Sony MDR-XB950BT zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 123 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-XB950BT zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Vincent 07-02-2017

MDR-XB950BT Minpunten

Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

In eerste instantie een prima koptelefoon. Geluid past bij de prijs net als d eandere features. Ben wel erg teleurgesteld in Sony na het verliezen van mijn Aux-kabel. De ingang van de koptelefoon is 'net even anders' dan een normale aux-kabel waardoor je niet gewoon een extra kabel kunt kopen van €5. Sony biedt hem aan via een externe partij (http://bit.ly/1VcNLif) die hier €50,25 voor vraagt. Erg vervelend dat ze hem zo hebben ontwikkeld, ook iets om rekening bij te houden m.b.t. de aanschaf.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Kabel is aan de korte kant
  • Nieuwe kabel kost €50

Stephan 09-06-2016

Degelijke headphone

Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Deze headphone is ondanks dat hij volledig van plastic is zeer solide. Batterij gaat langer mee dan de gemiddelde bluetooth headphone. Het geluid is goed. Vooral de lage tonen zijn spectaculair, de mids en highs zijn niet bijzonder goed. Hij is vrij enorm maar dat vind ik persoonlijk geen probleem, een case vinden is hierdoor wel lastig. De Port Nuuk headphone case past er precies om heen (aanrader). Het draagcomfort is dik in orde, enkele uren zonder enige irritatie.

Ruud Bakker 02-06-2016

Goede bluetooth hoofdtelefoon voor een redelijke prijs

Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Eenvoudig gekoppeld aan diverse bluetooth apparaten.
NFC maakt het allemaal nog eenvoudiger om te koppelen.
Kan hem langdurig dragen zonder irritatie. Geluid is dynamisch sterk met voldoende bereik in de tonen

Peter 02-06-2016

Prima koptelefoon

Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Deze hoofdtelefoon heeft een erg mooi geluid en zit lekker op je hoofd. Accu gaat best lang mee. Verbinding met mijn telefoon verliep er soepel.

Stephen 10-03-2016

Powerful bass and HQ sound with affordable price

Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Sony always offers good quality sound with a fair price. This model comes with extra bass for those who in need of some extra kick!

Kees 07-03-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Deze koptelefoon heeft een erg goed draagcomfort, maar is wel aan de zware kant. Ook is die best breed, maar hij zit wel super goed. Na lang muziek luisteren nog nooit last gehad. De geluidskwaliteit is ook erg goed. De bass is echt geweldig wanneer de bass boost gebruikt wordt. Wel is deze dan een beetje overheersend, maar vind dit persoonlijk erg fijn. Ook gaat de batterij lang mee. Verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad en is het een echte aanrader!

MILC 04-03-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Ik zocht een draadloze koptelefoon die lekker zit en met uiteraard goed geluid en kwam uit bij de Sony MDR-XB950BT.

Inmiddels 2 maanden in bezit en nog seconde spijt van gehad :)

Comfort:
Hij zit erg fijn, niet zwaar of te licht. Fijne zachte kussentjes en drukt niet door.

Geluid:
Ik heb een aantal andere koptelefoons in mijn bezit en ben vrij kritisch. Maar deze koptelefoon heeft me absoluut niet teleurgesteld. Goede midden en hoge tonen en lage volle bas. Hoge tonen kan iets beter, maar voor een bluetooth koptelefoon zeker niet slecht. Je kan overigens deze opvoeren, alleen als deze draadloos is verbonden. Dit zorgt voor een nog lagere en fellere bas. Ik gebruik deze functie niet altijd. Het ligt er aan wat ik luister. Het kan, afhankelijk van de bron, te overheersen.

Accuduur:
Zoals wellicht bekend, extreem goed. Gaat erg lang mee en ik heb deze nog niet heel vaak hoeven op te laden.

Een aanrader voor degene die een bluetooth koptelefoon zoeken in deze prijsklasse!

PVC 26-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Goede koptelefoon van uitstekende kwaliteit.
Warmere klank door rijke/volle ondertonen.
Zachte oorschelpen en ideaal in gebruik met bluetooth.

Koen Se 23-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Heb altijd de earpods van Apple gebruikt. Toch maar overgegaan op over ear koptelefoon, deze via het internet besteld. Ik stond versteld van het geluid wat eruit komt, wat een prachtige balans + Bass. Vanaf nu kan ik met de Sony koptelefoon mijn muziek veel intenser beleven, dit is zeer belangrijk voor mij. Muziek krijgt met deze koptelefoon een nieuwe dimensie!

WB 19-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Een koptelefoon met veel functies en aansluitmogelijkheden. Het geluid is supergoed. De pasvorm is verstelbaar en geeft geen grote druk op en om de oren. Design is top en gelukkig geen krasgevoelige hoogglans. De rode rand geeft de koptelefoon toch wel weer een sportievere look. De batterij is ook heel goed en gaat zoals beloofd ook erg lang mee. Het is wel onhandig dat de koptelefoon niet in elke hard case past.

Jibbe 17-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

De koptelefoon zit niet op de oren maar om de oren. Oren doen geen pijn na langdurig gebruik. Het geluid is fantastisch, en zeker door de bass boost. Het toestel heeft een groot bereik. Batterij gaat wel 20u mee. Ik zou hem opnieuw kopen

Robbert 16-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Erg fijne hoofdtelefoon! Zit goed en gaat bij lang dragen ook geen pijn doen. Geluidskwaliteit is erg goed, helemaal met de boost-functie aan. Verbinding met telefoon werkt zoals het hoort, binnen een paar seconden na inschakelen is de connectie er. Verder zijn alle benodigde knoppen (nummer terug, nummer vooruit, pauze en volume) aanwezig op de hoofdtelefoon, dus dat is ook erg handig. Goede hoofdtelefoon dus, helemaal gezien de prijs wat mij betreft.

Alias link 16-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Ik wilde graag een mooie en goede stereo hoofdtelefoon.kwam vanwege de review bij deze uit,maar dit maakte het product niet waar.ik had meteen al last van de kussentjes...Deze drukten te hard tegen de oren...Dit zou misschien wat minder worden na een tijdje,maar kreeg dat gevoel na een week nog niet weg.het tweede w as t mij tegen viel was het geluid...De bas is echt te overheersend.zonder draad zou ik het niet eens aanraden.met draad is het wel een mooie voelbare bas,maar overheerst teveel waardoor er ook bijna geen treble is.naast de audio technica m50x die ik mocht lenen van een kameraad was het wel duidelijk.het geluid klinkt gewoon niet helder genoeg...voor degene die dus helder geluid willen en bas is dit dus geen aanrader.

Astrid 37 15-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Mooie koptelefoon met vele functies en goed geluid. Enige nadeel is dat hij niet opklapbaar is. Je kan hem wel plat meenemen, maar compact is hij niet. Ook geen hoesje meegeleverd om te vervoeren.
Door de extra snoer ook in het vliegtuig te gebruiken.

brtpt 14-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Zeer goede headphone voor dagelijks gebruik! Voor het sporten is deze headphone iets minder geschikt omdat hij niet echt zwaar 'klemt'. Wat overigens het draagcomfort voor alledaags gebruik weer ten goede komt.

Koppelen met bluetooth is zeer eenvoudig en werkt met meerdere apparaten. Bass boost functie gebruik ik nauwelijks omdat het soms iets te kan zijn.

Zeer tevreden met de aankoop, prima headphone voor een schappelijke prijs!

BW 13-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

De koptelefoon zit geweldig op het hoofd. Hij gaat lang mee en de geluidskwaliteit is echt geweldig. De extra bass functie is geweldig met combinatie van de juiste nummers. Deze koptelefoon is echt een aanrader.

Leo Tobé 11-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Deze koptelefoon zit heel comfortabel en je krijgt geen last van warme oortjes.Het geluid is prima en je kunt de bas nog extra versterken.Al met al een prima koptelefoon.

RuudS 09-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Deze koptelefoon is helemaal super! Het is alles wat je er van verwacht, maar dan beter. De bass is super veel aanwezig zodra je de bass-boost knop indrukt. Maar mildere muziek wordt ook heel goed aangepakt zonder dat de bass overheerst. Heb deze koptelefoon een sessie van 6 uur lang op gehad en je voelt hem na een tijdje niet eens meer, zo natuurlijk. 9/10!!

Qboy 09-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

De hoofdtelefoon is heel makkelijk te koppelen met je mobiel. Vooral nfc maakt dit erg makkelijk. Ook is het draagcomfort erg goed, maar als je naar voren leunt, schuift hij een beetje mee. Voor derest zit die erg comfortabel en ziet hij er strak uit. Het geluid is uitstekend, maar vooral de bass vind ik zeer goed. Naar mijn mening is deze hoofdtelefoon dus een echte aanrader.

koko 09-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Grote 4 centimeter speakers zijn gemakkelijk aanpassen in een licht en minimalistisch ontwerp die prima kunststof, metaal en leer balanceert. Het apparaat is eigenlijk 2-in-1, zoals zijn er twee manieren om het te gebruiken - passief, met behulp van de meegeleverde kabel om het volledige gamma van de luidsprekers te genieten: 3 Hz - 28 kHz of, alternatief - als je op zoek naar een vrij en extra bassy (maar niet zo luid) gevoel bent - via bluetooth en de ingebouwde versterker met de frequenties bereik verlaagd tot 20 - 20 000 Hz. Dit is geen probleem al, zoals de bas is echt overweldigend voor je oren - goed en scherp vervaardigd. En dan kan je noch de 'bass boost' knop drukken for een ongelofelijke klank! Accu levensduur is uitstekend. Het perfecte product voor de bas-liefhebbende audiofielen. Sony did it again ... ook tegen een goede prijs!

Rolf 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Zeer fijne koptelefoon die al meteen een premium feel had bij het uitpakken, nu na een paar maanden kraakt hij een beetje maar dat is nog niks vergeleken anderen koptelefoons die ik geprobeert hebt, het geluid is goed, en de koptelefoon sluit goed af zodat ik vrijwel niks van buiten hoor en anderen mijn muziek ook niet, ook zijn de knoppen voor muziek en telefoon opnemen heel handig, kortom een prima koptelefoon voor de prijs!

Ester 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Mooie hoofdtelefoon qua design met goed geluid. Dmv bass boot kun je makkelijk de bass doseren. Blij met mijn aankoop!

toontje 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Deze koptelefoon heeft een super geluid, maar is wel aan de grote kant. Het koppelen via NFC is zo gedaan. Maar ook handmatig koppelen is zo gedaan. De koptelefoon is ook voorzien van microfoon, volumeknoppen en bass-boost. Tevens zit er een snoer bij voor 3,5mm jack. Let er wel op dat als je de koptelefoon met snoer gebruikt de bass-boost niet werkt.

Leo 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Een erg goede koptelefoon met een heerlijke bass. Ik heb aardig wat vooronderzoek gedaan mbt welke koptelefoon ik wilde kopen en deze stak er met nek en schouders bovenuit.
Kortom ben je een liefhebber van muziek met wat bass erin, dan moet je deze koptelefoon hebben!

kok 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950BT zwart

Past goed over de oren, lekker licht, perfect voor lang luistergenot. Mooi geluid, Super Bass!
Vooral handig dat je naast bluetooth ook gewoon met een kabeltje verbinding kan maken.