Creative EP-630 - Reviews

in oor
Klankkast
gesloten

AndredeMey 09-12-2014 Product paar dagen in bezit

Mijn tweede setje Creative EP-630 gekocht bij Paradigit voor twee tientjes. Wat een geluid zit daarin voor dat geld, onvoorstelbaar. Tussen mijn eerste setje en deze zaten een paar Sennheiser CX-300, CX-500, dure Bose IE2, een Teufel Aureol Massive koptelefoon, maar voor wat ik er mee wil (mp3 tjes luisteren onderweg in bus en trein)zijn dit echt de beste dopjes. Mooi gedetailleerd stereogeluid, warme bas, en ze sluiten goed af van het omgevingsgeluid. Ik snap niet dat nog getwijfeld heb om ze weer te kopen. Het enige nadeel zijn de fragiele draadjes en de plugaansluiting. Het vorige setje ging 2 jaar mee, voor dat geld goed zat! Echte aanrader deze dopjes.

mvanharten 01-02-2013 Product jaar of meer in bezit

Nu mijn oortjes eindelijk gesneuveld zijn, vond ik het tijd voor een review. Ik heb deze oortjes sinds 2009 en altijd veel plezier van gehad. Nu is één draadje door. Helaas, maar dat kan niet anders na 4 jaar.

Geluid vind ik prima en het schermt ook veel geluiden van buitenaf af. Voor deze prijs krijg je een mooi product dat lang meegaat!

Brammelien 09-01-2011 Product half jaar in bezit

Na twee keer de EP-630 en twee keer de EP-830 was ik het nu zat om telkens de kapotte setjes om te ruilen. Zonde! Zulke goede oordopjes. Echt genieten! Maar zo’n slechte jackplug. Geen goede trekontlasting en/of vulkanisering. En dus na een tijdje begaf één dopje het altijd. Nu dus gekozen voor de Sennheiser CX300-II . En qua behuizing van het oordopje lijkt het als twee druppels water op de EP-630. Hmmmmm. In ieder geval ook een geweldig geluid! Ikzelf combineer de dopjes met een COWON D2. Dus ik tweak zelf de tonen nog een beetje met de equalizer. Echt mensen, de combinatie van deze twee is écht geweldig!

riktijdink 24-07-2010 Product kwartaal in bezit

In 1 woord: Fantastisch!
Zeer goede bass, net zoals alle andere tonen.
Het ligt er wel aan of je een goed of slecht apparaat gebruikt als je goed geluid wilt, maar dat heb je natuurlijk bij elk apparaat waar je je oortjes op aansluit.
Snoer is van hoge kwaliteit en de 120 cm lengte is lang genoeg als je muziek wilt luisteren met je mobiel in je broekzak, maar net te kort als je je pc op de grond hebt staan.
Meestal sluit ik mijn oortjes aan op mijn Nokia 5800 Xpressmusic met de basversterking aan, maar ook op andere apparaten is het geluid grandioos.

Conclusie: Ben jij net zo’n muziekliefhebber dank ik, dan is dit absoluut een aanrader.

BuzzFuzz 10-07-2009 Product maand in bezit

Supergoed geluid, mensen met negatieve comments drukken de dopjes volgensmij niet ver genoeg of goed in hun oren. Goed op letten.
Beste oortjes tot nu toe!

LinuxGuy 06-06-2009 Product paar weken in bezit

Uitstekende oordopjes, alleen hadden het snoertje wat dikker, en het plugje wat steviger mogen zijn.

Het geluid is gebalanceerd, met goede bassen, heldere hoge tonen en duidelijk waarneembare details in al je muziek (vooral als de dopjes een tijdje ingespeeld zijn is het geluid fantastisch).

Waarschuwing: met deze dopjes kun je het beste lossless formaten gebruiken (Flac, Apple Lossless etc), omdat alle mankementen in lossy formaten (MP3, WMA, AAC, Ogg Vorbis etc) genadeloos aangetoond worden, ook bij hogere bitrates.

Ik zit er aan te denken om nog een exemplaar te kopen, 1 voor mijn Sansa Fuze, en 1 voor de PC.

Echt een aanrader, zeker gezien de prijs.

dilinger one 01-06-2009 Product maand in bezit

Deze oortjes klinken beter omdat ze in-ear zijn wat de geluidsbelevenis sterk beinvloedt. Ze zijn dan ook niet veel beter dan de gewone oortjes die met mp3 spelers mee komen en zelfs niet in staat de bassen juist weer te geven.

KrissCross 03-03-2009 Product jaar of meer in bezit

Goede oortelefoon, zeker in relatie tot de prijs.
Prima draagcomfort. Naar mijn idee ruim voldoende bas aanwezig, hetgeen wordt versterkt door het feit dat deze dopjes volledig afsluiten. En dat zonder equalizer instellingen te wijzigen. Wordt gebruikt i.c.m. iPod 5G. Wel onveilig in het verkeer, maar heel fijn in rumoerige omgevingen zoals de trein.
Wel dunne snoertjes, welke tot nu toe nog heel blijven. Wiite versie wordt wel smerig na verloop van tijd.

rknapen 23-02-2009 Product paar dagen in bezit

5,7
Ik sta echt versteld van de enthousiaste reacties over de geluidskwaliteit. Wellicht dat het te maken heeft met de MP3 speler. Ik gebruik deze oortjes bij mijn Iphone maar ben erg ontevreden over de geluidskwaliteit. Er zit gewoon helemaal geen bas in, Zelfs niet als ik de equalizer op meer bas zet.

RobbieW 25-12-2008 Product half jaar in bezit

6,7
EP-630 gekocht on combinatie met MP3-speler Creative Zen Vision M. Draagcomfort erg fijn van de in-ear dopjes. Geluid valt zwaar tegen, we; beter dan originele oordopjes. Totaal gebrek aan lage tonen, ook als ik de equalizer van de MP3-speler gebruik. Inmiddels een Sennheiser PMX-200 gekocht. Geluid is daarvan veel beter, alleen valt daar het draagcomfort tegen vanwege de nekband.

Jackstrat 20-12-2008 Product paar weken in bezit

Ter vervanging van de standaards van mijn pas aangeschafte Creative Zen 4GB en wat een verschil!

Ik heb als hobby geluidstechniek en een aantal goede en duurdere koptelefoons maar deze inears doen, zeker gezien de prijs, daar niet voor onder.

Ze zitten goed in je oren en geven, na het fijn tweaken van de equalizer, een gluid dat bijna verslavend is. Je hoort veel details; laag en hoog is strak en helder. Het midden is wat minder, maar toch in het geheel acceptabel. Verder zijn ze luid en krachtig.

Nadeeltjes kunnen zijn de contact geluiden van de kabel en de geringe dikte van de kabel (kans op breuk)

Zonder meer een aanrader en niet alleen voor je mp3 speler!

Mike Oudt 09-12-2008 Product paar dagen in bezit

Fantastische oordoppen.
Prima geluid, alle toonsoorten worden perfect weergegeven.
Ziet er mooi uit.
1 klein minpuntje. Als je ze eenmaal in hebt, hoor je zelf bij een laag geluidsniveau weinig omgevingsgeluiden, wat soms wel eens nadelig kan zijn.
Al met al een prima apparaatje.
Duurzaamheid is nog niet te melden, pas een paar dagen in bezit.

marijnhak 13-11-2008 Product paar dagen in bezit

Deze hoofdtelefoon gekocht als vervanging van de standaard oordopjes die geleverd worden bij een IPod.
Basklanken en hoge tonen komen duidelijk beter door, dus kwalitatief uitstekend.
De vormgeving is goed, niets bijzonders echter.
Het draagcomfort is prima. Er zitten verschillende dopjes bij van verschillende grootte.
Over de duurzaamheid is nog weinig te zeggen, maar gezien de reputatie van het merk zit dit wel goed.

Jochem86 13-08-2008 Product paar dagen in bezit

5,7
Nadat ik dit produkt had bestelt en binnen kreeg heb ik het diezelfde dag weer terug gestuurd!

De geluidskwaliteit was slechter dan mijn vorige Creative EP-635. Ik wilde een nieuwe omdat deze maar 60 cm lang was en een witte draad had en het was smerig geworden. Ik wilde dus 1 met een langere draad en zwarte kleur.

Ik zelf adviseer iedereen om de EP-830 te kopen! Geluid is gelijk of beter dan de EP-635!

Leftblank 02-08-2008 Product jaar of meer in bezit

Draagcomfort:
Het is bij in-ear oortjes altijd even wennen hoe het zit, maar nadat ik deze oortjes een week in gebruik had kon ik ze zo in danwel uit m'n oor halen, door de drie setjes met verschillende maten siliconen zit er vrijwel altijd wel een maat bij die past. - 9

Vormgeving:
Het zijn ongetwijfeld niet de mooiste oortjes die op de markt te vinden zijn, maar lelijk is naar mijn mening anders, weinig op aan te merken dus. - 8

Geluidskwaliteit:
DEze oortjes geven vrij veel bass mee, dit kan een voordeel danwel nadeel zijn, afhankelijk van je smaak/muziekkeuze, verder zijn de mid-hoge tonen ook prima te horen en vrij helder. - 9

Duurzaamheid:
Iets minder, de draadjes van deze oortjes zijn erg dun, na ruim 14 maanden gebruik is er bij mij draadbreuk opgetreden waardoor een van de twee oortjes geen geluid meer geeft, ietwat jammer, maar meer dan een jaar intensief gebruik is op zich niet slecht voor deze prijscategorie.

raymond9 24-05-2008 Product paar dagen in bezit

Optimaal luisteren

Ik heb ze sinds donderdag en het bevalt me prima.
Mooie heldere en diepe bassen
Mooie afgewerkte dopjes.
Lekkere oorkussens.
Kortom een aanrader voor weinig geld

Martin162350234 26-04-2008 Product half jaar in bezit

Heb ze ongeveer een half jaar in bezit, en was er in het begin erg tevreden over. Maar na een paar weken merkte ik al snel dat de bass in deze oordopjes veel te hoog is. Als je het goede type rubbertjes erop doet, wordt de bass echt te veel opgevoerd. Voor de prijs komt er echt kwaliteit muziek uit, maar als je er iets meer voor over hebt, zou ik eerder voor de Sennheiser gaan.

Het snoertje is heel erg dun, en als je er tijdens het luistert op klopt, klinkt dit door tot in je oren. Het aansluitinkje zit er vrij los in, en ik vind het een wonder dat deze er in bleef zitten. Het is een rechte plug, eentje met een hoek erin was in mijn geval makkelijker geweest. De rubbertjes die je om de oortjes doet lieten bij mij telkens los, als ik ze bijvoorbeeld in mijn broekzak had. In het begin viel het wel mee, nu ben ik meer dan de helft kwijt. Bij mij zijn ze net vorige week kapot gegaan, vandaar dat ik deze review schrijf.
Zonder enige reden hielden ze er gewoon mee op, ik denk dat het komt omdat ze geen contact met het plugje meer maken.

Al met al komt er redelijk goed geluid uit. Erg goed te noemen voor het geld. Mensen met een groter budget raad ik deze echter af. Mensen die er net 20 euro voor over hebben en niet met hun standaar (ipod) oortjes opgescheept willen zitten raad ik deze wel aan, omdat ze gewoon erg goedkoop zijn.. Ik raad alleen wel aan om er ERG voorzichtig mee te zijn.

Half jaar in bezit icm een iAudio 7

Ghanzzzzz 10-04-2008 Product paar dagen in bezit

Aangezien 1 van mijn originele oordopjes van mijn Ipod begon te kraken ging ik op zoek naar andere dopjes. Na vergelijk met oa Sennheiser, Philips, Panasonic en Sony heb ik toch voor deze Creative gekozen.
Goede kwaliteit voor een nette prijs denk ik. Zeker met dit soort dopjes die in de oren gaan is de keuze in deze prijs beperkt.
Over het geluid kan ik niet meer dan positief zijn. Stukken beter dan de originele van Ipod. Stuk meer bass en een stuk helderder. Nadeeltje is wel dat je aanrakingen met de snoertjes over de koptelefoon hoort.

Arnoud7 24-02-2008 Product kwartaal in bezit

Uitstekende oortelefoon voor weinig geld! Aangeschaft als vervanging van een bijgeleverde hoodftelefoon van mijn Creative Zen MP3-speler. Een sterke verbetering! Omgevingsgeluiden bijna volledig weggefilterd door in-ear systeem, prettige en comfortabele oordopjes en bijzonder warme, lage klanken. Had voorheen niet in de gaten gehad dat mijn MP3-speler ook zulke lage tonen kan produceren. Zoals hieronder al meerdere malen beschreven, hebben de oordoppen enkele uren nodig voordat ze zich aan de gehooringang hebben aangepast en voordat ze een optimaal geluid produceren. Maar dan is het mijns inziens daarna ook echt genieten! Het probleem bij mij is dat de niet-in-ear doppen bij de minste beweging uit mijn oren vallen maar dat is met dit in-ear systeem echt helemaal verleden tijd. Een topper!

Ruud Burger 17-02-2008 Product paar weken in bezit

De prijs kwaliteit van deze oordopjes is erg goed, vandaar dat ik ze heb gekocht.

De pluspunten vind ik het erg mooie geluid. Alle tonen komen goed naar voren en als ik liedjes heb van erg goede kwaliteit, dan merk ik het verschil wel met mijn oude oordopjes die standaard bij de iRiver X20 zaten. Die oordopjes vond ik eerst al goed. Verder zien ze er erg mooi uit, en het stekkertje aan het uiteinde is ook recht, wat ik zelf makkelijk vind.

De minpunten zijn dat de oordopjes af en toe lichtjes suizen als je fietst. Ook als je veel met de snoertjes rommelt hoor je dat. Maar als je gewoon ergens binnen stil zit, dan heb je nergens last van. En bij mij krijg ik de oordopjes niet volledig afgesloten in mijn oor. Ze zitten ook een beetje losjes, maar de kleinsten van de drie rubbertjes die er bij zitten, zijn de enige die goed passen. Verder lijkt het snoertje een beetje dun, maar het is wel stevig allemaal.