Sony MDR-XB950N1G groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-XB950N1G groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mel 23-04-2021

Na 2,5 jaar kapot

Geschreven voor: Sony MDR-XB950N1G groen

Hij werkte goed en ik was tevreden, totdat de koptelefoon na 2,5 jaar niet meer wilde opladen. En dus ook net niet meer onder de garantie valt. Ik baal hier enorm van omdat het wel een flink prijzige koptelefoon was. Mijn vriend heeft een koptelefoon van €40 euro die het na 6 jaar nog steeds doet. Ik vind het te bizar voor woorden dat dit dure ding zo snel kapot is. Echt zonde van mijn geld. :(

Janssen 16-10-2018

Net niet genoeg kwaliteit voor het geld

Prima koptelefoon.

Toch heb ik hem na aankoop geretourneerd.
De reden hiervoor: ik vind de geluidskwaliteit niet 150eu waard. Ik heb er een heel aantal getest, en hij doet niet per se onder voor de competitie. Ik vind de competitie ook ondermaats.

Afgezien van de geluidskwaliteit dan:

+ op de fiets maar dat is bij alle koptelefoons wel.
+ .

- ANC op de fiets is niet te doen. Ik heb het met anderen niet getest, met de Sony is het in ieder geval zo dat de ANC microfoon heel veel wind hoort en een 'antigeluid' gaat produceren. Ik hoor zelf de wind niet maar alleen het antigeluid.
Kanttekening is wel dat je sowieso vraagtekens kan stellen bij het gebruik van ANC in het verkeer.
- het geluid dus. Het 8a echt niet slecht hoor, maar ik vind het geen 150-euro-goed.

Pluspunten

• Heel handig te bedienen
  • telefoongesprekken zijn heel goed te voeren
  • ANC voor continue geluiden
  • comfort. Alleen mn oren worden een beetje warm
  • voelt degelijk aan.

Minpunten

• beetje log

Hugo 14-09-2018

Redelijke koptelefoon

Geschreven voor: Sony MDR-XB950N1G groen

Redelijk goed geluid, goede keuze voor bass-junkies vanwege de app waarmee je de bass in kan stellen. Ik vond de balans niet mooi voor alle muzieksoorten, met name goed voor mainstream muziek zoals pop, rock en dance.

Ondanks dat het best een groot ding is, is het draagcomfort goed. Bij een 7 uur durende vlucht kreeg ik er geen last van. Hij zit alleen niet lekker als je 'm om je nek hangt, klemt wat.

Pluspunten

• Accuduur
  • Bass
  • Draagcomfort
  • Goede noise cancelling

Minpunten

• Niet heel neutraal geluid
  • Hangt niet comfortabel om de nek

Rick 27-05-2018

Bizar goed geluid!!

Geschreven voor: Sony MDR-XB950N1G groen

Voor deze headphone gekozen nadat ik mij heb laten adviseren over headphones in dit prijssegment. Ik heb vele headphones in de winkel vergeleken en kort na elkaar geprobeerd. De Sony MDR-XB950N1G sprong er direct uit door het voortreffende geluid dat deze headphone geeft. Daarnaast is de "extra bass" functie een echte toevoeging en merk je dit gigantisch! Al met al superblij met dit product en de Groen uitgevoerde versie ziet er ook nog eens supermooi uit. Echte aanrader!!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise Cancelling
  • Extra Bass functie
  • Over-ear
  • Robuust

Minpunten

• Warm tijdens sporten

Lars 09-04-2018

Geweldige koptelefoon

Geschreven voor: Sony MDR-XB950N1G groen

Deze koptelefoon presteert zeker boven mijn verwachting. De Extra Bass is een uitstekende functie maar de bass overheerst erg. Al met al zou ik deze koptelefoon alleen kopen als je écht van bass houdt.

Pluspunten

• Goede bass
  • Strak design
  • Zit erg comfortabel
  • NFC functie erg handig
  • Goede accuduur

Minpunten

• Bass overheerst soms

m husken 09-03-2018

Comfortabele hoofdtelefoon met goede bassen

Geschreven voor: Sony MDR-XB950N1G groen

Had eerst een Sennheiser HD 205 II, maar deze bleef zo ontiegelijk strak zitten dat hij alleen maar stof lag te happen. Ik wilde een goede, comfortabele hoofdtelefoon zonder dat ik er paracetamol bij nodig had, tegen een redelijke prijs.
Deze hoofdtelefoon heb ik een kleine maand kunnen testen.

Ik luister naar verschillende genres, m.n. pop/eighties en oldskool dance, en hou wel van een stevige, 'dansende' bas. Deze hoofdtelefoon biedt dat zeer zeker. Bas is mooi en vervormt nauwelijks, dan moet je echt goed je best doen. De midden- en hoge tonen blijven zonder gebruik van een equalizer nogal achter. Zelf krijg ik het beste resultaat met gebruik van de equalizer in Windows Media player icm mijn laptop. Via mobiel laten de equalizer apps zich wat lastiger naar wens af te regelen, vaak wordt het geluid dan veel zachter. Met WMP is dit niet het geval

Gebruikte de hoofdtelefoon dagelijks een uurtje ongeveer, en na 20 dagen stond het batterij niveau nog steeds op medium. Chapeau dus!

De noise cancelling had voor mij zeker een toevoeging, achtergrondgeluiden werden goed onderdrukt. Wel was er een achtergrond ruis aanwezig, maar die hoorde je niet meer bij de muziek. Stemgeluiden zal hij niet uitfilteren, maar dat wordt ook duidelijk benadrukt door Sony.

De punten die ik minder vond aan deze hoofdtelefoon, was m.n. het volume. Op de luidste stand vond ik het niet toereikend. Misschien ligt dat aan mijn oren, geen idee maar vond dat een groot obstakel. Verder vond het het geluid niet heel helder voor bepaalde genres, m.n. de hoge tonen. Moest daarin veel bijsturen d.m.v een equalizer. Daar heb je niet altijd zin in, soms wil je gewoon rechtstreeks uit de bron meteen genieten. En wat me verder irriteerde was de stembegeleiding bij gebruik van bepaalde functies, de muziek werd gewoon te lang onderbroken. Jammer. Ik vond het design heel mooi in de groene kleurstelling, en comfortabel. Misschien dat een volgend model wel deze ontberingen heeft.

Pluspunten

• Mooie bassen
  • Noise Cancelling
  • Prijs/kwaliteit
  • Kleurstelling
  • Batterijduur

Minpunten

• Laag totaal volume
  • Helderheid/Middentonen

Jesse 08-11-2017

bass!!

Geschreven voor: Sony MDR-XB950N1G groen

gebruik deze koptelefoon voor alles, in de bus, op straat, tijdens het leren, kortom hij is erg goed te gebruiken tijdens het reizen. de noice caneling is met name effectief op het geluid van automotoren en het geluid van het wegdek. jankende mensen verderop in de bus zijn nog wel hoorbaar. daarnaast is dit echt een beest op het gebied van bass en alles is in te stellen zoals gewenst.

Pluspunten

• bass
  • opvouwbaar
  • accu

Minpunten

• groot