Creative EP-630 wit, groen

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative EP-630 wit, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

AndredeMey 09-12-2014
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Mijn tweede setje Creative EP-630 gekocht bij Paradigit voor twee tientjes. Wat een geluid zit daarin voor dat geld, onvoorstelbaar. Tussen mijn eerste setje en deze zaten een paar Sennheiser CX-300, CX-500, dure Bose IE2, een Teufel Aureol Massive koptelefoon, maar voor wat ik er mee wil (mp3 tjes luisteren onderweg in bus en trein)zijn dit echt de beste dopjes. Mooi gedetailleerd stereogeluid, warme bas, en ze sluiten goed af van het omgevingsgeluid. Ik snap niet dat nog getwijfeld heb om ze weer te kopen. Het enige nadeel zijn de fragiele draadjes en de plugaansluiting. Het vorige setje ging 2 jaar mee, voor dat geld goed zat! Echte aanrader deze dopjes.

mvanharten 01-02-2013
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Nu mijn oortjes eindelijk gesneuveld zijn, vond ik het tijd voor een review. Ik heb deze oortjes sinds 2009 en altijd veel plezier van gehad. Nu is één draadje door. Helaas, maar dat kan niet anders na 4 jaar.

Geluid vind ik prima en het schermt ook veel geluiden van buitenaf af. Voor deze prijs krijg je een mooi product dat lang meegaat!

Brammelien 09-01-2011
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Na twee keer de EP-630 en twee keer de EP-830 was ik het nu zat om telkens de kapotte setjes om te ruilen. Zonde! Zulke goede oordopjes. Echt genieten! Maar zo’n slechte jackplug. Geen goede trekontlasting en/of vulkanisering. En dus na een tijdje begaf één dopje het altijd. Nu dus gekozen voor de Sennheiser CX300-II . En qua behuizing van het oordopje lijkt het als twee druppels water op de EP-630. Hmmmmm. In ieder geval ook een geweldig geluid! Ikzelf combineer de dopjes met een COWON D2. Dus ik tweak zelf de tonen nog een beetje met de equalizer. Echt mensen, de combinatie van deze twee is écht geweldig!

riktijdink 24-07-2010

In 1 woord: Fantastisch!
Zeer goede bass, net zoals alle andere tonen.
Het ligt er wel aan of je een goed of slecht apparaat gebruikt als je goed geluid wilt, maar dat heb je natuurlijk bij elk apparaat waar je je oortjes op aansluit.
Snoer is van hoge kwaliteit en de 120 cm lengte is lang genoeg als je muziek wilt luisteren met je mobiel in je broekzak, maar net te kort als je je pc op de grond hebt staan.
Meestal sluit ik mijn oortjes aan op mijn Nokia 5800 Xpressmusic met de basversterking aan, maar ook op andere apparaten is het geluid grandioos.

Conclusie: Ben jij net zo’n muziekliefhebber dank ik, dan is dit absoluut een aanrader.

BuzzFuzz 10-07-2009
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Supergoed geluid, mensen met negatieve comments drukken de dopjes volgensmij niet ver genoeg of goed in hun oren. Goed op letten.
Beste oortjes tot nu toe!

LinuxGuy 06-06-2009
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Uitstekende oordopjes, alleen hadden het snoertje wat dikker, en het plugje wat steviger mogen zijn.

Het geluid is gebalanceerd, met goede bassen, heldere hoge tonen en duidelijk waarneembare details in al je muziek (vooral als de dopjes een tijdje ingespeeld zijn is het geluid fantastisch).

Waarschuwing: met deze dopjes kun je het beste lossless formaten gebruiken (Flac, Apple Lossless etc), omdat alle mankementen in lossy formaten (MP3, WMA, AAC, Ogg Vorbis etc) genadeloos aangetoond worden, ook bij hogere bitrates.

Ik zit er aan te denken om nog een exemplaar te kopen, 1 voor mijn Sansa Fuze, en 1 voor de PC.

Echt een aanrader, zeker gezien de prijs.

dilinger one 01-06-2009
Geschreven voor: Creative EP-630 wit

Deze oortjes klinken beter omdat ze in-ear zijn wat de geluidsbelevenis sterk beinvloedt. Ze zijn dan ook niet veel beter dan de gewone oortjes die met mp3 spelers mee komen en zelfs niet in staat de bassen juist weer te geven.

KrissCross 03-03-2009
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Goede oortelefoon, zeker in relatie tot de prijs.
Prima draagcomfort. Naar mijn idee ruim voldoende bas aanwezig, hetgeen wordt versterkt door het feit dat deze dopjes volledig afsluiten. En dat zonder equalizer instellingen te wijzigen. Wordt gebruikt i.c.m. iPod 5G. Wel onveilig in het verkeer, maar heel fijn in rumoerige omgevingen zoals de trein.
Wel dunne snoertjes, welke tot nu toe nog heel blijven. Wiite versie wordt wel smerig na verloop van tijd.

rknapen 23-02-2009
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Ik sta echt versteld van de enthousiaste reacties over de geluidskwaliteit. Wellicht dat het te maken heeft met de MP3 speler. Ik gebruik deze oortjes bij mijn Iphone maar ben erg ontevreden over de geluidskwaliteit. Er zit gewoon helemaal geen bas in, Zelfs niet als ik de equalizer op meer bas zet.

woutermertens 01-11-2011

Dit probleem had ik in het begin ook. Wanneer je de oortjes echter verder je oor in drukt hoor je een wereld van verschil. Nu gaat alle bas namelijk 'in de lucht verloren'.

RobbieW 25-12-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

EP-630 gekocht on combinatie met MP3-speler Creative Zen Vision M. Draagcomfort erg fijn van de in-ear dopjes. Geluid valt zwaar tegen, we; beter dan originele oordopjes. Totaal gebrek aan lage tonen, ook als ik de equalizer van de MP3-speler gebruik. Inmiddels een Sennheiser PMX-200 gekocht. Geluid is daarvan veel beter, alleen valt daar het draagcomfort tegen vanwege de nekband.

Jackstrat 20-12-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Ter vervanging van de standaards van mijn pas aangeschafte Creative Zen 4GB en wat een verschil!

Ik heb als hobby geluidstechniek en een aantal goede en duurdere koptelefoons maar deze inears doen, zeker gezien de prijs, daar niet voor onder.

Ze zitten goed in je oren en geven, na het fijn tweaken van de equalizer, een gluid dat bijna verslavend is. Je hoort veel details; laag en hoog is strak en helder. Het midden is wat minder, maar toch in het geheel acceptabel. Verder zijn ze luid en krachtig.

Nadeeltjes kunnen zijn de contact geluiden van de kabel en de geringe dikte van de kabel (kans op breuk)

Zonder meer een aanrader en niet alleen voor je mp3 speler!

Mike Oudt 09-12-2008

Fantastische oordoppen.
Prima geluid, alle toonsoorten worden perfect weergegeven.
Ziet er mooi uit.
1 klein minpuntje. Als je ze eenmaal in hebt, hoor je zelf bij een laag geluidsniveau weinig omgevingsgeluiden, wat soms wel eens nadelig kan zijn.
Al met al een prima apparaatje.
Duurzaamheid is nog niet te melden, pas een paar dagen in bezit.

marijnhak 13-11-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 wit

Deze hoofdtelefoon gekocht als vervanging van de standaard oordopjes die geleverd worden bij een IPod.
Basklanken en hoge tonen komen duidelijk beter door, dus kwalitatief uitstekend.
De vormgeving is goed, niets bijzonders echter.
Het draagcomfort is prima. Er zitten verschillende dopjes bij van verschillende grootte.
Over de duurzaamheid is nog weinig te zeggen, maar gezien de reputatie van het merk zit dit wel goed.

Jochem86 13-08-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Nadat ik dit produkt had bestelt en binnen kreeg heb ik het diezelfde dag weer terug gestuurd!

De geluidskwaliteit was slechter dan mijn vorige Creative EP-635. Ik wilde een nieuwe omdat deze maar 60 cm lang was en een witte draad had en het was smerig geworden. Ik wilde dus 1 met een langere draad en zwarte kleur.

Ik zelf adviseer iedereen om de EP-830 te kopen! Geluid is gelijk of beter dan de EP-635!

Leftblank 02-08-2008

Draagcomfort:
Het is bij in-ear oortjes altijd even wennen hoe het zit, maar nadat ik deze oortjes een week in gebruik had kon ik ze zo in danwel uit m'n oor halen, door de drie setjes met verschillende maten siliconen zit er vrijwel altijd wel een maat bij die past. - 9

Vormgeving:
Het zijn ongetwijfeld niet de mooiste oortjes die op de markt te vinden zijn, maar lelijk is naar mijn mening anders, weinig op aan te merken dus. - 8

Geluidskwaliteit:
DEze oortjes geven vrij veel bass mee, dit kan een voordeel danwel nadeel zijn, afhankelijk van je smaak/muziekkeuze, verder zijn de mid-hoge tonen ook prima te horen en vrij helder. - 9

Duurzaamheid:
Iets minder, de draadjes van deze oortjes zijn erg dun, na ruim 14 maanden gebruik is er bij mij draadbreuk opgetreden waardoor een van de twee oortjes geen geluid meer geeft, ietwat jammer, maar meer dan een jaar intensief gebruik is op zich niet slecht voor deze prijscategorie.

raymond9 24-05-2008

Optimaal luisteren

Ik heb ze sinds donderdag en het bevalt me prima.
Mooie heldere en diepe bassen
Mooie afgewerkte dopjes.
Lekkere oorkussens.
Kortom een aanrader voor weinig geld

Martin162350234 26-04-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Heb ze ongeveer een half jaar in bezit, en was er in het begin erg tevreden over. Maar na een paar weken merkte ik al snel dat de bass in deze oordopjes veel te hoog is. Als je het goede type rubbertjes erop doet, wordt de bass echt te veel opgevoerd. Voor de prijs komt er echt kwaliteit muziek uit, maar als je er iets meer voor over hebt, zou ik eerder voor de Sennheiser gaan.

Het snoertje is heel erg dun, en als je er tijdens het luistert op klopt, klinkt dit door tot in je oren. Het aansluitinkje zit er vrij los in, en ik vind het een wonder dat deze er in bleef zitten. Het is een rechte plug, eentje met een hoek erin was in mijn geval makkelijker geweest. De rubbertjes die je om de oortjes doet lieten bij mij telkens los, als ik ze bijvoorbeeld in mijn broekzak had. In het begin viel het wel mee, nu ben ik meer dan de helft kwijt. Bij mij zijn ze net vorige week kapot gegaan, vandaar dat ik deze review schrijf.
Zonder enige reden hielden ze er gewoon mee op, ik denk dat het komt omdat ze geen contact met het plugje meer maken.

Al met al komt er redelijk goed geluid uit. Erg goed te noemen voor het geld. Mensen met een groter budget raad ik deze echter af. Mensen die er net 20 euro voor over hebben en niet met hun standaar (ipod) oortjes opgescheept willen zitten raad ik deze wel aan, omdat ze gewoon erg goedkoop zijn.. Ik raad alleen wel aan om er ERG voorzichtig mee te zijn.

Half jaar in bezit icm een iAudio 7

Ghanzzzzz 10-04-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 wit

Aangezien 1 van mijn originele oordopjes van mijn Ipod begon te kraken ging ik op zoek naar andere dopjes. Na vergelijk met oa Sennheiser, Philips, Panasonic en Sony heb ik toch voor deze Creative gekozen.
Goede kwaliteit voor een nette prijs denk ik. Zeker met dit soort dopjes die in de oren gaan is de keuze in deze prijs beperkt.
Over het geluid kan ik niet meer dan positief zijn. Stukken beter dan de originele van Ipod. Stuk meer bass en een stuk helderder. Nadeeltje is wel dat je aanrakingen met de snoertjes over de koptelefoon hoort.

Arnoud7 24-02-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Uitstekende oortelefoon voor weinig geld! Aangeschaft als vervanging van een bijgeleverde hoodftelefoon van mijn Creative Zen MP3-speler. Een sterke verbetering! Omgevingsgeluiden bijna volledig weggefilterd door in-ear systeem, prettige en comfortabele oordopjes en bijzonder warme, lage klanken. Had voorheen niet in de gaten gehad dat mijn MP3-speler ook zulke lage tonen kan produceren. Zoals hieronder al meerdere malen beschreven, hebben de oordoppen enkele uren nodig voordat ze zich aan de gehooringang hebben aangepast en voordat ze een optimaal geluid produceren. Maar dan is het mijns inziens daarna ook echt genieten! Het probleem bij mij is dat de niet-in-ear doppen bij de minste beweging uit mijn oren vallen maar dat is met dit in-ear systeem echt helemaal verleden tijd. Een topper!

Ruud Burger 17-02-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

De prijs kwaliteit van deze oordopjes is erg goed, vandaar dat ik ze heb gekocht.

De pluspunten vind ik het erg mooie geluid. Alle tonen komen goed naar voren en als ik liedjes heb van erg goede kwaliteit, dan merk ik het verschil wel met mijn oude oordopjes die standaard bij de iRiver X20 zaten. Die oordopjes vond ik eerst al goed. Verder zien ze er erg mooi uit, en het stekkertje aan het uiteinde is ook recht, wat ik zelf makkelijk vind.

De minpunten zijn dat de oordopjes af en toe lichtjes suizen als je fietst. Ook als je veel met de snoertjes rommelt hoor je dat. Maar als je gewoon ergens binnen stil zit, dan heb je nergens last van. En bij mij krijg ik de oordopjes niet volledig afgesloten in mijn oor. Ze zitten ook een beetje losjes, maar de kleinsten van de drie rubbertjes die er bij zitten, zijn de enige die goed passen. Verder lijkt het snoertje een beetje dun, maar het is wel stevig allemaal.

jojo35 01-01-2008
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Een algemene beoordeling na een paar dagen:

======

+ Sluit goed af van de omgeving (je moet wel even de verschillende bijgeleverde dopjes proberen, maakt een groot verschil!);
+ Iets langer snoer dan gebruikelijk, vooral op de fiets er plezierig;
+ De bass is inderdaad heerlijk, maar komt alleen goed over als je de juiste maat dopjes gebruikt;

- Geluid wanneer de draden flink worden bewogen en zeker wanneer er tegen de dopjes wordt getikt(!);

======

De dopjes moeten inderdaad wel ingespeeld worden (bij mij ongeveer 10 uur). Voor en tijdens het inspelen is het geluid vrij blikkerig; dit wordt na het inspelen volledig gecompenseerd met de heerlijke bas en heldere treble. Bovendien is het erg belangrijk dat je de juiste maat rubbertjes gebruikt; dit maakt meer verschil uit dan ik had gedacht. Ik gebruik de dopjes in combinatie met de iAudio X5L 30GB en dat werkt fantastisch. Over het algemeen erg tevreden over de aankoop! Zeker met deze prijs ;)

Over de duurzaamheid kan ik vanzelfsprekend niks zeggen na een aantal dagen. Waar bij eerdere recensies wordt gesproken over een slechte verbinding snoer-plug, kan ik ik begrijpen wat wordt bedoeld. Bij nieuwe oordoppen is dit echter gebruikelijk en het snoer zit gewoon goed vast aan het plugje.

ep34 15-12-2007
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Deze dopjes hebben een groot gebrek. Het in-ear systeem sluit de oorholtes helemaal af waardoor de dopjes extreem gevoelig zijn voor geluid dat ontstaat doordat de kabeltjes langs kleren schuren of ertegen aan tikken door beweging. Ik vind dat deze dopjes dan ook alleen geschikt zijn voor gebruik zonder beweging. Ik heb ze omgeruild voor dopjes van Philips waarbij de kabeltjes achter je oor geleid worden. Het geluid is van gelijke kwaliteit, maar met deze dopjes kan je ook bewegen zonder dat dat allerlei ongewenste herrie in je oren toevoegd.

Ludje 29-11-2007
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Precies wat onderstaande reviews beschrijven.
Na royaal inspelen (ca.24 uur) wordt het geluid (vooral midden en hogere tonen) steeds beter.
Het indoen van de oortjes is wel wennen.
Als de dopjes niet goed zitten, heeft veel invloed op het mooie en volle geluid.
Ook merk ik opeens dat mijn mp3's op een lagere bitrate veel beroerder klinken.
Bij mijn bestanden met een hogere bitrate hoor ik instrumenten die ik normaal niet of nauwelijks hoor.
Goed produkt voor die centen!

Woembah 23-11-2007
Geschreven voor: Creative EP-630 zwart

Ik heb deze oordopjes nu al meer dan een half jaar en ze bevallen mij nog steeds super! In het begin is het even wennen als je nog nooit in-ear oortjes hebt gebruikt. Je krijgt dan een soort 'onderwatergevoel'. Na 5 minuten ofzo had ik hier al helemaal geen last meer van en begon ik echt te genieten van het geweldige geluid dat deze -zeker voor het geld- in combinatie met mijn ZEN 8GB produceren.
Doordat za in-ear zijn vallen ze ook bijna nooit uit je oren. Ze zitten ook heel comfortabel en ze sluiten je goed van omgevingsgeluid af. Op de fiets durf ik daarom maar één oortje in te hebben, omdat je anders niks meer van het verkeer hoort wat erg gevaarlijk is.
Over de vormgeving heb ik niets te klagen, ze zien er stijlvol en vooral compact uit. Ik heb echter wel het idee dat het snoer door het rubberachtige materiaal wel érg vaak in de knoop gaat. Het snoer lijkt ook wat losjes aan de plug vast te zitten, maar ik heb hiermee tot nu toe geen problemen gehad.
Kortom: naar mijn mening de beste oortjes die je voor zo'n lage prijs kan krijgen!

Ollie Jameson 20-11-2007
Geschreven voor: Creative EP-630 wit

De EP-630 is zowel goed als slecht.

Het goede is dat hij een perfect geluid geeft. Op het moment dat je de earphones goed in je oor hebt zitten wordt je oor afgesloten van omgevingsgeluid en krijg je een mooi bass en een helder geluid. Ze blijven in het algemeen ook goed zitten al moet je ze af en toe weer even goed in doen.

Het slechte is echter de duurzaamheid. Na een dik half jaar begon de linker earphone minder volume te geven en een week later begaf deze linker kant het helemaal. De garantie is goed, er werd een nieuw exemplaar toegestuurd. Echter na 2 maanden hetzelfde probleem. Vandaar de lage score voor de duurzaamheid.