SteelSeries Siberia 350

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de SteelSeries Siberia 350 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

NHalsema 01-08-2016

Comfort en geluid

Geschreven voor: SteelSeries Siberia 350

Nadat mijn Steelseries Siberia V2 kapot is gegaan ben ik al gauw op zoek gegaan naar een nieuwe. Ik prefereer Steelseries headsets over Razr of Logitech omdat deze geen gekke vormen hebben voor de oorschelpen, omdat ze vaak met USB-ingangen i.p.v. 3.5mm audio en mic jacks meegeleverd worden en omdat ze erg simpel toepasbaar zijn op hun eigen software (Steelseries Engine 3).

Helaas heeft deze software vanwege zijn simpele karakter wel een bijkomstigheid, namelijk dat de equalizer erg versimpeld is. Maar dat is vaak te rectificeren door enigszins te sleutelen totdat je de juiste settings hebt gevonden.

Door het simpele en comfortabele karakter van deze headset is het ook zo dat deze letterlijk 'plug 'n play' is. Je stopt de USB-stekker in je computer, Windows scant voor de drivers en binnen een paar tellen heb je een werkende headset die ook nog eens licht geeft. Verder zit de headset heerlijk comfortabel, zachte padding, memory foam, goed voor grote en kleine hoofden en de geluidskwaliteit ontsnapt ook (bijna) niet uit de oorschelpen door.

Door een combinatie van erg simpele software en een dermate goed product voor een redelijke prijs is deze zeker aan te raden voor andere klanten. Je krijgt bij deze waar voor je geld -- geen gekke pieptonen of ruis, geen problematiek met het draad en bovenal geen gezeur om software.