Sony MDR-XB950AP grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-XB950AP grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Ad 02-06-2016

Perfecte headset voor thuisgebruik

Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Zeer degelijke headset, enig minpunt: de kabel mocht iets langer zijn in mijn geval.

Maar prijs/kwaliteit heb je een uitstekende headset met een mooi design en eenvoudig/plaatsbesparend op te bergen.

sony headphone 04-03-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

zeer mooi geluid met hele goede bas
licht in gewicht
fijne grotere, zachte oorschelpen
een aanrader

Peter 09-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Koptelefoon zit echt super lekker en sluit de oren goed af van omgevings geluid. Het is alleen jammer dat er geen opbergkoffertje bij zit.

Bram 09-02-2016

1: Gebruiksgemak
Ze zijn heel simpel te gebruiken zoals alle hoofdtelefoons. Inplugen in de Laptop/PC/GSM/... en je bent vertrokken.

2: Prijs
Ik was qua prijs op zoek naar een iets goedkoper model. Maar na dit in de winkel te hebben getest heb ik het budget wat naar boven bijgesteld.

3: Comfort
Qua comfort is de hoofdtelefoon zeker en vast goed. De leren kussen die over de oren passen zijn bij lang gebruik nog even comfortabel als bij de eerste 10 minuten.
Ik gebruik de hoofdtelefoon elke dag een aantal uur en ik kan zeggen dat alles goed blijft zitten en er nergens irritatie optreed. Ook het leren kussentje dat op je hoofd steunt
is goed.

4: Geluid
Het belangsrijkste van een hoofdtelefoon is het geluid. En ik kan zeggen dat dit heel goed is bij deze hoofdtelefoon. Ik ben fan van de iets hardere muziek en alle drums en gitaren komen goed tot hun recht.
Je hebt wel last van omgevingsgeluid, maar het is dan ook geen noice-concelling hoofdtelefoon. Ik heb hem ook al op een lange vlucht gebruikt en ondervond niet echt hinder van de omgeving (motorgeluid, ...).

5: Overall
Over het algemeen ben ik heel blij met deze aankoop. Ik heb er een paar getest in de winkel en deze vond ik het beste zitten (ik heb niet zo'n groot hoofd en andere hoofdtelefoons gingen wel eens schuiven).
Deze blijft goed zitten ook voor langer gebruik.

Een blije luisteraar 09-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Heerlijke bas geluid en zachte kussentjes voor je oren. Ik kan uren genieten van goed muziek. Dit is echt een verademing in vergelijking met oordopjes. De snoer zit nooit in de weg en als ik telefoontje krijg kan ik direct opnemen en praten. Ideaal.

gerjan 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Fantastisch geluid met zeer mooie bass! Hebben bij de aankoop ook een paar andere merken getest maar gelet op prijs-kwaliteit spring deze er uit! Helemaal met de cashback actie van Sony! Sluit externe geluiden goed af en zit prettig op je hoofd.

Arno 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Koptelefoon zit prima, ziet er fraai uit en geeft een goed geluid, zonder het buitengeluid helemaal uit te sluiten. Zeer tevreden over. Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, vanwege te kort in bezit.

lara 01-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Koptelefoon zit echt heel comfortable, sluit veel geluid van buitenaf uit waardoor het geluid van de koptelefoon verbeterd wordt.

rvdb 31-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

deze koptelefoon geeft de mooiste bass tonen van alle koptelefoons in deze prijsklasse. Hij zit prima op je hoofd.

Keizer Thomas 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Ik heb deze headphones nu net 1 dag binnen en ze zitten echt als gegoten. Met vorige headphones had ik vaak pijn aan mijn oren na lang luisteren maar door de zachte kussens van deze headphones heb ik daar totaal geen last van. Ook het geluid is goed, rijke tonen en een niet te overheersende bass. Duurzaamheid kan ik niet over oordelen, daarvoor heb ik hem nog te kort.

Tassie92 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Heerlijke koptelefoon. Zit lekker op het hoofd, goede zachte hoofdkussens. Duurzaamheid kan ik nog niet goed beoordelen op dit moment, maar hij zit heel goed in elkaar. Mooi vorm gegeven. Goede geluidskwaliteit! Aanrader.

Jan Bode 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

De Sony MDR-XB950AP aangeschaft na het lezen van de velen reviews op het internet en beluisteren bij Hi-Fi speciaalzaak.

De koptelefoon zit voortreffelijk op het hoofd en kan velen uren achtereen naar muziek luisteren zonder irritatie, waarom draagcomfort een 9 is komt door het korte snoertje wat ik niet zo fijn vindt.

Ik vind het een zeer mooie goed vormgegeven koptelefoon.

De geluidskwaliteit is zo mooi maar geef de MDR-XB950AP wel een breakin/inspeeltijd van ongeveer 48 uur op goed volume want dan zijn de bass met midden en hoge tonen in balans. De eerste uren is de bass erg aanwezig ten koste van midden en hoge tonen maar kan met een beetje treble de eerste uren worden gecompenseerd daarna neutraal ingesteld worden, ik vindt dit geen punt om er geen 10 voor te geven. Maar let wel je moet wel van een volle bass houden er staat ook niet voor niets XB (Xtra Bass) in het model MDR-XB950AP.

De koptelefoon voelt zeer degelijk aan en het platte snoer is zeer fijn en zal de duurzaamheid zeer verhogen maar ik geef het geen 10 omdat het snoer vast zit en niet makkelijk vervangen kan worden mocht er wat mee gebeuren.

Met andere woorden Sony heeft een Top product afgeleverd met deze MDR-XB950AP en veel goedkoper ook nog dan de concurrenten in het extra bass segment.

Ed Stam 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Na een aantal koptelefoons in de winkel uitgeprobeerd te hebben in deze prijsklasse sprong deze Sony er qua geluid net iets beter uit. Nu na 2 weken gebruik ben ik nog steeds goed te spreken over het geluid, de hoge en lage tonen zij duidelijk hoorbaar en de bas klinkt lekker, niet te heavy en ook niet te zacht. Gewoon goed voor mij. De koptelefoon ziet er mooi en degelijk uit en zit lekker op het hoofd en past mooi om de oren. Het omgevingsgeluid wordt ook goed gedempt. Al met al ben ik zeer tevreden over deze koptelefoon. De duurzaamheid kan ik nog niet goed beoordelen na 2 weken maar ik denk dat dat wel goed zit.

DK 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Prima koptelefoon. Goed prijs/kwaliteit verhouding. Als je van een stevige bass houd is dit een goede keuze is. Valt lekker over de oren en zit erg comfortabel. Pas een paar dagen in bezit, duurzaamheid kan ik daarom nog niet beoordelen. Ziet er degelijk uit.

lars 26-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

het is een fijne koptelefoon er komt mooi geluid vanaf en de koptelefoon zit fijn om je oren hij is het geld waard. En de lengte van de kabel is goed.De bass

Maxol90 23-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Ik ben zeer tevreden met deze headphone. De moussen kussentjes zijn zeer comfortabel en bezorgen geen last na uren gebruik. Geluid is ook zeer goed. Zeker een aanrader!

Roel 23-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Goede prijs/kwaliteit verhouding, zit goed, sluit voldoende omgevingsgeluid buiten, platte kabel is stevig genoeg en zit niet snel in de weg.
Vormgeving is ook voldoende

FreezBreez 23-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

De koptelefoon klinkt erg goed. Draagcomfort is prima. Wat me in de winkel opviel was dat een aantal koptelefoons gelijk niet lekker aansloten rond de oren. Deze past prima.

Geluidskwaliteit is dik in orde. Laag en hoog klinken erg goed.

Blij met deze aankoop!

MDR XB950AP 22-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Op zoek naar een gesloten headphone met uitstekende geluidsweergave van lage tonen stuitte ik op het type MDR-XB950. Naast het fijne draagconfort werd ik als bassist verrast door de extra bass weergave.I-pod en Android schakel opties ontdekte ik pas later.

Amar 22-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Fantastische bass en een goede behuizing. Ziet er erg mooi uit in mijn beleving. Kabel is een beetje kort (komt precies tot aan telefoon in mn broekzak bij wat langere mensen).

William Vandemoortele 16-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Ik ben zeer tevreden over deze koptelefoon! De extra bass en de geluidskwaliteit zijn erg goed waardoor je volledig kunt opgaan in jouw muziek. Wanneer je in openlucht de koptelefoon draagt (bv op de fiets), moet je hem wel iets luider zetten (maar er is zeker genoeg marge hierin, waardoor dit niet echt een probleem vormt). Het is handig dat je de oorschelpen kunt draaien aangezien je zo jouw koptelefoon zo efficiënt mogelijk kunt opbergen.

Frank 15-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Fijne hoofdtelefoon met mooi vol geluid. Met name de extra bas geeft extra luisterplezier. Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.

Tessie 14-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Deze Sony koptelefoon is geweldig! Het kwaliteit van het geluid is erg goed. Ik heb nog nooit headphones gehad met zo'n goede bass voor dit bedrag. Ook zit het product fijn en is makkelijk verstelbaar. Ik ben tevens tevreden over het snoer dat eraan hangt, want het is niet te lang, en zeker niet te kort. Kortom, voor mij de ideale koptelefoon!

Tom 14-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Supergeluid! Meer dan flinke bas.
Zit lekker, oor geheel in schelp.
Ziet er strak uit, met draaibare oorschelpen.
Gekocht voor mijn zoon. Hij is er erg tevreden mee.
Jammer dat er geen volumeregeling in de draad is verwerkt, dat zou handig zijn geweest.

Patrick 13-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-XB950AP grijs

Zeer goed geluid qua aanschaf prijs.
Beter dan mijn vorige beats solo
Hij zit ook lekker als je hem langer op hebt tijdens het fietsen.
Vooral de bass geluiden zijn heel fijn bij wat stevigere muziek
Ik ben er heel tevreden over