Sennheiser HD 650 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 650 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Desmond 19-10-2016

Super geluid

Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Gekozen ter vervanging van een hd750 die helaas overleden is. Blij verrast door het draagcomfort en de geluidskwaliteit.
Fris en helder hoog, gebalanceerd mid en strak laag. Ik gebruik hem om van muziek te genieten, om muziek te schrijven en om te mixen. Overal slaagt hij glansrijk voor.
Ook word ik niet vermoeid als ik hem lang (4 uur of meer) op heb.

jorn2jorn 03-06-2015
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Zoals een andere gebruiker ook al schreef, begaf bij mij een oorschelp het. Vreemd, want hij was een tijdlang niet gebruikt en werkte daarvoor probleemloos. Nadat ik hem had opengemaakt, zag ik dat de verbinding naar de spreekspoel los was geraakt. Een uiterst dun draadje, wat ik gelukkig weer heel voorzichtig kon vast solderen aan een verguld veertje waar het plugje van het aansluitsnoer in steekt.
Gelukkig doet hij het weer uitstekend, want ik zou deze heerlijke koptelefoon niet willen missen

Elvis2049 03-06-2013
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Dit is echt de beste koptelefoon die ik ooit heb gehad.
Ik heb deze koptelefoon sins 2001 in het bezit en gebruik hem dagelijks (games en muziek op pc)
Gebruik hem ong tussen de 5 a 6 uur per dag en ze zijn nog steeds in topconditie.
Laadst na 9 jaar een nieuwe kabel moeten kopen ivm kabelbreuk magoe dat mag ook wel na 9 jaar.
Tis echt een aanrader het geluid en duurbaarheid zijn fenominaal!!

noefel2 05-03-2013

Strak dingetje. Supergeluidskwaliteit.
Nadeel: ik heb nogal grote oren. Mijn oren passen er alleen gebogen in. Dat zit niet zo lekker.
(geldt voor alle hoofdtelefoons en die die in mijn oren moeten blijven nooit zitten.)
na 4 jaar hield de linkerkant ermee op. Veel te snel wat mij betreft.
Iemand suggesties?

bramsl 16-06-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Nu na een half jr nog dubbeldik tevreden,heb vorige week nog de hd 589 van mijn broer uitgeprobeerd,
maar die komt niet mee in muziekaliteit.
het draagcomfort is zo goed je voelt hem haast niet.
hij is nu 6 jr op de markt,maar nog steeds een van de beste.

Ronald Brt 12-06-2012
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Eindelijk dan de HD650 lang naar uitgekeken maar nu is het dan zo.
Ik kan van alles er over vertellen,maar geloof me het is een fantastisch ding.
Natuurlijk ligt het er ook aan wat voor voorkeur en muziek je draait,ik draai van alles en deze koptelefoon laat me zeker niet in de steek.
Tip, ga is lekker uitproberen ,dan kom je er van zelf wel achter.
Zelfs op mijn Cowon S9 gaat ie goed,verder opmijn Pc gebruik ik nog een Firestone Fubar MK3 Dac versterker,subliem!
Succes...!

bram 15-12-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

na 15 jr de sennheiser hd 565 ovation hebben gehad dacht ik kijken of er vooruitgang is.
en die is er de senn hd 650!
het midden van de muziek ligt helemaal open.
en nog een tip voor de akg,beyers in de dure klasse
neem een laptop van dellxps,die stuurd ze allemaal perfect aan.vooral de ingeboude maxx audio3
die geeft een drive! pure muziek.
en zet je losse koptelefoon op marktplaats die is overbodig.

Jaap Spijkcity 29-01-2011
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Na 12 jaar een HD580 Precision te hebben gehad met een fantastisch geluid voor (in mijn geval) vnl pop en rockmuziek; van metal tot dance. Het onderscheid in instrumenten en het bereik in het laag, midden en hoog is m.i.zeer goed verdeeld. Het lijkt bij live popconcerten op DVD wel of je in het publiek staat. Heb ook de HD600 en nu dus ter vervanging van de HD580 de HD650 beluisterd en aangeschaft. Ook Beyerdynamic DT770,880 en 990 beluisterd maar allen "missen ze iets", m.i. vooral in het middentonengebied. AKG is vrij "plat" en heeft te weinig bas. Sennheiser geeft een "echte bas" weer, dit is vooral goed te horen bij echte basgitaren in de rockmuziek. Maar ook de "kunstmatige" bassen in trance en dance zijn bij deze koptelefoon gewoon goed en acceptabel. Dit soort betere koptelefoons moeten wel achter een goede versterker hangen want anders komt het geluid "niet goed door". De sluier die bij Sennheiser voor het geluid lijkt te hangen zoals een ander beschrijft klopt wel een beetje maar dit verdwijnt door goede versterking en het iets hoger openzetten van de volumeknop. Het gebeurt me regelmatig dat ik van een oude CD nieuwe ontdekkingen doe van geluiden die ik vroeger nooit heb waargenomen. Dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van dit merk.

sybren1984 06-11-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Vandaag gekocht en zeer tevreden over.Geluid is werkelijk prachtig!!!Ik heb ook een draadloze koptelefoon van Sennheiser de rs 130 maar dat is niks vergeleken met deze.Erg blij mee!!!

Frank0165 27-12-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Ik gebruik de HD 650 nu dik twee jaar en hij gaat me steeds beter bevallen. Ik heb altijd getwijfeld of apparatuur 'ingespeeld' hoort te worden en heb het bewijs hiervan inmiddels zelf mogen ervaren. Het valt me meer en meer op dat de HD 650 de soundstage haast perfect weergeeft.

Ik heb het eerste jaar de HD 650 aangesloten op de Onkyo TX-SR805 receiver. Een jaar geleden heb ik op basis van een aantal reviews besloten een hoofdtelefoonversterker aan te schaffen: de V-Can van Music Fidelity en ik moet zeggen dat dat verschil erg goed te horen is. Ik geniet nu nog meer van de HD650. Hij laat alle details horen; details die ik tot nu niet goed heb kunnen horen via de KEF Five Two 11 speakers met HTB2 subwoofer komen nu nadrukkelijk naar voren.

Ik ben dus erg tevreden over de HD650 en ben er wel achter dat een goede versterker wel aan te raden is.

Lenn-art 15-11-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Ik ben zeer tevreden met deze hoofdtelefoon. ik heb hem nu 2 maanden in mijn bezit en heb er nog geen dag spijt van gehad.

Ik gebruik hem voornamelijk met electronische muziek dus hij krijgt er aardig van langs af en toe..
In het begin klonk vooral het laag best stroef, maar dat was na het inspelen gelukkig weg.
ik vind hem zeer zuiver klinken en ik gebruik hem soms als referentie bij het produceren van muziek.

Nadeel is wel dat je nu meteen hoort of je naar een mp3 bestand luistert of naar kwaliteit!

Dairybeat 13-08-2009

---------- update review 13-08-2009 ----------

Mijn review van 01-11-2007 wil ik wat aanpassen aan 'de tand des tijds'.
De druk op het hoofd vond ik na langdurig gebruik toch teveel worden en ook de lagere bastonen vond ik te karig weergegeven.
Na een zoektocht ben ik in 2008 overgestapt naar een Denon AH-5000.
De bassen worden door deze een stuk dieper en voller weergegeven, het midden en hoog zijn prachtig fluwelig en het totale geluidsbeeld is weer een stuk rustiger dan die van de HD-650.
Ook is de gevoeligheid van de AH-5000 hoger, zodat ik die ook met succes kan gebruiken met een Archos 504 160GB audio/video-speler, waarop ik enkel muziek heb staan in volledige Cd-kwaliteit.

---------- oude review 01-11-2007 ----------

Dit is de beste dynamische hoofdtelefoon die ik ooit heb beluisterd en gekocht. Hij heeft het schone, rustige, detailrijke van mijn voormalige Grado RS1, maar heeft een krachtigere diepe kernachtige basweergave en veel meer draagcomfort. Op dat draagcomfort scoort die gelijk met mijn ook voormalige Byerdynamic DT990Pro, verder verslaat hij deze op alle fronten.
Een mede belangrijk onderdeel van een goede hoofdtelefoon is de juiste zijwaartse druk van de schelpen op en om de oren. Bij de meeste hoofdtelefoons is die druk te zwak en wordt het geluid drastisch beter als je op de schelpen druk uitoefent. Bij de HD650 is die druk perfect, misschien vinden sommigen die druk zelfs iets te veel.
Dit vind ik met recht een subliem produkt van Sennheiser.

Herbie96 27-03-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Na een jaar een AKG K601 te hebben gebruikt en mezelf voorgehouden dat er wel laag in zit, toch de HD-650 gekocht..... Ja en heb weer dat warme laag dat ik zocht. De AKG mag der mooier uitzien, maar hij klinkt zo klinisch als een witte tegel. Gewoon een mooie fijne lekker klinkende hoofdtelefoon.

Henrico 29-10-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

De echte high end keuze. Warm, gaat ongelofelijk laag maar is toch ruimtelijk en gedetailleerd. Als je dit geluid met speakers wilt halen dan ben je minimaal 10.000 euro kwijt. Ik heb het dan over speakers zoals Wilson System 6, B&W 800D, Sonus Faber Amati, etc.
Ik gebruik hem zelf op m'n iPhone 3G en die kan hem prima aansturen, behoorlijk luid zelfs en geheel vervormingvrij. Via m'n versterker (Sansui AU-X1, kenners kennen deze topper nog wel) klinkt hij nog iets beter maar het verschil is klein, als je de kamer uitloopt, terugkomt en dan blind moet zeggen waar je naar luistert dan gok je zo verkeerd. Kortom, voor mij is dit een echte topper. Het geluid doet met denken aan sommige modellen van Stax maar die zijn wel wat duurder.

paaj 05-09-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

ontzettend goed klinkende hoofdtelefoon. een vol, warm, rustig en vriendelijk geluid dat ook mindere bronnen luisterbaar laat, een goede allrounder dus. wel is een (hoofdtelefoon)versterker aan te raden om hem op zijn best te laten klinken. in combinatie met (bijv.) een Graham Slee Solo komt deze nog pas echt tot zijn recht en verdwijnen ook de klassieke Sennheiser minpunten (de 'sluier' die soms voor het geluid lijkt te hangen). niet optimaal uit een ipod.

de vormgeving is eenvoudig, wat mij goed bevalt en de bouwkwaliteit lijk goed in orde, en het is natuurlijk geen hoofdtelefoon om in tassen te proppen en over straat te lopen. (wel geprobeerd maar daar komt te veel geluid door naar binnen...)
ook over draagcomfort niets dan goeds, je vergeet gelijk dat je hem op hebt.

al met al zeker een van de beste hoofdtelefoons die ik ken, en een vaste aanrader als je een hoofdtelefoon zoekt voor al je muziek. voor sommige genres zijn er misschien 'betere' (leukere?) keuzes (bijv. een Grado voor rock!) maar deze doet alles zeer goed.

r-styling 22-08-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 650 grijs

Ik heb deze hooftelefoon gekocht na lang aarzelen. Gewoon omdat dure produkten niet per definitie de beste zijn ! Deze HD650 van Sennheiser is een fantastisch audiofiel produkt. Het is zonder enig gebrek. Klinkt neutraal , zeer gedefinieerd, dynamisch en gewoon lekker. Het is de enige hoofdtelefoon die ik met afstand zo goed heb bevonden , en heb er veel gehad. Het enige probleem met deze HD650 is, dat je hem moet inspelen. Right out of the box klinkt hij stug. Geen hoog, het midden is hard en bassen zijn geforceerd. Daar komt na een 50 tal uur een enorme verandering in. Je moet hem inspelen ! Dan speelt hij alsof hij alle karakteristieken heeft van alle topmodellen van de besten tesamen. Ik zou zeggen , voor iemand die het beste wilt, moet je deze gewoon hebben. bedankt Sennheiser !

Nico H. 08-12-2006

Lang getwijfeld om de HD650 te kopen. Moeilijk om geluid in winkel enz. te
beoordelen. Na veel luisteren en vergelijken uiteindelijk de keus gemaakt voor
de HD650. Klingt prachtig open en vervormingsvrij. Pasvorm ideaal. Ik draai
veel klassiek. Voor mij is dit een perfecte hoofdtelefoon met o.a. een mooie
natuurlijke laagweergave.