Sony MDR-ZX770BN zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-ZX770BN zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Sunil Joyous 28-03-2018

Could have been better

Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

very cheap plastic is used. started getting sweat after 10 minutes use. wear comfort is not good due to design of headphone.

Justine 06-12-2017

Top koptelefoon!

Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

Ik bevel aan deze kooptelefoon! Gebruik deze al half jaar hij doet uitstekend,
Baterij duur goed geluid en noosecanxelation en bayerij duur is ook goed!

Pluspunten

• Snel verbindt met bluetooth
  • Goed noosecamxelation functie
  • Goede accuduur

Minpunten

• Afmeting wat groot
  • Wat zwaar als je de hele dag op je hoofd draagt

Hendrik 29-10-2017

Sluit goed om de oren

Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

Het is een mooi en goed zittend hoofdtelefoon, zit een prachtig geluid in en draadloos te gebruiken, is licht van gewicht en een mooi design

Pluspunten

• Zit goed op het hoofd
  • Is licht
  • Sluit goed over de oren
  • Prachtig geluid

Berend 25-08-2017

Harde ruis door wind

Koptelefoon vandaag in huis gekregen en meteen enthousiast getest op de fiets. Het woei vandaag vrij hard en daarbij kwam meteen een groot mankement aan het licht. Er komt namelijk een oorverdovende ruis van de wind door de koptelefoon die ook niet met de noise cancelling te verhelpen valt. Je moet het geluid echt loeihard zetten om dit nog voldoende te horen. Aangezien ik een luisterboek aan het luisteren was, was dit noodzakelijk om het nog goed te kunnen verstaan en ik kreeg er dan ook al snel hoofdpijn van. Jammer dat niemand hier eerder op in was gegaan. Deze gaat direct terug de doos in en retour afzender

Pluspunten

• zit lekker

Minpunten

• oorverdovende ruis door wind

Ellie 02-05-2017

Valt me wat tegen

Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

Beetje tegenvaller. Er zit geen vliegtuigadapter bij, het hoesje vind ik wat klungelig en het is eigenlijk een noise reduction koptelefoon, géén noise cancelling. Ik vond het in het vliegtuig niet echt zoals ik had gehoopt.
Je moet ook goed opletten dat ie is opgeladen, anders doet ie het niet.
Misschien toch beter om een extra cent uit te geven en een Bose te kopen.

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Zit comfortabel

Minpunten

• geen vliegtuigadapter
  • zakje met een koordje
  • noise reduction, géén cancelling
  • korte kabels

Johnson 11-02-2017

Comfortable hoofdtelefoon met goed geluid

Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

Deze hoofdtelefoon draagt prima. Het geluid is wat zwaarder van toon - meer bas - maar dat vind ik fijn. Zowel bluetooth als bedraad is deze hoofdtelefoon te gebruiken. Draad vind ik tekort.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Geluid

Minpunten

• draad is tekort

Sander 10-09-2016

Prima geluid

Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

Voorheen gebruikte ik de standaard iPhone koptelefoon en heb deze met name gekocht voor de noise reduction in het vliegtuig. Getest in vliegtuig en werkte prima. Geen gehele onderdrukking van geluiden maar dat was verwacht, bijgeluid gaat naar de achtergrond. Bij De in-flight entertainment met de standaard koptelefoon had ik het volume op 75 tot 100%. Met deze koptelefoon via de kabel en met noise cancelling op 30 tot 40%. Wel werkt dit het beste met geluid op je koptelefoon. Als je echt stilte wilt hebben is deze niet geschikt.
Zitcomfort is prima, de over-ear geeft geen druk op de oren en ik kon deze makkelijk 6 uur ophouden.
Enige nadeel is dat deze niet heel compact in te klappen is, verder prima koptelefoon met veel beter geluid dan ik voorheen gewend was!

Pluspunten

• Geluid
  • Noice cancelling
  • Prijs

Minpunten

• Niet volledig stil
  • Niet compact

Domingo 26-02-2016

De hoofdtelefoon zit comfortabel om de oren. Heb 'm uren achter elkaar gedragen bij het film kijken tijdens een vlucht naar Bali. Met de noise cancelling hoorde ik het geluid van het vliegtuig nauwelijks. Prima hoofdtelefoon!

Mladen Caran 22-02-2016

Voldoet aan alle verwachtingen. Bovengemiddeld geluidskwaliteit zeker als je bedenkt dat het om een bluetooth verbinding gaat. Draagconfoort is zeker goed en je kan een langere periode naar je muziek luisteren zonder dat er irritaties ontstaan. Misschien wel een beetje aan de dure kant maar wel zeer degelijk product.

Nienke 21-02-2016

Ik ben erg blij met mijn keuze voor de Sony MDR-ZX770BN. De koptelefoon ziet er mooi uit en zit erg comfortabel (ook na een paar uur dragen). De knoppen zijn makkelijk te bedienen en het geluid is erg goed. De belangrijkste reden voor mij om deze koptelefoon te kopen was de noise cancellation en deze werkt erg fijn! Reizen in de trein en bus wordt een stuk rustiger. Ook een groot voordeel: he muziek hoef je niet meer zo hard te zetten om omgevingsgeluid uit te sluiten, dat luistert een stuk prettiger. En op kantoor kan ik ongestoord werken, ook als collega's zitten te praten en de radio aan hebben staan. Toegeven: de noise cancellation van de Bose Quit Comfort is beter, maar deze is ook 2x zo duur. Daarom vind ik de Sony echt een aanrader!

Joostul 21-02-2016

Een prachtige headset met mooi geluid. De bass is niet geboost, dus dat klinkt wat anders dan je gewend bent misschien van andere headsets. Je kunt eventueel de bass een beetje boosten vanaf je telefoon, dat zou ik wel aanraden.

Ik heb zelf een bril en dat doet wel af aan het overear design. Als ik de Noise cancellation aan doe merk ik eigenlijk weinig verschil omdat het geluid nog langs mijn bril "lekt". Dit is niet echt de schuld van de headphones, maar wel iets om op te letten. Ook heb ik zelf vrij veel last van lawaai van de wind tijdens het fietsen. Deze headset is het beste geschikt voor thuis of OV gebruik.

De bluetooth werkt bijna perfect. Af en toe een kwart seconde hickup, maar dat is bijna niet te merken. Samen met de NFC tag om te pairen werkt het als een droom.

De controls op de headset werken prima. Het laden werkt perfect en hij gaat goed lang mee.

Conclusie: naast de teleurstellende noise cancellation niks aan te merken op deze bijna perfecte headset.

L 16-02-2016

Deze koptelefoon nu enkele weken in bezit. Draagt super om de oren, mooi helder geluid en fijne bediening. Door de NC geen last van omringende geluiden en de batterij gaat lang mee.

Christian Donker 14-02-2016

Het geluid wordt netjes weergegeven waarbij de Noise Cancelling zijn werk naar behoren doet. Ook qua batterijduur is het cf. de specificaties en hoef je niet vaak op te laden.

Kris Aerden 13-02-2016

Na een maand in het bezit te zijn van de hoofdtelefoon ben ik er aangenaam tevreden van.
de geluidkwaliteit is zeer goed en niet te luid . de tonen zijn realistisch zonder een overheersende bas.
vormgeving en draagcomfort zijn zeer goed ook na lange tijd
duurzaamheid moet zich nog bewijzen omdat ik hem nog maar een mand heb maar die lijk toch meer als voldoende

Robin 12-02-2016

Na lang zoeken naar de juiste koptelefoon had ik hem eindelijk gevonden, de SONY MDR-ZX770BN, de ideale koptelefoon voor mij. Voordat ik iets koop ben ik altijd lang bezig met vergelijken van producten.

Uiteindelijk heb ik de SONY MDR gekozen en tot op heden nog geen spijt van gehad. Het was voor mij de juiste balans tussen prijs en eigenschappen. Ik draag de koptelefoon vaak tijdens het studeren en als ik onderweg ben. De koptelefoon heeft een goede pasvorm, na uren op je hoofd te zetten heb je nergens last van.

De bluetoothfunctie was het belangrijkste criteria voor mij. De functie werkt goed en de batterij gaat erg lang mee. Concrete cijfers van mijn gebruik heb ik niet, maar ik heb hem nu iets meer dan een maand, gebruik hem dagelijks en ik heb hem nog maar 2x hoeven opladen (Wat overigens ook erg snel gaat, 2 uurtjes volgens mij). Als de batterij leeg is, heb je een handige meeneempouch met een geluidskabel ter vervanging. Bij geen gebruik van de koptelefoon kun je hem handig bewaren in de pouch. Zo blijft hij in goede conditie.

Het design van de koptelefoon is vrij basic. Hij is niet te groot en verstelbaar.

Over het geluid ben ik ook tevreden. Mooi helder geluid. Alleen de noisecancelling werkt niet echt bij harde wind.

Tot slot, voor iemand als ik, iemand die graag naar muziek luistert denk ik dat dit een prima optie is. Goed geluid en een goedwerkende bluetoothfunctie en batterij. Het design is wat basic, maar dat vind ik niet zo belangrijk.

JD 11-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

Ik heb lang gezocht naar een model dat qua prijs/kwaliteitsverhouding optimaal was, en ik ben heel blij met de uiteindelijke keuze. Het valt natuurlijk niet te ontkennen dat de ruisonderdrukking niet dezelfde is als bij toestellen van 400€, maar dat wordt ook nergens beweerd. Gebruik de hoofdtelefoon tijdens het sporten, reizen, studeren,.. Ik ben heel tevreden over deze aankoop.

Jeroen 10-02-2016

De MDR-ZX770BN is een koptelefoon die er goed en strak uitziet. De knoppen op de zijkant zijn prima te bedienen en ik druk niks per ongeluk in.
Het geluid is goed, helder maar niet teveel bass. Hoewel ik niet eerder in deze prijsklasse een koptelefoon heb gekocht en dus geen vergelijking heb, ben ik erg tevreden.
Wat betreft het draagcomfort moest ik eerst even wennen. De band over het hoofd vond ik de eerste weken te dun/hard en begon me vrij snel te irriteren, maar na verloop van tijd ben ik hieraan gewend en nu kan ik hem zonder problemen uren dragen.
Over de duurzaamheid kan ik na een maand nog niets zinnigs zeggen; het lijkt vooralsnog in orde.

Fabienne 10-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

Super fijne headphone, zit erg lekker en het geluid is super. Batterij gaat ook lang mee! Daarnaast kan je hem super makkelijk aansluiten op de bluetooth van je telefoon/tv! Je krijgt er een mooi hoesje bij waar je de headphone in kan bewaren.

Aumar 09-02-2016

Zeer mooie koptelefoon. Geluid is prima. Noise cancelling mag wat beter werken voor hogere en dynamische omgevingsgeluiden.

Peter 09-02-2016

Klemt goed op het hoofd met sporten zonder echt zweterig aan te voelen. Is niet zwaar om te dragen. Inmiddels ca 100 km hardgelopen met deze koptelfoon en hij bevalt nog steeds goed

Jeroen 08-02-2016

De headset zit heel fijn op het hoofd. Je oren passen perfect in de oorschelpen wat er voor zorgt dat je geen drukkend gevoel op je oren hebt. Kwaliteit van het geluid is ronduit geweldig! Noise cancellation werkt zeer goed!

Ed911 08-02-2016

Persoonlijk vind ik dit een zeer goede hoofdtelefoon. De afwerking is mooi en solide, tevens zijn de oorkussens voorzien van memory foam wat het comfort verhoogd. De hoofdtelefoon hangt ook prettig om de nek, als je hem even wilt laten rusten. Alle knoppen zijn eenvoudig te bedienen en de BT verbinding is goed genoeg om enkele meters door de kamer te lopen zonder storing. De kwaliteit van bellen is goed genoeg voor korte gesprekken verwacht daar geen wonderen van het is allemaal voldoende.
De accuduur is lang en klopt volgens opgave, de NC is een leuke optie en doet zijn werk goed genoeg om storende geluiden buiten te houden. Wat ik wel gemerkt hebt is dat de hoofdtelefoon sterke buitenwind niet buitensluit. Dus als je veel fietst is dit niet ideaal. Nu het geluid; Het geluid is te omschrijven als vol en warm. Bekabeld gaan de laagste frequenties nog dieper door. Draadloos wordt het geluid iets transparanter met meer detail in het hoog. Maar het geluid blijft vol en warm met een zeer stevig bas fundament. Ik had wat reviews gelezen dat het laag onvoldoende of mager zou zijn??? Of deze mensen hebben een andere serie getest dan ik of er is iets mis met hun gehoor?, want qua punch en low-end is deze MDR-ZX770BN zeker te vergelijken met Beats Wireless Studio, wat geen slecht vergelijk is, want ik vind de Studio Wireless een zeer goede hoofdtelefoon. Audiofielen moeten verder kijken want deze hoofdtelefoon heeft een warme Club sound, maar is daardoor juist onvermoeibaar en nooit agressief in het mid en hoog. Het volume is voldoende om de oren te laten trillen, maar vervormd nimmer! Wat je ook draait het komt allemaal als een warme douche over je heen en dat is misschien wel de sterkste kant van de MDR770BN. Als laatste het uiterlijk, dit vind ik toch ook belangrijk. De hoofband had voor mij nog iets strakker mogen aansluiten met het hoofd maar steekt niet al te ver uit waardoor het profiel acceptabel blijft voor een coole look, maar het zit op het randje.
Conclusie; in deze prijsklasse zeer goed en krijg je waar voor je geld, Is het de beste hooftelefoon die er te koop is? Nee! maar wel ontzettend goed en een echte allrounder die je snel pakt en urenlang luisterplezier geeft en comfortabel zit.
Alternatieven die en tikkeltje beter klinken en een wat mooier profiel hebben zijn in mijn ogen de Beats Wireless Studio en de V-Moda Crossfade Wireless, maar die kosten gelijk het dubbele. Als je niet het extra geld over hebt voor het esthetische en extra detaillering in het geluid juist vermoeiend vindt, dan is de Sony MDR-ZX770BN misschien wel de beste keuze voor jou.
Ik hoop dat mijn review je kan helpen bij je keuze.
(opmerking; deze hoofdtelefoon heeft zeker 20uur nodig om los te komen en gaat vanaf dat moment steeds beter klinken)Enjoy!

Kevin 03-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-ZX770BN zwart

Deze koptelefoon nu een aantal weken in bezit. En voor de prijs is het een zeer goede aanschaf. Bluetooth werkt zeer goed (bereik van 10 meter wordt gehaald). De accu gaat bij intensief gebruik (7 a 8 uur per dag) zo'n 2,5 dag mee.
De noise-cancelling werkt goed, maar niet superieur. Op het moment dat deze wordt ingeschakeld zonder geluidssignaal, merk je dat de storende omgevingsgeluiden naar de achtergrond verdwijnen.

Hij zit verder heerlijk en gaat helemaal om de oren heen. Ik kan hem uren aan een stuk dragen zonder dat het vervelend gaat zitten of gaat knellen.

De geluidskwaliteit is goed. Laag, midden en hoog zijn mooi in balans. Het karakter is relaxt.

Over duurzaamheid kan ik niks zeggen. Daar heb ik hem nog te kort voor.

Minpuntje is wel dat er een kabeltje bijgeleverd wordt, maar geen stekker. Je zult dus de stekker van je mobieltje o.i.d. moeten gebruiken om hem op te laden. Ook is deze kabel erg kort.

Een plus is dat de koptelefoon ook te gebruiken is als de accu leeg is. Je sluit dan de bijgeleverde 3,5mm jack aan. Alleen heb je dan geen noice-cancelling meer. Daar is een accu voor nodig.

Al met al dik tevreden.

Rody 02-02-2016

De koptelefoon is een echte uitkomst voor in het vliegtuig. Waar ik voorheen mijn volume maximaal moest zetten, kon ik nu makkelijk de films verstaan. Daarnaast kun je hem ook gewoon opzetten zonder dat hij iets afspeelt, de noise cancelling zorgt er dan voor dat je bijna geen geluid hoort in het vliegtuig.

Jorikg 01-02-2016

zit comfortabel een goede geluidskwaliteit.
Noise cancelation werkt goed maar even lastig uitzoeken hoe het werkt (geen gebruiksaanwijzing).
Ik mis een aanduiding van hoe lang de batterij het nog doet.
Verder erg tervreden!