Skullcandy Smokin’ Buds 2 Wireless zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Skullcandy Smokin’ Buds 2 Wireless zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pjotr31 15-02-2016

Onderweg (of thuis) naar je eigen muziek luisteren kan veel manieren. Onderscheid zit veelal in draadloos of met een kabeltje, en in, op of rondom je oor. Wat dat laatste betreft: daar zit veel persoonlijke voorkeur bij. Een dopje in je oor kan veel omgevingsgeluid dempen, zodat je geen dure noise cancelling koptelefoon hoeft aan te schaffen. Maar je moet het gevoel wel kunnen verdragen. Op je oor drukt veelal op de oorschelp, en rondom je oor zou weleens groot kunnen zijn of lijken.
Draadloos scheelt veel gehannes met sjaals, jassen en andere winteraccessoires. Toch is de term een beetje misleidend. Draadloos ben je (in een stereovariant) eigenlijk nooit. Het linker- en rechteroor zullen altijd met elkaar verbonden zijn. Dan zit er dus toch een snoertje tussen beide oren, simpelweg omdat er één bluetoothontvanger is voor beide oren. De ontvanger heeft altijd wel enige omvang, ook omdat er een batterij meegenomen moet worden die meerdere uren luisterplezier geeft. Die ontvanger zit dan ofwel direct achter je oorschelp (denk: gehoorapparaat 1970) ofwel achter in je nek.
De hier geteste koptelefoon is draadloos in-je-oor: de Skullcandy Smokin’ Bud 2 Wireless In Ear. De ontvanger zit in je nek, dus in je oor steekt alleen een comfortabel dopje. Zeer zacht rubber, dus dat voegt zich goed in de oorschelp. Geluiddemping is zeer behoorlijk, dus onderweg is het even extra om je heen kijken naar overig verkeer! In de verpakking zit ook een setje ovalen dopjes, maar dat lijkt overdreven aangezien de oorspronkelijke dopjes zich al heel goed vormen.
Van ontvanger naar oordopjes loopt een platte kabel. Dat maakt in eerste instantie niet zo veel uit, want de afstand tussen ontvanger er oren is zo kort dat er niet veel in de war kan raken. Pas als je gebruik maakt van de “hals” zoals SK het noemt (een plastic beugel die om je nek zit, en waarin de ontvanger geklemd wordt en de draden naar de oren geleid worden) merk je dat de platte draden handig zijn. De hals is namelijk fraai dun en daardoor soepel. En de hals is inderdaad handig, want hoewel het meer ‘casual’ zou zijn om zonder de hals te lopen, verschuift in dat geval de ontvanger te makkelijk uit de nek en komt ergens links of rechts te hangen. In het ergste geval gaat ‘ie dan aan je oor hangen. Minder prettig uiteraard.
Het geluid van de SB2 is prima. Het blijven natuurlijk hele kleine dopjes, dus de spreiding tussen laag, midden en hoog is moeizaam. Toch weet SK zoals altijd hele fraaie diepte in de bassen te geven en is het hoog aangenaam. Wil je mooier geluid, dan kom je al snel op Around Ears die door hun grootte in staat zijn drie aparte speakers/drivers te plaatsen.
De bediening gaat met een afstandsbediening in de draad van het linkeroor. Daar zitten dikke symbolen op voor + en – en daar tussenin het SK logo. Dat voelt dik genoeg om ze op de tast te herkennen. Nadeel is dat SK er voor gekozen heeft om Nummer Vooruit of Nummer Achteruit uit te voeren door lang (ca. 5 sec) op de knop + resp. – te drukken. Dit in tegenstelling tot veel andere merken, waar meerdere keren op de knop drukken het werk doet. Vooruit gaat nog wel, maar Achteruit wordt een uitdaging. Na 5 seconden spring je naar het begin van een nummer. Wil je dan nog een nummer terug, dan moet je de knop nog een keer 5 seconden indrukken. En daar wordt het spannend, want als dat niet binnen de eerste 5 seconden van het nummer lukt, spring je alleen maar weer naar het begin van dit nummer. Klein wedstrijdje met de SB2 dus…
De batterij is niet intensief getest. Wel viel op dat de SB2 piepjes gaat geven als de batterij leeg begint te raken. Dat zou een uur voordat de SB2 uitvalt moeten zijn. In de eerste test zaten daar helaas maar een paar minuten tussen, dus dan valt er onderweg niets meer op te laden. Dat opladen gebeurt trouwens eenvoudig met een micro-USB kabeltje. Overigens blijft een ledje op de ontvanger braaf blauw langzaam knipperen tijdens gebruik. Daar heb je niets aan, tenzij je ogen in je achterhoofd hebt ;-). Had wellicht weer een beetje batterij uit kunnen sparen.
De bluetoothverbinding is over het algemeen prima. Zuiver geluid ook bij telefoon/SIRI/geluidsbesturing. In de kortlopende test waren een paar kleine verstorinkjes die wellicht samenhangen met een druk gebied (Den Haag Centraal Station). Uit eerdere bluetoothervaring (Marmitek) blijkt dat vaker voor te komen, hoewel Bose er fluitend doorheen loopt.
Het totaaloordeel is dat de Smokin’ Bud 2 van Skullcandy een zeer prettige in-ear koptelefoon is met bovengemiddeld goed geluid.

seeya_40 14-02-2016

Afgelopen donderdag deze mooie in-ears mogen ontvangen. Ik wilde ze voornamelijk gaan gebruiken tijdens het sporten, want dan zit een draad van koptelefoon naar (in mijn geval) telefoon in de weg. Maar meteen op verschillende manieren getest:

Donderdag de in-ears opgeladen, dat was snel gebeurd! Vrijdag heb ik de oortjes gebruikt op mijn werk. Koppelen met een Macbook was zo gedaan en ik heb vrijwel de hele dag kunnen luisteren. Langer dan 6 uur. Bereik was prima hoewel ik merkte dat muren en deuren storing geven en het bereik verminderen.

Vanmorgen ook mee wezen sporten. Wat een uitkomst! Tijdens walking lunges gewoon mijn muziek kunnen luisteren terwijl mijn telefoon ergens aan de kant lag. Geen problemen. Het koppelen met mijn Andriod smartphone leverde trouwens ook geen problemen op. Dus helemaal tevreden. Zal ze zeker vaker gaan gebruiken.

Vind de oortjes fijn zitten. Ik krijg vaak pijnlijke oren omdat ze drukken maar dat heb ik met de Skullcandy Smokin Buds 2 BT veel minder. Dat is een zeer positief punt.

Klein nadeel: De oortjes zijn minder geschikt om "eenzijdig" te gebruiken, waarmee ik bedoel om één kant uit je oor te houden. Deze kant hangt dan en kan ervoor zorgen dat de unit in je nek naar die kant verschuift.

Wat betreft geluidskwaliteit vind ik ze prima geluid produceren. Maar ik ben geen purist! Luister graag muziek en dat lukt met deze in-ears heel goed. Ben je dus op zoek naar fijne bluetooth in-ears met een prima geluid kan ik je deze Skullcandy Smokin Buds 2 BT aanraden.

seeya_40 16-02-2016

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb het halsstuk namelijk wél in gebruik, maar bij veel bewegen verschuiven de dopjes toch.

Pjotr31 15-02-2016

Over het eenzijdig gebruiken: het klopt dat de ontvangstunit verschuift, maar dan alleen als je zonder gebruik van de "hals" luistert. Als je de hals wel gebruikt, kan je probleemlos één van de dopjes los laten hangen.

roboweasel 14-02-2016

Op zoek geweest om goede oortjes te vinden om mee te lopen/sporten en gevonden.
Ze blijven perfect op hun plaats zitten zelfs als je begint te zweten. Maar wat voor mij vooral belangrijk was, GEEN last meer van het kabeltje dat blijft haken of tegentrekt. Je voelt gewoon niet dat je ze aan hebt.
Wel jammer dat ze niet waterdicht zijn maar ik denk als je de “ontvanger” goed onder je kledij stopt je zonder probleem een rondje kan lopen in de regen.
Voor sommige is dit een probleem maar ik vind dit juist een voordeel, je hoort nl het omgevingslawaai nog. Zeker tijdens het fietsen is dat een voordeel want je hoort nog het verkeer rond je.
Ook een stel extra dopjes meegeleverd zodat ze voor iedereen gemakkelijk zitten. De geluidskwaliteit is schitterend.
Volgens de specs gaat die na volledige oplading, via USB, 6uur mee zelf heb ik nog maar kunnen testen tot 4uur en ze werkten nog perfect.
Om kort te zijn: mooi design, goed geluid, gaan lang mee, geen vervelend kabeltje tat blijft haken,...
maw een aanrader

roboweasel 03-06-2016

nu na enkele maanden in gebruik heb ik een min puntje gevonden:
Na het sporten laad ik die direct op, soms komt het voor dat er 2 a 3 dagen tussen gebruik zitten en dan merk ik dat de batterij zichzelf ontlaadt en kan het gebeuren dat je halverwege zonder muziek zit want de batterij is leeg

Apoc666 13-02-2016

Ook ik heb mijn Smoking Buds 2 Wireless mogen ontvangen van IBOOD.
Ze kwamen in een mooi klein blauw doosje (afmeting en gewicht volgens PostNL zijn: 10x18x24cm en 0,22Kg.)

De Buds worden beschermd door een stevig doosje.
In dat doosje zit een gebruiksaanwijzing in meerdere talen (ook NL), Garantie pamflet en een stevige plastic verpakking waar de Buds mooi in passen.

Er werd nergens aangegeven dat je de Buds eerst moet opladen.
Maar na een goede 3 kwartier aan de computer waren ze toch echt vol.
Die beloofde 6 speeltijd uur halen ze niet... Het waren er toch echt 8!
Wel vaak op pauze omdat ik ook moet communiceren met collega`s maar dan is de verbinding nog wel actief.

De reden dat ik deze graag wou testen is omdat ik werk met cnc machines die koelen met olie.
Ten eerste is het natuurlijk gevaarlijk om met loshangende draden in een machine te duiken.
Ten tweede vreet de olie ook bijna altijd door de kabeltjes heen.
Dus daar hebben de Buds al een gigantisch voordeel. (alleen van oor tot nek een kabel)
Toen ik de Buds in mijn oren deed viel het meteen op dat het geluidsniveau van de omgeving significant minder was.
Dat is dus een teken dat de doppen goed aansluiten.

Toen kwam het moment dat ik muziek ging luisteren.
De geluidsbeleving die deze Buds geven heb ik nog nooit met in-ears gehad.
Mooie warme tonen, Diepe bass en ook op het hardst vervormen de tonen niet.
Na wat kleine tweaks op mijn Samsung S5 was het geluid helemaal perfect.
Ik heb dingen gehoord in liedjes die ik nog nooit gehoord heb.
Van de low – profile hals merk je absoluut niets tijdens het bewegen.
Het is net als een ketting die om je nek hangt.
Absoluut niet zwaar of irritant.
Deze is ook te verwijderen mocht je dat willen.

Ook zijn deze Buds uiterrmate geschikt voor het gamen op de ps3.
Dankzij de ingebouwde microfoon komen de commando`s om die sniper daar boven op de heuvel te vermoorden kraakhelder door.

En dan komen we nu op de minpunten.
Als je wilt skippen naar een nieuw nummer moet je de volume knop best lang in houden. (dit kan komen omdat het via bluetooth gaat)

Er wordt geen stekkerlader bijgeleverd.
Niet elke werkplek heeft een optie tot usb opladen.

capac 12-02-2016

Review Skullcandy Smokin'Buds 2 Wireless - Zwart.

En daar was ie dan - de Skullcandy Smokin'Buds2 Wireless editie - netjes verpakt door Ibood.com in een leuke blauwe happy box :-)

Vereerd dat ik één van de testers mocht zijn...was ik heel gemotiveerd om deze buds aan een heel kritisch oor te testen. En kritisch ben ik wel - ik heb mijn deal van earphones, running buds, hoofdtelefoons, wireless buds al gehad... ik weet niet of dit aan mij ligt (waarschijnlijk wel) maar ik heb moeilijke oren... althans de schelpen waar de buds in dienen te passen... het ene oor is het andere niet... zelfs links versus rechts verschilt bij me...

Hoogstwaarschijnlijk is dit perfect normaal... maar het maakt het vinden van de juist earphones er niet eenvoudiger op.

Ik loop dus - en redelijk wat - praktisch elke dag - op een meestal harde ondergrond - veel schokken - ik zweet snel ... en ja hoor, ook uit mijn oren... dus 't is best wel belangrijk dat de earbuds zweetbestendig zijn, geschikt om te sporten, en het niet begeven na enkele maanden intensief sporten....Tot dusver de achtergrond, èn de bijhorende verwachtingen.

Het uitpakken : simpel... niet teveel verpakking, geen schaar die je nodig hebt om je te ontdoen van de aan elkaar gelaste plastic verpakking, nee alles laat zich gewillig ontdoen van de beperkte verpakking.
Een extra setje plugs is meegeleverd - een USB laadkabeltje (micro-usb), de earbuds natuurlijk....en een beknopte handleiding...

Opladen doe je best even voor je er aan begint - bij mij duurde het ongeveer een uurtje en een half. En dan zou je er tegenaan kunnen voor een 6 tal uren. Nu een 6 tal uren lopen zal ik nooit doen... maar na 3 a 4 runs is het toch effe herladen voor me. Dit hou ik best in het achterhoofd.

Mijn eerste indrukken / oordeel pen ik hier alvast neer...

Degelijkheid : 4/5 - materialen die gebruikt zijn zijn naar mijn eerste mening degelijk - het voelt niet te plastic achtig aan - beetje rubber gevoel.

Ergonomie/Fit : 5/5 - zit gewoon goed, echt heel goed - ik hou van de 'neck-fit'... ligt lekker in mijn nek - kabeltjes houden zich netjes op de achtergrond en worstelen zich nooit rond je oren... heerlijk... geen ge-bengel meer van te lange kabels !

Plugs : 5/5 - zeer goede fit - eindelijk een setje "non-ego-ear-plugs" die in mijn oren zitten zonder prominent aanwezig te zijn... love it... Maar het ene oor is het andere niet...dus wat voor mij okay is, is voor jullie misschien niet zo!

Audio : 4/5 - goed tot zeer goed - de bass is wel sterk aanwezig en neemt ietwat de bovenhand - voor sommigen is dit geen probleem, anderen durven hier wel eens over struikelen. Het is en blijft echter een persoonlijke voorkeur.

Mic : 4/5 - Tja... het neemt je stem op he :-) En de andere kan je horen... Prima toch ?

Bediening : 5/5 - Geen verrassingen hier - alles zit op de juiste plek - volume, functietoets, microfoon... te bedienen met de linkerhand.

Sporten : 3,5/5 - goed - Is zweetbestending - niet waterdicht - dus lopen in de regen hoort er niet bij - tenzij je de Skullcandy verbergt onder je jack.

Prijs : 5/5 - Heel Sterk, een zeer faire prijs voor deze set...

Eindoordeel : 4,5/5 - dit is mijn eerste ervaring met het Skullcandy merk - en ik moet toegeven - het is een aangename eerste kennismaking - een heerlijk prijs/kwaliteitsverhouding, een degelijk product, goeie sound, perfect fit.... Wat meer heb je nodig voor deze prijs? Wie doet beter?
Zou'k 'm kopen -> Ja!