Sony XB50BS-sport-oortelefoon met EXTRA BASS en Bluetooth zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony XB50BS-sport-oortelefoon met EXTRA BASS en Bluetooth zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

SGJ 21-02-2018

Goede geluidskwaliteit vooral de lage tonen komen uitstekend naar voren. Helaas lukte het me niet om deze oortjes stevig in te krijgen ook na verwisselen in-ear gedeelte en het maanvormige vormpje. Dit is natuurlijk een must voor oordopjes, anders kan je ze maar beter gelijk weggooien.

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Blijft niet goed zitten
  • slechte prijs kwaliteitsverhouding

Hans Stap 02-02-2018

prima geluid toch blijft XB50BS bij sport onvoldoende zitten

De XB59BS blijft bij sporten (op de race-fiets of sportschool) onvoldoende goed in de oorschelp zitten en na enige tijd valt hij er uit ook bij gebruik van de verschillende types oordopjes of oorschelphouders. Kortom, onvoldoende door sporters getest op adequaat gebruik!

Pluspunten

• goed geluid als je stil zit

Minpunten

• valt te snel uit de oorschelp bij sport

Kumara 30-11-2016

Goede prijs/kwaliteit verhouding

De Sony XB50BS-sport-oortelefoon met EXTRA BASS en Bluetooth is een prettige headphone voor een eerlijke prijs.

Ik gebruik deze graag omdat ik draadloos met oordopjes muziek kan luisteren, bellen etc. Het zuivere geluid met de extra bass maakt dit een erg aangenaam geluid.

Door de sterke bluetooth verbinding kan zonder hapering van dit geluid genieten tijdens het wandelen, koken, fitness en bijvoorbeeld fietsen.

De headphone voelt erg licht aan. De extra meegeleverd oortjes in verschillende maten zijn verwisselbaar en kunnen op maat geplaatst worden zodat je nooit last krijgt van knellende oren. Heel prettig.

Tevens is het apparaat zeer gebruiksvriendelijk. Met slechts een paar knoppen die op precies de juist plaats zitten, is het een makkie voor iedereen om deze aan- en uit te zetten en om bijv. van nummers te wisselen.

Naast het feit dat de headphone niet erg charmant oogt op mijn gezicht, vind ik het ook minder prettig dat de accu opgeladen moet worden. Dit is natuurlijk een must omdat het een draadloos oortoestel is, maar zeker iets om bij stil te staan.

Ik beveel deze headphone zeker aan, vanwege de hoge mate van functionaliteit en de geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Licht
  • Sterke bluetooth verbinding
  • Gebruiksvriendelijk
  • Functionaliteit

Minpunten

• Uitstraling
  • Opladen Accu

Geezie 29-11-2016

Een 9 voor het geluid, een 6 voor het draagcomfort

Sinds een week of drie ben ik in het bezit van deze bluetooth koptelefoon. Ik ben erg te spreken over het geluid wat uit deze kleine koptelefoontjes komt, over het draagcomfort en design ben ik wat minder te spreken.
Als eerste wil ik graag benoemen dat dit voor mij de eerste (!) bluetooth koptelefoon is waarbij er geen ‘lag’ (vertraging) zit in beeld op je telefoon en het geluid in je oren. Ik kan weer netflix in de trein kijken zonder dat het geluid 1 seconde na de mondbeweging van de acteurs komt.
De beat uit deze koptelefoon is echt pittig te noemen. Dit is erg prettig bij het sporten (hardlopen, wielrennen). Verder is er nagenoeg geen ruis te horen bij stille momenten. Ook de hogere tonen uit deze koptelefoon zijn gewoon goed te noemen.
Iets waar ik zelf minder gelukkig mee ben is het draagcomfort van deze koptelefoon: De koptelefoon steekt redelijk ver uit je oren. Hierdoor is het bijna onmogelijk om deze koptelefoon te gebruiken in combinatie met een muts. Na 10 minuten begint de koptelefoon gewoon vervelend aan te voelen en wil je ze uit je oren halen. Zeker met de winter voor de deur is dit naar mijn idee wel onhandig. Ik weet dat de koptelefoon als ‘sportkoptelefoon’ wordt verkocht, maar toch hadden ze dit allicht handiger kunnen ontwerpen bij Sony.
Ben je op zoek naar een koptelefoon met mooi geluid, puur voor binnen-gebruik of warmere temperaturen dan onze winters, dan zou ik deze koptelefoon zeker aanraden. Wil je er ook mee naar buiten kunnen in winterkou en ben je net als ik niet heel kou bestendig (drager van muts / pet / enz.) dan zou ik deze koptelefoon iets minder aanraden.

Pluspunten

• Mooie bass
  • Heldere hoge tonen
  • Goede bediening op de koptelefoon

Minpunten

• Draagcomfort i.c.m. muts/pet
  • Ontwerp koptelefoon is wat 'lomp'

Ron1962 27-11-2016

prettige ervaring Sony XB50BS

Ik was op zoek naar een comfortabele in ear koptelefoon met een helder geluid maar waarbij ook de basklanken goed doorkomen. Qua geluid kan ik zeggen dat deze Sony XB50BS meer dan voldoet. Qua draagcomfort ben ik een tikje minder tevreden, je voelt na verloop van tijd de Sony XB50BS wel zitten. Het bedieningsgemak is goed, heel handig zijn de meldingen die je hoort bij het in en uitschakelen van de set. Ik heb de set gebruikt in het openbaar vervoer, tijdens wandelingen en tijdens het hardlopen. Bij alle activiteiten was het geluid meer dan goed. Het uiterlijk van de set vind ik wel wat lomp maar ja je koopt hem toch voor het geluid. Als je een goede degelijke set zoekt zou ik de Sony XB50BS zeker aanbevelen.

Pluspunten

• geluid, strak en warm
  • gebruikersvriendelijk
  • accuduur
  • prijs tov kwaliteit

Minpunten

• draagcomfort bij langer dragen

ChrisOsephius 26-11-2016

Goede prijs / kwaliteit

Ik heb de Sony MDR-XB50BS hoofdtelefoon nu enkele weken in bezit en ben er tevreden over. Het voldoet aan de verwachting qua geluid, bediening en draagcomfort.
De geluidskwaliteit is goed te noemen. De bassen komen goed door. Het geluid is helder. Horend bij Bluetooth is er altijd ruis aanwezig en het duidelijkst hoorbaar bij stilte tussen de muziek en het volume relatief hoog.
De ingebruikname is vanzelfsprekend en functionaliteit simpel. Volg de meegeleverde installatie instructie en je sluit de Sony MDR-XB50BS aan op elk Bluetooth apparaat in huis.
Je moet echter steeds actief de verbinding maken met het apparaat dat je met de head-set wilt beluisteren. Er zitten maar twee knopjes op. Aan/Uit en Harder/Zachter. Alleen door ze langer of korter vast te houden kiezen ze een functie. De in-ear-sets zijn klein, licht en hebben een plezierig draagcomfort. Het kleine formaat zorgt er ook voor dat de bedieningsknopjes ook erg klein zijn. Iets minder goed werkt het klepje waarachter de aansluiting voor het opladen zit. Je zult iets scherps moeten zoeken om het te open. De pasvorm is goed. De ear-sets zijn licht en hebben een plezierig draagcomfort. Ik gebruik de headset vooral voor het beluisteren van muziek op de computer en tablet. Het voeren van een telefoongesprek valt een beetje tegen. De ontvangst is uitstekend. Zonder obstakels ook op grote afstand van de telefoon ( ik schat tot zeker 10 meter ), alleen het microfoontje op de headset werkt niet optimaal want mijn gesprekspartners verstaan mij steeds slecht.
Ik was toe aan de “next generation” koptelefoon en had mijn oog laten vallen op Sony MDR-XB50BS. Zeker niet de duurste uit dit segment en kan vaststellen dat de prijs bij de kwaliteit past.

Pluspunten

• goede bassen
  • eenvoudige bediening/aansluiting
  • goed draagcomfort
  • groot bereik

Minpunten

• beetje ruis
  • oplaad aansluiting
  • microfoontje