Sony MDR-EX300SL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-EX300SL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ruud24 22-10-2012
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Ben niet zo'n reviewer, maar deze oortjes gun ik anderen ook. Heb verschillende oortjes in bezit. (senheisser, philips, turbines,) maar deze hebben verreweg het beste geluid. Het is ook haast niet te geloven dat je voor 4 tientjes betere oortjes hebt dan voor een paar honderd. Als ik het niet had gehoord, had ik het ook niet geloofd. Het snoer is alleen wat lang en ongelijk van lengte, maar zo belangrijk is dat nou ook weer niet

Rickmb 29-09-2012
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Wegens kabelbreuk van mijn vorige koptelefoon, de Sony MDR-EX310LP aangeschaft. Kabelbreuken schijnen overigens niet ongebruikelijk te zijn na een jaar/paar jaar gebruik. De EX310 levert een zeer goed geluid, waarbij er aanwezigheid is van volle bassen, goede middensectie en helder in het hoog. De diversiteit aan gebruikte muziekinstrumenten is goed te onderscheiden. Iets duurder in prijs maar de kwaliteitsbeleving is er dan ook naar. Geleverd met een veelheid aan oordopjes zodat er voor ieder een passende vorm tussenzit. Overigens raad ik aan om geen gebruik te maken van standaard equalizerinstellingen maar een eigen instelling toe te voegen in iTunes (bv http://haggis.tumblr.com/post/8744770242/probably-the-best-itunes-eq-setting-ive-found), dan je nummers op deze instelling in te stellen en vervolgens te synchroniseren met bv je iPod. Op je iPod zet je dan je equalizer op neutraal cq geen gebruik. Dat is niet nodig want je hebt de instellingen meegegeven aan de nummers zelf. Een duidelijke verbetering van kwaliteits- en geluidsbeleving tov van geen gebruik equalizer of een voorinstelling.

Kies Keurig 30-09-2012

Beste,
Probeer 's Beats by Dr. Dre Solo HD klinkt ook prima.
De Solo HD is erg goed qua geluidskwaliteit. Alleen gaat hij heel snel kapot. Je moet er heel erg voorzichtig mee zijn om hem heel te houden. De prijs is eigenlijk veel te hoog.

remco1975 20-05-2012
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Toen mijn Sennheiser doppen een tijdje geleden aan vervanging toe waren heb ik deze gehaald. Helaas heb ik ze na een paar dagen terug gebracht naar de winkel. Geluidskwaliteit was prima maar op de fiets zijn ze niet te gebruiken. Ze steken zo ver uit je oren dat je heel veel last hebt van windruis. Zo erg zelfs dat de muziek bijna niet meer te horen is. Zelfs op een winderig perron had ik er bovengemiddeld veel last van. Daarom een lage score voor vormgeving. Jammer...ik had ze graag gehouden want de geluidskwaliteit was beter dan mijn oude Sennheiser. Over duurzaamheid kan ik niets zeggen maar Sony kennende geef ik ze het voordeel van de twijfel: een 8.

Oedjepoed 21-05-2012

Heeft u reserve dopjes uit het meegeleverde doosje maat L ook uitgeprobeerd want bij mij lukte het wel.

oordopje9878 15-02-2012
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Super oortjes. Helaas na 1 jaar en 3 maanden een kabelbreuk, maar meteen weer nieuwe besteld. Ik gebruikte ze dan ook elke dag een aantal uur.
Goeie kwaliteit bass die de hoge en mid tonen niet overstemd.
De snoertjes zijn niet gelijke lang, deze draag je om de nek zodat het snoertje niet in de weg zit.
Je krijgt verschillende grootte dopjes erbij zodat je de juiste uit kan zoeken.
Equalizer op je telefoon zal ik op rock zetten, hierbij krijg ik het beste geluid.

carlo55 08-06-2011
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Draagcomfort: een kwestie van de juiste oordopjes kiezen en daardoor de hoge tonen beter te horen
Vormgeving: mooi toch zwart met zilver
Geluidskwaliteit: dat is afhankelijk van de aangeleverde muziek.Ik luister graag naar jaren zestig muziek en die heeft vaak een bitrade van 128 kbs of hij moet geremastered zijn.Om het maximale uit je oortelefoon te halen kies dan voor een bitrade van 320 kbs want dat verschil hoor je wel.
Volgens mij heeft de muziek uit deze eeuw vaak al een hogere bitrade en zit je met deze oortelefoon helemaal goed.
Duurzaamheid: Als je hem niet gebruikt opbergen in meegeleverde oprol cassette want het zwakke punt blijft het stekkertje en in mindere maten het snoer.
Is je equalizer van je Mp3 speler instelbaar dan is dat een pre want de "voor ingestelde" geluid niveu's zoals Rock en Pop en Jazz mmmmm (althans bij mij)
Zo en dan ga ik me nu met mijn vrouw onderhouden want ik loop al drie dagen met mijn oortelefoon in hihihhi

joris1995 01-03-2011
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Goeie aankoop net binnen en ben helemaal weg van het geluid, hij heeft een goeie bas alleen bij mijn rechteroor blijft hij altijd zitten en bij mijn linkeroor gaat hij er steeds uit heel raar, maar dat licht dan denk ik aan mij. Verder goed product voor deze prijs, ik beveel hem aan iedereen aan die dit leest

Groeten Joris

radium69 17-02-2011
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Heb deze gekocht op schiphol voor vakantie vluchten en persoonlijk gebruik.

Ik was verbaasd hoe goed ze klonken, vooral voor het geld wat ik er toen betaald voor had. €35

Nu heb ik ze meer als een jaar en heb al 2 setjes versleten. Het zijn gewoon degelijke oortjes. En bouwkwaliteit is gelijk of beter dan de concurrentie.

Kwa klank zijn de sonys erg fijn. Sennheiser en bose klinken voor geen meter, vergeleken bij deze oortjes.

Ook op hoog volume zijn de oortjes prima. Alleen zijn de hoge tonen net te schel. Dit vind ik erg jammer want na een uur luisteren merk je dat je oren zeer beginnen te doen.

Voor de rest prima voor het geld tot zover. Maar zoek toch echt iets beters met meer comfort en beter geluid.

Ik heb genoeg ervaringen om te zeggen dat het prima oortjes zijn als upgrade. Ik heb inmiddels genoeg setjes geprobeerd om te zeggen dat deze sony's goed voor het geld zijn.

Ik zoek in ieder geval een opvolger a €50-100 euro. Maar wil ze ook kunnen beluisteren. Ik ga denk ik overstappen naar de Klipsch Image S4.

Deze is ook erg goed gereviewd.

Mensen die bose en sennheiser aanprijzen doen mee met de hype. Deze oordoppen concurreren direct met de duurdere versies van sennheiser en bose. (denk aan 150-300 euro)

Max-J 15-01-2011
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Heb deze oortjes nu een paar maand. Uitstekende aankoop is het geweest! De bas is waanzinnig net als alle andere geluiden, klinkt zelfs helderder als mijn muziek installatie thuis.
Het draad moet je wel om je nek hangen, zodat je makkelijk je oortjes uit kan doen en ze om je nek blijven hangen ipv op de grond vallen. Ik vind dat alleen irritant zitten, dus heb nu een extra draad voor me hangen die soms blijft haken aan bijvoorbeeld mijn zadel. Er zit ook een plastic oprol-draad-houder bij om de draadlengte wat in te perken, wat ik zeker zou aanraden.
Erg duurzaam, In een niet al te heldere staat heb ik mijn oortjes per ongeluk uit mijn muziek speler getrokken en ze waren om mijn trapper gevallen zonder dat ik het door had.. De volgende ochtend vond ik ze met minstens 10 omwentelingen om mijn trapper heen en half in mijn kettingkast. Geen enkel mankementje te bekennen!
Aanrader

Raymond Stefan Langoor 08-11-2010
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Na de reviews gelezen te hebben
heb ik de stoute schoenen aangedaan
en heb er geen spijt van.
Ongelooflijke mooie kwaliteit van de muziek mooie diepe bassen.
Een tip van mij voor Wiland gebruik de juiste dopjes of gebruik de EQ van je MP3 of van de IPOD!!!

Ik zelf ben heel blij met deze aankoop!

Groetjes

wiland 28-10-2010
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Wat een ongelofelijke miskoop. De a-symetrische lengte is een ramp. Met verlengstuk struikel je over het snoer en zonder verlengstuk kun je er helemaal niets mee. Het draagcomfort is abominabel. De dopjes vallen steeds uit je oor, maar wat het ergste is: de geluidskwaliteit blijft ver achter bij mijn verwachting. De hoge tonen komen niet of nauwelijks door. Gauw in de prullenbak ermee

will68 20-11-2011

t ligt misschien ook wel aan je mp3 speler of gsm, t a-symetrische is bedoeld om 1 oortje achter je hoofd langs te dragen dan werkt t perfekt.
geluid is echt top, instellingen van je afspeelapparaat eens checken maybe

mfdejong 28-09-2010

Helemaal mee eens,

Ongelooflijke kwaliteit voor de prijs, gebruiksgemak is optimaal, totaal geen slijtage na een half jaar gebruik en het geluidsgenot is nog steeds torenhoog, je zit middenin de muziek.

Carlo_Amico 27-09-2010

-----------Update review, 27-9-2010----------
Ruim een jaar geleden was ik degene die als eerste een review schreef over deze oordoppen. Omdat ik ze nog steeds in gebruik heb, vind ik het hoog tijd een vervolg te geven op mijn review.
Ik gebruik ze vrij intensief (vrijwel iedere dag), desondanks is er nog geen enkel vorm van slijtage te bespeuren. Ze zitten nog steeds goed, vallen niet uit mijn oren en ze klinken nog steeds gigantisch goed. Ze blijven een aanrader!

----------1e review, 25-8-2009-----------
Ruim een jaartje met een setje van Philips (SHS8003)gedaan, die bevielen wel goed. Totdat onlangs een van de speaker het opgaf. Dus meteen op zoek naar nieuwe oordoppen. Deze keer besloot ik om iets meer geld tegenaan te gooien. Op het gevoel (want je kunt ze immers niet uittesten in de winkel) koos ik voor deze zogenaamde in-ear doppen en ik kan alleen maar zeggen dat het een goede keuze is geweest! Ze klinken mooi vol en gedetailleerd.
Ik geef toe, ze kosten wat meer, maar zijn mijns inziens hun geld meer dan waard!
Ik heb ze pas een paar weken en toch geef ik voor duurzaamheid een 10, want dat is mijn ervaring met andere Sony oordoppen.

Nieuwsgierig234 16-09-2010
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Was aan het twijfelen tussen de Bose in ear en de Sony MDR-EX300.Heb gekozen voor de Sony omdat deze een beter draagcomfort hebben. Ben echt onder de indruk van de geluids kwaliteit wat deze produceren op mijn samsung p2.
Een echte aanrader!

minietoire 04-05-2010
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

beste koop die ik in 2009 gedaan heb !!!

echt super in-ears, sluiten geheel af en sony levert met deze ex-300 echt super geluid!

voordelen:
pasvorm is heel goed, sluit volledig af
goede weergave lage tonen (goede korte krachtige bas, niet zo'n budget-bass geluid)
goede weergave midden tonen
ongelijk koord (er gaat maar 1 snoer naar je hoofd, dus het is geen Y-snoer)

nadelen:
sluiten volledig af, op de fiets is dit gevaarlijk (ja, ik spreek uit ervaring)
koord lengte is heeeel raar, echt totaal onlogisch, zonder het verlengkabeltje hangt het snoer ongeveer bij je navel..... na verlengen is het snoer veel te lang, echt heel raar!
dan over het geluid (als ik heel erg ga zeuren)
hoge tonen worden soms iets te schel
lage tonen kunnen bij sommige 'house'-nummers gaan overheersen, dit ligt echter meer aan de muziek dan de doppen, maar het kan dus wel!

toch nog een flink lijstje nadelen, maar dit zijn enkel zeur dingetjes, echt nogmaals: super goede oordoppen!

ik gebruik ze nu alleen nog maar om te drummen en als ik dj ben op een feest, omdat ze geheel afsluiten, en op de fiets te gevaarlijk zijn (daar voor heb ik nu me bose in-ears die kwa geluidskwaliteit niet 60 euro beter zijn !!!)

Elsewhere 01-04-2010
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Heb deze oordopjens gisteren binnen gekregen en gebruik deze nu op mijn Sansa Clip+. Wat een fantastisch geluid komt er nu uit dit miniscule spelertje en het was al zo goed. Een heel natuurlijk geluid. Zeer aan te bevelen!

Unclebuck 27-03-2010
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Was aan het twijfelen tussen de Bose in ear en de Sony MDR-EX300.
Heb gekozen voor de Sony omdat deze een beter draagcomfort hebben.
Ben echt onder de indruk van de geluids kwaliteit wat deze produceren op mijn Ipod Touch.
Een echte aanrader!

twannos 07-03-2010
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Echt hele mooie oordoppen, goed geluid gewoon geweldig.
Ook zitten er handige accessoires bij.
Ik heb alleen wel dat de hoge tonen wat schel aanhoren als je de muziek hard aan hebt staan.
Misschien moet ik ze nog even inspelen, want ik heb ze pas net
Ik zal wel even wat gaan klooien met de equalizer.

MaartenCHdB 28-02-2010
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Gescoord voor 59,95 bij de mediamarkt Rott. centrum.
Meteen in gebruik genomen.
Ik viel er vrijwel meteen steil van achterover.
Wat mij meteen opviel was de mooie, ronde, volle bass.
Ik dacht: dit is kicken!
Ook geweldig mooi helder geluid.
Tijdens het luisteren worden wel omgevingsgeluiden weggenomen, dus geen gezeur meer van leuterende collega's :).
Ik raad deze mdr-ex300 van harte aan.
Die 59,95 zijn het zeker waard.
Ik vind het de beste oordopjes van sony die ik in jaren gekocht hebt.

Maarten1980 09-11-2009
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Luister graag naar muziek tijdens het reizen en sporten. MDR-EX300 is voor mij de perfecte hoofdtelefoon. Uistekend draagcomfort gecombineerd met sublieme geluidskwaliteit en een heerlijke volle bass. Een aanrader voor elke iPod bezitter....

Xeon 08-11-2009
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Vorig weekend de EX300 gekocht. Het was lastig want ik had de Senn CX300 en de Sony in mijn handen. Op aanraden van de winkelverkoper heb ik toch gekozen voor de Sony. De verkoper gaf mij een een lang verhaal over de hoogwaardige componenten die in de Sony EX300 zitten. Er is niks van gelogen. Wat een headphone! Het super zuivere geluid en de heerlijke bass die erin zit laat je echt van de muziek genieten. Zelfs vanaf je iPod.

Dit is echt een aanrader mensen!! Geniet ervan!

Baared 06-11-2009
Geschreven voor: Sony MDR-EX300SL

Ik heb 2 weken geleden de Sony MDR-EX300 gekocht en wat een geluid! 'This is it!'De oortjes zitten heerlijk en het geluid is veel beter dan ik gewend was. Door deze hoofdtelefoon hoor ik ook het verschil tussen een I-pod Nano en een Sony walkman ... en jawel de combi MP4 speler van Sony en de EX300 is top. Een echte aanrader dus!