Philips SHQ2300LF/00 grijs, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips SHQ2300LF/00 grijs, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

jruys 14-07-2015

Er zijn veel oordopjes in deze prijsklasse, maar deze viel meteen op vanwege de felgroene kabel en mooi vormgegeven oordopjes. Aan de kabel zit een soort knijpertje wat heel handig is, het klemt zich goed vast aan je kleding. Ik heb eerder oordopjes gehad met een clip maar die lieten steeds los.

Het vervangen van de dopjes voor een andere maat gaat prima, zowieso slim om na aankoop te proberen: ik kon bij mezelf duidelijk verschil horen tussen de standaard maat en de iets grotere. Bassen werden voller en er was minder omgevingsgeluid. De oordopjes zitten prettig. Dit is het type wat geluid uit de omgeving dempt, daar moet je wel van houden. De bassen zijn strak, neutraal en prima in orde. Voor mijn smaak is er iets te veel hoog, vooral voor thuisgebruik (buiten valt het me minder op).

Als echte Hollander moet er ook iets te klagen zijn: het is wat lastig te zien welk dopje links en rechts is (vooral in het donker) en het bijgeleverde tasje is meer een soort mini-washandje, dat heb ik mooier gezien.

Dan nog een weetje: de (summiere) gebruiksaanwijzing hoe de dopjes in te doen en te vervangen voor een andere maat zit... onder de onderklep van de verpakking! Kwam ik na drie dagen per ongeluk pas achter.

Duurzaamheid heb ik hoog gezet omdat op de verpakking staat dat er kevlar in de kabel zit. Dat is wat bij mij het meeste stuk gaat, dus ik heb goede hoop dat dit helpt. Hoewel het allemaal plastic is voelen de oordopjes solide aan.

Kortom - voor drie tientjes een heel net setje oordopjes met een mooie felle kleur, super handige clip en acceptabele geluidskwaliteit.