Sony MDR-1A zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-1A zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

daan 20-06-2016

elke cent waard

Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

ik bezit deze koptelefoon al een paar dagen. Maar na een paar dagen van intensief gebruik is gebleken dat deze koptelefoon elke cent waard was. geweldige bas die je goed kan voelen maar niet zoals bij beats dat de rest weg wordt gelaten.de oorkussens zijn echt heel fijn, ze zijn niet plat maar ze hebben echt gekeken hoe je koptelefoon het fijnst om je oor zit door een speciaal ergonomisch design van de oorkussens. er zitten 2 draden erbij, een met een remote met microfoon en de ander niet. ik vind het jammer dat de ene zonder remote niet wat langer was geweest, dat had ik wel kunnen waarderen. en ook jammer is dat de koptelefoon niet wordt beschermd door een hardcase maar een softcase. maar dat zijn kleine details. dus als je een fijne koptelefoon met zeer goed geluid en voor niet al te veel geld, koop deze koptelefoon dan

Eric Richters 19-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Behoorlijk wat energie gestoken in het vinden van een goede hoofdtelefoon zonder meteen de absolute hoofdprijs te hoeven betalen. Het aantal aanbieders en het aantal hoofdtelefoons in de diverse prijsklassen is belachelijk groot dus dat was nog niet zo makkelijk. Afgaande op de vele positieve reviews van de MDR-1A en na even luisteren in de winkel was de keuze echter snel gemaakt. Tot dusver kloppen alle reviews. De MDR-1A ziet er luxe en professioneel uit (het oog wil ook wat), zit fantastisch en klinkt fantastisch. Ik heb zelf geen Hi-res bron ter beschikking maar ook mp3's met betrekkelijk lage bitrate klinken meer dan prima. In eerste instantie toch nog even getwijfeld over een noise-cancelling headphone van Sony of de concurrent maar dat is wellicht vooral zinvol in de trein of het vliegtuig. Kortom, geen moment spijt van deze aankoop. Ik heb betrekkelijk weinig vergelijkingsmateriaal in bezit maar tot dusver voor mij alleen maar tienen.

Marco 19-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Ik heb nog geen moment spijt van de aankoop van deze hoofdtelefoon. Hij zit heel goed,en gaat ook niet irriteren nadat je hem langer op je hoofd hebt gehad. Het geluid is echt heel erg goed. De bassen zijn lekker vol, ook als je het volume laag hebt staan. De hoge en midden tonen komen juist heel helder door, waardoor de muziek tot in de kleinste details doorgegeven wordt. Wat ik ook erg prettig vind is dat het geluid binnen de hoofdtelefoon blijft en bijna niet hoorbaar is voor de omgeving. Verder kan ik nog niet veel zeggen over de duurzaamheid van de Sony MDR-1A, want ik heb hem nog maar net. Hij voelt in ieder geval wel degelijk aan. Alles bij elkaar een mooie hoofdtelefoon met een geweldig geluid.

Hendrik 10-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Wat gelijk opvalt bij uitpakken is de prachtige vormgeving en de perfecte afwerking. Dat levert een professionele uitstraling op. Over het draagcomfort niets dan lof. Tot nu toe heb ik geen hoofdtelefoon gehad die ik zo lang zonder irritatie kon dragen. De bijgeleverde kabels zijn v.w.b. hun lengte afgestemd op telefoon en computer. Voor het relaxed inpluggen vanuit je luie stoel in je stereo-installatie zijn de kabels te kort.

Ayoub 10-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

De mdr-1a zit heerlijk op de hoofd. Je moet hem echter wel goed afstellen. Het geluid dat eruit komt is geweldig. Vocals en highs worden goed weergegeven. De bass is ook prima ookal zou hij wat aanweziger mogen zijn soms.

David 09-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

een mooi grote koptelefoon met prachtig geluid. de koptelefoon zit goed op de oren alleen het om de nek hangen is wat lastig ivm de grote oorschelpen. de kabel met microfoon is ideaal voor onderweg waarbij de knop op de microfoon gebruikt kan worden voor het opnemen van de telefoon en doorschakelen naar het volgende nummer.

Alex 09-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Wat een heerlijke koptelefoon zeg! Ik ben lang op zoek geweest naar een over-ear koptelefoon met een goede klank en heb redelijk wat koptelefoons op mijn hoofd gehad. Deze Sony is niet al te zwaar, voelt stevig/robuust aan en heeft een heerlijk geluid in zowel de hoge als lage tonen. Een echte aanrader.

Gerard 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Deze hoofdtelefoon is heel erg licht van gewicht en heeft heel zachte oordoppen en hoofdband, waardoor je bijna niet merkt dat je hem op hebt.
Hij sluit goed af en schermt geluid van buiten goed af.
De geluidskwaliteit is prima.
Kortom, value for money.

Lucas 08-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

The best sound I have heard for that price. Crispy and clear sound makes the best use of my HiRes audio device.
I recommended them with no doubt even if they seem a bit expensive... Its sound makes them one of the best price - quality headphones in the market. well done Sony!

MaartenDB 01-02-2016

Zeer goede geluidskwaliteit
Mooi ontwerp
Zit zeer comfortabel
Zeer blij dat ik deze hoofdtelefoon gekocht heb. Een minpuntje voor sommige mensen zal zijn dat het snoer iets te kort is. Voor de rest super hoofdtelefoon.

Jack 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A

Ik ben er super blij mee and het was de geld waard. Goeie mids, super goeie bass, en een goeie soundstage.

Fietsbel 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Sony MDR-1A gekocht als vervanging voor de Beats Studio by Dre. De Sony koptelefoon klinkt een stuk zuiverder en zit ook veel beter op m;n hoofd. Heb deze nu bijna 2 weken in gebruik en het is de beste headset tot op heden.

Koen Schelfhaut 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Heerlijke hoofdtelefoon met een prachitge geluidkwaliteit.
Ongelofelijk zitcomfort en dat alles gecombineerd met een scherpe prijs!
Extra draagzak en smartphone kabel bijgevoegd!

Mukk 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

De hoofdtelefoon voldoet aan alle verwachtingen. Het geluid is niet neutraal zoals de echte studio hoofdtelefoon maar voor normaal gebruik geeft een warmer geluid een leukere luisterervaring. Het comfort is geweldig, het zit niet te strak en de pads zijn zacht. Hierdoor is de isolatie niet zo goed, maar hier heb ik nog geen last van gehad.

Marc 30-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Ik heb de MDR-1A koptelefoon een maand geleden gekocht, en gebruik deze met veel plezier. Het geluid is van goede kwaliteit en de koptelefoon zit erg comfortabel.

android 29-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Super tevreden met de Sony MDR-1A Headphone. Zowel de kwaliteit als de sterkte van het geluid zijn prima. Dit zowel via de aansluiting op de pc, als op mijn Nexus telefoon. Na het dragen van de headphone bijna geen last van pijnlijke plekken op het hoofd, kortom erg comfortabel.

Jan 28-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Zeer comfortabele hoofdtelefoon, zelfs na een aantal uren onafgebroken dragen! Verder voelt de hoofdtelefoon zeer duurzaam aan.

De hoofdtelefoon geeft een goed helder geluid zowel bij het beluisteren van muziek als bij het bekijken van films.

De MDR-1A is zeker een aanrader in deze prijsklasse.

Patrick 25-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Ik gebruik deze koptelefoon achter de computer om te luisteren naar muziek of met het gamen.
Hij zit erg comfortabel en ook al draag ik hem langere tijd begint het niet te irriteren.
Ook zit er een prachtig helder geluid in.
De koptelefoon word geleverd in een mooie doos waar ik hem zelf ook steeds weer in opberg om hem netjes te houden.
Al met al ben ik zeer tevreden en zal deze koptelefoon ook zeker aanbevelen bij andere.

Johan 22-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Superfijne hoofdtelefoon. Valt mooi over de oren heen, wat niet altijd vanzelfsprekend is ook al wordt het verkocht als over-ear. Bij deze Sony is dat dik voor elkaar.
Belangrijkste is natuurlijk het geluid. Veel hoofdtelefoons vergeleken, maar ik vond deze in deze prijsklasse duidelijk het mooiste geluid geven. De bassen zijn mooi in balans met hoge tonen.
Ook fijn is dat de kabel eenvoudig vervangbaar is, zodat als er eens een breuk is, je niet direct een nieuwe hoofdtelefoon hoeft te kopen.
Minpunten? Nou misschien dat je dat via de bedieningsknop in de meegeleverde iPhone kabel wel nummer vooruit/terug kan en kan pauzeren, maar niet het volume kan regelen. Dat laatste zou ik wel prettig hebben gevonden.

lacobo 17-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Het belangrijkste van een hoofdtelefoon is voor mij het draagconfort. Een hoofdtelefoon kan nog zo mooi klinken, maar als het ding niet lekker zit gebruik je 'm niet. Bij een bezoek aan de Mediamarkt in Hoofddorp, waar tientallen hoofdtelefoons staan opgesteld, stak deze MDR-1A met kop en schouders boven de rest uit. Je voelt nauwelijks dat je 'm op je hoofd hebt (uitgezonderd het wat warmere oren effect).

De geluidskwaliteit is daarbij ook dik in orde. Kan van 3Hz tot 100Hz weergeven en blijft goed klinken bij zacht- en hard volume. De basweergave is aan de fanatieke kant, maar overdrijft niet heel erg. Hoog en midden zijn ook goed aanwezig.

De practische oorschelpen kunnen draaien waardoor je een plat, makkelijk vervoerbaar, pakketje overhoudt. Ook valt Sony te prijzen door een gewone mini-jack te gebruiken aan de kant van de hoofdtelefoon, waardoor je de bijgeleverde kabel simpel kunt vervangen. Er worden overigens twee kabels meegeleverd (1 'simpele' en 1 met een wat karige afstandsbediening).

Kortom: Een fijne hoofdtelefoon die z'n prijs waard is.

Ben 16-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Heel mooie koptelefoon, niet zwaar op mijn hoofd, comfortabel en met uitstekende geluidskwaliteit. Mijn mening is dat het niet te onderscheiden is van duurdere merken.

Ruben 15-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Absoluut verbluffende geluidskwaliteit, die Hi res. Ik had nooit kunnen vermoeden dat dit zo'n verschil zou kunnen maken. Het draagcomfort is super en qua looks mag ie er ook zijn.

bellard 09-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Topkwaliteit koptelefoon. De oorkussens zijn ongelooflijk comfortabel en de geluidskwaliteit is geweldig. De eerste paar dagen moest ik een beetje wennen aan het geluid, omdat ik gewend was aan mijn oude oordopjes. Maar nu als ik die oordopjes gebruik, valt het me echt tegen. De geluidskwaliteiten zijn echt niet te vergelijken. Als je klaar bent om naar het volgende level van het luisteren naar muziek te gaan, dan is deze koptelefoon zeker een aanrader.

A1B 07-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A zilver

Nadat onze dochter de Sennheiser HD 595 helemaal had opgebruikt werd het tijd voor een waardige vervanger. Deze hebben we gevonden in de Sony MDR-1A. Een fantastische gesloten (dus niet meer meeluisteren) hoofdtelefoon met een grandioze geluidskwaliteit die mooi in balans is.

Over duurzaamheid kan ik nog niets met zekerheid zeggen; daarvoor is de hoofdtelefoon te kort in bezit. Maar de afwerking doet vermoeden dat het daarmee wel snor zit.

De keuze viel op deze Sony boven de populaire Bose Quietcomfort (voor mij heeft deze een te vette bas) en de voordeliger Sony modellen (minder homogeen). Zelfs de B&O H7 was minder overtuigend. Kortom: Een aanrader!

Nicolette 04-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-1A

Deze koptelefoon zit heel prettig om je oor heen en heeft een geweldig geluid met goeie bastonen.
Hij ziet er ook nog eens mooi uit, echt een aanrader voor wie van muziek luisteren houdt!!