Philips ActionFit SHQ7900CL/00 zwart, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips ActionFit SHQ7900CL/00 zwart, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Gerbrand 27-06-2017

Niet te titel 'best reviewed' waard

Heb dit product paar maanden geleden aangeschaft, ondanks mijn twijfels over het waarheidsgehalte van de lovende reviews.

Helaas moet ik zeggen dat het product ook daadwerkelijk tegenvalt. De verbinding met de iPhone is gewoon niet goed, valt om de 15 seconden weg. Met Android heb ik daar overigens geen last van. De oordopjes zitten qua vormgeving goed in elkaar maar het rubber materiaal wordt snel broos en vrij snel wat 'plakkerig' zodat de mooie uitstraling snel is verdwenen. De dopjes vallen niet uit mijn oor maar erg prettig is het niet om een uur lang een rubber haakje in mijn oorschelp te hebben. Kan persoonlijke gevoeligheid zijn.

De geluidskwaliteit is voldoende, maar niet overdonderend. Zeker niet beter dan de standaard iPhone dopjes, die heeft diepere bassen en groter dynamisch bereik.

Al met al een afrader, maar er komen vast nog een heleboel lovende reviews. Allemaal op dezelfde dag, en met allemaal dezelfde argumenten. Goed bezig Philips.

Pluspunten

• niet zwaar
  • dopjes vallen niet uit je oor

Minpunten

• twijfelachtige reviews!
  • rubber oordopjes gaan kleven
  • verbinding valt steeds weg

loopfanaat 29-06-2016

oorhaak te slap

Op zich een prima product, maar na een paar weken valt het aan de linkerkant nog steeds uit m'n oor. Oorhaak is van te slap materiaal, de andere maten passen niet goed. Ook de bijgeleverde gebruiksaanwijzing is te summier; advies: download een uitgebreidere.

Erwin 29-04-2016

Geweldige oordoppen

Ik was op zoek naar oordoppen die gebruik maakten van bluetooth. De SHQ7900 is een uitstekend product dat makkelijk te koppelen is aan telefoon. Ik heb hierbij een I-phone. Ik ben zeer te spreken over de duur van de battterij. Tijdens het fietsen heb ik nog niet ervaren dat die leeg was. Een nadeel wel is, wanneer je dit vergeten bent je een probleem kunt hebben. Voor het fietsen of andere activiteiten zal ik door dit product niet gauw teruggaan naar oordoppen met draad.

koenvroomen 29-04-2016

Philips SHQ7900

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de Philips SHQ7900. Helaas moest ik nieuwe kopen omdat mijn vorige kapot waren gegaan. Hierdoor heb ik besloten om oortjes in een iets hogere prijsklasse aan te schaffen om zo niet vaker tegen de lamp aan te lopen. Tot op heden ben ik zeer tevreden met het product. Aan de pasvorm is voor mij niet veel veranderd, ze zitten gewoon stevig in de oor. Iets nieuws is dat die gemakkelijk vast te maken is aan je shirt. Wel moest ik wennen aan het aanzetten van bluetooth.

Het verschil merk ik vooral in het kwaliteit van geluid. Hoge tonen en diepe bassen zijn geen probleem, ik ervaar het als erg scherp. Omdat ze ook stevig in de oor zitten heb ik geen last van de wind die tussen mijn nummers door waaien. Er hangt een prijskaartje aan maar heb het gevoel dat de SHQ7900 dat rechtvaardigt!

Dennis 26-04-2016

Top oortjes, elke euro waard!

Omdat ik voorheen vaak problemen had met oortjes die vaak uit mijn oren vielen tijdens het hardlopen heb ik dan toch besloten om de Philips SHQ7900 aan te schaffen met als doel om hier geen last meer van te hebben.

De pasvorm van dit product is uitstekend, de oortjes zitten stevig doordat je ook de mogelijkheid hebt om ze om je oor te doen. Ook heb ik de andere doppen geprobeerd die er bij zitten, ook hier heb ik er geen problemen tijdens het hardlopen.

Een groot voordeel is dat ik deze oortjes via magneten vast kan maken aan mij sport shirt waardoor ik niet de hele tijd heb gevoel heb dat het touwtje van de oortjes tegen mijn nek aan stuitert.

Naast deze grote persoonlijke voordelen heeft de SHQ7900 een goede geluidskwaliteit, ik merk geen verschil met mijn andere oortjes die ik gebruik om thuis of op reis muziek mee te luisteren.

Enige jammere is dat er niet meerdere kleuren beschikbaar zijn, enkel zwart met groen waar er eerst meerdere kleuren van Philips waren dacht ik.