AKG K 430

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG K 430 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Eschel 11-09-2014
Geschreven voor: AKG K 430

Ik heb deze koptelefoon al drie jaar en ben er nog steeds erg tevreden over.Draagcomfort is blijkbaar erg persoonlijk, want bij mij zit hij prima, ook als ik hem wat langer op heb.
De geluidkwaliteit is echt top; de equalizer kan uit blijven.Hij geeft zoveel detail weer, dat al mijn oude albums een nieuwe dimensie krijgen.Heel bijzonder voor zo'n klein koptelefoontje.
Het hoesje is inderdaad wat krap, maar dat heeft bij mij nog niet tot problemen geleid. Ook het fragiel uitziende snoertje blijkt in de praktijk robuuster dan het lijkt. Alleen beginnen nu de kussentjes een beetje te slijten, dus ik hoop dat die los na te leveren zijn, want ik wil deze koptelefoon nog lang blijven gebruiken.

henkinkampen 31-08-2013
Geschreven voor: AKG K 430

ik ben totaal niet tevreden met deze koptelefoon, hij knelt om de oren en dat doet teveel pijn. Voor mij is dit een echte miskoop!Niet aan te bevelen!

elmtoheelk 30-06-2011
Geschreven voor: AKG K 430

Gekozen voor deze koptelefoon vanwege de vemoedelijke hoge geluidskwaliteit, de gesloten oor en natuurlijk de prijs. Zeker geen spijt gehad. Tonen worden behoorlijk echt weergegeven en er zit een mooi bereik in. Met name het middengebied is erg strak. Voor de laagste en hoogste tonen moet het volume wel omhoog maar dit is gelukkig geen straf en de omgeving heeft niet te veel last hiervan. Gebruik is vooral voor onderweg. Na circa een uurtje begin ik wel mijn oren te voelen omdat hij behoorlijk strak zit. Dat is tijdens bijv. hardlopen wel weer een voordeel. Tot slot ziet hij er goed uit en is goed stevig. Opvouwmechanisme is handig en lijkt duurzaam.

vdlugt 31-05-2010
Geschreven voor: AKG K 430

Deze koptelefoon is absoluut niet geschikt voor een I-pod. Zeker niet als je deze op de fiets gebruikt.
Het volumeknopje in het snoer schuurt langs je jas waardoor het geluid steeds zachter gaat en je deze weer moet corrigeren.
Daarnaast is het geluid te schel. Dit heeft uiteraard ook te maken met het gebruik van de I-pod omdat dat de tonen niet in te stellen zijn.
De "oren" van de koptelefoon zijn van plastic waardoor ze je op de fiets erg warme oren geven. Hiervoor zou ik toch foam adviseren.

yandroush 07-04-2010
Geschreven voor: AKG K 430

Deze koptelefoon is niet geschikt om te gebruiken als je actief bent want hij valt meteen van je hoofd als je je hoofd voorover kantelt of bukt.

Pukkah 24-02-2010
Geschreven voor: AKG K 430

Zoals zovelen heb ik de afgelopen jaren diverse koptelefoons/in-ear telefoons aangeschaft in een zoektocht naar de ideale koptelefoon. Ik zocht nog een goede koptelefoon met volumeregeling in het snoer. Vandaar dat mijn meest recente aanschaf de AKG K 430 is, bovendien heeft deze koptelefoon een groot bereik (12-28000 Hz).
Besteld bij FOKA en binnen een dag afgeleverd. Bedankt voor de snelle service FOKA!!
Ik heb momenteel (naast de standaard meegeleverde “oortjes”) 8 koptelefoons. Drie springen eruit vanwege hun goede geluidskwaliteit. De Sennheiser PX100, de Sennheiser HD 448 en de laatste aanschaf, de AKG.
Deze laatste twee heb ik gisteravond kort vergeleken. Ik heb met beide koptelefoons twee zeer verschillende nummers beluisterd. Een nocturne van Chopin en het nummer “I know you want me” van “Pitbull” (inderdaad, ik heb een nogal uiteenlopende smaak). Bij het klassieke pianostuk van Chopin presteerden beide koptelefoons zeer goed en ik bespeurde weinig verschil. Bij het nummer van Pitbull echter blijkt dat de AKG duidelijk meer bas heeft. Prettig veel meer bas, want dat hoort bij dit nummer van Pitbull.
Ik koos voor AKG omdat je in reviews vaak leest over draadbreuk van Sennheiser en slechte after sales. Mijn PX 10 is destijds ook “overleden” door draadbreuk vlak bij de jack.
De Sennheiser 448 ziet er bij de aansluiten stevig uit en de gehele koptelefoon maakt een degelijke indruk. Van mijn nieuwe AKG echter vind ik de bedrading er wat kwetsbaar uitzien. Als je de koptelefoon opvouwt en in het bijbehorende hoesje wilt stoppen vereist dat wel enig passen en meten, m.a.w. het past net. Bovendien komt de kabelaansluiting dan ook een beetje in de verdrukking. De tijd zal het leren hoe het staat met de duurzaamheid van beide koptelefoons.

Brimbrammer 02-10-2009
Geschreven voor: AKG K 430

Na lange zoektocht voor een nieuwe koptelefoon uiteindelijk voor deze gekozen.
Mijn gedachten gingen in eerste instantie naar de Bose modellen uit en hoewel die ook niet slecht zijn maken ze hun meerprijs ten opzichte van de AKG K430 niet waar.
Ook nog diverse andere geprobeerd maar toch voor deze gekozen.
Geluid is goed, zit goed op de oren en ziet er tevens ook goed uit en de prijs is heel leuk.

Tuurlijk zijn er betere maar die kosten ten eerste veel meer en zijn ook vrijwel allemaal een stuk groter.

FrisoF 23-07-2009
Geschreven voor: AKG K 430

fantastische hoofdtelefoon i.c.m. een Cowon D2. Ik heb inmiddels al mijn tweede AKG K430. Ik was met het snoertje ergens tussen blijven hangen. Opgestuurd onder garantie en kreeg zonder verdere opmerkingen een nieuwe K430 thuis gestuurd

alexander13 14-04-2009
Geschreven voor: AKG K 430

Na een aardige omzwerving om een koptelefoon te vinden die aan mijn eisen voldeed, deze eindelijk gevonden.

Eisen waren:
- (uiteraard) zeer goede geluidskwaliteit, vol en diep
- gesloten kast om de omgeving niet lastig te vallen met mijn muziek
- geen oordopjes ed, want onprettig en onhandig(vind ik, al worden de in-ears steeds beter
- Geen joekel van een ding en als het kan opvouwbaar zodat ie in mijn jaszak past

Ben eerst aan de slag geweest met een paar Sennheisers(oa de PX 100 en 200, de PMX 100 en 200).

Van deze types bleken er twee een prima geluid te geven(de PMX 100 en de PX 100) maar een open kast te hebben en daardoor teveel geluid te lekken.

De overige twee, de PMX 200 en de PX 200, gaven simpelweg niet het geluid dat je van een hoofdtelefoon van rond de € 70 zou mogen verwachten. Geen/weinig bass ondanks de belofte op de doos, sterker de goedkopere varianten hadden een veel beter en dieper geluid dan de 200's.

Maar dan deze: zeer goed geluid, veel diepe bass(als je daar behoefte aan hebt, weinig/geen vervorming ook bij hogere volumes. Ook in het hoog staat ie zijn mannetje prima.

Verder is deze inderdaad ook nog inklapbaar en er zit zelfs een mooi hoesje in zodat hje hem makkelijk (beschermd) mee kunt nemen. Snoertje zou misschien ietsje langer kunnen, maar voldoet voor mij prima. Geen idee verder hoe duurzaam het apparaat is, heb hem net, maar kan hem iedereen aanraden.