, maar toch stevig vormgegeven en de touchfunctie op het oorkussen werkt goed (al is het wel even wennen). De koptelefoon is gemakkelijk op te bergen in een case zodat je hem mee kan nemen in een rugzak. Ik ben zeer tevreden over deze koptelefoon en raad hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• Hoge geluidskwaliteit
  • Hoog draagcomfort
  • Alle functies werken goed

Minpunten

• Er zit geen adapter bij

Erik Smits 02-10-2017 Product paar weken in bezit

Uitmuntent!

De afgelopen 2 weken heb ik gebruik gemaakt van de Sony WH-1000XM2 draadloze koptelefoon van Sony. Hiervoor maakte ik altijd gebruik van mijn Apple Airpods (ook draadloos). Mijn verwachtingen van de koptelefoon waren gemixt, sinds ik zelf altijd lang gebruik maakte van kleine oordopjes was ik bang dat een grote koptelefoon op mijn hoofd erg zwaar en beklemmend zou aanvoelen. Ik kan jullie vertellen dat na actief testen de koptelefoon al mijn verwachtingen heeft overtroffen.

De noise cancelation is geweldig (het nadeel is dat ik mijn vriendin niet meer hoor maar dat is ook wel eens lekker)
Het draag comfort is uitmuntent, je voelt niet eens dat je zo'n groot apparaat op je oren hebt!
Het geluid, in 1 woord GEWELDIG zelfs met standaard muziek via m'n Iphone.
Het design; je moet er van houden maar je voelt de kwaliteit. De koptelefoon is robuust, kan tegen een stootje en ik ben zeker niet bang dat het kapot gaat in m'n tas. (tevens ook handig dat er een goede draag case bij zit)
Gebruiks vriendelijkheid; Het pairen tussen verschillenden apparaten is even puzzelen maar als je het eenmaal door hebt werkt het goed. Bel kwaliteit is helder en het opnemen ook is simpel.
Het aanpassen van de volume en naar het volgende nummer skippen werkt een beetje onhandig (naar links& rechts swipen op de rechter earpad voor het volgende nummer en op & neer voor volume) en hier maakte ik geen gebruik van.
Batterij; tot nu toe nog nooit zonder batterij gezetten zelfs na 4 dagen niet opladen en actief gebruiken

Tijdens het hardlopen ga ik toch weer terug naar m'n airpods vanwegen het feit dat de noise cancelation (ook als die uit staat) bedrukkend werkt (je hoord je voetstappen door de koptelefoon)

Om het samen te vatten mocht je op zoek zijn naar een nieuwe koptelefoon zou ik dit product zeker aanraden aan iederen ivm draagcomfort, batterij duur & geluids kwaliteit maar hou er rekening mee dat dit product je echt afsluit van de buitenwereld!

• Comfort

Minpunten

• Niet handig voor hardlopen
  • Neemt veel ruimte in beslag in je tas

Mitchellb87 27-09-2017 Product paar dagen in bezit

Noice cancelling werkt super goed (Na calibratie)

Ik gebruik de Sony WH-1000XM2 nu voor een week en ben er zeer tevreden mee.
Noice Cancelling werkt super goed. Uit de doos vond ik het in eerste instantie een beetje tegenvallen, maar na een calibratie was het super!
Wanneer ik nu muziek aan zet (ook al is het zachtjes) dan hoor ik echt niemand meer om me heen, ook al zijn ze druk aan het discussiëren. Dit is heerlijk wanneer je aan een belangrijk document moet gaan werken of dat je even je mail wil gaan bijwerken. Je kan je echt helemaal afsluiten van iedereen om je heen!

Op de rechter oorschelp zit een touch bediening. Je kan hiermee het volume regelen, nummers zappen, pauzeren en/of opnemen. Super handig gedaan en het went heel snel.

Qua geluid had ik er zelf iets meer van verwacht. Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar had er gewoon meer van verwacht. Ik heb namelijk ook headsets waar ik gebruik van maak om te bellen (Jabra UC65/75 en Plantronics Voyager Focus UC) maar die doen niet echt onder voor de Sony WH-1000XM2.

Voor de rest is het een super goede headset, maar of het de ruim 350 euro waar is? Voor mij in ieder geval niet.

Pluspunten

• Zit lekker (ook met bril)
  • Goede Noice Cancelling
  • Handige bediening

Minpunten

• prijs
  • kwaliteit