Marshall Major II Bluetooth zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Marshall Major II Bluetooth zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter 03-01-2018

Heel goed en héél slecht!

Bij binnenkomst aangesloten op de telefoon (Samsung S8+).
Verrassend goed en vol geluid! Bass gaat lekker diep.
Ook tv kijken is een genot via de tablet met de Ziggo Go app, heel gedetailleerd hoor je dingen die je niet hoort van de speakers van je tv. (op een Lenovo tablet)

Wat wel opvalt is dat als je een equilizer instelt, dat het volume dan ineens een stuk minder wordt, heel vreemd. Op neutrale stand vind ik 'm echter prima en dan kan-ie veel volume aan.

Wat vreemd is is dat er een merkbaar verschil is tussen luisteren via bluetooth of bekabeld. Bekabeld gaat-ie net ff beter door in de lage tonen.

Daar waar ik mensen nogal eens zie reageren dat-ie nogal klemt, daarvan heb ik geen last. Schuift ook niet van mijn hoofd.

Zeer jammer dat de regeling die op je linker oor zit, alleen werkt in de bluetooth mode, aansluiten met een kabeltje werkt de bediening niet, maar dat wist ik vooraf al. Toch vervelend als je batterij leeg is, dan heb je de kabel nodig en kan je je volume en andere settings alleen regelen vanaf je telefoon.

Bluetooth connectie werkt prima.

Dan de (vele) nadelen:
Voor gebruik op je mobiel valt het op dat-ie niet lekker om je nek zit als je hem even afdoet. Veel te dik, het lijkt wel of je een nekband op hebt. (ik heb geen dikke nek). Zeer oncomfortabel.
Dus op houden en met niemand (willen) praten!

Niet geschikt voor op uw hifisysteem:
Het is waardeloos dat er geen verloopplug wordt geleverd van 3.5mm naar 6.3mm om aan te sluiten op je thuisversterker.
1 stuks mee besteld hierbij Bol, maar dat duurde enkele dagen langer dan de levering van de hoofdtelefoon.
Ik had er nog 2 in huis. Beiden werkten niet! Met 1 plug was het een en al gekraak en wegvallen van 1 kant. De andere plug lukte met moeite. Die moest ik in de versterker steken om dan vervolgens een stukje er weer uit te trekken. Ook dan wegvallen van 1 kant.
Uitgezocht hoe dit kan.
Er blijken aan de haakse 3.5 stekker, die je op de hoofdtelefoon moet aansluiten, 3 ringen te zitten. (1x links, 1x rechts 1x microfoon) De andere kant (die je in de hfdtel. steekt, heeft wel 2 ringen (links+rechts)
Na enig speuren kwam ik erachter dat er 2 waren voor het geluid (links/rechts) en 1 voor de microfoon die je kunt gebruiken om te bellen met de hoofdtelefoon op.
De andere kant heeft wel gewoon 2 ringen. Het insteken in de verloop gaat heel moeizaam en je moet echt doorduwen.

Ok, dan dus even afwachten op de ook hier bestelde Hama jack koppelstuk - 3.5 mm jack naar 6.3 mm jack.
Ook die werkt niet! Past wel goed, maar een kraak in het geluid en zeer vlak geluid.

Dan een plug gehaald bij Klubben audiospeciaalzaak in Den Haag. In totaal dus 4 verlooppluggen nu geprobeerd! Het is dus een gok welke je moet hebben, is niet te zien van de buitenkant. (dat wordt ook bevestigd door bijv. kabeltjes.com en allekabels.nl)
Die verloopplug past goed. Geen gekraak en geen wegvallende oren.

Wat direct opvalt is dat het geluid véél vlakker is dan wanneer je, al dan niet via bluetooth, op je mobieltje luistert. Ik heb een dure Yamaha versterker, daar kan het niet aan liggen.
Waar de hoofdtelefoon om geroemd wordt, namelijk het volle geluid en de diepe bass, daarvan is niets meer over. Zelfs de bas bijdraaien naar 5 op de versterker heeft weinig effect. Met de trebble hetzelfde verhaal, zelfs met vol bijdraaien is het niet genoeg. het lijkt wel of je op goedkope oordoppies zit te luisteren. De bass is te weinig en ook de hoge tonen veel te vlak.

Dus zou ik 'm aanraden? Nee, gezien de vele nadelen.

Pluspunten

• snelle bluetooth connectie
  • lange batterijduur
  • Past goed

Minpunten

• Niet erg stevig
  • Lastig in gebruik
  • Zit niet lekker om de nek
  • Geen verloop naar grote jackplug
  • Slecht geluid bij passende 6.3 adapter

Pietje P. 05-01-2018

Nu even leesbaar:
Aanvulling!

Eindelijk een verloopplug gevonden die uitstekend werkt!
Uit voorgaande review bleek al dat de ene plug niet de andere is, want sommigen werkten niet, anderen zeer matig.
Eindelijk de juiste verloopplug gevonden van 3.5 naar 6.3 mm die géén kwaliteistsverlies geeft en die perfect past en een geluid geeft zonder enig verlies!
Nu kan ik genieten!

Bestel de hoofdtelefoon bij Coolblue en bestel er dan deze plug bij: Procab CLP206
kost een tientje, dus duurder dan anderen, maar is de enige die 100% perfect werkt.
Beter 1x 10.- uitgeven dan 4 missers te hebben, want dat kost je dus meer.
De Procab CLP206 klikt uitstekend (daar waar anderen nog wel eens 'doorgeduwd' moesten worden), geen kraak, helder en goed geluid zoals je van deze hoofdtelefoon verwachten mag.