Plantronics BackBeat PRO 2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Plantronics BackBeat PRO 2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Laurens Ouwerkerk 01-02-2017

Top koptelefoon!

Wat een ontzettend fijne koptelefoon is dit, prima verbinding met de telefoon en mac tegelijkertijd via bleutooth, pauzeert muziek als je m afzet, bellen via de headset gaat ook hardstikke goed.
Alleen de noise cancelling zou nog wel wat beter kunnen, hoor nog wel veel geluiden als die stand aan staat.

Pluspunten

• zit lekker
  • goed geluid
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• noise cancelling

Bram 29-01-2017

Uitstekende koptelefoon

Ik ben nu twee weken in het bezit van de Plantronics BackBeat PRO 2 en ik moet zeggen dat de hoofdtelefoon erg bevalt. Het voelt zeer prettig aan en het geluid is van goede kwaliteit. Zelfs na enkele uren gebruik zit de koptelefoon nog steeds goed. De hoofdtelefoon heeft drie verschillende standen: normaal, waarbij je zowel extern geluid als media geluid hoort, Noise canceling, wat erg bevalt in het openbaar vervoer en op drukke plekken. Het externe geluid wordt onderdrukt en je hoort enkel nog je muziek. Daarnaast heb je nog een derde stand waarbij je mediageluid uit gaat en de externe geluiden versterkt worden door je koptelefoon. Voor snelle gesprekken is dit ideaal. Na uit de doos gehaald te hebben en regelmatig gebruikt te hebben, moest ik hem na ongeveer 30 uur pas opladen. Het verbaasde me eerlijk gezegd dat hij zo lang mee ging. Over het algemeen een aan te raden koptelefoon, vooral als je veel onderweg bent.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Stevig
  • Lange baterijduur

Minpunten

• prijs

M. Okken 27-01-2017

Goede accuduur, zoals omschreven.

Ik ben blij dat ik voor deze headset heb gekozen. Ik werd blij verrast door deze headset, dat begon al bij het uitpakken van de headset. Alles was zorgvuldig ingepakt en gaf een gevoel van zorg voor het product van de fabrikant.

De accu was volledig opgeladen, wat ook wel eens anders is. Hierdoor kon ik gelijk aan de slag, ook omdat de headset zo is gekoppeld aan je apparaat. De besturing is erg makkelijk en hoeft weinig uitleg of gewenning. Het geluid van de muziek is goed, maar zou van mij soms wel harder mogen als je het volume helemaal open gooit. De stem die aangeeft dat het volume op de maximale stand staat is harder dan het geluid zelf. Maar goed liever zo dan je oren opblazen natuurlijk. De mogelijkheid dat je kan bellen met de headset bevalt ook erg goed, ondanks dat er geen zichtbare microfoon ben je goed te verstaan en kan je makkelijk bellen met de headset.
Het enige nadeel is het iets zwaardere gewicht, dat komt denk ik door de degelijke accu. Want de luisterduur van de accu is uitermate goed, ik heb daar niets te klagen over.

Mijn eindoordeel is dat het een goede headset is met een goed geluid en makkelijke bediening, het enige minpunt is het iets zwaardere gewicht. De headset is zijn prijs waard.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • auto start/stop muziek bij op- en afzetten.

Minpunten

• gewicht

Colwick 27-01-2017

Uitstekende geluid kwaliteit

De Plantronics BackBeat Pro 2 heeft een goed geluid voor een Bluetooth headset. Het is comfortabel en de noise-cancellating is redelijk. De batterij gaat vrij lang mee. Plus je kan lekker mee bellen. Bij binnenkomst van de headset werd ik gelijk verrast door de schitterende manier van verpakken Ik ben normaal niet zo onder de indruk van een verpakking, maar dit was een verrassing.

Nu even in een paar details.
Ik wilde deze headset hebben omdat ik was opzoek naar iets dat ik in de studio kan gebruiken en ook in mijn dagelijks leven = Geschikt
Mijn verwachting mmm ik wilde gewoon alles duidelijk kunnen horen en een mooie design headset hebben = Geslaagd
Ik gebruik hem voornamelijk tijdens het Gymmen en in de muziek studio = uitstekend
Het is super makkelijk in het gebruik en de design is mooi.
Mijn leukste features:

Handfree
• Mee kunnen bellen
• Alles duidelijk kunnen horen
• Als je hem afdoet stop de muziek met spelen als je het op zet begin hij automatisch weer.
• Bedienbaar knoppen aan de zijkant

Mijn eind oordeel is dat deze headset zijn geld echt waard was en is. En ik zou het aan bevelen bij vrienden en kennissen

HVD1992 26-01-2017

Goed geluid, top accuduur!

Hele fijne headphones. Ik gebruik ze vooral tijdens werk en onderweg; ben benieuwd hoe ze in de zomer zitten, wel wat warm na een tijdje.

Mooi design, knoppen wel enigszins groot. Jammer dat je ze niet gemakkelijk kunt opvouwen - hierdoor altijd veel ruimte wanneer je ze niet op hebt en in je tas meedraagt.

Bluetooth signaal is echt buitengewoon goed, zo ontvang ik zelf geluid wanneer ik bijvoorbeeld een verdieping hoger ben in huis. Handig dat er een gewone kabel bij zit, mocht het bluetooth signaal minder goed werken. Eveneens handig dat je de headphones met meerdere apparaten kunt pairen.

Verder: top accuduur! Er wordt 24 uur beloofd en zo lang gaat 'ie ook zeker mee. Opladen is ook snel gedaan.

Minpuntje; het automatisch aan- en uitgaan van muziek bij op- en afzetten van de headphones. Zit vaak enige vertraging in en wanneer je bv Spotify en iTunes tegelijk open hebt, betekent dit dat een programma muziek begint af te spelen wanneer je de headphones juist af wil zetten.

RJ 26-01-2017

Vouwt niet klein op maar goed geluid en nog betere accuduur.

Een goed geluid, dat is zeker, mooie gebalanceerd zonder teveel hoge of lage tonen, dat is echt de hoofdmodus hier. Ik gebruik hem vaak voor bellen en dan is het fijn dat hij goed geluid geeft en de persoon je ook verstaat zonder dat er een microfoon voor je mond zit, alles is geintegreerd. De noice cancelling werkt prima maar het meeste geluid valt weg omdat de koptelefoon al veel dempt als hij over je oren gaat. De pasvorm is goed maar hij oogt wel wat groot en is niet klein op te vouwen. Dat maakt hem wel stevig en zit er hip uit (oversized mag best anno 2017). Aansluiten op Bluetooth is een eitje, De bijgeleverde kabel is kort dus aansluiten op je (oude) tablet en die dan ver wegzetten kan lastig worden. De batterijduur is geweldig. Enige nadeel is dat je wel een laptop moet hebben om op te laden want een stekkerblokje ontbreekt. Dat mag wel voor dat geld.

Pluspunten

• Geluid
  • Automatisch pauzeren bij afzetten
  • Batterijduur
  • Gemakkelijk koppelen

Minpunten

• Grootte
  • RCA kabel meegeleverd is te kort
  • Noice cancelling is niet als Bose
  • Geen 220stekker voor opladen, alleen USB.

MPF69 25-01-2017

Aanrader, lange batterijduus

jongstleden aangeschaft. Zocht een draadloze headphone.
Bediening is erg gemakkelijk. Geluid is super. Heldere klanken en diepe bass. Bluetooth bereik is ongekend groot. Gebruik het ook tijdens het sporten. Ik kan de hele sportschool door en geen vervorming van het geluid. Zodra je de headphone afzet,stop ook de muziek. Batterijduur is ongekend gaat zelfs langer mee dan aangegeven. De telefoonfunctie is goed, handig en functioneert naar behoren. (klein min puntje, maar in 1 kleur beschikbaar.)

Pluspunten

• batterijduur
  • bluetooth bereik
  • Heldere klanken
  • diepe bass
  • wordt in een stevige case geleverd

Minpunten

• 1 kleur beschikbaar

appieburrito 22-01-2017

Goede accu, prachtig geluid!

Na enige tijd research doen tot de conclusie gekomen dat qua prijs en kwaliteit dit de beste deal zou zijn. En tot nu toe is dat nog geen leugen gebleken. Een aantal weken geleden de BackBeat PRO 2 opgestuurd gekregen en aangezien het oog ook wat wil, werd ik al erg blij met de verpakking waarin de headphone werd opgestuurd. Maar die doos ziet verder niemand, dus deze snel uitgepakt en de BackBeat aan de lader gelegd, dit ging vrij snel en daarna kon het luisteren beginnen! Ik luister veel muziek en ik doe dit vooral op kantoor en op de fiets daar naartoe. Voor op kantoor is de headphone perfect. Prachtig geluid en de bluetooth verbinding met m'n laptop is erg stabiel, dat heb ik met andere devices wel eens anders meegemaakt! Op de fiets blijft het geluid goed, al hoor je de wind wel erg goed. Bellen is daardoor niet een optie en dit maakt deze functie wat mij betreft overbodig. Wanneer je een fijne headphone wilt, met een mooi design en werkelijk prachtig geluid zoekt, dan is dit zeker een dikke aanrader!

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prettige pasvorm

Minpunten

• Noise cancelation
  • Belfunctie

MartijnM 22-01-2017

uitstekende headset

Bij het zoeken naar een nieuwe, natuurlijk draadloze, headset op advies van mijn oom bij de Plantronics BackBeat PRO 2 uitgekomen. Hij was er zeer over te spreken en hij had gelijk. De accu is na opladen lang te gebruiken, volgens specificaties 24 uur. Hier laat ik het nooit op aankomen.
De set zit goed op mijn hoofd, misschien iets te zwaar maar niet hinderlijk. Na gebruik is de set op te bergen in de meegeleverde case.
De opties zijn erg handig, de omgevingsgeluiden worden goed onderdrukt.
Geluid is überhaupt erg goed. De bluetooth heeft een bereik van 100 meter.
Enige nadeel is de prijs, deze is best hoog. Waar voor het geld ja.

Pluspunten

• gebruik
  • gebruiksgemak
  • mogelijkheden

Minpunten

• prijs

ChrisOsephius 22-01-2017

Goede prijs/kwaliteit balans

Ik heb mijn oude over-ear hardwired hoofdtelefoon na ca 10 jaar afgedankt, omdat de oorkussens versleten waren. Ik ben een regelmatige gebruiker. Ik moest opzoek naar iets nieuws en moderners. Bluetooth en Noise Cancelling zijn de nieuwste features op een hoofdtelefoon, maar wil niet de hoofdprijs betalen. Op de markt variëren de prijzen voor dit type hoofdtelefoon van ca 125 tot 375 Euro. De Plantronics BackBeat PRO 2 valt ongeveer in het midden van deze spreiding. Wat krijg je voor deze prijs? Een mooie, robuuste hoofdtelefoon. Goede pasvorm. Relatief zwaar, maar geeft ondanks dit een goed draagcomfort. De BackBeat PRO maakt makkelijk contact met meerdere Bluetooth uitzenders en heeft de mogelijkheid om van het muziek luisteren op de tablet makkelijk over te schakelen naar een telefoon gesprek om mijn telefoon. Beide zijn Samsung. De ruis die ik op Bluetooth speakers hoorbaar is, is niet hoorbaar op de BackBeat PRO. Het geluid is goed, mooie diepe bassen gecombineerd met natuurlijke hoge tonen. Tijdens het luisteren kun je de microfoon inschakelen om al luisterend een gesprek met de omgeving aan te gaan. Echter wel met een beetje echo op het microfoongeluid. Of de omgevingsgeluiden uitschakelen door de Noise Cancelling in te schakelen. Het effect hiervan is dat de lage externe tonen worden geelimineerd. De hoge externe tonen blijven nog een beetje hoorbaar op de achtergrond, maar zijn voor mij niet als storend ervaren. Het enige dat ik een beetje vind tegenvallen is de volumeregeling van het geluid en de microfoon. Het is een draaischijf op de linker oordop en werkt niet intuïtief. Je moet met enig gevoel zoeken naar het switch moment en schiet te gemakkelijk door naar te hard of te zacht. Verder ben ik tevreden over de Plantronics BackBeat PRO 2. Het voldoet aan mijn verwachtingen en hoop er weer jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• Goede geluidsweergave
  • Geen ruis

Minpunten

• Galm op de microfoon
  • Volume regeling

Djort 22-01-2017

Goede headset

deze headset kan in elke situatie gebruikt worden, de noise cancelling doet goed zijn werk en deze zorgt voor een fiine beleving van de muziek.
ook vind ik de geluidskwaliteit erg goed.
de accuduur kan wel iets beter, maar ik kan er 1 volle dag mee genieten van muziek.
ik heb wel een paar bugs gevonden:
- als ik de audio jack aansluit, terwijl de koptelefoon uit is, komt er alsnog geluid van.
- soms moeite met het verbinden via bluetooth.
- als ik hem via bluetooth aansluit op mijn laptop, kan ik in de "open listening" stand muziek op de achtergrond aanzetten, als ik hem via bluetooth met mijn mobiel verbind, word de muziek dan na 1 seconde op pauze gezet.
verder een mooi design.

Pluspunten

• goede kwalitiet
  • mooi design
  • lange batterijduur

Minpunten

• een paar bugs
  • duur

RICGI 21-01-2017

Geweldig geluid, kwaliteit en gebruiksgemak

Ik was op zoek naar koptelefoon voor meerdere toepassingen (muziek beluisteren, series kijken via bv Netflix en YouTube). De koptelefoon is zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig te koppelen met meerdere apparaten dus geen gedoe om telkens de koptelefoon te verbinden. Het verbinden gaat snel een eenvoudig. Ik heb de koptelefoon voornamelijk thuis gebruikt en de bluetooth range is boven verwachting. Ook tijdens het sporten kun je je smartphone in het kluisje opbergen en naar je favoriete muziek luisteren. Via de koptelefoon kun je het volume regelen en bijvoorbeeld skippen naar een volgend nummer, en als je telefoon gaat wordt automatisch gepauzeerd en kun je het gesprek voeren. De koptelefoon is geschikt voor allerlei soorten muziek alhoewel er wel een stevige bastoon hoorbaar is dus misschien voor klassieke muziek iets minder geschikt. De noise cancelling is naar mijn mening zeer geschikt als je de koptelefoon in het vliegtuig gebruikt, de omgevingsgeluiden worden beperkt en je kunt gewoon naar je muziek luisteren. De luistermodus is leuk maar de toegevoegde waarde moet ik nog ontdekken. Het design van de koptelefoon is zakelijk (grijs) en het zou leuk zijn als deze in verschillende kleuren geleverd kan gaan worden. De koptelefoon voelt verder zeer solide en is gewoon een degelijk product (het geld meer dan waard!).
De koptelefoon wordt geleverd met een mooie hardcase waarin deze kan worden opgeborgen.

Pluspunten

• Zeer goed geluid
  • Accuduur
  • Comfortabel
  • Bluetooth range
  • Degelijk

Minpunten

• Niet in meerdere kleuren verkrijgbaar
  • Gewicht

Scheepbouwer 21-01-2017

Scheepbouwer

Een mooi hoofd telefoon met een lekker draagcomfort en een super geluidskwaliteit. Alleen de grote vind ik tegenvallen.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid

Minpunten

• Grote

Von Trapp 21-01-2017

Mijn sobere maar krachtige huisgenoot!

Ik heb mezelf dan maar de Plantronics BackBeat PRO 2 cadeau gedaan aangezien de kerstman dat schijnbaar vergeten was.
Het sobere design sprak me onmiddellijk aan en nu ik hem in handen heb
merk ik dat het materiaal ook erg fijn is om aan te raken. De toetsen zijn ingewerkt in de koptelefoon, dus geen opzichtige over overbodige knopjes aan dit model dat trouwens eenvoudig te bedienen is.
Mijn buren zullen ook wel blij zijn dat mijn muziek, die ik meestal nogal luid zet omdat ik me door het hele huis beweeg en overal wil horen, geen overlast meer zal veroorzaken. Zelf als mijn gsm aan de andere kant van het huis ligt, dan kan ik via de bluetooth nog steeds prima mijn favoriete muziek beluisteren. Alleen vind ik het maximum volume van deze headset vrij laag. De muziek klinkt zuiver maar de bas mag meer inpakt hebben van mij.
Voor het eerst heb ik ook kennis gemaakt met de functie die de achtergrond geluiden neutraliseert en het effect daarvan is niet te onderschatten. Zelfs als mijn manlief aan het stofzuigen is stoort dan mijn muziekgenot niet ;)

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• bas
  • laag maximumgeluid

linda0478 21-01-2017

Hele fijnehoofdtelefoon

Ik heb deze mooie hoofdtelefoon nu enkele weken in het bezit. En kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben. Ik was erg sceptisch in het begin, omdat het een behoorlijke prijskaart had.
Hij is verder heel makkelijk in gebruik. Mijn telefoon vond hem snel via de Bluetooth . En zodra ik de telefoon aanzet pakt hij de hoofdtelefoon gelijk.
Bediening is ook heel makkelijk en spreekt voorzich. En dan het geluid....echt wauw. Ik heb tot nu toe maar 1 nr gevonden waar ik de volume iets lager moet zetten omdat de bas hem vervelend vind. Ik heb echt alles aangehad.  Van Metallica Tiesto darkraver en Jos Groban...kortom hij is fantastisch.  Heerlijk genieten met Enigma...alsof je echt op een andere planeet bent. Ik gebruik hem over het algemeen thuis. Tijdens huishoudelijk werk. Ook een keer in de auto en dat beviel mij prima, als ik straks op vakantie ga neem ik hem zeker mee. De batterij is zo opgeladen en hij houd het heel lang vol.
Hij zit ook in een mooie verpakking waar hij veilig in zit. Het uitpakken was al een cadeautje. Ik heb er iig geen spijt van.

Pluspunten

• mooi design
  • Goede geluidskwaliteit
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• prijsis aan de hoge kant

Kebin de Best 20-01-2017

Top kwalitiet

• Ik heb dit product getest bij de Review club, ik wou het product graag testen omdat ik al opzoek was naar een nieuwe headset. Ik vind dat de plantronics backbeat pro 2 zeer goede kwaliteit heeft heel erg zuiver, hij zit ook echt heel erg comfortabel. Hij heeft een mooi en strak design. Ik heb voornamelijk Hardcore geluisterd en de bass is echt optimaal (wel na het instellen van mijn equalizer). Ik heb de noise cancelling vaak aan en uit gehad om te luisteren of ik verscheel hoorde maar dat heb ik niet kunnen horen misschien lag het aan mijn muziek. De luister modus is wel grappig maar ik weet niet waar die nuttig voor is. Het bellen is prima als de ander een niet te luide achtergrond heeft is het nog wel aangenaam het zelfde andersom. Als laatste is de Bluetooth erg fijn maar de auto pauze slaat echt alles iederekeer als je de headset afzet gaat je muziek automatisch op pauze.

Pluspunten

• Bluethoot
  • Goede bass
  • Zit lekker
  • Makkelijk te navigeren

Minpunten

• Bellen (soms)

Mvasbo 19-01-2017

Top!

Ik heb nu de Plantronics koptelefoon een week lang thuis geprobeerd. Thuis, op reis, met sporten enzovoort - en ik moet zeggen dat ik zeker blij ben met deze koptelefoon. Ze zitten comfortabel, zijn makkelijk om te verbinden met diverse apparaten en het geluid is goed. Ik heb ook een paar van Bose, maar geluids-wilde vind ik deze absoluut beter (vooral in het laag). Ik zou zeker deze koptelefoon aanraden naar vrienden. Het enige nadeel dat ik kon vinden is dat ze best klein zijn. Voor iemand met een groter hoofd, gaat het waarschijnlijk een beetje pijn doen na een tijdje dragen. Ik vind het wel fijn dat je kan opladen en gebruiken tegelijkertijd. Daar is het snoer lang genoeg voor.

Pluspunten

• Geluid
  • Makkelijk in gebruik