Philips SHX20/00 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 65 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHX20/00 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Alex 16-01-2017

Goed maar pijnlijk

Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

De Philips SHX20 zijn zeker weten kwaliteits oordopjes met een mooi modern design. Het geluid is over het algemeen goed. Er is alleen een minpunt, ze geven een zeer vervelend drukkend gevoel aan mijn oren, vanwege de onnodige rand waar het zachte deel van de oordopjes aan vast zitten.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Bediening voor geluid
  • Mooi modern design

Minpunten

• Pijnlijk aan de oren

Annikaas 14-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Ik heb de oortjes nu een aantal keer gebruikt en ben er zeer tevreden over. Het geluid is mooi diep en heeft een fijne en mooie platte kabel. Gaat het niet zo snel in de war. Snoer is ook aardig lang.

Premium gevoel.

Herdacle 14-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Verbazingwekkend goede oordopjes, zeker als je ze in de aanbieding koopt. De bouwkwaliteit is erg goed, al een keer of 4 mee gesport en zowel oordopjes als microfoon doen het nog prima. De platte kabel zorgt voor meer duurzaamheid en geen kabels die in de knoop raken. Deze oordopjes zijn daarnaast erg fijn omdat ze een grandioos geluid hebben, en ook nog eens een headsetfunctie. Dit is het beste van twee werelden. Heb er twee besteld en ik verwacht het tweede doosje pas over een paar jaar open te hoeven maken.

r00dy 14-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Prettige zittende in-ear oordopjes met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Dynamisch geluid met redelijke bas.

Pedro1971 11-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Op 1-7-2015 voor €40 een duo set gekocht via iBood.
De beste in-ears die ik ooit heb gehoord. Maar ook: de slechtste in-ears die ik ooit heb gehoord. Verwarrend? Niet echt!
De beste: een tien voor het beste geluid wat ik ooit van een set in-ears heb gehoord.
De slechtste: een nul, omdat ik - als fervent buitensporter (racefietser) - enorm schrok van de hoeveelheid windruis die deze set in-ears opwekt. Gelukkig zijn ze wel bruikbaar na het dichtplakken van een gaatje (bij het gouden sierringetje). Ongetwijfeld is dat niet de bedoeling van meneer Philips, maar een andere oplossing kon ik niet bedenken.
Over de duurzaamheid kan ik na een paar weekjes natuurlijk nog niets zeggen, maar kieskeurig dwingt een keuze af... vandaar een zeventje ingevuld.

deepm83 09-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Bought these to replace in-ear mics that are not giving slightly distorted sound. Compared to the previous ones that I am replacing, the sound has nice depth and volume and earplugs are a nice fit to the contour of the ear and do not come off inadvertently. Additionally the mic is good to have and allows to take calls in very noisy environments.

Only complaint is from my spouse, cant hear anything when i have it on and its anything above the minimal volume - if you call that a complaint. :)

S.E.S 09-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Draagcomfort is niet optimaal, hij zit bij mij niet helemaal lekker in het oor vanwege de grootte van de ronding. Ze zien er daarentegen wel erg mooi uit en het geluid is top! Vrij neutraal en zuiver geluid. Duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen, maar ik verwacht dat de Flat Cables wel een flinke tijd mee zullen gaan.
Kortom: Goede aankoop!

lkerpel 09-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

De shx20 is een mooie koptelefoon met een goeie bas. Voor mij had het draagcomfort wel iets beter gekund, na een (paar) uur dragen begint het toch wat minder lekker te zitten.

Overal een goeie koptelefoon voor een mooie prijs.

ihwoudsma 09-07-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Wat een openbaring, deze in-ears!

Al lange tijd maak ik gebruik van allerhande in-ear oortjes, maar tot dusver heeft geen enkel setje me echt kunnen bekoren. Tot ik deze Philips oorjtes op iBood tegenkwam, waar ik voor € 40,- twee setjes kreeg terwijl een enkele regulier zo'n € 35,- kost.

Sublieme pasvorm (met de kleinste rubbertjes), subliem geluid. Een openbaring!
Wat ik helaas nog niet kan beoordelen is de duurzaamheid omdat ik ze nog te kort heb. Maar daar ben ik gezien mijn ervaring met andere Philips producten ((vandaar ook maar blind 10 sterren) hemelaal niet bang voor.

Topproduct!

Bo.VdM 24-06-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Ik gebruik de Philips SHX20 High precision In-ears koptelefoon nu een maand of 3 intensief, en ik moet zeggen dat dit de beste oortjes zijn die ik ooit al gehad heb. Ze zitten gemakkelijk in het oor, en verminderen direct het geluid rondom je. De draad van de koptelefoon is eveneens geweldig: door het platte design, en de gebruikte kunststof, geraken er bijna nooit knopen in de draad. De "knopen" die er dan in geraken (door in mijn zakken te zitten), zijn er op 1, 2, 3 uit. Mijn smartphone is een Galaxy Nexus (november 2011) en de knop op de draad is hiermee (bijna volledig) compatibel. Eenmaal drukken is pauzeren, tweemaal het volgende nummer en driemaal het vorige nummer (driemaal drukken lukt niet op mijn smartphone, maar op mijn broer zijn iPhone 5 wel).

Rober61 04-05-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Vooraf gezegd, ik ben geen deskundige op audiogebied. Ik kan dus alleen putten uit mijn eigen ervaring. Maar dat is ook de bedoeling denk ik.
Allereerst het uiterlijk is wel stijlvol en ziet er degelijk uit met de metalen accenten. Omdat de draad plat is ziet dat er een grof uit.
Wat betreft functionaliteit zijn er pluspunten en minpunten. Begin ik met de pluspunten. Het anti- in de knoopraaksysteem werkt wonderbaarlijk goed. Waar ouderwetse oortjes bijna altijd in de knoop raken heb je dat met dit systeem dus niet. Keerzijde is dat de draden stug zijn en daardoor niet soepel meebewegen in de beweging van de nek en bij het hardlopen bijvoorbeeld.
Het ingebakken microfoontje en bediening werkt heel goed al had een volume regeling handig geweest.
Bij mij werkt het beter om de oortjes achter in de nek te laten lopen in plaats van in de hals van voren.
De oortjes blijven goed in de oren hangen ook bij het hardlopen.
En dan het geluid. Het geluid is zonder meer goed te noemen en dan met name als het volume wat harder staat. Dan merk je dat er een goede bas en heldere tonen uitkomen. Onder het fietsen en hardlopen is het juist niet verstandig om het volume te hoog te zetten waardoor het geluid wat vlak wordt. Ook geven de draden, omdat ze vrij stug zijn, nogal wat bijgeluiden bij schokken en windgeruis.
Conclusie: een goede koptelefoon, met een goed geluid vooral bij hoger volume. Zal niet snel in de knoop raken en voor een betaalbare prijs.

kuzcotopia 02-05-2015

Inleiding:

Nadat ik de afgelopen decennia zo goed als elke vorm en soort koptelefoon heb uitgeprobeerd in vele merken en prijsklassen, ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat voor mijn wensen en eisen de in-ears variant het meest geschikt is. Ik heb de afgelopen jaren bijna dagelijks gebruik gemaakt van neutrale oordoppen, zonder al te dominate hoge of lage tonen. Na intensief gebruik waren deze echter aan het eind van hun Latijn en kwam ik bij iBood de Philips SHX20 tegen. Ver onder de prijs van de andere webshops aangezien het een set van twee betrof.

Eerste indruk:

Mijn eerste indruk van deze doppen was niet heel positief door de sterke aanwezigheid van de lage tonen, maar enkele enkele luisterbeurten begon ik daar gelukkig aan te wennen en hoorde ik de voordelen van het lage bereik in verschillende soorten muziek (dance, hiphop, pop, dubstep, trap) terug. Ik hoorde dingen in muziek die ik al jaren luister die ik met mijn andere doppen nooit had gehoord. Op deze manier haal ik nog meer luisterplezier uit mijn bestaande playlists op Spotify.

Ontwerp en gebruik:

Het ontwerp is stijlvol uitgevoerd en wijkt positief af van de ‘standaard’ koptelefoons die je bij anderen ziet. De platte kabel raakt niet snel in de knoop en de oortjes zelf zitten goed in je oren. Het enige lastige aan de specifieke pasvorm is dat je niet even snel een oortje kan pakken en in je oor kunt stoppen. 50% kans dat het de verkeerde is en daardoor niet past. Voor normaal gebruik is dit echter geen issue. Bij langdurig gebruik zitten de oordoppen comfortabel en vallen niet uit je oren, ook niet bij vlugge hoofdbewegingen. Alles voelt zeer stevig en degelijk aan, en de hoe van 90 graden in de plug is ideaal tegen slijtage ten opzichte van een rechte.

In het snoer zit een enkele knop om je muziek te pauzeren of naar het volgende nummer te gaan. Deze werkt prima, maar ik mis wel twee andere knoppen om het volume te regelen. Aparte keuze om deze weg te laten, waar dit bij andere doppen toch wel vrij standaard is.

Ik heb de meegeleverde kleinere en grotere opzetdopjes nog uitgeprobeerd, maar de standaard doppen zaten eigenlijk het beste.

Hands-free bellen:

Het hands-free bellen gaat uitstekend. Mijn gesprekspartners verstaan mij goed - ook in gehorige ruimtes zoals winkelcentra - en ik hoor hen ook perfect. Hier had ik de doppen niet voor gekocht, maar ik kwam er per toeval achter toen ik werd gebeld tijdens het luisteren van muziek en sindsdien maak ik vaker gebruik van deze functie.

Pluspunten:

- Vol geluid met sterke lage tonen. Ik ontdek telkens nieuwe geluiden bij muziek die ik al jaren luister.
- Oordoppen blijven goed zitten en zitten comfortabel, ook na lang dragen.
- Mooi ontwerp waardoor je niet de zoveelste bent met de standaard witte doppen en snoertjes.
- L-vormige plug zit goed in mijn telefoon (in mijn broekzak) en werkt goed tegen slijtage.
- Hands-free bellen heeft me positief verrast, gesprekken voeren in rumoerige omgevingen gaat zeer goed.

Minpunten:

- Gemis van volumeregeling in het snoer.
- Linkeroor past alleen in linkeroor, bij standaard doppen maakt dat niet uit. Is handig, maar als je even snel een dopje in één oor wilt hebben om snel iets te beluisteren, is het weleens onhandig.
- Voor sommige soorten muziek iets te bassig.

sutefuu 30-04-2015

Allereerst het draagcomfort:

De in-ears zitten goed, ook blijven ze tijdens het lopen of fietsen goed zitten. Tevens zitten er verschillende modellen 'dopjes' bij zodat ze altijd in je oren passen. Na een tijdje dragen gaan ze echter af en toe wat irriteren aan de rand van de ingang van je oren, omdat ze deels gedraaid zijn. Echter is dit niet vervelend en gebeurd het maar zeer zelden.

De vormgeving is zeer goed. De kabel is lang genoeg, raakt bijna niet in de knoop (gemiste kans dat er geen draagzakje bij zit, maar goed). Ook de knop die erop zit is zeer handig en hier zit ook meteen de microfoon. Ik heb verschillende mensen gevraagd hoe ik klonk tijdens het bellen en deze meldden allemaal dat ik goed te verstaan was. Ook de andere kant is zeer goed te verstaan door de in-ears.

De geluidskwaliteit is simpelweg subliem. Ik ben altijd drager geweest van in-ears in het hoge middenklassement (100-250 euro). Echter zijn dit tot nu toe de in-ears die het beste klinken. De bass is zeer goed en het bereik is meer dan prima. Ik ben geen enorme audiofiel, maar normaal had ik altijd veel klachten bij in-ears onder de 100 euro.

Duurzaamheid:
Opzich niet ontevreden, doen stevig aan, aansluiting is prima, onder een hoek dus dat is in mijn ogen duurzaam.

Echter had er wel een draagzakje bij mogen zitten. Ik gebruik hiervoor nu een zakje van vorige in-ears, wat zeker aan te raden is voor de duurzaamheid van het product.

Al met al zeer tevreden over deze aankoop.

agaudi 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Sinds een maand gebruik ik de SHX20 en ik ben er erg tevreden over. Ze vervangen mijn oude Sennheisers. Ik was huiverig om de stap van Sennheiser naar Philips te maken, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Voor mij springt de geluidskwaliteit eruit. Ik heb allerlei muziekstijlen beluisterd: klassiek, jazz, pop. Alle stijlen krijgen de juiste 'sound-kleur'. Ook is de geluidskwaliteit van de microfoon OK. Op mijn iPhone gebruik ik de speech-to-text-functie heel vaak. Met de SHX20 verstaat mijn iPhone me veel beter.

De in-ears dragen erg prettig. Ik gebruik de standaard dopjes, maar er zitten nog grotere en kleinere dopje bij, zodat hij ook bij smallere of bredere gehoorgang goed passend te maken is. Als ik de in-ears goed heb ingebracht blijven ze goed zitten. Ik hoef ze nauwelijks te corrigeren. Door de platte kabel heb ik veel minder last van kluwen in de kabel dan met mijn oude in-ears.

De vormgeving vind ik wel cool: helemaal zwart met een goudkleurig accent. Een stoere uitstraling.

De duurzaamheid kan ik nog niet goed beoordelen. De in-ears voelen degelijk aan, maar een maand is wat kort om een uitspraak over duurzaamheid te doen.

Is er ook nog een puntje van kritiek? Ja, er zit geen beschermdoosje/-etui bij. Die heb ik er apart voor aangeschaft. Het is zonde om zulke goede in-ears te laten verstoffen. De iets lagere score op duurzaamheid komt door het ontbreken van een beschermdoosje-/etui. Ik weet zeker dat dit de levensduur zou verlengen.

remy1971 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Super fijne oordopjes, lekkere pasvorm en sluiten ook goed af. Geluid is werkelijk erg vol en helder. Je krijgt ze niet heel veel beter in deze prijsklasse. Handig dat het snoer niet verstrikt raakt. Let wel op dat deze oordopjes gemaakt zijn voor HTC, Samsung of Apple compatible producten. Deze werken met het CTIA protocol, dus mocht je een oude Sony, oude Nokia of oude Samsung telefoon hebben dan heb je een verloopplugje naar OMTP nodig. De Philips klantenservice kan je hieraan helpen. http://pnperl.blogspot.nl/2014/02/4-pin-35mm-headset-pinout-omtp-vs-ctia.html

Watnouw 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Het is even passen en proberen welke dopjes het best in je oren passen. Maar als dit is gelukt zitten de in-ears comfortabel. Het geluid is boven alle verwachtingen. Een mooie volle en strakke maar niet overdreven bas. De hoge tonen worden mooi helder weergeven. Je krijgt een mooi stereobeeld met verbazend veel detail. Knap wat er uit zo'n klein speakertje kan komen! De vormgeving vind ik mooi strak, met niet te overdreven goudkleurige details. Een platte kabel welke niet snel in de knoop raakt. De aanhechtingen van de kabel aan de diverse onderdelen doet solide aan. Door slim te kiezen voor een montage van kabel naar een iets dikkere maar flexibele overgang lijkt hiermee kabelbreuk maximaal voorkomen. Kortom, hier gaan we nog lang plezier aan beleven. Absoluut waar voor je geld!

rvstaay1 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

De Philips In-Ear oordopjes zijn echt een verademing. Ik heb in middels heel wat setjes versleten van standaard meegeleverde oordopjes tot en met dopjes van Sennheiser. Die van Sennheiser zijn niet slecht, maar het draagcomfort laat te wensen over. Daar de dopjes van Sennheiser regelmatig uit je oren wipten, blijven deze van Philips wel goed zitten. Ook tijdens het intensief sporten. Daarnaast dragen de dopjes bij aan een ultieme geluidsbeleving. De geluidskwaliteit is voor deze prijsklasse uitstekend, Het geluid is vol, diep en helder daar waar het moet. Wat betreft de duurzaamheid is de eerste indruk goed. Ik heb de oordopjes nog maar enkele weken in gebruik en kan nog niet een volledig oordeel geven over de duurzaamheid. Kortom ik ben een tevreden gebruiker en kan weer optimaal geniet van Muziek.

thijn172 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

na al een tijd opzoek te zijn naar goede oordoppen (ik had hiervoor altijd standaard oordopjes van goedkope merken die na een kwartier al pijn deden aan mijn oren ) heb ik de keuze gemaakt om deze in ear oordoppen te halen van Philips.

en ik heb er geen seconde spijt van.
het draagcomfort is super! geen pijn meer in me oren.

toen ik de oordoppen binnen kreeg heb ik een uur op de bank gezeten, genietend van de geluidskwaliteit.

ik kan deze set iedereen aanbevelen!

YoakimZwart 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

De Philips SHX20 oordopjes zien er op het eerste gezicht al pakkend uit. Dit is een van de redenen waarom ik deze oordopjes heb aangeschaft. Het ontwerp van deze oordopjes is strak en het goed afgewerkt. De gouden randen (die zoveel mogelijk trillingen en onzuiverheden opvangen) zijn niet alleen functioneel maar complementeren het design ook erg goed. Zoals te zien is op de afbeeldingen bestaan de dopjes uit een regulier oordopje met een in-ear verlenging. Door dit zo gedaan te hebben beschikken ze over een uitstekende geluidskwaliteit aangezien de driver/conus van de oordopjes groter zijn. Het in-ear gedeelte stuurt het geluid recht het oor in waardoor alles kraakhelder klinkt zonder dat de trommelvliezen teveel belast worden. Deze oordopjes zorgen voor een helder en diep geluid. Tevens sluiten de siliconen gedeeltes omgevingsgeluid vrij goed af. Alhoewel een groot deel van het geluid wordt gedempt zal je altijd nog wel een beetje omgevingsgeluid horen. De oordopjes zitten heel comfortabel en strak in de oren, alleen als je veel moeite doet vallen ze uit. Echter, door de pasvorm, is het in het begin wel eventjes wennen (maar dat heb je bij elke oordopjes wel). Al om al raad ik deze oordopjes aan vanwege het heldere geluid, het strakke design en het comfort van het dragen ervan.

Lisa1657 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

In het begin vond ik de oortjes even wennen omdat ze best groot zijn, maar na een tijdje zitten ze perfect! Het geluid is echt zeer goed, ben heel tevreden over de bas in de oortjes! Op zich zien ze er prima strak uit, zitten ze fijn en is de geluidskwaliteit zeer goed!!

RichardLloyd2 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Met deze in oor koptelefoons ging het mij om het geluidskwaliteit en die staat zeker niet teleur. Goede basstonen en brede frequentiebereik. Je voelt de lucht in je oor echt bewegen! Verder een degelijk produkt. Ik kocht een goedkopere set van Philips een aantal jaar geleden en die zijn nog in prima staat. Ik denk deze ook jaren mee zullen gaan.

sliels 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Ontzettend goeie geluidskwaliteit met goed comfort, maar zien er wat raar uit, dus als je stijlvolle headphones wilt moet je deze niet hebben. Tot nu toe geen klachten met duurzaamheid, maar de oortjes voelen niet heel stevig aan.

chmvanaalten 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Goede koptelefoon, zit en klinkt lekker in de oren. Kabel is plat en iets langer dan gemiddeld en raakt zelden in de knoop. Gouden detail moet je van houden maar heb tot op heden niks aan te merken op dit setje.

polderbewoner 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Fijne in-ears die goed in je oor blijft zitten. Bij andere oortjes gaan ze er bij mij telkens uit, maar deze blijven goed zitten. Ook de geluidskwaliteit is uitstekend!

kevinzw 28-04-2015
Geschreven voor: Philips SHX20/00 zwart

Deze in-ears hebben een apart design op gebied van draagcomfort waarmee ze zich zeker onderscheiden van vele andere in-ears. Juist door dit design waarin de earplugs helemaal aan de zijkant van het oortje zitten (waar je de eerste dagen zeker aan zal moeten wennen) passen de in-ears perfect in je oren en sluiten ze goed af.
Wel heb ik gemerkt dat door een klein gaatje op de achterkant van de oortjes aardig wat ruis kan worden gecreëerd als er een beetje wind is, dit is niet fijn als je de oortjes bijvoorbeeld veel op de fiets wil dragen. zonder wind is het geluidskwaliteit echter fantastisch deze oortjes geven een zeer helder duidelijk geluid en hebben goede bas, wel moest ik eerst een beetje wennen aan de wat hogere tonen die ook wat duidelijker zijn met deze oortjes.
verder hebben deze oortjes een prachtig design met gouden accenten op de oortjes en de plug, met een plat draad zodat je weinig last hebt van knopen. over de duurzaamheid kan ik helaas weinig zeggen behalve dat ze het na 2 maanden nog perfect doen!