Philips SHX20/00 - Reviews

in oor
Klankkast
halfopen

Annikaas 14-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de oortjes nu een aantal keer gebruikt en ben er zeer tevreden over. Het geluid is mooi diep en heeft een fijne en mooie platte kabel. Gaat het niet zo snel in de war. Snoer is ook aardig lang.

Premium gevoel.

Herdacle 14-07-2015 Product paar weken in bezit

Verbazingwekkend goede oordopjes, zeker als je ze in de aanbieding koopt. De bouwkwaliteit is erg goed, al een keer of 4 mee gesport en zowel oordopjes als microfoon doen het nog prima. De platte kabel zorgt voor meer duurzaamheid en geen kabels die in de knoop raken. Deze oordopjes zijn daarnaast erg fijn omdat ze een grandioos geluid hebben, en ook nog eens een headsetfunctie. Dit is het beste van twee werelden. Heb er twee besteld en ik verwacht het tweede doosje pas over een paar jaar open te hoeven maken.

r00dy 14-07-2015 Product paar weken in bezit

Prettige zittende in-ear oordopjes met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Dynamisch geluid met redelijke bas.

TowelieTbest 12-07-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb al andere oortjes van philips gehad en ben daar altijd heel content van geweest, maar deze oortjes niet. Deze oortjes, al hoewel ze goed zitten en er mooi uitzien, hebben een schil geluid. Ze geven nagenoeg geen bas. Ook na het aanpassen van de equiliser op mijn gsm naar maximale bas bleef het te weinig bas geven. De rest van het geluid is van goede kwaliteit maar dat geeft maar magere troost. De microfoon is ook handig. Als je op zoek bent naar een goede totaalervaring van geluid en muziek kan er geen bas ontbreken en zal je volgnes mij met deze oortjes waarschijnlijk niet tevreden zijn. Maar mensen die de oortjes willen gebruiken om te bellen en andere praktische dingen zullen er wel gediend mee zijn.

Pedro1971 11-07-2015 Product paar weken in bezit

Op 1-7-2015 voor €40 een duo set gekocht via iBood.
De beste in-ears die ik ooit heb gehoord. Maar ook: de slechtste in-ears die ik ooit heb gehoord. Verwarrend? Niet echt!
De beste: een tien voor het beste geluid wat ik ooit van een set in-ears heb gehoord.
De slechtste: een nul, omdat ik - als fervent buitensporter (racefietser) - enorm schrok van de hoeveelheid windruis die deze set in-ears opwekt. Gelukkig zijn ze wel bruikbaar na het dichtplakken van een gaatje (bij het gouden sierringetje). Ongetwijfeld is dat niet de bedoeling van meneer Philips, maar een andere oplossing kon ik niet bedenken.
Over de duurzaamheid kan ik na een paar weekjes natuurlijk nog niets zeggen, maar kieskeurig dwingt een keuze af... vandaar een zeventje ingevuld.

deepm83 09-07-2015 Product paar weken in bezit

Bought these to replace in-ear mics that are not giving slightly distorted sound. Compared to the previous ones that I am replacing, the sound has nice depth and volume and earplugs are a nice fit to the contour of the ear and do not come off inadvertently. Additionally the mic is good to have and allows to take calls in very noisy environments.

Only complaint is from my spouse, cant hear anything when i have it on and its anything above the minimal volume - if you call that a complaint. :)

S.E.S 09-07-2015 Product paar weken in bezit

Draagcomfort is niet optimaal, hij zit bij mij niet helemaal lekker in het oor vanwege de grootte van de ronding. Ze zien er daarentegen wel erg mooi uit en het geluid is top! Vrij neutraal en zuiver geluid. Duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen, maar ik verwacht dat de Flat Cables wel een flinke tijd mee zullen gaan.
Kortom: Goede aankoop!

jevo47 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

Geweldig product, deze in-ears!
Het omgevingsgeluid wordt vrij goed geweerd, en de kleinste maat oordoppen zijn een verademing (andere modellen/merken hebben vaak ook wel kleinere doppen beschikbaar, maar vaak toch nog iets te groot).
Ik gebruik 'm op mijn Samsung S4 en gewéldig voordeel is wel het handsfree bellen dat je met deze set kan, waarna de muziek weer herneemt.

lkerpel 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

De shx20 is een mooie koptelefoon met een goeie bas. Voor mij had het draagcomfort wel iets beter gekund, na een (paar) uur dragen begint het toch wat minder lekker te zitten.

Overal een goeie koptelefoon voor een mooie prijs.

ihwoudsma 09-07-2015 Product paar dagen in bezit

Wat een openbaring, deze in-ears!

Al lange tijd maak ik gebruik van allerhande in-ear oortjes, maar tot dusver heeft geen enkel setje me echt kunnen bekoren. Tot ik deze Philips oorjtes op iBood tegenkwam, waar ik voor € 40,- twee setjes kreeg terwijl een enkele regulier zo'n € 35,- kost.

Sublieme pasvorm (met de kleinste rubbertjes), subliem geluid. Een openbaring!
Wat ik helaas nog niet kan beoordelen is de duurzaamheid omdat ik ze nog te kort heb. Maar daar ben ik gezien mijn ervaring met andere Philips producten ((vandaar ook maar blind 10 sterren) hemelaal niet bang voor.

Topproduct!

Bo.VdM 24-06-2015 Product kwartaal in bezit

Ik gebruik de Philips SHX20 High precision In-ears koptelefoon nu een maand of 3 intensief, en ik moet zeggen dat dit de beste oortjes zijn die ik ooit al gehad heb. Ze zitten gemakkelijk in het oor, en verminderen direct het geluid rondom je. De draad van de koptelefoon is eveneens geweldig: door het platte design, en de gebruikte kunststof, geraken er bijna nooit knopen in de draad. De "knopen" die er dan in geraken (door in mijn zakken te zitten), zijn er op 1, 2, 3 uit. Mijn smartphone is een Galaxy Nexus (november 2011) en de knop op de draad is hiermee (bijna volledig) compatibel. Eenmaal drukken is pauzeren, tweemaal het volgende nummer en driemaal het vorige nummer (driemaal drukken lukt niet op mijn smartphone, maar op mijn broer zijn iPhone 5 wel).

Rober61 04-05-2015 Product maand in bezit

Vooraf gezegd, ik ben geen deskundige op audiogebied. Ik kan dus alleen putten uit mijn eigen ervaring. Maar dat is ook de bedoeling denk ik.
Allereerst het uiterlijk is wel stijlvol en ziet er degelijk uit met de metalen accenten. Omdat de draad plat is ziet dat er een grof uit.
Wat betreft functionaliteit zijn er pluspunten en minpunten. Begin ik met de pluspunten. Het anti- in de knoopraaksysteem werkt wonderbaarlijk goed. Waar ouderwetse oortjes bijna altijd in de knoop raken heb je dat met dit systeem dus niet. Keerzijde is dat de draden stug zijn en daardoor niet soepel meebewegen in de beweging van de nek en bij het hardlopen bijvoorbeeld.
Het ingebakken microfoontje en bediening werkt heel goed al had een volume regeling handig geweest.
Bij mij werkt het beter om de oortjes achter in de nek te laten lopen in plaats van in de hals van voren.
De oortjes blijven goed in de oren hangen ook bij het hardlopen.
En dan het geluid. Het geluid is zonder meer goed te noemen en dan met name als het volume wat harder staat. Dan merk je dat er een goede bas en heldere tonen uitkomen. Onder het fietsen en hardlopen is het juist niet verstandig om het volume te hoog te zetten waardoor het geluid wat vlak wordt. Ook geven de draden, omdat ze vrij stug zijn, nogal wat bijgeluiden bij schokken en windgeruis.
Conclusie: een goede koptelefoon, met een goed geluid vooral bij hoger volume. Zal niet snel in de knoop raken en voor een betaalbare prijs.

lennart.degeyter 04-05-2015 Product maand in bezit

Deze Philips SHX20-earphones zijn een zeer degelijke set voor elke muziekliefhebber. Ze bieden een goed geluid en een degelijk gebruiksgemak aan een goede prijs. Ik heb ervaring met letterlijk tientallen gelijkaardige earphones in dezelfde prijsklasse, en hoewel deze voor mij niet absoluut de beste zijn, bevinden ze zich zeker ergens in de top. In het kort de voornaamste plus- en minpunten:

+ Ze zien er mooi uit. Eerlijk, dat boeit me absoluut niet, maar kijk, eerlijk is eerlijk.
+ Goeie fit in het oor: hier is geen gepruts nodig om ze perfect in te krijgen om geen verstoord geluid te krijgen, wat bij de meeste in-ears wel storend kan zijn.
+ Ook een zeer goede geluidsisolatie: lawaai van buitenaf wordt goed tegengehouden. Heb ze zelf al gebruikt in dagelijks verkeer, in het openbaar vervoer en zelfs tijdens het popcorn bakken in een industriële keuken. Lawaai van buitenaf wordt niet storend en het geluid moet ook niet ontzettend hoog gezet worden.
- Goeie fit, maar niet 100% comfortabel in het dragen. De behuizing van de drivers is wat groot en zéér lichtjes oncomfortabel. Nauwelijks merkbaar, maar het is wel het verschil tussen heel licht storend en niet eens merken dat daar iets zit. Op dat vlak heb ik toch al andere earphones gehad die nog net wat beter aanvoelden.
- Er komt redelijk gemakkelijk storend geruis in de oren bij aanraking van de kabels. Opnieuw: líchtjes storend, niet enorm. Hetzelfde geldt trouwens voor wind op de fiets. Dat stoort niet altijd, maar een beetje tegenwind hoor je wel al gauw.

+ Stevigheid: de kabels en aansluitingen lijken zeer degelijk en stevig, en vooral het gebruik van een gehaakte plug, deed me plezier. (Veel te veel firma's gebruiken nog rechte plugs, die gewoon onhandiger en fragieler zijn - ik begrijp niet goed waarom.)
- Platte kabels vind ik niet zo fijn, alhoewel dat waarschijnlijk heel persoonlijk is, en deze wel nog goed zijn. Maar toch, de feel ervan vind ik niet zo aangenaam als dunnere, ronde kabels.

+ Over 't algemeen goede geluidskwaliteit. Het geluid is vol doch helder, de bassen warm en duidelijk maar niet overweldigend. Kortom, een goede geluidsbalans.

- Playback control, maar geen volume control. wat jammer voor smartphone-gebruikers.

In short: nog niet perfect, maar zeker een goed setje earphones dat ik maar al te graag vaak gebruik.

kuzcotopia 02-05-2015 Product paar weken in bezit

Inleiding:

Nadat ik de afgelopen decennia zo goed als elke vorm en soort koptelefoon heb uitgeprobeerd in vele merken en prijsklassen, ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat voor mijn wensen en eisen de in-ears variant het meest geschikt is. Ik heb de afgelopen jaren bijna dagelijks gebruik gemaakt van neutrale oordoppen, zonder al te dominate hoge of lage tonen. Na intensief gebruik waren deze echter aan het eind van hun Latijn en kwam ik bij iBood de Philips SHX20 tegen. Ver onder de prijs van de andere webshops aangezien het een set van twee betrof.

Eerste indruk:

Mijn eerste indruk van deze doppen was niet heel positief door de sterke aanwezigheid van de lage tonen, maar enkele enkele luisterbeurten begon ik daar gelukkig aan te wennen en hoorde ik de voordelen van het lage bereik in verschillende soorten muziek (dance, hiphop, pop, dubstep, trap) terug. Ik hoorde dingen in muziek die ik al jaren luister die ik met mijn andere doppen nooit had gehoord. Op deze manier haal ik nog meer luisterplezier uit mijn bestaande playlists op Spotify.

Ontwerp en gebruik:

Het ontwerp is stijlvol uitgevoerd en wijkt positief af van de ‘standaard’ koptelefoons die je bij anderen ziet. De platte kabel raakt niet snel in de knoop en de oortjes zelf zitten goed in je oren. Het enige lastige aan de specifieke pasvorm is dat je niet even snel een oortje kan pakken en in je oor kunt stoppen. 50% kans dat het de verkeerde is en daardoor niet past. Voor normaal gebruik is dit echter geen issue. Bij langdurig gebruik zitten de oordoppen comfortabel en vallen niet uit je oren, ook niet bij vlugge hoofdbewegingen. Alles voelt zeer stevig en degelijk aan, en de hoe van 90 graden in de plug is ideaal tegen slijtage ten opzichte van een rechte.

In het snoer zit een enkele knop om je muziek te pauzeren of naar het volgende nummer te gaan. Deze werkt prima, maar ik mis wel twee andere knoppen om het volume te regelen. Aparte keuze om deze weg te laten, waar dit bij andere doppen toch wel vrij standaard is.

Ik heb de meegeleverde kleinere en grotere opzetdopjes nog uitgeprobeerd, maar de standaard doppen zaten eigenlijk het beste.

Hands-free bellen:

Het hands-free bellen gaat uitstekend. Mijn gesprekspartners verstaan mij goed - ook in gehorige ruimtes zoals winkelcentra - en ik hoor hen ook perfect. Hier had ik de doppen niet voor gekocht, maar ik kwam er per toeval achter toen ik werd gebeld tijdens het luisteren van muziek en sindsdien maak ik vaker gebruik van deze functie.

Pluspunten:

- Vol geluid met sterke lage tonen. Ik ontdek telkens nieuwe geluiden bij muziek die ik al jaren luister.
- Oordoppen blijven goed zitten en zitten comfortabel, ook na lang dragen.
- Mooi ontwerp waardoor je niet de zoveelste bent met de standaard witte doppen en snoertjes.
- L-vormige plug zit goed in mijn telefoon (in mijn broekzak) en werkt goed tegen slijtage.
- Hands-free bellen heeft me positief verrast, gesprekken voeren in rumoerige omgevingen gaat zeer goed.

Minpunten:

- Gemis van volumeregeling in het snoer.
- Linkeroor past alleen in linkeroor, bij standaard doppen maakt dat niet uit. Is handig, maar als je even snel een dopje in één oor wilt hebben om snel iets te beluisteren, is het weleens onhandig.
- Voor sommige soorten muziek iets te bassig.

sebak 01-05-2015 Product paar weken in bezit

Dit zijn mijn eerste in-ears met deze vorm (speakertje opzij gericht). Ik moest deze maand heel wat lange afstandsvluchten doen en heb deze oortjes toen telkens de hele vlucht ingehad. Met andere oortjes krijg ik na enkele uren last. Deze oortjes zijn wat vreemd omdat mijn linkeroor na meer dan 12uur nog steeds totaal geen last had van de oortjes(alsof ik ze niet eens in had), maar mijn rechteroor begon steeds na een uur ofzo te irriteren aan de oorschelp. Ze zitten wel in beide oren goed vast.

Het geluid is goed gebalanseerd. Ik heb zelf graag oortjes waar de lage tonen (bass) meer in uitkomen. Maar ik heb ook enkele high-end studio koptelefoons en de balans tussen laag, midden en hoge tonen lijkt redelijk overeen te komen met wat deze philips presteren. Een correct geluid dus, zeker voor deze prijs.

Ik vind ze ook best mooi, beetje retro, maar dat bepaalt ieder natuurlijk voor zichzelf.

Het kabeltje is plat en voelt in elk geval aan alsof het langer meegaat dan de gemiddelde oortjes (die ik meestal in een maand of twee wel kapot krijg), het raakt ook minder rap in de knoop.

koen2203 30-04-2015 Product paar weken in bezit

Gebruikt voor muziek via pc, mp3 speler.
Ik ben heel tevreden. Zeer goede oortjes voor deze prijs.
- Degelijk rijk geluid voor de aangeboden prijs. Veel bas, goed in hoge tonen, geen "ruis" effect. Ook voor wie zoals ik veel naar klassieke muziek luistert een aanrader.
- Goede filtering van omgevingsgeluid door de vorm van de in ear plugs. Je hoeft het geluid dus niet harder te zetten in lawaaierige omgeving.
- Stevige, toch soepele platte kabel.
- Zou iedereen moeten passen want 3 sets rubberen oorplugs
- Vraagt meer energie (volume)van mp3 speler dan vorige oortjes, maar geluidskwaliteit ook beter. (Creative ep630)
- handige verpakking met magneetflap.

sutefuu 30-04-2015 Product paar weken in bezit

Allereerst het draagcomfort:

De in-ears zitten goed, ook blijven ze tijdens het lopen of fietsen goed zitten. Tevens zitten er verschillende modellen 'dopjes' bij zodat ze altijd in je oren passen. Na een tijdje dragen gaan ze echter af en toe wat irriteren aan de rand van de ingang van je oren, omdat ze deels gedraaid zijn. Echter is dit niet vervelend en gebeurd het maar zeer zelden.

De vormgeving is zeer goed. De kabel is lang genoeg, raakt bijna niet in de knoop (gemiste kans dat er geen draagzakje bij zit, maar goed). Ook de knop die erop zit is zeer handig en hier zit ook meteen de microfoon. Ik heb verschillende mensen gevraagd hoe ik klonk tijdens het bellen en deze meldden allemaal dat ik goed te verstaan was. Ook de andere kant is zeer goed te verstaan door de in-ears.

De geluidskwaliteit is simpelweg subliem. Ik ben altijd drager geweest van in-ears in het hoge middenklassement (100-250 euro). Echter zijn dit tot nu toe de in-ears die het beste klinken. De bass is zeer goed en het bereik is meer dan prima. Ik ben geen enorme audiofiel, maar normaal had ik altijd veel klachten bij in-ears onder de 100 euro.

Duurzaamheid:
Opzich niet ontevreden, doen stevig aan, aansluiting is prima, onder een hoek dus dat is in mijn ogen duurzaam.

Echter had er wel een draagzakje bij mogen zitten. Ik gebruik hiervoor nu een zakje van vorige in-ears, wat zeker aan te raden is voor de duurzaamheid van het product.

Al met al zeer tevreden over deze aankoop.

astridbarbe 29-04-2015 Product maand in bezit

Goed draagcomfort, zeker tijdens het sporten/lopen.
Mooie vormgeving, stevig.
Goede geluidskwaliteit. Handige bediening.
Compatibel met iphone5.

cramnina 28-04-2015 Product paar weken in bezit

Zitten goed in de oren en draad is platvormig waardoor hij niet in de knoop raakt.Goedkoop voor de kwaliteit.

agaudi 28-04-2015 Product maand in bezit

Sinds een maand gebruik ik de SHX20 en ik ben er erg tevreden over. Ze vervangen mijn oude Sennheisers. Ik was huiverig om de stap van Sennheiser naar Philips te maken, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Voor mij springt de geluidskwaliteit eruit. Ik heb allerlei muziekstijlen beluisterd: klassiek, jazz, pop. Alle stijlen krijgen de juiste 'sound-kleur'. Ook is de geluidskwaliteit van de microfoon OK. Op mijn iPhone gebruik ik de speech-to-text-functie heel vaak. Met de SHX20 verstaat mijn iPhone me veel beter.

De in-ears dragen erg prettig. Ik gebruik de standaard dopjes, maar er zitten nog grotere en kleinere dopje bij, zodat hij ook bij smallere of bredere gehoorgang goed passend te maken is. Als ik de in-ears goed heb ingebracht blijven ze goed zitten. Ik hoef ze nauwelijks te corrigeren. Door de platte kabel heb ik veel minder last van kluwen in de kabel dan met mijn oude in-ears.

De vormgeving vind ik wel cool: helemaal zwart met een goudkleurig accent. Een stoere uitstraling.

De duurzaamheid kan ik nog niet goed beoordelen. De in-ears voelen degelijk aan, maar een maand is wat kort om een uitspraak over duurzaamheid te doen.

Is er ook nog een puntje van kritiek? Ja, er zit geen beschermdoosje/-etui bij. Die heb ik er apart voor aangeschaft. Het is zonde om zulke goede in-ears te laten verstoffen. De iets lagere score op duurzaamheid komt door het ontbreken van een beschermdoosje-/etui. Ik weet zeker dat dit de levensduur zou verlengen.