Sennheiser PMX 60

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser PMX 60 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Bert van Gelder 18-01-2016
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Geluidskwaliteit is prima, geen diepte bassen maar van midden tot hoog prima. Wat er tegenvalt is het draagcomfort, na een paar minuten al gaat het pijn doen aan je oren door de constante druk van hoofdbeugel. Daardoor een onbruikbaar product wat mij betreft.

Nard65 10-12-2012
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Mijn kussentjes zijn na zes jaar gebruik helemaal op, en al zoekend naar nieuwe bedacht ik me dat deze koptelefoon een hele goeie recensie van me verdient. Door weer en wind, in jaszakken met allerlei andere troep, onderin de tas, etc, alle tegenslagen goed overleefd. En een prima geluid. Waar voor je geld.

JOSIEKE 29-02-2012
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

klinkt goed vooral in het midden en hoog bereik.
het laag is beter hoorbaar als je de schelpen vaster tegen je oor aan drukt maar klinkt verder alleszins goed onder alle omstandigheden en elke muzieksoort.
De vorm is erg goed alleen de beugels die achter het oor vallen zouden van een soort silicone moeten zijn dat zou op de lange termijn een beter draagkomfort geven verder is de prijs kwaliteit verhouding heel erg goed.

Johnlion 06-02-2011
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Ik heb deze PMX60 ruim een 1 jaar in mijn bezit. Op de fiets naar het werk, sporten e.d. is dit apparaat geweldig, alleen verbaasd het mij dat iedereen zo enthousiast is over zijn geluidskwaliteit. Ik heb ook een PX100 van Sennheiser en als ik deze alleen voor wat betreft de geluidskwaliteit naast elkaar leg...wat een verschil. De PX100 ziet er niet zo blits uit maar een geluid..de bass is stukken zwaarder en dieper hetgeen ik bij de PMX60 totaal mis. Dus de PMX60 voor mij leuk voor op de fiets en thuis genieten met de PX100.

Arno Lenselink 03-05-2010
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Ik heb ook al sinds 2006 de Sennheisser PMX 60 hoofdtelefoon. Hij doet het perfect. Ik heb alleen de oorkussens vervangen
Het geluid is subliem. Kortom een echte aanrader!!!

steven21noot 04-11-2009
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

De PMX60 is een topapparaat, gezien zijn prijs en formaat. De geluidskwaliteit is zeer behoorlijk, ik heb nog nooit beter gehoord in dezelfde klasse. Enige minpunt is dat je vrij snel last hebt van kabelbreuk. De mijne heeft het 1,5 jaar van intensief gebruik volgehouden.

deda165 11-10-2009
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Gisteren heb ik mijn nieuwe PMX 60 opgehaald. In januari had ik mijn tweede gekocht, nadat de eerste een kabelbreuk had. De tweede kreeg in september wederom een kabelbreuk, maar was dus nog geen jaar oud. Via het handelaar heb ik een nieuwe voor terug gekregen. De eerste heb ik minder intensief gebruikt, maar sinds ik een Ipod heb wordt hij wel elke dag gebruikt. Ik zou echt niet weten wat ik doe als deze weer zo snel kapot gaat. Want verder is het een prima ding.

Rayfie 09-06-2009
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Na al jaren bijna elke dag met deze hoofdtelefoon rond te hebben gelopen kan ik nog steeds zeggen dat ik zeer tevreden ben. Comfortabel, mooi design en een geweldige geluidskwaliteit. En dat voor weinig geld. Mijn theorie hierachter: Door de relatief snel slijtende onderdelen (oorkussentjes, stekkertje, kabelbreuk) zul je dankzij de sterke pluspunten waarschijnlijk toch weer deze hoofdtelefoon opnieuw aanschaffen.

KirstenB 07-03-2009
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Een hele fijne koptelefoon van Sennheiser.

De geluidsweergave is erg prettig en rustig aan de oren. Zelfs na uren word je nog niet 'luistermoe'.
Dat heeft te maken met een goede balans tussen lage, midden- en hoge tonen. Een echte bass-boost heeft deze koptelefoon niet.
Ik gebruik de koptelefoon voornamelijk voor pop en progressieve metal.

Het draagcomfort is goed: hij knelt niet en sluit mooi aan op de oren. De nekband kan wel in de weg zitten bij stoelen met hoofdsteun. Draag je een jas met hoge kraag, dan word de koptelefoon soms wat omhoog / naar voren van je oren af geduwd. Dit is echter het geval bij de meeste neck-worn koptelefoons.

Nadeel is de matige duurzaamheid. Al na enkele maanden verschenen de eerste slijtplekjes op de oorkussentjes. Nu, anderhalf jaar later is een van de kussentjes vrijwel doormidden en staat op het punt er af te vallen.

Maar ik heb wel anderhalf jaar van sublieme geluidskwaliteit mogen genieten, voor een redelijk zacht prijsje.

GuidoGroningen 30-10-2008

REVIEW betreffende PMX60.

Ik Zal in de volgende korte review even mijn mening over dit stukje electronica geven.

-Draagcomfort;
De draagcomfort van de MPX60 vindt ik erg goed, ik merk soms nouwelijks dat ik hem op heb, afgezien van het feit dat als je dan even ergens tegenaan leunt, je hem vervelend zal voelen.
De schuimpjes die je oren scheiden zijn erg goed en ook knelt de koptelefoon niet om je oren.
Daarnaast is het zo dat de koptelefoon, dom als het ook moge zijn, je oren lekker warm houdt in de winter, omdat er geen wind naar binnen kan komen.

-Vormgeving;
Echt een kwestie van smaak, ik vindt dit niet echt een argument... Het is een zeer mooi apparaatje en hij zit goed.

-Geluidskwaliteit;
De geluidskwaliteit van dit apparaatje is ongeëvenaard.
Ik ben nog nooit z'n goede koptelefoon tegen gekomen, het geluid van de bass is erg goed, en het is zelfs mogelijk er 3d geluid uit te krijgen als je mp3 speler dat voor elkaar kan krijgen.
Dit is echt het grootste pluspunt van dit apparaat, en dit alleen is al reden genoeg om hem te halen, de geluid is zowel laag als hoog heel erg goed, en de koptelefoon zelf kan echt heel erg hard zonder te vervormen (je zou midden in een kantine op bijv. een school tijdens de drukste pause een muziekje kunnen luisteren, als je buren niet beginnen te klagen aangezien de geluidslekkererij nogal groot is.)
-Duurzaamheid;
Dit is toch echt wel het minste punt van Sennheiser, de duurzaamheid.
Ik ben ondertussen toe aan mijn 5e PMX60, en heb een mailtje gestuurd naar Sennheiser zelf voor een verklaring, aangezien elke koptelefoon kapot is gegaan door een kabelbreuk op dezelfde plek (bij het plugje), alsof ze in de fabriek zwakke plekken aanbrengen zodat ze maar niet lang mee gaan. Hierop heb ik nooit een reactie ontvangen, iets wat op z'n minst slecht is te noemen.
Dit is echt een heel erg slecht punt van deze koptelefoon en daarmee dan ook de enige.
Toch moet je ook eerlijk blijven en de nadelen en voordelen tegen elkaar opwegen, zeker de prijs in acht nemend.

Conclusie:
De kwaliteit/prijs verhouding van deze koptelefoon is goed, maar zou perfect zijn als Sennheiser zou investeren in betere kabeltjes, het is dan ook ronduit dom dat ze dit niet doen.
Toch kan ik iedereen dit stukje techniek aanraden, die een nieuwe en vooral erg goede geluidservaring wil van zijn of haar mp3 of andere instalatie.

Uit Groningen.

Igor2henk 26-09-2008

hele goede koptelefoon
ik had eerst oordopjes die na een maand al weer stuk waren door draadbreuk en die draden zaten allemaal door elkaar maar bij deze koptelefoon heb ik nooit last gehad van draadbreuk of dat het draad in de knoop zit. Verder is het geluid uitstekend en voel ik hem amper op me oren zitten.
ik heb hem nu een half jaar en luister 3 uur per dag ermee. Mischien is hij voor sommige wat prijzig maar het is beter dan dat je 3 oordopjes per jaar verbruikt.

Herman_123 06-04-2008
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Een uitstekende koptelefoon die precies doet wat ik ervan hoopte.
Ik gebruik hem tijdens fietsen en hardlopen. De gewone in-ear pluggen vallen er bij mij altijd uit. Daarom moet ik wel zo'n koptelefoon geval dragen. Het voordeel van achter-je-nek is dat je gewoon een pet of muts op kan.

Grote pluspunten:
- bij mij zit 'ie als gegoten: geen pijnlijke oren !
- geluidskwaliteit uitstekend (maar ik ben geen audio freak)
- de achter-je-nek beugel past bij mij precies.

Nadelen:
Nog geen ..? Ik heb 'm ongeveer een maand dus pas over een jaar weet ik of 'ie echt sterk is.

Dus al met al ben ik erg tevreden over de PMX 60 !

Bosstooned 22-02-2008
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Ik heb deze koptelefoon nu al bijna 8 maanden en gisteren heb ik hem voor de tweede keer weggebracht. het contactje bij de linkerschelp zit opeens los, en dat terwijl er niks mee is gebeurd. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van deze koptelefoon me wel tegenvalt, ik heb hiervoor een wat goedkopere Sony gehad en die heeft het veel zwaarder te verduren gehad(onvoorzichtigheid ,mountainbiken, feestjes, vergeten dat ik hem onder in mijn tas had zitten). toch is die 3 jaar lang meegegaan zonder problemen. ik heb dus een pmx 60 gekocht nadat mijn sony het loodje had gelegd en ik vind het prijsverschil te groot. de geluidskwaliteit is iets beter maar ook anders( meer hoog en minder laag dan bij de sony) de duurzaamheid is veel minder, en hij is vel duurder. pluspunten zijn wel dat de sennheiser erg licht is en erg comfortabel zit( ik kan hem zo een uur of drie achter elkaar op hebben) en hij ziet er goed uit, heel gestileerd met dat zwart en zilver.

conclusie, koop deze headphone niet als je van jezelf weet dat je wel eens vergeet dat hij om je nek bungelt.

Jordiii 11-12-2007

Goeie koptelefoon.

Met deze koptelefoon haal je het maximale uit je mp3speler/computer. Hij heeft een heerlijk helder geluid, goeie bas en een goeie detaillering. Een 8 voor geluid!

Een 9 voor draagcomfort. Hij zit erg lekker om de oren, sluit goed aan en gaat zelfs na 4 uur of langer niet vervelen. De beugel achter in je nek is wel een minpuntje wanneer je lekker achterover wil hangen tegen een hoofdsteun, verder prima!

Een 3 voor de duurzaamheid. Ik heb deze koptelefoon namelijk al 3x gekocht. Elke keer dacht ik dat het puur toeval was dat juist mijn koptelefoon kapot ging. Ik ben er altijd erg zuinig op geweest en begrijp niet hoe hij elke keer weer kapot kan gaan! Het is nooit de beugel geweest die brak, nooit nat geworden of iets anders wat aan mijn gebruik te danken is geweest. Gewoon de bedrading die het begaf waardoor je alleen bass geluid krijgt of mono ipv stereo.

Ik ga het nu wagen op de pmx 100 of 200. Het liefst zou ik hetzelfde draagcomfort en geluid hebben maar een betere duurzaamheid. Nogmaals, de pmx40 is een goeie koptelefoon maar eigenlijk niet geschikt voor gebruik buiten de deur, daarvoor is hij te kwetsbaar.

Matthijs K. 16-10-2007
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Heel mooi ding. Heb er nu bijna 2 jaar van mogen genieten, maar hij is nu uiteindelijk toch heengegaan. Kabelbreuk. Voor de rest erg goede geluidskwaliteit voor deze prijs en klasse. En hij zit voortreffelijk!

Mechmichael 29-09-2007
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Heb deze koptelefoon nu al zo'n 2 jaar in mijn bezit en kan me geen betere koptelefoon bedenken voor deze prijs. Heb zelf geen probleem met het draagcomfort, wel met het feit dat de kussentjes na een jaar aan vervanging toe zijn. Ik heb echter vorig jaar een mail naar Sennheiser gestuurd en heb geheel kosteloos 2 nieuwe kussentjes opgestuurd gekregen. Het verbaasd me dan ook dat er bij de reviews mensen staan die ervoor hebben moeten betalen, maar wellicht heb ik gewoon mazzel gehad. Nogmaals, geluid is prima, gebruik hem op een 30Gig iPod video en denk erover om er voor de zekerheid alvast weer 1 aan te schaffen voordat ze uit produktie worden gehaald en ze niet meer te krijgen zijn :-)

Luuk D 05-08-2007
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Een fijne hoofd telefoon voor niet te veel geld. Vergeleken met andere standaard oordopjes heb je al een wereld van verschil. Het volume kan aardig hoog opgeschroefd worden zonder dat het ten koste gaat van de zuiverheid. Duurzaamheid zit ook wel goed. Heb 'm nu denk ik 2 jaar ongeveer. Één kan't kraakt wel een beetje maar dat kwam omdat ik 'm een beetje opblies met m'n laptop.
Trouwens op een goede kwaliteit mp3 speler (Zelf heb ik nu de Cowon D2) Krijg je nog meer waar voor je geld.
1 persoonlijk minpuntje. Na lange tijd dragen drukt de draagarm wat op m'n oren. (maar dat verschilt van oor tot oor lijkt me).
Wat bij alle hooftelefoons is die je achter je nek draagt (bredere nek (hoofd) zit beter. Bij een smallere komen de kussens niet precies uit. maar hier ondervind je geen hinder van.

pieter7 27-04-2007
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Bij mij is na twee maanden de rechterkant uitgevallen en de schelpen zijn helemaal kapotgeroest en dat voor een sportieve uitvoering,helaas ben ik de aankoopbon kwijt,anders ging hij terug!!

Herman 26-03-2007
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Een pefecte hoofdtelefoon met uitstekend geluid. Enige nadeel is dat de oorkussentjes bij intensief gebruik na een jaar versleten zijn en Sennheiser je dan grof laat betalen. De prijs voor de kussentjes bedraagt slecht € 1,73 per set maar daar komt dan wel € 8,00 verzendkosten + over het tottaal nog eens BTW overheen. Echt belachelijk en dus wel iets om bij aanschaf rekening mee te houden.

M-v-A 31-01-2007
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Gebruik deze koptelefoon nu al meer dan 2 jaar... echt top! Ga deze week een nieuwe halen... i.v.m. versleten versleten schuimpjes!

++ Gluidsweergave
++ Bas
+Uiterlijk

tja... geen minpunt voor dit bedrag.

droefje 05-01-2007

Net ontvangen maar duidelijk niet wat ik zoek: ik ga de Sennheiser PMX200 maar
proberen, want ik zocht echt een koptelefoon om het omgevingsgeluid meer af te
schermen (zodat ik me beter aan het telefoongesprek van een collega kan
onttrekken tijdens het werk). Dit zijn gewoon platte schijfjes die wat mij
betreft nog minder afsluiten dan de oorplugjes die standaard bij de Ipod
zitten. Verder had ik nog nooit een nekband uitgeprobeerd, en ben niet
onverdeeld enthousiast: hij is niet verstelbaar en steekt veel uit, waardoor je
met een halflang kapsel met veel losse plukken niet weet of je je haar er nou
over moet doen of eronder: zit allebei niet ideaal (ik had hem graag dichter
langs mijn nek gehad).

Mr. Jonathan 04-01-2007

Wat een goede Koptelefoon!!!! heb nu al ervaring met 3 koptelefoons en nog
nooit zo iets moois gehad! het is het geld zeker waard! HEt geluid is egt
helemaal te gek! hij is ok supper licht heerlijk!
naja in 1 woord! fantastisch!!!! gr. Jos (2 maanden in bezit!)

VeronW 15-10-2006
Geschreven voor: Sennheiser PMX 60

Goede koptelefoon, draagt goed, alleen er is niets aan verstelbaar, echter heb
daarmee geen problemen gehad.

De geluidskwaliteit is goed, echter de basstonen vond ik wat minder.

Hij heeft 3/4 jaar intensief gebruik zonder problemen doorstaan, echter daarna
is een van de oordoppen afgebroken door eigen schuld(op gaan zitten terwijl hij
in mijn achterbroekzak zat. Dit hoort natuurlijk niet zo makkelijk te kunnen,
maar heb er al die tijd veel plezier van gehad (en zelfs na die tijd nog een
tijd, met wat lijmen en doen toch nog van genoten)

supermenno 09-10-2006

Super koptelefoon, heb hem 3 jaar geleden ofzo gekocht en is vorige week pas
stuk gagaan omdat hij vast zat in het dashboard kastje van de auto :(
Heb wel 1 keer nieuwe oorkussendjes moeten bestellen omdat ze helemaal vergaan
waren (wel 15 euro). Ik had een nieuwe gekocht (ander type de PMX-30 geloof ik)
maar die heb ik weer terug gebracht zat voor geen meter en weer omgeruild voor
de PMX-60 is echt een super koptelefoon...

Ohja Sennheiser is het enigste merk waar je de oorkussendjes los kan bestellen
top dus.

Hopje123 13-06-2006

Ik gebruik al +-8 jaar koptelefoons die je in je nek draagt. Ze zitten altijd
goed, en deze sehnheis is zeker 1 van de beste die er is voor de prijs!

Het geluid is echt super, het gaat lekker hard en klinkt super helder! Zit
goed, en vind hem er mooi uitzien!

Enige nadeel is dat ik in 2 jaar tijd er 3 doorheen heb gejaagd. De eerste weet
ik niet meer hoe die kapot is gegaan de laatste 2 wel. Op 1 dag brak eerst de
link oordop eraf, en 10min later zo opeens ook de anders, heel vreemd maar
helaas.

En vrijdag is bij de laatste die ik had de rechterkant opeens uitgevallen
(waarschijnlijk knuffelde iemand me te hard) maar helaas die kan dus ook in de
kliko..

Nu heb ik een nieuwe sehnheiser, helaas niet dezelfde had hem graag weer
gewilt! Maar ze hadden hem niet meer in de winkel. Heb nu 1 type
lager/goedkoper gekocht. Helaas gaat die toch iets zachter..