Sennheiser CX 300-II Precision zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser CX 300-II Precision zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

MaFoDes 11-12-2017

Beste koop ooit

Deze CX-300 II heb ik inmiddels al meerdere jaren (6) in gebruik. Voorheen tijdens het joggen, maar ook tijdens wandelingen en reizen. Ze zijn intensief gebruikt!
Als audiofiel blijft de geluidskwaliteit van deze set mij verbazen. Ik heb nog geen enkele andere (ook duurdere) oortjes gevonden met dit mooie warme, maar ook dynamische geluid.
Het a-symmetrische snoer is vreemd, maar went snel. Ik heb er geen last van.
1 rubbertje ooit verloren in een donker vliegtuig, maar voor een paar euri vond ik de originele op internet te koop. Ja, er zitten extra bij, maar na al die jaren vond ik die niet meer.
Zelfs bij lang dragen gaan de oortjes niet storen in het oren. Een "luchtige, degelijke pasvorm" zonder dat ze "uit het oor vallen".
Natuurlijk raakt het snoer bij mij wel eens in de knoop, want ik gooi hem ergens in de la en dat dan gebeuren dat soort dingen. Meer te wijten aan mijn eigen lompheid dan aan de oortjes zelf.
Ik ga mijn dochter nu ook een setje kopen. Zoveel vertrouwen heb ik wel in deze Sennheiser.

Pluspunten

• Audiokwaliteit
  • Prijs

Minpunten

Tobias Otten 06-12-2017

Prima oortjes

Prima oortjes, voor de prijs is de kwaliteit van het geluid erg goed, ze zaten wel redelijk slordig in de verpakking. Het doosje dat je erbij krijgt is mooi, maar het had iets praktischer gekund.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Design Doosje
  • Design oortjes
  • Geluidskwaliteit
  • Goede demping achtergrond geluid

Minpunten

• Onpraktisch doosje
  • Rommelig in doosje gestopt
  • Ruisgeluid van de draadjes

JeremyV 15-02-2016

Op het moment dat mijn oude samsung oordopjes die standaart meegeleverd werden bij mijn telefoon het hadden begeven had ik besloten om toch maar richting wat kwaliteits materiaal over te stappen.

Toen ik in de winkel stond werden deze aan mij aanbevolen dus zo gezegt zo gekocht.

De oordopjes zaten in een mooi kwalitatief sterke verpakking em dat is wat je moet verwachten. Eenmaal de eerste keer in gebruik wist ik niet wat mij overkwam. Het geluid is heel helder en de bas die is niet te machtig maar zeerzeker wel aanwezig en dat is wat voor mij een must was.

Peter 22-01-2016

Pas een paar dagen deze oordoppen in mijn bezit. Ze klinken erg blikkerig en. Het is net alsof je teruggaat in de tijd met het geluid. Bar en bar slecht vind ik ze. Dus voor mij gaan deze gelijk de prullenbak in. Hupakee weg ermee. Mijn oordoppen die ik oorspronkelijk had van een ander merk die net zo duur waren als deze klinken 10 keer beter. Al met al een flinke miskoop van deze senheiser........

DoubleUK 21-08-2017

Ik had hetzelfde. Bij mijn oude Apple EarPods viel één kanaal uit, dus moest ik nieuwe zoeken. Deze kreeg goeie reviews en iedereen had het over het goeie bas-geluid dus gekocht.
Maar de teleurstelling had niet groter kunnen zijn. Het klinkt alsof je de woofers uit een luidspreker hebt gesloopt. Raar blikkerig geluid. En ik heb ook alle rubberen oordopjes gebruikt wat voor een beter basgeluid zou moeten zorgen. Misschien dat ik rare oren heb maar het werd maar niet beter.
Uiteindelijk EQ toegepast (wat niet nodig was bij mijn Apple EarPods) en toen werd het eindelijk beter.
De kwaliteit is nu een stuk beter. Maar ik verbaas met erover dat dit niet bereikt wordt zonder gebruik van een aparte EQ-app.

frankpro 23-01-2016

Denk dat je dan iets aan je instellingen moet doen, want ik gebruik ze op mijn MP3 speler van Sony en daarop klinken ze echt geweldig een mooie Bass hoor je en mooie hoge/ midden tonen.
Ook als ik ze op de home cinema set zet klinken ze geweldig

moudmaijer 19-09-2014

Voor het geld prima doppen. Ik vind het geluid OK, maar verder niet heel bijzonder. Ik had hiervoor goedkope Sony doppen die wmb net zo goed waren. Wat me eigenlijk het meest irriteert is dat de oordoppen slecht blijven zitten in mijn oren, of als ik andere rubbers erop zet, dat het geluid in kwaliteit erg afneemt qua laag weergave. Ook vind ik het rubber snoer zeer onpraktisch. Het zit altijd in de knoop en omdat het rubber is schud je het niet makkelijk uit elkaar. De plug (die in mijn telefoon gaat) had ook wel iets kleiner gekund. Deze staat een centimeter van het apparaat, als het niet meer is.

StagD 30-06-2013

Ik heb deze gekocht nadat mijn cx250 oordopjes na jarenlang gebruik kapot zijn gegaan. Deze kostte mij 30 euro en ik wou dit keer oordopjes met nóg betere kwaliteit dus heb ik deze gekocht. Zodra ik een nummer opzette was ik echt verrast hoe bar slecht de kwaliteit van het geluid is. Dit moet zogenaamd extra bass hebben maar mijn cx250 oordopjes klonken 10x beter. Het klinkt heel blikkerig, leeg en de plug van het koord naar je mp3 speler toe zit heel los en vraagt erom om kapot te gaan. Daarnaast heeft het geen volumecontrol en een koord van oordopjes is langer dan de ander, wat ook heel vaag is. Ik snap echt niet dat deze bijna 2x zo duur zijn dan de cx250 als ik naar het geluid kijk, het is echt superslecht. Ik raad iedereen aan om de cx250 te kopen in plaats van deze.

silentyyh 18-10-2013

Het ene uiteinde van de draad is langer zodat je deze achter je nek langs kan doen, zo zit de kabel minder in de weg.

ReBra 19-01-2013

Werkelijk zeer goed.
Al 4 jaar in gebruik.
Maar, na 4 jaar prima gebruik, begon het volume af te nemen.
Komt gewoon door het oorvet, wat zich natuurlijk ophoopt voor en in het gaasje.
Het verwijderen, gaat meestal niet, daar je het er juist indruk.
OPLOSSING: Gaasje verwijderen met een scherp stanley mes.
En hij is weer al vanouds.
Maargoed de bescherming is natuurlijk weg, maar hij kan weer ff mee.

W.Kiel 29-10-2012

Ik heb de CX 300 II van Sennheiser inmiddels al bijna twee jaar en ben er (nog steeds) erg blij mee.

In het begin moest ik enorm wennen aan de koptelefoon. De bas frequenties zijn namelijk duidelijk aanwezig. Echter wende dit vrij snel en ik ben nou zeer tevreden over de geluidsweergave; hij geeft een mooie weergave van het hele bereik en een duidelijke maar strakke bas.

Ik gebruik deze hoofdtelefoon samen met een iPod Touch 4G wat naar mijn mening een zeer goede combinatie is. Ik vind dat de iPod een mooi geluid produceert maar dat dit teniet wordt gedaan door de schelle dopjes die meegeleverd worden door Apple. De CX 300 II geeft het hele bereik van mijn muziek (vooral Pop, Top 40 en Rock) juist wel erg mooi weer.

De asymmetrische kabel voegt voor mij geen waarde toe omdat ik de kabel gewoon voorlangs draag maar het hindert ook niet.
De dopjes zelf zijn mooi vormgegeven, en erg klein zodat ze nauwelijks opvallen. Er zijn oor adapters meegeleverd in de maten S, M en L en wanneer je de juiste maat gebruikt zitten deze comfortabel.

Wel erg jammer is dat de jack-connector een keer losgetrokken is uit het gegoten omhulsel. Dit probleem heb ik weten te verhelpen door het weer vast te zetten met een kleine ty-rap.

Sinds korte tijd heb ik het idee dat de linker oordop een iets lager volume heeft (waarschijnlijk door het verstopt raken van het geluid kanaal).

Door lang en intensief gebruik merk ik dus wel dat het setje minder wordt, wat natuurlijk ook logisch is. Daarom heb ik naast deze set een Sennheiser CX 800 gekocht. Ondanks dat deze nog beter zijn (en veel duurder) neemt dat niet weg dat ik nog steeds erg tevreden ben met de CX 300 II. Het is een heel goed setje, zeker voor deze prijs (destijds ongeveer €45,-) en ik kan hem iedereen aanbevelen!

Voordelen:
- Goede geluids kwaliteit
- Mooie basweergave
- Comfortabel en mooi design
- Etui en oor adapters in diverse meegeleverd

Nadelen:
- Connector is gevoelig voor breuk
- Geluid kanaal kan verstopt raken

Titje 10-09-2012

ik zet het er toch ff neer :D ik heb deze doppen nu meer dan 3 jaar in bezit. altijd veel gebruik van gemaakt en heel wat uren per dag. ben er altijd zuinig op geweest meteen na gebruik in dat hoesje gedaan. ik had ze toen voor 50 euro gekocht. ik draag ze ook op me werk als gehoorbescherming bij machines omdat ze 90% dempen van omgevings geluid las ik. en ofc muziek aan he :D en waar nodig gehoorkappen erover heen. ze zijn nu helaas aan het slijten bij de plug. dus moet ik nieuwe kopen. denk dat het weer deze worden. dus heb er veel plezier van gehad en was die 50 euro wel waard. over het geluid: de bass is goed met een telefoon (nokia n95 en nu sgs2) en met cowon s9 perfect! midden en hoge tonen zijn ook goed. ligt er altijd toch aan hoe je je geluidsbron insteld. die cowon is een perfecte mp3 speler. wat ik bij reviews mis is de muziek wat mensen luisteren bij doppen dus is het lastig om te bepalen of ze goed voor je zijn. een persoon die klassieke muziek luisterd vind de bass te veel en voor iemand die hardstyle luisterd denkt er zit geen bass in. nou in deze zit goede bass. mijn muziek is hardstyle, speedcore, terror, hardcore, frenchcore. en nog meer :D dus als je oordoppen zoekt voor die muziek koop deze gewoon ze zijn nu ook goedkoper. oja draagcomfort, ik vind de rechter kabel iets te lang heb niet zon dikke nek. oja en ze blijven goed in je oren zitten. vormgeving cijfer moest ik geven. ik vind ze mooi maar mij gaat het om het geluid ik kijk er geen uren naar. en omdat ze goed zijn geef ik een 8. de rest had ik al gezegt. veel plezier ermee.

Tom Holewijn 03-09-2012

De oordopjes zitten als gegoten en worden met drie verschillende opzetstukken geleverd. Wat ik als gigantisch nadeel heb beschouwd is het feit dat die van mij nu al drie keer kapot zijn gegaan aan de kant waar de plug zit. Deze is namelijk zo gemonteerd dat hij makkelijk kapot gaat. Ik kan het dan ook ten zeerste afraden deze oordoppen te kopen. Aan kapotte oordoppen zitten nauwelijks voordelen en bij mij waren ze na twee maanden door. Wel kreeg ik nieuwe die na een half jaar op precies dezelfde plek kapot gingen. En dit gebeurde later nog eens. Al met al wel een product dat que kwaliteit fantastisch is, maar qua levensduur het erg laat afweten.

frankpro 04-09-2012

Weet ik niet wat jij er mee doet maar hier heb ik toch echt geen last van.
Heb ze nu al meer dan een jaar en gebruik ze regelmatig maar zijn nog steeds heel geen breuk niets.
Misschien ben je iets wat onvoorzichtig met het in en uit doen of je trekt regelmatig aan de (dunne) kabeltjes ??.

Ik vind deze oordopjes nog steeds Geweldig en vebaas me nog steeds dat er zo een geluid in zit. (zen net 2 grote subwoofers die ik naast me oor heb>

S.Vlaar 22-06-2012

Ik was al redelijk wat hogere kwaliteit oortjes gewend, toen een vriend mij deze oortjes adviseerde toen mijn oude kapot gingen.
De oortjes zitten heel goed en de geluidskwaliteit is prima. diepe bass en mooie hoge en midden tonen.
De vormgeving van de oortjes zelf is heel mooi, alleen ik vind de jack aansluiting een beetje onhandig vorm gegeven. Ik vind het prettiger als de aansluiting recht is en niet onder een hoek, maar dat is mijn voorkeur.
En mijn laatste probleem met de oortjes: ik heb ze s,ochtends in mijn broekzak gestopt en toen ik in de trein stapte en in me broekzak voelde waren ze weg, en heb ze tot nu toe nog niet terug gevonden.
Erg zonde

Raffi 20-06-2012

Zitten gewoon goed. erg kleine doppen voor in-ear want bij goedkope varianten kunnen die flink uit je oren steken wat lelijk is. Geluidskwaliteit prima. Vooral bassen en wat minder hoge tonen. Alleen nu de maar: Na een jaar valt het geluid steeds weg bij de linker oordop. Beginnend kabel bruikje bij jaggplug. Toch jammer want de prijs is er niet naar om ze na 1 jaar weg te mogen gooien. (wie weet dat garantie nog wat goed maakt :))

Troopske 17-05-2012

Ik ben normaalgesproken altijd goedkopere oordopjes gewend. Beste oordopjes die ik heb gehad zijn degene meegeleverd bij mobiele telefoon en m'n ipod. Nou ik weet gewoon niet wat me overkwam toen ik de sennheisers opzette!!! Je hoort ineens achtergrond instrumenten die je nog nóóit hebt gehoord (zelfs níet op mijn stereoset die redelijk fatsoenlijk is) heb je nog de bass, waarvan ik nog nooit gedacht heb dat bass zó helder en vol kan klinken op oordopjes.

Vormgeving is verder gewoon prima, zie er lekker strak en styly uit, je moet wel van zwart houden, had het liever eigenlijk in het wit gehad.

Draagcomfort is gewoon prima, heb nóóit last van pijnlijke oren gehad, wat toch wel regelmatig voorkomt bij niet in ear headphones van harde plastic.

Wat duurzaamheid betreft kan ik niet zoveel zeggen nog, hebt deze set pas een half jaar. Hij is wel ontzettend degelijk gebouwd. Al een aantal keren gehad dat kabeltje ergens in is blijven steken waardoor er een flinke ruk aan is gegeven. Visdraden zijn ze nog niet, maar de kabeltjes kunnen wel behoorlijk wat verdragen kwa trekkracht.

Je krijgt er een mooi elegant leren zakje bij waar je de dopjes in kan bewaren en ik vind dat je het daar dan ook in HOORT te bewaren in plaats van gewoon in je broekzak! En ik denk dat als je het op die manier doet, je nog jaren lang luisterplezier zal beleven met deze geweldige headphones!

Mark299 25-12-2011

Heb deze oortjes nu ongeveer een half jaar en mijn linker oortje doet het niet meer. Dit komt doordat het koppelstuk van deze oortjes van slechte kwaliteit is. jammer dit is echter niet meer te maken en heb in de tijd 60 euro voor deze set betaald.

Ik ga voortaan toch voor een ander merk die een recht koppelstuk hebben en niet in een hoek.

kwaliteit hadden deze oortjes zeker, een goede diepe geluidsweergave met mooi helder geluid.

Maar ik vindt het geen aanrader!

Sbkees 29-08-2011

Goede oordopjes met goede kwaliteit, maar ....
Ze verzamelen oorsmeer en na een paar maanden zijn ze dichtgeslib, en ze zijn niet uit elkaar te halen om te reinigen.
Ik vind ze wat duur om als weggooiproduct te gebruiken. Jammer.

jan_v 01-09-2012

Ik heb ontdekt dat je de oortjes heel snel kunt schoonmaken door met het oortje (eerst rubber oordopje eraf halen) over een heet sponsje (action sponsjes met witte kant) te wrijven. Het smeer lost dan ineens op en het oortje produceert al snel weer volop geluid.

frankpro 11-07-2011

Zondag deze Sennheiser CX 300-II gekocht bij de Media Markt Rotterdam net geen € 40,- vond het wel een hoop geld voor 2 van die kleine dopjes maar wat bij de MP4 speler zat vond ik helemaal niets (qua geluid dan)
Gebruikte eerst maar even de In-ear Headset van mijn Samsung telefoon (deze kon ik (omdat die 2 gelig is) deze had bijna het zelfde geluid als deze Sennheiser CX 300-II maar had maar een erg kort stukje snoer maar over en ik kon nergens een verleng kabeltje vinden van ± 80 á 100 CM (was vanaf 2.5 meter) En ja ik kan er natuurlijk ook 1 zelf maken maar dan krijg je zo'n niet al te fraaie female plug )

Maar om terug te komen op de Sennheiser CX 300-II ik gebruik deze in combinatie met de E453 Walkman Video mp3-speler en moet zeggen het geluid is echt geweldig (ligt er aan hoever je de oordopjes in je oor stopt en welk formaat oordopjes (klein, middel, groot)je gebruikt.
heb niet echt last van het snoer wat asymmetrisch is.

wat de duurzaam heid is weet ik nog niet maar de tijd zal het leren, tot nu toe zeker tevreden.
Dus mocht je een goede in-ear hoofdtelefoon zoeken is dit het overwegen waard (via het internet zijn ze al te koop vanaf €27,-) komt vaak nog wel verzend kosten bij)

Her68 16-06-2011

Wat kan je verwachten voor €39,- (MediaMarkt Zoetermeer)? Prijs/kwaliteit verhouding is heel redelijk. Draagcomfort is okay, niet opvallend goed of slecht. Vormgeving een zesje, omdat ik niet houd van verschillende draadlengte links en rechts. Geluidskwaliteit via laptop is voldoende, soms tikje scherp en vervormd. Moet hem zeker niet te hard zetten, want dan is het niet aan te horen. Kan natuurlijk ook aan mijn laptop liggen ... Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, net in bezit. Ik ben er tevreden mee en de prijs is redelijk.

Youri6214 03-02-2011

Weet niet zo goed wat ik hiervan moet zeggen. De doppen zitten fijn en zien er prima uit. Duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets over zeggen aangezien ik ze pas een paar dagen heb.

Voor het betaalde geld (euro of 30 bij Foka)is het een aardige oordop, meer niet. De beoordeling van 8.5 is wat mij betreft dan ook overdreven. De hoge tonen zijn overstuurd en het geluid klinkt nogal vlak. Weinig dynamiek te vinden. Zeker zodra je het volume wat harder zet merk je hoe rommelig de weergave eigenlijk is.

Voor mij is het een stap terug in vergelijking met mijn oude doppen en geen vergelijking bij de audio die ik thuis heb. Wanneer je thuis gewoon een huis, tuin en keukensetje hebt en normaal gesproken in deze prijsklasse je oordoppen koopt ben je denk ik tevreden met het geluid.

Voor het geld leveren ze een redelijke prestatie, vandaar de voldoende, maar als je iets kritischer bent en het budget laat het toe zou ik toch echt een stap hoger kijken.

zeeuwse12 28-01-2011

-----------Update review, 28-1-2011----------
Wat een feest, na het schoonmaken(met 70% pure alcohol)is het volume weer helemaal terug!!!!
Jackplug voorzichtig gelijmd, hoop dat hij op deze manier nog lang blijft zitten,wnt het geluid is echt subliem!!

---------1e review, 23-1-2011--------
Prima product, helaas na een jaar,
veel volume verlies, probeer ze eerst schoon te maken, als dat geen verbetering geeft, toch maar Sennheiser inschakelen, de jackplug is ook losgegaan,
ben toch best wel voorzichtig.

Brammelien 09-01-2011

Na twee keer de EP-630 en twee keer de EP-830 was ik het nu zat om telkens de kapotte setjes om te ruilen. Zonde! Zulke goede oordopjes. Echt genieten! Maar zo’n slechte jackplug. Geen goede trekontlasting en/of vulkanisering. En dus na een tijdje begaf één dopje het altijd. Nu dus gekozen voor de Sennheiser. En qua behuizing van het oordopje lijkt het als twee druppels water op de EP-630. Hmmmmm. In ieder geval ook een geweldig geluid! Ikzelf combineer de dopjes met een COWON D2. Dus ik tweak zelf de tonen nog een beetje met de equalizer. Echt mensen, de combinatie van deze twee is écht geweldig! De jackplug van de CX300 II ziet en voelt stukken beter. Een dikke plastic hoekplug.

SiemV 15-09-2010

Passen goed, met de bijgeleverde drie maten dopjes goed op maat te zetten.

Geluidskwaliteit is erg goed, prima bereik, mooie bas, maar helaas te scherpe hoge tonenweergave. Jammer, doet echt afbreuk.

Ook slecht vind ik de manier waarop beweging tegen de snoer wordt doorgegeven; het schurende geluid is echt hinderlijk. Heb weinig ervaring met andere kwaliteitsdoppen, dus kan dit niet goed vergelijken.

hififf 15-09-2010

Vanochtend heb ik bij de Mediamarkt in Amsterdam deze oortelefoon gekocht, voor 39 euro. De afgelopen dagen heb ik verschillende sites bezocht met reviews en heb besloten dat ik maximaal zo'n 50 euro wilde uitgeven.

Mijn interesse ging uit naar AKG, Ultimate Ears, Sennheiser en Klipsch. Heb de reguliere merken Sony en Philips even links laten liggen. Vraag me niet waarom.

De meest aansprekende leek mij de Klipsch S4, maar deze is met 75 euro boven mijn budget. De overige typen (AKG 330/340, UE MetroFi en CX 300) zijn iets voordeliger en bovendien in de winkel (MM) verkrijgbaar. Is wel zo handig met eventueel retourneren.

Ik luister naar diverse soorten muziek. Soul, Jazz, R&B, (Club-)house, Techno en Hip Hop. Reden voor enigzins neutrale dopjes dus.

Wel: neutraal zijn ze. Te neutraal. Er zit totaal geen dynamiek in. Als iemand me zou vertellen dat het de standaard meegeleverde set is bij bijvoorbeeld een MP3 speler van 50 euro, zou ik het ook geloven. Wat een teleurstelling.

Als er al enige afwijking is van neutraliteit, dan is dat in negatieve zin. Te veel "hoger midden" bij hogere geluidsvolumes en een gebrek aan laag in het algemeen. Ultralaag is wel beschikbaar, maar alleen als je de dopjes stevig in je oor drukt.

Als ik positief was geweest, had ik hier ook een review geplaatst. Wat ik morgen dus ga doen, is het zaakje retour brengen. Ik zal deze review aanpassen met de ervaring die ik met mijn nieuwe keuze op doe. Waarschijnlijk ga ik voor een AKG setje, de 330/331.

PaulusB85 18-03-2010

Nadat mijn vorige hoofdtelefoon (philips met nekband) een kabelbreuk opliep, wilde ik toch weer in-ear dopjes.

Nu een paar dagen in bezit en ben er tevreden over. Lekker in de trein zonder omgevingsgeluid en ze hoeven niet zo hard, zodat je de rest van je medereizigers niet stoort en je eigen oren wat langer meegaan. Alleen als je je muziek uitzet, hoor je wel iets van de omgeving, maar met muziek aan is dat verwaarloosbaar.

Geluidskwaliteit is prima, niet overdreven goed, maar absoluut veel beter dan bijvoorbeeld de iPod oordopjes. Prijs/kwaliteitsverhouding is dus goed.

Wat ik zeker nog wil noemen is het draagcomfort. Ze zijn lekker klein, dus je hebt weinig last van de wind op de fiets! Geluid door het snoer hoor je wel, maar het isolatiemateriaal is meer dempend dan andere dopjes die ik ooit gebruikt hebt.

Ik durf nog niet zoveel te zeggen over de duurzaamheid, de snoertjes ogen wel wat dunnetjes, maar ik ga er voorlopig van uit dat het wel goed zit.

Al met al dus een prima aankoop en zeker aan te raden voor de dagelijkse OV-reiziger.

twannos 04-11-2009

Hallo

Ik vind deze oortjes erg goed, ik gebruik ze voor, mijn mobiel, laptop, en computer.
De oortjes zijn erg klein ik heb soms niet eens door dat ik ze in heb en de oortjes hebben een goed zuiver geluid.
De bas in deze oortjes is ook zeer goed.
Je moet wel weten hoed je de oortjes goed in moet doen om het beste uit de oortjes te halen. (je moet ze een beetje van achter er indrukken)

Traveler 19-09-2009

Uitstekende oordopjes voor mensen die veel reizen met de trein, bus, metro of vliegtuig. Omgevingsgeluid wordt goed gedempt waardoor het geluids-niveau van je MP3 speler ruim 50% lager kan.
De dopjes zijn zo klein dat ze niet uitsteken, en je dus op 1 oor kunt gaan liggen met je dopjes in. (grootste voordeel van deze senheiser dopjes t.o.v. ander merken)!!
Het nadeel van in-ear dopjes in het algemeen zijn dat ze wat lastiger in te doen zijn en bewegingen van het draadje zijn hoorbaar.
Geluidskwaliteit is zeer goed (persoonlijk vind ik dat ze iets teveel bas weergeven, en iets te weinig middentonen)
Ik had ze voor 44,- bij Media Markt.