Philips SHB8850NC/00 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHB8850NC/00 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Niels 26-10-2017

Goed geluid, zit fijn.

Geschreven voor: Philips SHB8850NC/00 zwart

Eenvoudig in gebruik en alles wat je maar wilt zit erop. Goed geluid (ik luister verschillende genres), volledige bedieningscontrole, opladen via USB, etc. Enige grote minpunt is het irritant knipperende bluetooth lampje dat om de 8 seconden knippert. Dit reflecteert aan de binnenkant van mijn brilleglazen en zeker in een donkere ruimte (bijv bij het TV kijken of achter computer werken) is het enorm afleidend. Zwarte plakband erop en het is opgelost.

Pluspunten

• Goed geluid, lage en hoge tonen.
  • Draagt prettig
  • Alle controls die je wilt zitten erop
  • Noise cancellation
  • Opladen met bluetooth

Minpunten

• Knipperende bluetooth LED

Bosbatzer 17-07-2016

Een juweel van een hoofdtelefoon met ruisonderdrukking.

Geschreven voor: Philips SHB8850NC/00 zwart

Ik heb de SHB8850NC enkele dagen mogen testen in een drukke kantooromgeving. En ik moet zeggen, het is een juweel van een hoofdtelefoon.

De vormgeving is niet heel uitgesproken, maar je merkt dat er gelet is op de details. Het ziet er erg strak uit. Een mooie hoofdtelefoon als je niet al te veel op wilt vallen.

De hoofdtelefoon is redelijk klein en niet over-ear. De kussens van memory foam hebben even nodig om zicht naar jouw hoofd aan te passen, maar daarna zijn ze erg comfortabel.

Active noise cancellation werkt erg goed. Om dit mogelijk te maken zitten er microfoons in de oorschelpen die het omgevingsgeluid opnemen. Vervolgens word er een anti-frequentie berekend die wordt afgespeeld in de hoofdtelefoon. Het effect is duidelijk merkbaar, zelfs zonder muziek wordt omgevingsruis volledig weggenomen. Heel erg gaaf, het is bijna science fiction! De ruis van de aircondition waar ik direct naast zit was volledig verdwenen. Echter, pratende collega's en het geluid van hun vingertjes op het toetsenbord is nog wel goed hoorbaar. Wil je deze ook uitfilteren, dan kun je beter voor een higher-end hoofdtelefoon gaan zoals de SHB9850NC of de NC1.

De active noise cancellation heeft ook een groot effect op de geluidskwaliteit. Omdat je muziek niet langer verstoord wordt omgevingsruis zijn alle details beter hoorbaar. Het geluid is loepzuiver en muziek luisteren is echt een genot.

De hoofdtelefoon is stevig gebouwd en kan tegen een stootje. Hij is beschikbaar voor iedereen op kantoor en wordt daarmee dagelijks gebruikt door verschillende mensen. Gebruikssporen zijn na een paar maanden echter niet zichtbaar.

Al met al, een fantastisch ding, zeker voor deze prijs. Aanrader!