Veho 360° Z8 zwart, aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Veho 360° Z8 zwart, aluminium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

johnbenjamin 15-10-2015

De Veho Z8 komt in een stevige verpakking die van buiten prettig aanvoelt en ruim voldoende bescherming biedt; niets meer, niets minder. En dat is heel prettig! Ik heb ook koptelefoons gehad die dermate over the top en luxe waren verpakt dat je denkt: dat geld hadden jullie beter in iets anders kunnen stoppen. De verpakking zie je immers toch nooit meer terug.

Bij de Z8 is alle aandacht uit gegaan naar geluidskwaliteit en de kwaliteit van de gebruikte materialen, en dat is duidelijk terug te zien. Het leer van de oorkussens, het aluminium van het frame en het rubber op de hoofdband zijn van zeer hoge kwaliteit. Ook na lang luisteren voelen de hoofdkussens prettig. De constructie voelt bovendien zeer stevig aan, het aluminium is hoogwaardig en zelfs wanneer de koptelefoon is ingeklapt voelt het geheel alsof het wel tegen een paar stootjes kan.

De Veho Z8 voelt meer als on-ear en geen over-ear, dus hij sluit je oren niet compleet in. Voor een on-ear sluit hij omgevingsgeluid wel erg goed af, hier dragen de goede pasvorm en het hoogwaardige leder op de kussens aan bij. De meegeleverde kabel is los te koppelen, dus bij eventuele schade aan de kabel kun je het gemakkelijk vervangen. De kabel is lang genoeg en heeft een plat ontwerp waardoor je niet snel een vervelend klosje krijgt. Omdat de kabel met een soort rubber is bedekt voelt het soms wat slap, alsof hij in een rits zou kunnen knellen. Ook ontbreekt er een microfoon en een knopje voor de volumeregeling, dit is wel echt gemis. De etui die is meegeleverd is van prima kwaliteit en zal ook wel lang meegaan; het is echter van lichte stof en zal weinig tot geen bescherming bieden.

De geluidskwaliteit is het tweede punt waar Veho veel aandacht aan heeft besteed en ook dat is goed te merken. Hij klinkt vol en helder, zonder enige vorm van vervorming bij erg hoge volumes. Bij bepaalde soorten muziek die zelf al de nadruk op de lagere tonen leggen hoor je dit ietwat versterkt door de Z8. Persoonlijk vind ik dat niet storend, het is een volle, evenwichtige basklank die niet dof klinkt. Het geluid is dus alleszins niet zoals andere merken die puur harde lage tonen willen doordrammen. Overigens reageert de Veho heel goed op de EQ instellingen en kun je het helemaal naar je eigen smaak instellen. Zelfs als je raar gaat doen met je hoog- en laag-tonen in je EQ komt er geen storend geluid uit de koptelefoon, hij houdt altijd een bepaalde balans in de muziek en dat is erg prettig.

Al met al kan ik zeggen dat Veho met de Z8 een kwalitatief hoogwaardige koptelefoon heeft gemaakt die vooral focust op twee kernzaken; geluid en design. Waar andere merken veel moeite stoppen in de verpakking en andere extra functies heeft Veho zicht op de kern gericht. Wel moet ik zeggen dat extra functies zoals een microfoon en een afstandsbediening wel handig zouden zijn. Maar mede door deze focus is de Z8 op de gebieden waar de nadruk is gelegd veel waar voor je geld. Het gebruikte aluminium op de oorschelpen is hoogwaardig en sluit het geluid goed af. Ook de geluidskwaliteit is beter dan andere koptelefoons die ik heb gebruikt in dezelfde prijsklasse.

Als je op zoekt bent naar een koptelefoon die er mooi uit ziet, gemaakt is van hoogwaardige materialen en een goede geluidsweergave heeft krijg je voor deze prijs veel waar voor je geld.

sanderwakker 12-10-2015

De verpakking:

De verpakking ziet er goed uit en voelt stevig aan. Voelt bijna als fluweel aan, zwart met glimmende letters.

Inhoud:

• Veho Z8
• Audio kabel
• Etui

De koptelefoon:

De Veho Z8 ziet er stevig uit, mooi strak design. Mooie materialen gebruikt, aluminium, rubber en leer. De Veho Z8 voelt stevig aan, is makkelijk in te vouwen. De oorschelpen zijn goed verstelbaar en van mooi zacht leer. Het geheel voelt comfortabel aan, en dat is ook zo. De Veho Z8 zit perfect op het hoofd.

Het audiokabeltje is plat en van goede kwaliteit. De lengte van 130 cm is voldoende. Wat ik een heel groot plus punt vind is dat het audiokabeltje los gekoppeld kan worden van de koptelefoon. Waardoor als het audiokabeltje defect is je gewoon een los kabeltje kunt kopen. Ook voor kinderen is dit een uitkomst, als ze ergens achter blijven hangen.

Het bijgeleverde etui lijkt mij niet van dezelfde kwaliteit als de Veho Z8.

Het geluid:

Ik heb de Veho Z8 op verschillende media spelers gebruikt. Het geluid is mooi vol, en helder maar soms overstemmen de lage tonen.

Eindconclusie:

De Veho Z8 360 is een kwalitatief goed product, bevalt prima. Wel mis ik een volume regeling in de audiokabel.

Pluspunten:

+ Los audio kabeltje
+ Mooi design
+ Mooie stevige materialen
+ Goed geluid

Minpunten:

- Geen volume regeling in de audiokabel

kohni 12-10-2015

Doos openen
Als je de Veho Z8 360 binnenkrijgt, zit deze in een strak vormgegeven en stijlvolle doos. De koptelefoon heeft daardoor direct een kwalitatieve en exclusieve uitstraling. Na het openen bevat de doos de volgende inhoud:

- De Veho Z8 360
- Opbergetui
- Demontabele platte 3,5 mm kabel

Hetgeen wat er mij betreft ontbrak was een 6,3mm plug die je kunt gebruiken voor de wat oudere stereo’s of versterkers. Veho lijkt met de standaard meegeleverde 3,5 mm kabel voornamelijk te sturen op on-the-go gebruik waardoor je je koptelefoon kunt pluggen in je mp3-speler of telefoon.

Gebruiksgemak
Wat als eerste opvalt is de demontabele kabel die bij de koptelefoon hoort. Hierdoor hoef je niet bang dat te zijn dat je per ongeluk je koptelefoon beschadigt wanneer de kabel ergens achter blijft hangen. In dit geval zal de kabel losspringen uit de plug en niet je oorschelp beschadigen zoals bij andere merken koptelefoons nog weleens het verhaal is. De platte kabel zorgt er verder voor dat je kabel niet zo gauw in de war raakt. Een groot voordeel ten opzichte van andere kabels. Ook in de praktijk blijkt deze belofte waargemaakt te worden. Geen moment heb ik de kabel als storend ervaren.

Wanneer je de koptelefoon daadwerkelijk op je hoofd plaatst zul je zien dat deze eenvoudig in te stellen is naar de omvang van je hoofd. Het kleiner en groter maken van de omvang gaat erg eenvoudig en werkt zeer soepel. Sowieso straalt de koptelefoon één en al kwaliteit uit doordat deze zwaar en krachtig aanvoelt wanneer je ‘m in handen hebt. Onderdelen zijn gemaakt van hoogwaardige materialen en doen nergens goedkoop aan. De koptelefoon zit wel direct op je oor en valt er niet overheen. Hierdoor voel je toch een drukkend gevoel op de oren die langer gebruik wat lastig maakt. Of je dit als storend ervaart, hangt waarschijnlijk wel een beetje af van de grootte van je oor.
Daarnaast is de opbergetui een leuk extraatje die deze koptelefoon nog wat extra uitstraling geeft. Overigens ben ik wel bang dat ik deze opbergetui niet veel zal gaan gebruiken dus zie ik het slechts als leuke toevoeging.

Geluidskwaliteit
En dan ga je luisteren. Toch wel het allerbelangrijkste wat mij betreft. Omgevingsgeluid wordt naar behoren buitengehouden. Over-ear modellen zijn alleen in staat om dit nog beter tegen te houden. Doordat je de koptelefoon op het oor plaatst dringt de muziek iets minder direct je oor binnen en hoor je de muziek automatisch van iets verderaf. Details in de muziek zijn goed merkbaar met deze koptelefoon. Al lijkt de verdeling van het geluid in ’t laag iets te overheersen over het hoog. Het zware geluid heeft nog weleens de neiging om ’t hoog wat te onderdrukken. Toch kan in deze prijsklasse van een zeer goed geluid gesproken worden. Alle aspecten in de muziek komen duidelijk naar voren en afzonderlijke details zijn goed te onderscheiden.

+ Voelt kwalitatief aan
+ Kabel raakt niet in de war
+ Goede geluidskwaliteit voor deze prijsklasse

- Ontbreken van een 6,3 mm plug
- Drukt wat meer op het oor dan over-ear modellen
- ’t laag heeft op bepaalde momenten de neiging om te overheersen

Sander_Buijs 10-10-2015

Eerste indruk

De Veho Z8 wordt geleverd in een mooie, stevige verpakking. Helaas is de tekst op de verpakking niet heel goed te lezen doordat de letters geprikt zijn met spiegelende inkt. Als Veho gebruik had gemaakt van een doffe inkt, dan was dit de leesbaarheid zeker ten goede gekomen. Op het moment dat je de verpakking opent wordt je aangenaam verrast door een koptelefoon die er niet alleen bijzonder stijlvol uitziet, maar die ook nog eens heel solide aanvoelt. Op het moment dat je de Z8 in je handen neemt, is het meteen duidelijk dat er gebruik is gemaakt van hoogwaardige materialen. De oorkussens en de hoofdband voelen heerlijk zacht aan en het opvouwmechanisme is mooi weggewerkt, voelt stevig aan en geeft direct de indruk dat het wel tegen een stootje kan. Persoonlijk vind ik het een groot pluspunt dat de Z8 vrij minimalistisch is vormgegeven: het aluminium bij de oorschelpen is netjes opgeborsteld en het harde plastic blinkt niet en voelt niet goedkoop aan.

Ik ben minder onder de indruk van het bijgeleverde opbergetui, dit is alles behalve degelijk. Het is misschien leuk dat dit zakje er bij zit, maar het voelt aan alsof het maar een paar keer gebruikt kan worden en daarna al de prullenbak in kan.

Eerste gebruik

Toen ik de V8 opzette, voelde deze meteen prettig aan. De hoofdband is verstelbaar en het mechanisme hiervoor is zeer mooi weggewerkt. In eerste instantie lijkt het alsof de oorschelpen niet meedraaien, maar in de praktijk draaien ze een klein beetje mee met de vorm van het hoofd. De Z8 zit strak, niet te, en zal niet makkelijk van je hoofd vallen.

Hoewel diverse bronnen beweren dat ze Z8 een over-ear hoofdtelefoon is, zou ik de Z8 eerder aanmerken als een on-ear model. De oorschelpen vallen op de oren en niet er over. Doordat de koptelefoon strak op de oren staat val omgevingsgeluid grotendeels, maar niet volledig weg. In-ear of over-ear koptelefoons sluiten omgevingsgeluid beter af. Laat je niet misleiden door de term ‘noise isolating’ want de koptelefoon beschikt niet over actieve noise cancelling waarbij omgevingsgeluid daadwerkelijk weg gefilterd wordt.

Indruk na een paar dagen

Na een paar dagen heb ik nog steeds de indruk dat ik met een degelijk product te maken heb. De bouwkwaliteit voldoet aan mijn eisen. De lengte van de kabel is prima voor dagelijks gebuikt met een mp3-speler, telefoon, laptop en ook achter de computer. Wel mis ik een afstandsbediening en microfoon in de kabel om ook te kunnen bellen of het volume aan te kunnen passen zonder je telefoon te hoeven pakken. Het rubberen label aan de kabel heeft voor mij geen meerwaarde en zit eerder in de weg dan dat het iets toevoegt. De platte kabel zal in de praktijk minder snel in de war komen dan de ronde kabels die ik gewend ben. Het draagcomfort is uitstekend, zelfs als je de koptelefoon lagere tijd op hebt. Uiteraard krijg je dan wel te maken met het bekende fenomeen van ‘natte oortjes’, maar minder erg dan met een over-ear model.

Het geluid dat uit de V8 komt is goed te noemen, wel zijn de lage tonen naar mijn mening oververtegenwoordigd. Afhankelijk van je muziekstijl, kan dit resulteren in een andere audio ervaring dan je gewend bent. Ik moest even wennen aan het geluid, maar al snel wil je niet meer terug naar je oude koptelefoon.

Voordelen
+ Hoogwaardige materialen, mooie afwerking
+ Stevig en duurzaam ontwerp
+ Compact
+ Kabel raakt niet snel in de knoop

Nadelen:
- Geen knoppen en microfoon in de kabel
- Het opbergetui stelt niet veel voor
- Bass oververtegenwoordigd
- Omgevingsgeluid is nog waarneembaar