Beyerdynamic DT 440

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Beyerdynamic DT 440 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Josse 04-12-2011
Geschreven voor: Beyerdynamic DT 440

Helaas heb ik ook een schade gevalletje de hoofdtelefoon van m'n bureau-ophang beugeltje gestoten en kwam hard terecht op de grond...resultaat een afgebroken
plastic kogel bolletje, hierdoor bengelde de gehele oorschelp los. (da's lekker!...)
Ben aan de slag gegaan met epoxie lijm, het resultaat is nu dat de oorschelp vast
aan de beugel zit, geen andere oplossing. Maar we hebben nog steeds prima geluid.
Ik ben nu wel dubbel voorzichtig, want ik weet niet wat er de volgende keer afbreekt.

Heren van Beyerdaynamic mocht u dit lezen, zoals ook bij andere gebruikers waarbij plastic breekt, wilt u een beter kwaliteit plasic gebruiken voor deze hoofdtelefoons? Voor dit geld mag dat toch wel? Of moeten we daarvoor twee Euro meer betalen?

pauloort 03-12-2011
Geschreven voor: Beyerdynamic DT 440

na reparatie,niet zelf te doen,nieuwe bevestigingbeugel laten monteren,weer hetzelfde halve centimeter dunne plastic pennetje waar de schelp mee aan de beugel hangt, weer afgebroken.
Hij ligt nu in de container ik heb hem van frustratie weg gegooid.wat een bagger constructie voor zo een perfect klinkende hoofdtelefoon.
Nu een AKG gekocht die is toch wat steviger

Herald71 05-03-2011
Geschreven voor: Beyerdynamic DT 440

Ik heb deze hoofdtelefoon al jaren en voor een deel naar alle tevredenheid. De geluidskwaliteit is zeer goed, het draagcomfort is ook goed, maar de bouwkwaliteit is erg slecht. Voor een hoofdtelefoon uit deze prijsklasse verwacht je geen Aldi-kwaliteit. Het grootste probleem zijn de oorkussen: deze vallen er continu af en zijn er erg moeilijk terug op te zetten. De volgende keer wordt het waarschijnlijk AKG of Grado.

Josse 07-01-2011

--------Update review, 7-1-2011---------
Nu inmiddels anderhalf jaar bijna dagelijks ingebruik, aangesloten op mengpaneel
Audio & Computer.
Nog niets afgebroken.
Wel heb ik destijds een hoofdtelefoon beugeltje aan mijn bureau gemonteerd,
zodat ik hem hem na gebruik gewoon ophang. (is van Conrad)

--------1e review, 1-8-2008----------
Voorheen was ik jarenlang helemaal weg van AKG en Sennheiser,
maar na binnenkomst van deze Beyerdynamic DT440 heb ik toch die avond goed naar CD's zitten luisteren die ik goed ken.

De CD's Pirates of the Caribbean (=overigens een goede test CD)
Het geluid is heel transparant en open je hoort 'veel meer'!
Je kunt heel goed de instrumenten van het orkest plaatsen en ook de blaasinstrumenten blijven daarbij helder en niet opdringerig.
Trommels en Pauken diep/vol.

De DT440 is een open systeem, je kan dus ook nog de deurbel horen of de telefoon (soms ook wel prettig)
Er is een mogelijkheid om na verloop van tijd de oorkussens makkelijk zelf te vervangen (+/- 25 Euro)
In de doos van de hoofdtelefoon is een boekje met uitleg + garantie bewijs.
De oorschelpen zijn beide kantelbaar -makkelijk voor de DJ's onder ons!
Zit na uren gebruik nog steeds prima, niet zweterig en is heel licht in gewicht + lekker lang snoer.
Een 'vergulde stekker' adapter zit er bij van 3,5 naar 6,3 mm.
De DT440 ziet er 'niet plastic' uit en de oorschelpen bevatten beiden een mooie chrome randen.

Orgelmuziek:
Bij pijporgel muziek hoorde ik nu zelfs het spugen van de kleine orgelpijpjes,
wat ik nooit duidelijk hoorde bij de andere hoofdtelefoons.
Omdat de Beyerdynamic ook nog tot 5 Hertz laag gaat zijn de 16 en 32 voet orgelpijpen heerlijk laag en vol.
Het geluid blijft heel breed en helder.

Even een Trance en Dance CD geleend van onze zoon...
Nu begrijp ik ook waarom DJ Tiesto ook deze hoofdtelefoon ook gebruikt!
Het geluid kan heel hard zonder te gaan vervormen. 95dB.
(zijn reactie...Vet geluid!)

CD van Sting:
De karakteristieke stem van G.M.T.Sumner (Sting) komt heel duidelijk naar voren en zijn stem heeft duidelijk meer diepte bij zang en spraak.
Gitaar - heel zuivere aanslag en heldere trilling van de snaren -heel gedetailleerd.
Synthesizer - gebruikt voor invulling acoorden (geen opvulling), klinkt niet wollig of hol zoals bij andere luisterkapjes.

Alsof je er gewoon zelf bijzit... zo zijn hoofdtelefoons bedoeld,
nou... bij Beyerdynamic hebben ze dat goed begrepen.
De DT440 is een absolute aanrader.
Prijs- kwaliteit is een koopje!
Was binnen paar dagen in huis.
Wordt prima via mail op de hoogte gehouden.

Grote klasse!

PS. bezoek eens de website van Bayerdynamic ze maken ook
hoofdtelefoons voor het vliegverkeer van luchthavens
(deze zijn wel iets duurder)

pauloort 05-01-2011
Geschreven voor: Beyerdynamic DT 440

Nu weer een aantal maanden later is ook de andere kant afgebroken.
Ik gebruik hem elke dag en ben er erg voorzichtig mee,niet gooien of laten vallen,maar kennelijk is deze hoofdtelefoon niet gemaakt om dagelijks te gebruiken,kortom duurzaamheid een 1.
Ik wil nu een hoofdtelefoon kopen zonder draaibare en inklapbare oorschelpen.
jammer van een apparaat dat wel geweldig klinkt.

mambo3 03-08-2010
Geschreven voor: Beyerdynamic DT 440

Toevallig tegengekomen op deze site...
Ik bezit deze hoofdtelefoon al een aantal jaren.
Gebruik hem voor allerlei toepassingen; aangesloten op de hifi, de mp3 speler, maar ook bij opnames in mijn prive studio. Heb deze toendertijd louter gekocht op het gehoor, dus gekozen voor het beste geluid en ben hier nog altijd zeer tevreden over. Draagcomfort vind ik ietsje minder, hij is redelijk gesloten en bij warm weer is het zweten wanneer je hem lang op je hoofd hebt.

vonsje 18-12-2009
Geschreven voor: Beyerdynamic DT 440

Was een hele tijd op zoek naar een goede vervanger voor mijn oude Sennheiser hoofdtelefoon. Heb veel nieuwe types van Sennheiser gehoord, maar de hoofdtelefoons van Beyer Dynamic klinken veel beter. Wat een sensatie, deze DT 440. Bestelt bij Bestekeus.nl, netjes binnen 48 uur thuisbezorgd! Wat een geluid komt er uit dit ding en zo vol ook. Je hoort werkelijk elk detail. Ik gebruik deze op mijn HiFi set (Cambridge Audio set) maar ook op mijn Yamaha keyboard Tyros 2. "Nadeel" is dan wel dat een 128kpbs MP3 gelijk slecht klinkt. Hij zit lekker, is niet zwaar en ziet er degelijk uit. Ondanks dat het een open systeem hoofdtelefoon is, valt het mij erg mee wat je buiten de hoofdtelefoon hoort. Over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, heb 'm net een paar dagen.

sjaak6 01-03-2008
Geschreven voor: Beyerdynamic DT 440

Wat een supergeluid komt er uit deze Beyerdynamic DT440. Ik heb de Sennheiser 595 en de Sennheiser 555 en de Sennheiser 515 en de Beyerdynamic DT880 en de Beyerdynamic DT660 en de Sony MDR-7509HD professional geprobeerd, en er kon er niet 1 tippen aan het geluid van deze Beyerdynamic DT440.