Sony MDR-ZX660AP wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-ZX660AP wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Bert Te6 21-01-2018

Prima Geluid en dito prijs!

Heb deze opnieuw aangeschaft vanwege slijtage van de vorige! Had eerst een duurdere van Senheiser maar de Sony doet het beter op mijn Moto Z2 Play
Pittig en stevig geluid met een goede bas dus prima voor pop en rock,maar hij doet het ook best goed met klassiek.
Draagcomfort ook helemaal goed! Aanrader dus!

Pluspunten

• Geluid
  • Draagcomfort

Minpunten

aaditye 10-08-2015
Geschreven voor: Sony MDR-ZX660AP

Ik heb deze koptelefoon gebruikt gedurende de laatste 2 weken en heb deze heel fijn ervaren. Als eerste begin ik over de geluidskwaliteit.
De hoge en midhoge tonen komen heel duidelijk en zuiver naar voren. Ik luister dagelijks naar muziek en heb vele verschillende audio producten ervaren die al heel snel hun kwaliteit verloren. Dit is een van de weinige koptelefoons die constant hetzelfde kwalitatieve geluid weergeeft. Persoonlijk vond ik de bas wel wat minder omdat deze naar mijn smaak te laag stond maar, een equalizer doet altijd wonderen. Ook heb ik vaker handsfree gebeld hiermee en daar heb ik ook geen enkele problemen mee ervaren. Wat voor mij wel een toppunt aan de Sony MDR-ZX660AP was,is dat de oorkussentjes stevig maar lekker zacht waren. Zelf zou ik ze vergelijken met de kussens van Beats by Dr.Dre solo HD.

kramm 06-08-2015
Geschreven voor: Sony MDR-ZX660AP

Ik luister veel muziek en een hoofdtelefoon die bass, vocalen én melodie goed ondersteunt is niet makkelijk te vinden. Een vriend raadde mij deze aan en heb hem dan ook gekocht, ook omdat de prijs heel schappelijk is. Het strakke design is wat me meteen opviel. Hij staat mooi en ziet er goed uit. Dit is mn eerste on-ear, na ervaringen met in en over ear. De koptelefoon zit hartstikke comfortabel op je oren. De titel verraad het al: de geluidskwaliteit beter dan ik had verwacht voor de prijs, en dat is echt het belangrijkste. Het switchen tussen play/pauze, volgende track en vorige track door respectievelijk 1,2 of 3 keer te klikken op het paneeltje op de platte kabel vind ik een groot minpunt: Het werkt echt niet handig als je meer doet dan alleen muziek luisteren. Daarnaast mis ik ook een volumeknop op hetzelfde paneeltje. Bellen is me ook nog niet bevallen, vooral omdat je jezelf niet meer hoort praten omdat het geluid om je heen zo goed geïsoleerd wordt en dus de hele buurt mee kan luisteren wat je 's avonds als toetje eet. Ik vind het apparaat ideaal voor binnenshuis gebruik en wanneer je buitenshuis totaal van de wereld afgezonderd wilt zijn!

PS ik vind het cijfer voor 'microfoon kwaliteit' niet zo spannend bij dit product, dus daarom een 7. En dat is dan omdat het paneeltje niet zo lekker werkt.

joster222 03-08-2015
Geschreven voor: Sony MDR-ZX660AP

Ik heb de MDR ZX-660 nu een week in huis, samen met mijn Beyerdynamic DT-770 Pro. Deze is robuust, maar dan ook vrij zwaar en lomp. Ook is ie in de zomer heel warm om te dragen. De geluidskwaliteit is heel hoog, als je er een (meeneembare) versterker op aansluit. En dat past samen met mijn mobiel niet echt in mijn broekzak. Omdat ik vrij veel onderweg ben, is de ZX-660 veel handiger voor mij. Het korte snoer van 1.20 meter in combinatie met dat het snoer plat is, maakt het ideaal om te gebruiken voor onderweg. De microfoon is ook van goede kwaliteit, als ik met iemand bel ben ik duidelijk te verstaan. Verder is het knopje aan het snoer heel handig. Eerst moest ik telkens mijn mobiel tijdens het fietsen uit mijn broekzak te halen om het liedje op play/pauze te zetten, te skippen of het vorige nummer af te spelen. Nu kan ik dat gewoon met 1, 2, of 3 drukken op de knop. Ook het feit dat ik er geen versterker voor nodig heb is heel fijn. Over de geluidskwaliteit ben ik kort, omdat er weinig over aan te merken is. De lage en hoge tonen zijn mooi gebalanceerd, met duidelijke mids. Hij heeft een lekkere stevige bas die niet té aanwezig is. Het design spreekt me ook erg aan, strak en simpel. Je kan de koptelefoon niet inklappen, wat hem vrij stevig maakt, omdat de scharnieren bij koptelefoons die dat wel kunnen meestal het zwakke punt zijn, en vrij snel breken. Dat dit bij de ZX-660 ontbreekt, is dus wat mij betreft een pluspunt. Ook is hij verstelbaar zonder veel stevigheid te verliezen. Ik heb hem meestal langere tijd op, en blijft comfortabel zitten. Het enige wat ik aan te merken heb is dat het koordje niet afneembaar is, maar kan bij heel weinig koptelefoons.
Al met al een goede lichtgewicht koptelefoon met een goede prijs. De Sony is wat mij betreft een blijvertje.

realkevdj 02-08-2015
Geschreven voor: Sony MDR-ZX660AP

Om te beginnen ik had eerst gewoon oordopjes, maar met oordopjes is het geluid niet altijd super geweldig en ze vallen soms snel uit je oor! Deze koptelefoon zit goed op je hoofd en het geluid is zuiver en klinkt lekker in je oren, de koptelefoon ziet er ook goed uit en niet te dik zoals sommige andere soorten! Het is makkelijk meetenemen! Ik raad deze koptelefoon zeker aan, ga er zeker veel plezier mee hebben!

Igor Schut 02-08-2015
Geschreven voor: Sony MDR-ZX660AP

Deze Sony koptelefoon heb ik nu iets meer dan een week in gebruik en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben.

Mijn eerste indruk van de koptelefoon was niet bijster goed omdat ik de koptelefoon erg breekbaar aan vond voelen. Daarentegen vond ik de koptelefoon er goed uit zien, het oog wil ook wat.
Eenmaal aangesloten op mijn telefoon werden mijn eerst twijfels direct weggenomen. Over het geluid ben ik erg te spreken, de bas is goed aanwezig en de vocals komen goed naar voren.

De koptelefoon kan je verstellen zodat deze altijd goed zit. De kussentjes zitten goed op mijn oren (lees: op en niet er overheen) en zit erg comfortabel. Mijn voorganger, de Sennheiser PX 100-II, kon ik inklappen en op deze manier gemakkelijk overal mee naar toe nemen. Helaas lukt dat niet met deze Sony MDR ZX-660. De oren kan je draaien maar je kunt de koptelefoon dus niet inklappen.

De microfoon die aan het kabeltje zit werkt prima. Het kabeltje zelf is plat en dat is positief, want in mijn ervaring gaan deze langer mee.

Conclusie: blij verrast met deze Sony MDR ZX-660! Prijs-kwaliteit verhouding is ongelovelijk en ik zou deze zeker aanraden. Grootste pluspunt van de koptelefoon is het geluid en dat de omgevingsgeluiden goed onderdrukt worden.

Simoning 31-07-2015
Geschreven voor: Sony MDR-ZX660AP

De geluidskwaliteit vindt ik heel goed. Het is net of je er live bij bent, de vocalist komt wat meer naar voren zonder dat het ten koste gaat van de muziek. Telefoongesprekken zijn ook heel goed te voeren, ook wanneer er veel geluid om je heen is, bijvoorbeeld wind of veel pratende mensen.
De hoofdtelefoon zit comfortabel op je hoofd, hij is niet zwaar. Voorheen had ik een in-ear hoofdtelefoon, maar dat deed altijd zeer na een poosje. Een klein nadeel van deze hoofdtelefoon is dat als je bukt hij van je hoofd lijkt te glijden.
Ik ben er zeer tevreden over en zou hem zeker aan raden bij iedereen die veel muziek luistert.

bruursm 31-07-2015
Geschreven voor: Sony MDR-ZX660AP

Ik heb de Sony koptelefoon een week in huis en vergeleken met mijn oude Quartz Phone 50 koptelefoon.

Mijn muziek smaak is vrij breed en luister voornamelijk via mijn mobiele telefoon door middel van Deezer en dan op HQ niveau. Ook luister ik met regelmaat via mijn laptop audio bestanden in FLAC formaat.

Nummers die ik geluisterd hem zijn onder andere:
* Prologue van CD Birth door Alexandre Desplat
* The Curse van CD Aventine door Agnes Obel
* Ghost Town van CD The Orginal High door Adam Lambert
* Sessions from the 17th Ward door Amber Rubarth
* A Sky Full Of Stars door Coldplay

Ook een goede test voor koptelefoons:
Headphones and Earphones Benchmarking Test Files
vooral de Binaural Test is geweldig

De Sony MDR-ZX660AP is een echte pop koptelefoon, bij rustigere muziek hoor ik te weinig details. Hij zit erg lekker ook tijdens sporten, de microfoon functioneert goed op de fiets. De oorschelpen sluiten goed af, wat zeker op viel op de fiets, het overige verkeer was nagenoeg niet te horen.

Wat ik mis zijn een volume en volgende en vorige knop.

Dave2409 31-07-2015
Geschreven voor: Sony MDR-ZX660AP

Voor ik deze hoofdtelefoon uitprobeerde heb ik altijd normale oordopjes gebruikt van verschillende maten/prijzen.

Omdat ik toch eens iets wilde van een betere kwaliteit heb ik besloten om voor deze hoofdtelefoon te gaan. Hier heb ik tot nu toe geen spijt van.

Het design is mooi, door de platte kabel komen er geen knopen in de kabel en hij past na ieder hoofd. Deze zit ook lekker als men hem heeft afgesteld.

Het enige waar ik even aan heb moeten wennen waren de schelpen. Deze vallen niet altijd lekker over de oren waardoor men (ik) zich hieraan kan gaan storen.

Dit is zo verholpen door even met de hoofdtelefoon te bewegen en het zaakje goed te leggen.

Door het uitproberen van verschillende muziek soorten kan ik zeggen dat alle muziek die ik tot nu toe heb geluisterd met de hoofdtelefoon er als zuiver en mooi geluid uitkomt.• Zit de hoofdtelefoon lekker op je hoofd?

Als iemand mij zou vragen of deze hoofdtelefoon het geld waard is dan zal ik hierin zeker toestemmen. Een prachtig product voor een niet al te hoge prijs!