Philips SHP2500/00

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHP2500/00 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

chantal 21-07-2016

goed voor niet lang

Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Ik gebruik deze koptelefoon nou al zo'n 15 jaar. Ik koop deze door de lange snoer van 6 m. en het geluid is goed. Alleen is het jammer dat ik er nou al een stuk of 10 gekocht heb. Elke keer doet één kant van de koptelefoon het niet meer. Ik ga nu kijken voor een die het langer dan een jaar werkt.

Iris-chan 30-07-2013
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Ik had deze koptelefoon ooit eens gekocht voor de computer, en had nooit verwacht dat er zulk goed geluid uit zou komen. Natuurlijk is het smaak qua geluid heel persoonlijk, maar ik vind hem helemaal toppie. Mooi diepe bass zonder te overheersen, en mooie heldere tonen zonder dat het schel word. Ik vind hem qua geluid lijken op mijn Sennheiser in-ear oordoppen.

Wat wel een puntje is, is dat de koptelefoon niet helemaal geluids dicht is. Dat wil zeggen, als je muziek op hebt staan met een lekkere beat dan zal de persoon naast je dat ook horen. Voor de rest is het volume-regelaar in het draad erg handig, en ik maak er ook vrij veel gebruik van.

Na de koptelefoon 5 jaar lang dagelijks gebruikt te hebben, ben ik nu pas toe aan een nieuwe. Zo ondertussen zit er bij de plug/stekker een lichte kabelbreuk. Dit komt alleen maar omdat hij niet altijd even lief behandeld word.

Ik vind hem absoluut het geld waard, en voor zo'n prijs is het, het ook nog waard om te proberen (vind ik dan).

record.ed 13-07-2012
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Gekocht bij Saturn voor 14 Euro. Goed geluid , lekker lang snoer( 6 meter ).Volume regelaar in snoer. Stevige constructie.Oorschelpen van "stof" niet van rubber of namaak-leer dus geen zweet-oren.

Edjepetterpet 19-12-2011
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Geluidskwaliteit is ronduit goed. De bas is stevig en de hoge tonen zijn niet overheersend. Voeg daarbij de aangename prijs en het lange snoer en dan krijg je het idee dat dit een een topproduct is voor een wel zeer vriendelijk prijsje.

Er is echter één groot nadeel die alle andere goede eigenschappen vrijwel waardeloos maakt en dat is de duurzaamheid. Die krijgt van mij een dikke 1. Ik heb twee van deze typen gekocht en bij beide apparaten brak het plastic rondom het verstel gedeelte binnen een jaar na aankoop af.

eric willemstein 10-06-2011
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Doet niet onder voor de duurdere merken.
Zij het wel voor het gewone huis / thuis gebruik.
Gewoon toppie dit ding!
En vooral die prijs ja, bij It`s elektronikazaak gekocht voor 15€.

J. Verwees 20-05-2011
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Deze koptelefoon samen met zijn kleine broertje (SHP2000) zijn echte juweeltjes. Hoe doet Philips dit voor nog geen 20 euro.
Het geluid is mooi vol waarbij de diepe bas echt opvalt. Zonder de prijs te weten zou je zweren dat deze koptelefoon enkele klassen hoger zit: Klasse philips.
Na een half jaar gebruikt te hebben is hij nog als nieuw. Ik heb mezelf voorgenomen om er snel nog een te halen want voor dat geld: koopje van het jaar.

Het is jammer dat er hier enkele mensen belachelijk lage cijfers geven waardoor serieus geinteresseerden op het verkeerde been worden gezet. Mensen negeer die cijfers en ga zelf luisteren.

Maik Tenhagen 14-05-2011
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Echt een geweldige koptelefoon voor de 2 tientjes die hij mij gekost heeft. Ik heb hem jarenlang voor mijn synthesizer gebruikt, geweldige basstonen en ook een heel hoog bereik.
Deze koptelefoon is het dubbel en dwars waar voor je geld. Hij gaat al zo'n 3 jaar mee, ik heb er heel wat uurtjes mee achter mn synth versleten. Het draagcomfort heb ik de laagste score gegeven omdat hij na een lange tijd toch een beetje gaat knellen, maar door hem even af te zetten is dat natuurlijk snel verholpen.
De koptelefoon zit er geweldig uit, de geluidskwaliteit is perfect en omdat hij al 3 jaar meegaat geef ik ook de duurzaamheid een 10.
Als hij ooit kapot gaat, twijfel ik er niet over om hem opnieuw te kopen. Ik heb hem waarschijnlijk al in huis voordat de oude in de container verdwijnt.

hyfy 06-05-2011
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Echt helemaal te gek deze kop telefoon. Ik geloofde mijn oren niet voor deze prijs. Doe jezelf een plezier en laat de gerenomeerde merken liggen die minstens 4x zoveel kosten liggen. Deze Philips heeft echt een sublieme prijs-kwaliteit verhouding. De kussens zijn zacht en niet zweterig. Na een avondje luisterplezier geen irritatie. De koptelefoon voelt zeer solide aan en ik verwacht dat hij jaren mee gaat. voor 2 tientjes echt een aanrader voor iedereen

123naam 04-05-2011
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Was bij aankoop al defect na paar maand wachten en 3 keer bellen toch een nieuwe gehad. het stof is moeilijk proper te houden en het plastiek van de beugel kan niet veel hebben. En de luidsprekers zijn vrij dik moeilijk om met het oor op de zetel of bed te liggen.

consumie 20-01-2011
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Mijn vorige review was van mei 2007. Inmiddels dus bijna 3 jaar in gebruik en ik kan alleen maar zeggen dat de koptelefoon super bevalt. Ik en/of mijn kinderen gebruiken hem bijna dagelijks, vandaar dat de duurzaamheid een 10 krijgt. Hier en daar zie ik onder de 20,00. Voor die prijs: het koopje van het jaar.

avedon 15-01-2011
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Tip: vermijd Philips koptelefoons uit het lage segment!! Betaal liever wat meer voor een 'dure' Sennheiser, tot zover mijn wijze les.

Ik ben vrij zuinig op mijn elektronica en m.n koptelefoons omdat ik het vrijwel dagelijks gebruik (aangesloten op de pc), desondanks heeft deze koptelefoon het na nauwelijks een jaar begeven , de beugel om precies te zijn. Die beugel kreeg reeds na 2 mnd gebruik een scheur, ik dacht dat fix ik wel met stevig plakband, nou dit werd van kwaad tot erger, nauwelijks een jaar verder is de bevestiging v.d rechteroor volledig afgebroken en ben ik de Philips koptelefoons GOED ZAT!!! Dit nl is mijn 2e Philips koptel, de vorige was nog duurder (€50) dan €35 wat ik voor dit onding betaald heb. Geluidskwaliteit is redelijk m.n de bas maar hogere tonen worden erg schel ...geluidsniveau erg laag ook op max volume van koptel en pc !! Pas met Windows7 kon ik dit volume wat acceptabel krijgen omdat het veel mogelijkheden heeft om geluid te tweaken. Heb zelf geen ervaring met dure/>€80 koptelefoons omdat ze steeds gemeden heb vanwege de prijs maar ik ga wel zometeen een halen en het komend decennium van genieten...

bastiaan45 17-06-2010
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Deze hoofdtelefoon heeft een acceptabel geluid en draagcomfort. Prijs/kwaliteit is wat dat betreft voldoende.

Er is één grote maar: De plastic constructie van de beugel naar de oorschelpen maakt een vervelend plastic kraak geluid bij iedere beweging van je hoofd. Dit wordt versterkt door de schelpen over je oor. Vooral wanneer je het volume wat lager hebt staan is dit absoluut onacceptabel. Ik raad daarom deze hoofdtelefoon NIET aan.

Edjeiuhui 22-04-2010
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Deze koptelefoon is een prima koop als je niet veel geld wilt uitgeven. De geluidskwaliteit is goed en vooral de bassen zijn strak. Dat de maximale geluidsdruk niet zo hoog is ervaar ik niet als een nadeel. In dit geval is minder beter, want een gehoorbeschadiging is zo opgelopen.

Er is wel een nadeel en dat is constructie van het stelmechanisme. Deze is zwak en is bij mij dan ook aan de linkerzijde afgebroken. Enige voorzichtigheid is dan ook geboden.

Het 6 meter lange snoer is te lang als je deze koptelefoon alleen bij de computer of een draagbaar apparaat gebruikt. Mijn advies is om het snoer niet volledig af te wikkelen. Dan houd je een handzaam bundeltje snoer over.

Gorefest666 20-04-2010
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Het plastic van deze koptelefoon is nogal zwak. Dus bij veelvuldig op en afzetten onstaan er haarscheurtjes in het plastic net waar de doppen aan de hoofdbeugel zitten en deze knapt dan. Hetzelfde gebeurt bij de SHP2700.

Geluid is verder wel goed en hij zit ook comfortabel.

kilian kl. h. 04-11-2009
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Heb deze koptelefoon al 2 á 3 jaar en heb hem verschillende keren laten vallen. Nog altijd heel. Hij is gewoon prima stevig gemaakt, ondanks dat hij wat goedkoop aanvoelt (plastic achtig). De geluidskwaliteit is gewoon uitstekend, tot mijn verbazing niet slechter dan veel duurdere modellen die ik heb beluisterd. (sony XB700 akg 791, welke wel vele malen duurder zijn) Enige opmerking hierover is dat op de pc soms de hoge tonen wat schel over komen maar dat kan ook aan mijn geluidskaart liggen. Gebruik hem op de pc en vooral op mijn Cowon D2. Hij dempt inderdaad omgevingsgeluid niet goed, maar dat is bij heel veel koptelefoons. Daarnaast zit hij ook nog eens uitstekend, ruime schelpen die OM je oren heen zitten en niet er op. Doordat hij ook erg ligt is, voel je de beugel nauwelijks op je hoofd rusten ondanks dat die beugel niet gevoerd is. Na een tijd heb ik niet eens meer door dat ik hem op heb, mede dankzij de zachte randen om de schelpen heen. Deze zijn, in tegenstelling tot wat ik verwachte, niet erg zweet gevoelig. En dan dat meeeegaaa lange snoer, geweldig. Nooit eerder tegen gekomen. Voor onderweg niet praktisch, zo'n lang snoer. De volume regeling die er op zit is wat minder, als je die lager zet dempen de hoge tonen sneller dan de lage tonen, daarom zet ik die altijd helemaal open en regel het volume op de bron. (het is in feite eigenlijk niets meer dan een variabel weerstandje.(potmetertje)

En verder nooit problemen gehad, dus duurzaam is hij ook. Bovendien is hij altijd schoon gebleven, nooit schoon hoeven maken.

En dan natuurlijk de prijs: GEWOON SPOT GOEDKOOP! Jongens: 13 EURO!! Er is simpel weg niets beters te vinden voor die prijs. 10/10/10/10

Emkay 19-11-2008
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Helaas moet ik Pierre 5 helamaal gelijk geven; deze hoofdtelefoon is alsof je een grote zeeschelp aan je oren zet. Met wat omgevingsgeluid ruist en suist het dwars door je muziek heen. Geen aanrader, aangezien ik graag muziek luister wanneer de kinderen tv kijken. (suizende my little pony dwars door Krezip heen is niet leuk...)
Draagcomfort is minimaal, hoofdband is hard en stug. Vormgeving, tja ziet er leuk uit. Geluidskwaliteit; als alles stil is om je heen gaat het wel. Duurzaamheid; Als je hem zelden gebruikt zoals ik gaat hij lang mee.

Pierre 5 13-11-2008
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Ik zocht ook een hoofdtelefoon met een lang snoer, omdat ik hem speciaal voor de TV heb aangeschaft. Ik heb hem zojuist uitgeprobeerd en het geluid is goed. Maar ik heb deze hoofdtelefoon speciaal aangeschaft om rustig naar TV te kunnen kijken, terwijl mijn vrouw met haar vriendinnen zit te beppen. Nu heb ik alleen nog maar mijn vrouw horen praten terwijl ik deze hoofdtelefoon op had en het klonk ongeveer even hard als wanneer ik de hoofdtelefoon niet op had. Als straks die vriendinnen er bij komen, dan kan ik alles letterlijk volgen wat zij zeggen, terwijl ik TV zit te kijken.
Wat dat betreft is deze hoofdtelefoon voor mij niet geschikt en is deze alleen maar geschikt om ergens naar te luisteren waardoor anderen in je omgeving niet gestoord worden.
Heeft iemand anders daar eenzelfde ervaring mee?

Jan W_nl 28-03-2008
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Deze koptelefoon is speciaal bedoeld om op een TV aan te sluiten. Vandaar dat lange snoer. Om mijn cd's goed te beluisteren zet ik wel mijn Sennheiser op. Maar voor ongestoord TV/DVD kijken is dit een prima apparaat. Prima geluid, goed stereobeeld. Je moet het geluid wel wat harder zetten, het uitgangsniveau is wat laag. Ik heb eerst jarenlang de voorganger gehad (SHP250) welke helaas sneuvelde toen de stekker klem kwam te zitten en afbrak. Een eigen domme fout. Dit model opnieuw gekocht. De hoofdband is van keihard plastic, daar heb ik zelf maar een stuk vilt onder geplakt. Voor dit geld absoluut een goed en aan te raden product. Met zes meter snoer een prima alternatief voor een draadloos model met alle storingsgeluiden en onverhoopt lege accu's.

Lippie 04-03-2008
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

De bass zet lekker door? Helemaal niet!
Waar is de power? Nergens te bekennen! Alles op mijn hardst (zowel pc als volume koptelefoon). Ik weet ook wel dat ik van bass houd, maar dit valt me echt tegen.
Als ik hem tegen mijn oren druk klinkt het nog enigszins acceptabel.
Ook zit het product in een rotverpakking, die je wel moet slopen om hem eruit te krijgen. Dus terugbrengen lijkt me ook geen optie meer.
Nu heb ik wel vaker hoofdtelefoons geprobeerd in de winkel en vond ze vaak allemaal maar slap klinken.
In ear oordopjes klinken veel voller. Maar ja, het ging mij ook eigenlijk om het lange snoer.
Ooit eens een Philips hoofdtelefoon gekocht voor 10 gulden. Die had nog eens goed geluid! Of ik heb in de afgelopen jaren mijn oren verpest :P

michel1970 02-12-2007
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Ik gebruik de koptelefoon op mijn laptop had eerst een sennheiser het kwaliteits is duidelijk aanwezig in het voordeel van de sennheiser. Ik heb de philips nog niet op mijn hifi set getest maar op de laptop valt het volume wat tegen.

Het geluid is van goede kwaliteit de kunstof beugel is wat aan de harde kant en het snoer had iets korter mogen zijn.

Voor de rest is het een erg fijne koptelefoon met een geluid waar je best een lange tijd naar kunt luisteren zuiver laag en hoog ook de verwende luisteraar kan aan deze koptelefoon veel plezier beleven.

consument3 24-11-2007
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Deze koptelefoon, de philips shp 2500 vind ik een erg goede geluidskwaliteit hebben. De bas zet lekker door en alle toonhoogten komen erg duidelijk door. In combinatie met mijn DAB radio geeft deze koptelefoon een zeer goed stereogeluid. Wanneer je er naar luistert lijkt het net of je midden in de muziek zit. De oorschelpen zitten erg goed om je oren heen, doordat ze mooi rond zijn. Ook hoor je bijna geen omgevingsgeluid meer wanneer je luistert naar de koptelefoon. Deze koptelefoon is qua geluidskwaliteit ten opzichte van oordopjes voor in je oren om muziek te luisteren een enorm grote verbetering. Bijna niet te vergelijken in verhouding met oordopjes, zo goed. Wat ik ook erg goed vind is de volumeregelaar in het snoer.

Er zijn naar mijn mening enkele kleine nadeeltjes aan deze koptelefoon. Het snoer van deze koptelefoon is erg stug. Opzich is dit geen groot probleem. In het begin was de 's' door de koptelefoon wat sisserig. Dat is nu beter. Verder gaat de koptelefoon na meer dan ongeveer een half uur luisteren wat zeer op je hoofd doen, door het harde plastic van de beugel. Verder zijn er naar mijn mening geen nadelen.

In totaal is deze koptelefoon erg goed, je hebt veel voor in verhouding weinig geld, zeker een aanrader.

Mr. Samuel 12-02-2007
Geschreven voor: Philips SHP2500/00

Lekker dingetje met een goed geluidje.
Doordat de speakers groot zijn sluiten ze je hele oor af zonder ergens op te leunen, zo krijg je geen pijn..

Er zit veel bas in dit ding ik vind echter dat dit meestal niet de middentonen wegneemt.

Valt me zeker niet tegen van philips!