Sennheiser HD 380 Pro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 380 Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

JanJansen1966 04-08-2013
Geschreven voor: Sennheiser HD 380 Pro

Ik sluit me volledig aan bij de review van LaurentB, aan wiens oren duidelijk niets mankeert. Inderdaad is de basweergave het enige pluspunt van dit model, alhoewel wat aan de sterke kant, maar daar valt met de bass regelaar wat aan te doen. Het hoog is inderdaad te weinig en afgeknepen, bij het afspelen van cassettebandjes neigt de ruis tussen de nummers sterk naar roze ruis, waar het witte ruis hoort te zijn. Ik heb sterk het idee dat in deze hoofdtelefoon psycho-akoestische truucs zijn toegepast om het geluid "at first sight" indrukwekkend te laten klinken. Heel erg ruimtelijk, alsof de ruimte groter is dan bedoeld, maar met weinig ruimtelijke definitie, d.z.w. het is moeilijk om de ruimtelijke positie van instrumenten in een symfonieorkest te "pinpointen". Erg vermoiend allemaal, Mijn eerste Sennheiser kocht ik in 1980 (HD 420), dit is de beroerdste Sennheiser die ik ooit gekocht heb (m.u.v. de HD201 die ik kocht voor op mijn videocamera). Vooral ook omdat de ambient noise suppression niet is wat ik ervan verwacht had (de belangrijkste reden om dit model te kopen), gaat de hoofdtelefoon terug naar de leverancier. Mijn conclusie is dat dit mogelijk een prima hoofdtelefoon is voor de digitale generatie en hun weinig dynamiekrijke, platgeslagen muziek, maar niet voor iemand als ik, die gewoon wil genieten van mooie muziek zonder dat zijn hersenen met psycho-akoestiek in verwarring wordt gebracht.

P.S. ik moest een score voor duurzaamheid opgeven, dat kan na een paar dagen natuurlijk helemaal niet beoordeeld worden.

Jacques57 29-07-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 380 Pro

Direct uit de box waanzinnig mooi gedetailleerd geluid met diep laag. Door het zeer gedetailleerde geluid is de muziek die je al hebt weer een beleving om weer te beluisteren. Je hoort nieuwe dingen in bekende muziek. Zit relaxt over de oren heen. Geeft het gevoel je enorm te verwennen, alsof je bij de opname bent. Ziet er degelijk uit. Mooi stevig snoer, deelst spiraal.

Gerard tb 19-05-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 380 Pro

Zeer goede hoofdtelefoon, fantastische gedetailleerde en diepe bas, mooi neutraal midden en gedetailleerd hoog. Dit is een monitor hoofdtelefoon en geeft feilloos de kwaliteit van de bron weer. Je kunt goed het verschil horen tussen de verschillende mp3 bitrates en zeker cd-kwaliteit. Geheel eens met de uitkomsten van de vershillende testrapporten waarin de prijs/kwaliteit verhouding als zeer goed wordt genoemd. Draagcomfort is zeer goed, ook het reiscomfort omdat de hoofdtelefoon plat kan worden 'geklikt' en in een plat koffertje kan worden meegenomen.

LaurentB 29-04-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 380 Pro

Ik meende dat er iets mis was met deze hoofdtelefoon, zo slecht klonk het geluid mij al na een paar seconden in de oren.
Het laag is het enige dat goed klinkt; het midden is agressief en het tophoog ontbreekt daarentegen.
Ik heb zeer goede ervaringen met andere Sennheisers, dus ik vond dit een verbijsterende ervaring, vooral gezien de bepaald niet lage prijs.
Ik heb hem ook opgestuurd naar Sennheiser, maar er bleek echt niets defect.

dekale 31-12-2011

Ik zou hem terug brengen want ik als kenner geloof dat jij wat aan je oren mankeert