Sennheiser PXC 550 zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser PXC 550 zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk 06-12-2018

Heel erg blij mee!

Ik heb deze koptelefoon nu twee weken. Hij wordt het meest gebruikt voor het reizen in de trein en voor het werk in een open kantoortuin, maar ook thuis.
Er is een wereld open gegaan... wat een rust! De geluidskwaliteit is uitstekend, Sennheiser waardig!

Marco 09-04-2018

Absoluut geen spijt...

Een tijdje geleden deze hoofdtelefoon gekocht. Voor mij geldt dat ik hem voornamelijk in huis zal gebruiken maar wel het gemak van draadloos wil.
Natuurlijk heb ik ook veel vergeleken met Sony WH-1000XM2 en de Bose Quitcomfort 35 II.
Er valt natuurlijk te twisten over de geluidskwaliteit maar deze Sennheiser klinkt toch echt beter dan de 2 genoemde concurrenten.
Toch zijn er dingetjes die de concurrentie ook wat voordelen gaf, zo heeft de Sony een aantal leuke tools die echt de moeite waard zijn en de Bose vond ik erg prettig om mijn oren.
Ik kan er wel een boek over schrijven, alle 3 hoofdtelefoons hebben voors en tegens. Grootste tegen van de Sennheiser vind ik het aan en uit doen door ze om te draaien...

Pluspunten

• Beste in geluidskwaliteit
  • Heel lang luisteren en kort laden
  • Fantastische NC

Minpunten

• Aan/uit doen is raar
  • Geen adapter meegeleverd

optimusneo 09-03-2018

NC / Audio op Sennheiser PXC 550

Doordat mijn telefoon geen 3.5mm audiojack meer ondersteunt (en ik geen zin had in extra kabeltje ertussen) heb ik mijn Bose QC35 in de kast gelegd en ben ik op zoek gegaan naar een vervanger die wel wireless ondersteuning had. De Sony MDR-1000x en deze Sennheiser PXC 550 bleven over. Ik had de Sony gekocht maar heel snel teruggebracht toen ik op de hoogt werd gebracht van de hoofdband die spontaan kan afbreken (slechte zaak voor 300). Uiteindelijk de Sennheiser PXC 550 bij de MediaMarkt uit Duitsland meegenomen (275 euro tegenover 345 hierbij de NL Mediamarkt). Wow wat een koptelefoon. Aanschakelen is de eerste keer wat vreemd, maar het werkt wel enorm goed. De bediening is vrij intuitief, soms swipe je mis over je rechteroorschelp, maar oefening baart kunst. Ik heb wel de mogelijkheid om de Noise Cancelling van de Bose Q25 te vergelijken met de PXC 550. Wat schetst mijn verbazing de Sennheiser is qua NC beter dan de bose. Ik ben bij een voldraaiende afzuigkap gaan staan en de Sennheiser deed beduidend beter zijn werk. Bij de Sennheiser heb je ook een app (voor iOS en Android) waarmee je ook de NC kan regelen met een slider. Audio output van de Sennheiser is vele malen beter dan de Bose QC25 (de 35 heb ik niet, dus ik kan het niet testen), wat een geluid komt eruit. Als je bij de Bose ook de NC uitzet dan heb ik eigenlijk niks aan de koptelefoon. Kortom ga luisteren bij de winkels en doe zelf je oordeel. Bose is niet de beste, er zijn wel degelijk alternatieven.

Pluspunten

• Noise Cancelling
  • Audio
  • App mogelijkheden
  • Koppelen meerdere apparaten tegelijk

Minpunten

• Bluetooth icoontje laat batterij status zien

hidtje 25-01-2018

Goede koptelefoon met grote bedieningsgemak

De PXC-550 heb ik aangeschaft na aanleiding van diverse media te hebben bezocht.
Het is een goede koptelefoon met uitstekend geluid.
Het touchpad is een enorm bedieningsgemak.

Pluspunten

• Touchbediening
  • Helder geluid
  • Accu gaat lang mee
  • Prima NC als het niet om enorme geluiden gaat

Minpunten

• EQ app werkt niet met elk muziek app
  • Niet voor diepe bass liefhebbers